Za dávných časů se na monumentální lidskou pevnost Stonekeep přihnaly temné síly v čele s mocným čarodějem Khull-Khumem, který zabil téměř vše živé a uvrhnul hrad do nekonečného stínu. Jediný, kdo pomocí teleportu tragédii přežil, byl Drake - chlapec, kterému byl Stonekeep doposud domovem. O deset let později se již dospělý Drake vrací zpět do trosek pevnosti, aby obnovil její zašlou krásu a velkolepost. A hra může začít.
Stonekeep je klasický dungeon, v němž je pohyb řešen takzvaným "čtverečkovým" systémem (otáčení je možné pouze po 90° a posun hráče je do jisté míry skokový). Ve hře lze ovládat jen svou postavu. Spojenci, kteří jsou ve vaší partě, tedy bojují samostatně. Váš hrdina má tři základní vlastnosti - zdraví, sílu a hbitost, jejichž úroveň s přibývajícími zkušenostmi stoupá. Kromě těchto vlastností je možno vylepšovat tréninkem různé schopnosti, a to především z oblasti ovládání magie a zbraní. Orientace v rozlehlých dungeonech je ulehčena možností vpisování vlastních poznámek do herní mapy.
@Ringo (14.12.2020 21:25): Na tohle jsem přišel. U těch víl snad náhodou a pak jsem si uvědomil že jsem o tom slyšel náznaky. Planety jsem vyřešil na sílu zkoušením, protože jsem si říkal, že nějaká určitě něco udělá. Ale efekt jsem teda neodhadl. Víc jsem se trápil v tom chrámu, kde jsem si nedokázal najít tlačítko a návod mi řekl akorát "je tam tlačítko". Zbylé dva záseky byly podobné. Fakt nejvíc času jsem strávil v hradu u dvojice goblinů, než jsem přišel na fígl s házením.
Pro: unikátní audiovizuální zpracování, atmosféra, příběh, postavy a dialogy, humor, souboje, runy, deník, obtížnost, puzzle
Proti: nízká variabilita prostředí, bugy, těžkopádná manipulace s runami, nepřátelé nemohou procházet dveřmi