Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

SiN Episodes: Emergence

68
50 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
10.05.2006 PC
Vývojáři:
SiN Episodes mělo být epizodickým pokračováním hry SiN z roku 1998. Nakonec ale byla vydána pouze první epizoda.

Jedná se o klasickou FPS akci na Source enginu. Zajímavým prvkem se může jevit dynamická přizpůsobivost obtížnosti a sledování zvyklostí hráčů, pomocí kterého chtěli autoři pilovat hratelnost v následujících dílech. Jinak se ale jednalo o akci, která nijak výrazně nevybočovala z běžného FPS standardu.


Poslední diskuzní příspěvek

PRIVATE MARTIN: nevím jestli to rozjedu hned, ale nainstalované to je ☺️

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Jarní květnový úklid na Steamu (Spring Cleaning) byl akcí, během níž jste pro získání speciálního odznaku museli splnit několik úkolů v podobě spuštění několika titulů z vaší knihovny podle určitých propozic. Jedním z těchto úkolů bylo zahrát si hru, kterou jste si na Steamu aktivovali jako úplně první. V mém případě šlo o titul SiN Episodes: Emergence. Myslel jsem, že jej pouze spustím a zase odinstaluji, ale jak jsem hru zapnul, nedalo mi to a přikován k příjemné 3D akci jsem ji musel za dvě herní víkendové seance kompletně dohrát.

Emergence je pouze prvním dílem zamýšleného epizodního seriálu 3D akcí. Navazovala na poměrně známou FPS SiN, kterou se mi však ani na tuším třetí pokus nikdy nepodařilo dovést do úspěšného konce. SiN Episodes byly vůbec první plánovanou epizodickou hrou od většího vydavatele, až po ní byly oznámeny kultovní Half-Life epizody. Tyto hry obecně však v případě 3D akcí nikdy nedosáhly zásadního rozmachu a ztroskotaly na neschopnosti tvůrců rychle přidávat nový obsah. Telltale Games jsou už jiná kapitola. A tak Ritual Entertainment nakonec z plánovaného seriálu vydali pouze první a zároveň poslední díl a brzy zavřeli krám.

SiN má s Half-Lifem společný nejen zvažovaný epizodický formát, ale také technologii - použitý engine Source. Což s sebou přináší plynulou hru bez dělení na levely a kontinuální kampaň, jen na chvilku přerušenou signálem nahrávání. Tak jako v prvním díle se setkáváme se starou známou - atraktivní sexy záporačkou Elexis Sinclaire, a navíc také s drogovým bossem Viktorem Radekem. V hlavní roli je opět drsný policista s dredy - plukovník John R. Blade, tentokrát doprovázený počítačovým hackerem JC Armackem a spolubojovnicí Jessicou Cannon. Ta působí i aktivně a často jej na jeho misi doprovází jako asistentka, jež Bladovi pomáhá při infiltraci nepřátelských pozic a na závěr se taky zapojí do bitev hlavnímu hrdinovi bok po boku.

Prostředí jsou realisticky vybudovaná, grafika je čistá a úhledná, ocitneme se v docích, na nádraží, v útrobách tankeru s drogovou laboratoří a ve finále infiltrujeme vysokou věž společnosti Sintek. Procházení lokacemi je poměrně lineární, ale design levelů je zábavný a nenudí, a tak zatímco v docích probíháme plošně rozsáhlé exteriéry, v tankeru zase prolézáme úzké chodby a podvodními kanály. Ale stejně nejlepší je Sintek Tower, kde postupně dobýváme jednotlivá podlaží a finální boje se odehrávají na římsách a na střeše. Za design tedy autoři zasluhují pochvalu. Nacházíme i množství secretů, ale bohužel za ně nejsme nikterak odměňováni a ani nelze zjistit, kolik jsme jich vlastně našli a kolik přehlédli.

Vše je podřízeno rychlé akci. Nepřátelé vydrží pár výstřelů, všechno odsýpá, design nepřátelských vojáků je perfektní a zejména létající vojáčci s jetpacky, kteří po sestřelení efektně explodují nebo odletí, jsou zábavní. Tempu akce a destrukci napomáhají plynové bomby všude možně rozeseté, které efektně explodují a pokud se podaří dobrý zásah, tak ohnivá apokalypsa nadělá v řadách nepřátel značnou paseku. Ke konci hry již přituhuje, nepřátel je více, akce je náročnější, ale férová. