Šestý díl série Tomb Raider s podtitulem The Angel of Darkness se stal dosavad nejhůře kritikou přijatým dílem v celé sérii a jeho neúspěch ve výsledku přiměl vydavatelství Eidos odebrat studiu Core Design, stojícímu za prvními šesti díly, licenci na značku Tomb Raider.
Lara se tentokráte ocitá v nepěkné situaci. V jednom pařížském bytě nalezne mrtvé tělo Wernera Von Croye, svého přítele a učitele, a zdejší policie ji okamžitě začne podezřívat z jeho vraždy. Lara se tedy dá na útěk před zákonem s cílem zjistit, co se doopravdy stalo a očistit své jméno. Pátrání ji mimo Paříže zavede i do Prahy.
Mezi novinky patří hlavně stealth prvky, s tím související stealth útoky (jako lámání vazu) a větvené dialogy. Kromě Lary je v určitých misích k dispozici také druhá hratelná postava, Kurtis Trent, jehož pasáže jsou více zaměřené na akci.
Zatím překvapivě celkem fajn, na ovládání jsem si zvykl rychle, nepřijde mi nakonec zase až tak tragické, i když mě teda štve pomalá reakce některých kláves (viz. rozhlížení, u nějž musíte počkat než se obrazovka přiblíží, aby se dalo použít, což chvíli trvá nebo side step, kde musíte shift držet do chvíle, než se zobrazí ta ikonka pro chůzi), nicméně skoky nejsou nijak náročné a zatím s tím fakt nemám problémy. Btw, paradoxně i ten skok se šipkou tam nakonec je :D, akorát pod jinou klávesou (nyní musíte zmáčknout klávesu pro rozhlížení místo té pro chůzi). Horší je to se souboji, kde už se nedá nějak klasicky manévrovat a skákat, neboť Lara pak "nedrží mušku". Každý zásah však protivníka na chvíli "znehybní", čili je to hlavně o rychlé střelbě. Ale působí už celkem o ničem... trochu jako v Legends, kde to bylo ale více i o krytí.
Atmosféra je solidní, lokace zatím celkem pěkné, graficky je to ucházející, příběh táhne rozhodně více než v předchozích dílech.
Nevím jestli je to GoG verzí, ale zatím jsem nezaznamenal nějaké velké glitche či vypadávání textur, jak se často zmiňuje, maximálně drobné chybky typu bugy ve fyzice při sestřelení nepřítele (ty jsou někdy vážně k popukání) a zaseknutí Lary o překážku (což není nic, co by nebylo už třebas v TR 4).
Adventuření v Shenmue stylu mi přijde jako fajn oživení, vývoj postavy je však už dost mimo, nicméně tím že je automatizovaný naštěstí nepůsobí až tak rušivě (naštěstí autory nenapadlo tam narvat nějaký skill tree nebo něco podobného). Ale působí fakt směšně když Lara nedokáže otevřít dveře jakože na ně nemá sílu, sejde schody, vyrazí jiné "ability level up", Lara utrousí "I feel stronger now" a najednou dokáže otevřít i všechny ostatní.... eh.
Nicméně zatím mnohem lepší jak uspěchaná pětka, která fakt působila takovým hodně laciným datadiskovým vařením z vody (lokace krátké a nepropracované a novinky téměř žádné a do toho samá debilní cutscénka), jakoby už to autory vůbec nebavilo/chtěli rychlý cash grab. Ale u Angel of Darkness jde vidět zase nějaké to nadšení a ambice a po těch pěti téměř stejných dílech (kde možná jen čtyřka hratelnost trochu posunula v oblasti hádanek a občasného Hexen like level designu), je to konečně trochu změna.
Atmosféra je solidní, lokace zatím celkem pěkné, graficky je to ucházející, příběh táhne rozhodně více než v předchozích dílech.
Nevím jestli je to GoG verzí, ale zatím jsem nezaznamenal nějaké velké glitche či vypadávání textur, jak se často zmiňuje, maximálně drobné chybky typu bugy ve fyzice při sestřelení nepřítele (ty jsou někdy vážně k popukání) a zaseknutí Lary o překážku (což není nic, co by nebylo už třebas v TR 4).
Adventuření v Shenmue stylu mi přijde jako fajn oživení, vývoj postavy je však už dost mimo, nicméně tím že je automatizovaný naštěstí nepůsobí až tak rušivě (naštěstí autory nenapadlo tam narvat nějaký skill tree nebo něco podobného). Ale působí fakt směšně když Lara nedokáže otevřít dveře jakože na ně nemá sílu, sejde schody, vyrazí jiné "ability level up", Lara utrousí "I feel stronger now" a najednou dokáže otevřít i všechny ostatní.... eh.
Nicméně zatím mnohem lepší jak uspěchaná pětka, která fakt působila takovým hodně laciným datadiskovým vařením z vody (lokace krátké a nepropracované a novinky téměř žádné a do toho samá debilní cutscénka), jakoby už to autory vůbec nebavilo/chtěli rychlý cash grab. Ale u Angel of Darkness jde vidět zase nějaké to nadšení a ambice a po těch pěti téměř stejných dílech (kde možná jen čtyřka hratelnost trochu posunula v oblasti hádanek a občasného Hexen like level designu), je to konečně trochu změna.
Pro: KONEČNĚ nový engine, solidní grafika, hratelnost, chytlavý příběh, pěkná hudba, menu
Proti: technické nedostatky, mizerná citlivost ovládání, nevyužité rozhovory