Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Braid

  • PC 70
Hmm. Pěkná hudba (díky krátké hrací době se ani moc neoposlouchá), fajn grafický styl a vůbec visuální stránka hry. Vcelku povedená oddychová hra, s docela zajímavým příběhem i hratelností.

Přirovnal bych ji ke krátké povídce z časopisu nebo sbírky.

Mezi negativa bych řadil extrémně krátkou hrací dobu, velmi nevyužitý potenciál - a s tím související velmi nízkou obtížnost hry (tedy, s výjimkou hvězdiček). Tak nějak jsem čekal, že úvodní světy jsou víceméně tutorialy pro jednotlivé možnosti, co hra nabízí a potom se to konečně rozeběhne a budou zde rozsáhlejší světy, které budou vyžadovat kombinace jednotlivých schopností postavičky.

Na druhou stranu, žijeme v moderní době jednohubek, takže očekávat rozsáhlejší hru asi není na místě - zároveň ale hodnotím jak hodnotím.

Tj. povedená jednorázová hříčka, která rozhodně stojí za zahrátí (za €2) - být dražší, asi bych se rozmýšlel.

Pro: hudba, visuální zpracování, zábava

Proti: krátké, velmi jednoduché, nevyužitý potenciál

+16 +20 −4

Quake Mission Pack No 2: Dissolution of Eternity

  • PC 65
Druhý datadisk mě docela zklamal - důraz Quake na přímočarost a účelnou jednoduchost tu bere za své - nové zbraně jsou spíš na obtíž, munice je přebytek, mapy jsou zbytečně komplikované (něco jako osadit dálnici sérií retardérů), noví nepřátelé nějak zvlášť nezaujmou a obtížnost je oproti Scourge of Armagon (a nejspíš i původnímu Quake) nižší.

Pořád je to tedy Quake, ale hratelností už je u mě někde na pomezí zábavy a hraní z pocitu povinnosti. Kolem a kolem spíš ztráta času (pokud tedy člověk nemá chuť zahrát si FPS, nic jiného není po ruce a Quake (případně Scourge of Armagon už jsou moc obehrané)).

Pro: No, je to pořád tak trochu Quake, Grappling hook je přínos.

Proti: Odchýlení od jednoduchosti Quake - nové zbraně jsou zbytečné, mapy jsou zbytečně velké.

+10

Tomb Raider: Legend

  • PC 60
Moje dojmy zaznamenané před časem po dokončení hry:

Plusy:
- grafika - nádherná (až na cut-scenes, které používají dost hnusné low res textury a místy odfláklé modely - typu krabice má symbolizovat auto (když to přeženu))
- parádní animace postav a pohybů
- dialogy a dabing (namluvení většiny postav je dost dobré, řekl bych a dialogy jsou místy i vtipné )
- visuální provedení map - pastva pro oči (dost často)
- bonusy - sbírání bronzových, stříbrný a zlatých ingotů (nebo co to je) odemyká bonusy (motivace k replay map)
- svižnost - hra je rychlá, snadno se hraje, dobrá oddechovka
- docela dobrý (tj. dalo se to přežít) příběh
- prima podpůrná trojka postav pro Laru (ti 3 co s ní žijí pod jednou střechou - včetně známého sluhy)

Zápory:
- krátké - nejkratší TR, který vznikl
- miniaturní a primitivní mapy (tohle mám být jako TR??!!) - absence jakéhokoliv prozkoumávání (WTF?)
- omezená (nulová) možnost volby - mapa obvykle sestává ze stejných sekvencí (dostat se z místa A do místa B přesně provázaným sledem úkonů, který je na první pohled jasný a není tam žádná alternativní cesta) - primitivní
- naprosto limitovaný způsob pohybů Lary - existuje vždycky je jeden způsob jak se dostat z místa A do místa B a přes to vlak nejede - zapomeňte na klasický skok na svah, odraz, skok na další, skok zpět atd., akrobacie je efektní, ale nikoliv efektivní, spíš sálové kousky
- mraky generických nepřátel, kteří jsou otravní, zbyteční a nerealističní (pes vydrží dva zásobníky z M16, člověk v kevlaru stěží jeden) - měl jsem často pocit, že hraju Max Payne pro mateřskou školu než TR
- zvířara - WTF? - vylezete na bednu, pět minut do levharta střílíte a on stojí na místě a pak umře - to je vtip? - je to spíš hraní ve filmovém studiu než v reálné přírodě, hrůza - vůbec, zvířata tam jsou přidaná spíš aby se neřeklo, v celé hře byste je (kromě těch psů, které s sebou žoldáci tahají všude - v džunglích Afriky, horách v Nepálu, Japonských mrakodrapech, prostě všude) spočítali na prstech jedné, maximálně dvou rukou
- souboje s bossy (zív - každý level/arc má svého bosse? kdyby radši autoři zapracovali na designu úrovní)
- zbraně (ani nebudu komentovat - to je snad vtip autorů)
- zmatené ovládání a systém menu (očividně ryhle převedené z konzolí, nedoladěné pro PC) - nicméně docela použitelné, jen by to chtělo dopilovat
- příběh je klasická šablona
- modely postav - všechny vypadají jak kdyby vypadly z časopisů typu Maxim či Esquire (a Bbarak!) nebo ještě jinak - ženské postavy jak kdyby vyskočily přímo z amerického silikonového pornofilmu a ty mužské modely používají univerzální šablonu gay designéra či módního návrháře - otřesné

