Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Tomb Raider: Legend

  • PC 60
Moje dojmy zaznamenané před časem po dokončení hry:

Plusy:
- grafika - nádherná (až na cut-scenes, které používají dost hnusné low res textury a místy odfláklé modely - typu krabice má symbolizovat auto (když to přeženu))
- parádní animace postav a pohybů
- dialogy a dabing (namluvení většiny postav je dost dobré, řekl bych a dialogy jsou místy i vtipné )
- visuální provedení map - pastva pro oči (dost často)
- bonusy - sbírání bronzových, stříbrný a zlatých ingotů (nebo co to je) odemyká bonusy (motivace k replay map)
- svižnost - hra je rychlá, snadno se hraje, dobrá oddechovka
- docela dobrý (tj. dalo se to přežít) příběh
- prima podpůrná trojka postav pro Laru (ti 3 co s ní žijí pod jednou střechou - včetně známého sluhy)

Zápory:
- krátké - nejkratší TR, který vznikl
- miniaturní a primitivní mapy (tohle mám být jako TR??!!) - absence jakéhokoliv prozkoumávání (WTF?)
- omezená (nulová) možnost volby - mapa obvykle sestává ze stejných sekvencí (dostat se z místa A do místa B přesně provázaným sledem úkonů, který je na první pohled jasný a není tam žádná alternativní cesta) - primitivní
- naprosto limitovaný způsob pohybů Lary - existuje vždycky je jeden způsob jak se dostat z místa A do místa B a přes to vlak nejede - zapomeňte na klasický skok na svah, odraz, skok na další, skok zpět atd., akrobacie je efektní, ale nikoliv efektivní, spíš sálové kousky
- mraky generických nepřátel, kteří jsou otravní, zbyteční a nerealističní (pes vydrží dva zásobníky z M16, člověk v kevlaru stěží jeden) - měl jsem často pocit, že hraju Max Payne pro mateřskou školu než TR
- zvířara - WTF? - vylezete na bednu, pět minut do levharta střílíte a on stojí na místě a pak umře - to je vtip? - je to spíš hraní ve filmovém studiu než v reálné přírodě, hrůza - vůbec, zvířata tam jsou přidaná spíš aby se neřeklo, v celé hře byste je (kromě těch psů, které s sebou žoldáci tahají všude - v džunglích Afriky, horách v Nepálu, Japonských mrakodrapech, prostě všude) spočítali na prstech jedné, maximálně dvou rukou
- souboje s bossy (zív - každý level/arc má svého bosse? kdyby radši autoři zapracovali na designu úrovní)
- zbraně (ani nebudu komentovat - to je snad vtip autorů)
- zmatené ovládání a systém menu (očividně ryhle převedené z konzolí, nedoladěné pro PC) - nicméně docela použitelné, jen by to chtělo dopilovat
- příběh je klasická šablona
- modely postav - všechny vypadají jak kdyby vypadly z časopisů typu Maxim či Esquire (a Bbarak!) nebo ještě jinak - ženské postavy jak kdyby vyskočily přímo z amerického silikonového pornofilmu a ty mužské modely používají univerzální šablonu gay designéra či módního návrháře - otřesné

Závěr: Zábavná hra, hezká grafika, ale je to prázdná zábava čistě na odreagování. Tomb Raider meets Mc Donalds. A po tom, co jsem viděl (a slyšel o) Anniversary, tak se na lepší časy asi jen tak nezablýská. Ze hry mám pocit, jako by se odehrávala v teráriu nebo filmovém studiu. Rozhodně by mě ani ve snu nenapadlo, že jde o reálný svět, reálné levely - tak jako tomu je v TR, TR2 či TR3. Chtěl bych - mnohonásobně větší levely s možností volného pohybu, možnost ovládat postavu jak chci já a ne tak, jak očekává engine hry (tj. když skočíte, tak se postava automaticky "chytí" blízkých zachytávacích "bodů" - žebřík, tyč, římsa atd., i když o to nestojíte např.), mnohem, mnohem méně nepřátel (počty, co byly v jedničce mi plně vyhovovaly - i když i ta dvojka se dala přežít).

Verdikt: Prince of Persia: Sands of Time je hra, která je zábavnější ve všech směrech. I ty otravné boje, které mi tam dost vadily jsou lepší než ty v TRL
+17 +18 −1