Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Tomb Raider: The Angel of Darkness

  • PC 75
Poslední díl série, který nakonec stál za krachem původního Core Design. Jak je ale možné, že mi tento díl nepřišel zas tak hrozný, jak se povídá?

Ze všeho nejvíce mě zaujal nový engine, který už konečně naplno pracuje s 3D objekty a ne jenom krabicemi potaženými texturami. To s sebou přináší jedno obrovské pozitivum – levely konečně působí reálně a leveldesign, byť hratelnostně jednodušší, je mnohem rozmanitější. Je konec nekonečnému bloudění a hledání špatně viditelné cesty. U tohoto dílu vždy víte kudy dál. Pro někoho zápor, pro mě ovšem klad – tempo hry je dynamičtější a rychleji to odsýpá. Pokud někdo čekal odpovědi týkající se konce čtyřky, bude opět zklamán a mám takový dojem, že už se ani nikdy přesně nedozvíme, co se vlastně s „původní“ Larou v chrámu Hora stalo.

Co nepotěší je především dost nemotorné ovládání, jehož citlivost je oproti minulému dílu úplně jinde. Není tak nouze o časté zasekávání, pády díky blbě položené kameře, atp. Po čase se ale na to dá zvyknout, hra zase tak velkou preciznost naštěstí nevyžaduje. Výjimku tvoří snad akorát bossové, u kterých se chvíli potrápíte, vyšlete na tvůrce hry pár neslušných kleteb, ale nakonec zjistíte, že vlastně zas tak nároční nejsou – pokud si nacvičíte určité pohyby, které jsou pro souboje s nimi potřeba. Ona totiž hra sama neřekne, že je nějaká akce vůbec možná – konkrétně například to, že plazení v leže má dokonce režim plížení, kdy se Lara doslova přimkne k podlaze. Kromě toho i změna cíle při automatickém míření je docela důležitá funkce, bez které se u jednoho bosse vůbec neobejdete a pokud o ní nemáte tušení, můžete tu pořádně zakysnout (jako já!).

Kromě krkolomného ovládání hra obsahuje i slušnou řádku technických chyb jako vypadávání textur při loadnutí sejvu či občasné kolize textur. Nic, co by mě vyloženě kazilo hraní, ale u hry podobného jména by se dle mého názoru podobné věci stávat neměly.

Jako celek jsem si ale tenhle díl užil, zejména první polovinu, která se více blížila adventuře s lehce otevřeným prostředím. Přibližně od půlky hry to však byl ten starý dobrý Tomb Raider, leč v modernějším pojetí.

Pro: KONEČNĚ nový engine, solidní grafika, hratelnost, chytlavý příběh, pěkná hudba, menu

Proti: technické nedostatky, mizerná citlivost ovládání, nevyužité rozhovory

+31