Závěr: Zábavná hra, hezká grafika, ale je to prázdná zábava čistě na odreagování. Tomb Raider meets Mc Donalds. A po tom, co jsem viděl (a slyšel o) Anniversary, tak se na lepší časy asi jen tak nezablýská. Ze hry mám pocit, jako by se odehrávala v teráriu nebo filmovém studiu. Rozhodně by mě ani ve snu nenapadlo, že jde o reálný svět, reálné levely - tak jako tomu je v TR, TR2 či TR3. Chtěl bych - mnohonásobně větší levely s možností volného pohybu, možnost ovládat postavu jak chci já a ne tak, jak očekává engine hry (tj. když skočíte, tak se postava automaticky "chytí" blízkých zachytávacích "bodů" - žebřík, tyč, římsa atd., i když o to nestojíte např.), mnohem, mnohem méně nepřátel (počty, co byly v jedničce mi plně vyhovovaly - i když i ta dvojka se dala přežít).

Verdikt: Prince of Persia: Sands of Time je hra, která je zábavnější ve všech směrech. I ty otravné boje, které mi tam dost vadily jsou lepší než ty v TRL
+14 +15 −1

Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura

  • PC 80
Hmmm, dočasný "komentář" (koneckonců, jsem hru pořádně nedohrál).

No, hra za Magic/Melee postavu je poněkud extrémní. Nicméně má i své výhody. Třeba když se vám někdo znelíbí, tak ho můžete zabít. A oživit. A zabít znovu. A až vás po čase vztek přejde, nakrmit jeho tělem vlky (tohle je asi trochu nedomyšlené, nicméně v enginu to myslím je - že by přes Charm Animal? žerou vyvolaní vlci těla?) - konečně pořádné využití Resurrection (v jiných hrách ho zpravidla nepoužívám :).

Poctivě jsem nevytvořil ani jediný technologický předmět (tedy až na ten klíč, no - celkem mě překvapilo, že postava na 100% magicky zaměřená to zvládla, asi to dělá ten Mithril) a obecně se jim radši vyhýbal. Taky jsem si s NPC moc nepopovídal, když vás napadají jen urážky nebo nejapné dotazy, je hádám lepší mlčet.

Asi první hra, kde mi přijde hra za zápornou postavu vážně dobrá (i když jsem tedy hrál za tu dobrou).

Jen by mě zajímalo, jak technolog cestuje bez teleportace. Doufám, že nejmodernějším výdobytkem technologie v Arcanu není "pěškobus"...

Pro: Svět, grafika, volnost jednání, questy mají smysl

Proti: Nejlepší zbraň získáte až na konci (ok, tak tohle je zrovna vtip, no), Teleport je návykový, magie křiví charakter, medůzy ničí brnění, peněz je trochu moc, boje jsou snadné, hra dlouho uvolňuje paměť

+12

Aliens versus Predator 2

  • PC 80
Přiznávám, že po prvním hraní mě AvP 2 docela zklamala (čekal jsem něco jako AvP), ale časem jsem jí tak nějak vzal na milost.

Jde o radikálně odlišnou hru od AvP (spojuje je asi jen název a potom samozřejmě filmová licence a vše co s ní souvisí), především co se hratelnosti týče. "Konzolovitost" AvP mi vyhovovala více (tím myslím hratelnost založená na replayabilitě, rychlosti a absenci (či limitování) save/load kombinace) - v AvP2 mě hraní na nějtěžší obtížnost (tj. bez savování) přestalo bavit v misi, kde musíte zabránit zničení úlu za Aliena. Na druhou stranu předpokládám, že AvP 2 je bližší filmovému vzoru než AvP, když už o tom píšu (což by mohl někdo brát jako plus).

Paradoxně nejvíc mě překvapilo (až bych řekl šokovalo), že zatímco v AvP bych kampaně seřadil od nějtěžší po nejjednoduší jako Marine->Predátor->Alien, tak v AvP to je Predator->Alien->Marine. Syntetik se sniperkou je něco jako Mamut na kopci :-) Čili z téměř nezničitelného Predatora se v AvP 2 stal takový školáček, který se musí bát vystrčit hlavu zpoza rohu, aby mu ji někdo neustřelil :-D

Každopádně kampaň za mariňáka je, celkem nepřekvapivě, ta nejpropracovanější část hry (řekl bych 50:25:25 co se kvality kampaní týče)...

Celkově je hra povedená, příběh tam je místy i zajímavý a ve zbytku neuráží, neherní scény se dle mého názoru vyloženě povedly, stejně tak i lidští "herci".

Doporučil bych ji fanouškům žánru (FPS), franchise, i sf obecně - jde o výbornou FPS (nepřátelé, systém a "feel" zbraní) s kvalitním příběhem.

Pro: Engine (od Blood 2 docela pokrok), neherní sekvence v engine, kampaň za mariňáka, filmová atmosféra

Proti: Standardní FPS, optimalizovaná na savování, nízká replayabilita, ne zrovna to očekávané pokračování

+2 +6 −4

Prince of Persia: The Sands of Time

  • PC 85
Pohádková atmosféra, hudba, grafika a příběh. Co si pamatuji, tak asi nejlepší herní příběh co se mainstreamu a zároveň ne-hollywoodského pojetí týče - a zároveň takový trochu všední.

Výhrady jsem měl v podstatě jen k bojům - ty mi přišly trochu otravné (hlavně nutnost zabít velké množství neustále se objevujících stejných nepřátel), ocenil bych, kdyby jich bylo o trošku méně (bojů i nepřátel).

Naopak mi trochu vadila snižující se obtížnost akrobatických prvků (hlavně ke konci hry).

Nicméně to jsou jen takové povzdechy, kolem a kolem jde o výbornou záležitost.

A zároveň je to hra s jedním z nejlepších konců (což je pozoruhodné hlavně proto, že u většiny her mám naopak pocit, že konec je na nich to nejhorší - čili to pro mě bylo opravdu příjemné překvapení).

Pro: Atmosféra, hudba, grafika, protagonisté, konec hry

Proti: Přebytek bojů, nízká obtížnost, hra mohla být trošku delší

+9

Lands of Lore: The Throne of Chaos

  • PC 65
Generický dungeon, s hezkou grafikou a hudbou, jako cílová skupina mi přijdou hráči mladšího věku.

Přidávám některé poznámky z mého posledního hraní LoL:

Primitivní herní systém, béčkový příběh, místy grafika spíš jako v pohádce pro děti, nízká obtížnost, otravné boje spočívající v tom, že se kliká na sekání a pak se čeká až může člověk kliknout znovu, to se opakuje dokud nepřátelé nezemřou (polovina úderů jde nepochopitelně vedle - bez ohledu na level postavy a zbraň) nebo nezemřete vy - čili primitivní a lehké souboje jsou uměle prodlužovány (a ne, není to zábavné prodlužování). Alespoň že zbraně na dálku (kuše a luky) zdá se nikdy neminou (což je přece logické, ne? ehm, asi...). Případně pokud se člověk hodně nudí, může zkusit "strategicky" uhýbat (vesměs jediný efekt je ještě větší prodloužení "boje" - výjimku tvoří zábavné chvíle, kdy na vás útočí duchové z vedlejších zdí).

Chybí jakékoliv popisky - nejen zbraní, ale i všech předmětů - čili nějak netuším, která zbraň je lepší - mluvím o zbraních, které jsou stejného typu, ale mají nějaký přívlastek - offense je vyšší třeba u jedné, ale prodejní cena pro změnu u druhé. Nemluvě o kuších a lucích - tam se člověk může spolehnout snad jen na cenu.

Perly typu - kyselina prostě jen tak z ničeho nic zničí brnění (a v této hře opravdu není moc brnění na to, aby je člověk tahal v miniaturní parodii na inventář) mají obvykle řešení save&load (případně sundat brnění - od toho přece brnění jsou, aby se nosily v inventáři, co kdyby je náhodou ušpinila nějaká kyselina, že).

Systém kouzlení bída, bída. Pár kouzel, ovšem po zakouzlení trochu vyššího levelu je nutné spát dokud se neobnoví mana (protože zmíněné kouzlo ji spotřebuje všechnu) - čili v jakémkoliv trochu delším boji je magie zbytečná.

Díky "geniálnímu" systému magie je prakticky po každém magickém boji nutno spát, aby se mana doplnila (no, spaní v LoL očividně není žádný problém - moje družina občas tráví 23 hodin denně spánkem a ve zbylých minutách vždycky sešle pár kouzel která fungují na principu jedno seslání všechny zabije, ale sežere veškerou manu).

Fascinující - ještě jsem nehrál starší hru, o které bych měl tak nízké mínění a zároveň byla všude hodnocená jako jedno z nejlepších "RPG" vůbec. Když jsem LoL hrál před zhruba 15 lety poprvé, tak mi přišel jako taková dětská verze Dungeon Mastera, no, očividně jsem byl tehdy docela nekritický :-)

Pro: Nádherná grafika, parádní dabing a dobrá hudba. Některé zábavné dungeony.

Proti: Předměty, primitivní systém, boje, magie, příběh.

+4 +8 −4

Spellcross: Poslední bitva

  • PC 85
Povedená tahová strategie s docela zajímavým příběhem (a vcelku dobrým českým dabingem, kupodivu), výborným systémem velení a upgrady jednotek.

Klidně bych jí dal i vyšší hodnocení, ale v mých očích trpí jedním malým neduhem - po čase úděsným stereotypem. Dohrál jsem ji asi napotřetí (mezi každým hraním byla půlroční až roční pauza).

Na druhou stranu tohle je možné omluvit/vysvětlit opravdu slušnou délkou hry (i na poměry doby, ve které vyšla).

A potom obligátní slabší závěrečná část (kde je kupodivu hlavní problém v tom, že vaše jednotky jsou maximálně vylepšené a tím pádem nezískávají další zkušenosti - na některé hráče (jako já) to může působit poněkud, ehm, depresivně).

Taky bych možná mohl kriticky zmínit určité zjednodušení hry v pozdějších verzích - ta první byla se svými 2 savy na misi (na střední obtížnost, mám dojem) zdravě obtížná, později se spolu se zvýšeným počtem savů dost vytratilo napětí i obtížnost (hra je potom docela snadná).

Pro: Příběh, jednotky, herní systém, dabing, délka

Proti: Stereotyp, délka

+17

Evolva

  • PC 75
Povedený mix 3PS a taktické akce, zajímavý nápad a dobře zvládnuté prostředí, úkoly a nepřátelé.

Bohužel hru kazí její krátká délka (neuškodilo by alespoň 5 misí navíc) a poněkud nevyrovnaný systém upgradů (hodně je jich zbytečných a některé získáte až dost pozdě).

Škoda... Nicméně i mimo rámec žánru jde o kvalitní záležitost, nemluvě o tom, že v dnešní době je samotná cena hry zanedbatelná - mé "povzdechnutí" nad (relativně) krátkou hrací dobou je tu čistě proto, že bych ve hraní velice rád pokračoval dál.

Objevování neznámého světa, interakce s prostředím (skákání, klouzání, to vše ovlivňovatelné mutacemi), rozdělování týmu a plnění různých úkolů v odlišných lokacích dané mapy současně, rozdělování nepřátelských skupin, asimilování DNA mrtvých nepřátel, plánovaní upgradů/mutací, boje s bossy... Doufám, že se jednou objeví další taková hra.

Pro: Grafika, "hádanky", práce s týmem

Proti: Velice krátké, trochu nedomyšlený způsob upgradů

+7

Diablo II: Lord of Destruction

  • PC 100
Ultimátní akční RPG, kterému se zatím nic nepřiblížilo.

Plusy: Výborný (řekl bych nejlepší co se reálné použitelnosti týče) a vypilovaný systém předmětů (základ to hry), obrovské možnosti přizpůsobení postav (7 různých typů postav umožňuje (a umožňovalo v průběhu života hry) nesčetné množstvi variací (buildů), ať už založených na dovednostech nebo vybavení (či obvykle obojím)), obrovská komunita aktivních hráčů, ať už na b.netu či SP.


Mínusy: Časem se dostaví stereotyp a většina lidí hru přestane hrát (obvykle dočasně). Těžko říct, jestli to je opravdový mínus - nenapadá mě žádná jiná hra, kterou by někdo vydržel hrát více či méně nepřetržitě 3 nebo 4 roky (kromě MMORPG).

Pro: Replayabilita, hratelnost, variabilita, návykovost

Proti: Zastaralé ne moc user friendly herní rozhraní (battle.net, chat), návykovost

+22 +25 −3

Incubation: The Wilderness Missions

  • PC 75
Datadisk k Incubation. Tohle označení je docela výstižné.

Potěšující je samotný fakt, že datadisk vyšel, noví nepřátelé a nové zbraně jsou taktéž vesměs povedení.

Problémem je absence nějakého soudržného příběhu (narozdíl od Incubation, kde byl hráč udržován v napětí a poháněn neustále kupředu), a navíc po nadějném (a tuhém) začátku také prakticky zmizí jakákoliv obtížnost hry (s tím trochu souvisejí nové zbraně a fakt, že je možné velice rychle vycvičit vojáky).

Kolem a kolem mě datadisk spíš zklamal (což je dáno tím, že jsem měl po Incubation velmi vysoká očekávání), na druhou stranu i přes to všechno jde o velmi povedenou a zábavnou hru - jen jsem čekal víc.

Také bych měl zmínit některé problematické chyby v neopatchované verzi (kvůli kterým není možné dokončit příběhové mise) - normálně by to nebyl až takový problém, ale hra se vyskytuje v několika nekompatibilních verzích, na které nejde aplikovat patch. Naštěstí je dostupná plně funkční verze s patchem (bohužel ne zrovna u vašeho nejbližšího prodejce, jestli chápete, kam tím mířím... Alespoň je originální CD možné použít pro audio).

Pro: Pořád Incubation, nové zbraně a noví nepřátelé

Proti: Chyby, repetitivnost, slabší příběh, nízká obtížnost

+7

SiN Episodes: Emergence

  • PC 80
Fajn zábava, parádní zbraně, které se řídí heslem méně je někdy více, "cool" postavy parodující samy sebe i silikonové porno ze kterého vzešly (závěrečné titulky jsou naprosto skvělé).

Bohužel krátké, s nepříjemnou pachutí na jazyku - vědomím toho, že pokračování už nejspíš nebude.

Škoda.

Pro: Jednoduchá střílečka, která si na nic nehraje a je "jen" zábavná

Proti: Jen obyčejná střílečka

+9

Stonekeep

  • PC 85
Velmi dobré klasické RPG, vlastně dungeon, s originálně pojatým systémem magie, zajímavými NPC i příběhem.

Velkým přínosem byl (pro mě určitě) i perfektní dabing postav - pěvecká čísla víl si nezadají se scénkami z Monty Python.

Jediná vada na kráse jsou nepříjemné chyby ve hře (doporučuji používat více savů a ukládat často), které mohou poměrně často zabránit v jejím dokončení.

Pro: Humor, NPC, dabing, příběh, prostředí

Proti: Chyby

+7 +9 −2

Vampire: The Masquerade - Redemption

  • PC 90
Pro mě atmosférou lepší než Bloodlines. Ovšem je mi jasné, že jde o hodně subjektivní záležitost. Z nějakého nepochopitelného důvodu se mi zalíbila (už od dema).

Kladem - styl a středověký svět World of Darkness, zábavné disciplíny a jejich hromadné používání, příběh.

Zápory - kterých jsem si vědom, ale kupodivu mi nijak nevadí (divné) - celá evropská část je parodie na historii a zeměpis :) Hodně disciplín je dost nevyvážených, závěr hry je šitý tak trochu horkou jehlou (což je tedy obvyklé u víc her).

Prima hudba.

Pro: Krev, středověk, družiníci, změna a atmosféra hry

Proti: Slabší závěr (příběhově), ignorace reálií, absence pauzy ala Baldur's Gate, nevyužitý potenciál

+12 +13 −1

Daikatana

  • PC 75
Povedená hra (až na slabší první část), s technicky průměrnou grafikou, některými velmi dobrými nápady a povedeným level designem.

Problémem jsou chyby ve hře, slabá první epizoda, debilní způsob zlepšování vlastností Daikatany - tím mám na mysli to, že pokud zabíjíte Daikatanou, zlepšuje se pouze ona, nikoliv vlastnosti hlavní postavy - ovšem to trvá i v případě, že je Daikatana maximálně vylepšená... Což vyloženě potěší.

Parádní jsou 2 a 3 epizoda, sidekicks (kupodivu až tedy na chyby dost povedení, obzvlášť na svou dobu), zlepšování vlastností a Daikatany.

Pro: Design úrovní, sidekicks, RPG prvky (zlepšování statistik a Daikatany)

Proti: Zlepšování Daikatany, design nepřátel, závěrečná část hry

+12

Lander

  • PC 90
Parádní hra s poněkud strmější zdokonalovací křivkou. Uživatelské rozhraní by mohlo být víc user friendly - myslím tím potvrzování aktivit a orientaci v menu. Taky může být občas problém rozchodit hudbu a videa.

Samotný systém upgradů je docela dobrý, klidně by mohlo být víc zbraní, ale na druhou stranu jednoduchost je myslím jeden z pilířů designu Landeru (což mi vyhovuje).

Mno a závěrem - hra možná není až tak úplně pro současnou generaci PC hráčů (ale to je možná jen můj mylný úsudek) - stylem hraní bych ji přirovnal trochu k původní verzi AvP (alespoň co se adrenalinu týče) - když vám dochází štíty a energie, konec mise je v nedohlednu a ten proklatě těžký kontejner co táhnete v paprsku vám manévrování taky zrovna neusnadňuje. Savovat v průběhu misí samozřejmě nejde :-)

Pro: Příjemně obtížný začátek, variabilita misí, relativně zajímavý příběh, možnosti modifikace Landeru

Proti: Poněkud strohé uživatelské rozhraní, občasné chyby ve hře, poněkud strohé podání

+9

Albion

  • PC 90
Nádherné RPG s výbornou hudbou a atmosférou (první kontinent je nezapomenutelný zážitek), slušně zpracovaným způsobem bojů, plynulým přechodem mezi 2D a 3D.

Dokonalost kazí v mých očích závěrečná část hry (kde mi trochu nevyhovoval přechod od lineární k nelineární části (stejnou výtku bych měl například k Chrono Triggeru) - což je můj subjektivní problém, narůstající stereotyp soubojů (především v úplně poslední části) - nebyly až tak obtížné, ale spíše otravné (ocenil bych méně bojů a více úkolů, hledání a podobně), ale i tak jde o jedno z mých nejoblíbenějších RPG.

Pro: Grafika, hudba, příběh, NPC

Proti: Slabší závěrečná část (i co se příběhu týče)

+9 +11 −2

Baldur's Gate II: Shadows of Amn

  • PC 100
Očekávané pokračování Baldur's Gate přineslo poměrně výrazné změny v hratelnosti. A dle mého názoru prospěšné. BG1 má v mých očích sice lepší příběh, svět a styl hry (alespoň první části), nicméně BG2 to nahrazuje svojí (znovu)hratelností, spádem a propracovaným systémem NPC, které je možné přibrat do družiny.

Co se bojů a zejména magie týče, k jejich plnému využití dojde zpravidla až po aplikaci taktických modů nebo stanovením limitovaných pravidel pro hraní.

Je to jedna z her, které je, řekl bych, nutné dohrát vícekrát, aby hráč plně ocenil jejich kvality.

A v neposlední řadě nesmíme zapomenout zmínit existenci rozsáhlých aktivních moddingových komunit s velkým množstvím dostupných modů.

Pro: Replayabilita, hratelnost, variabilita, NPC, standardní fantasy příběh, linearita, modding

Proti: Standardní fantasy příběh, linearita

+13 +14 −1

The Thing

  • PC 80
Kolem a kolem výborná hra. Zajímavě řešený systém pomocníků. Sem tam se objeví menší chybky a předposlední mise svou obtížností trochu vybočuje, ale jinak jeden z nejlepších akčních survival horrorů (spíš něco mezi FPS (nebo spíš 3PS) a survival horrorem).

Pro: Zábavné, přijatelně obtížné, zajímavé

Proti: Menší bugy, kvůli který je občas nutné hrát misi znovu

+17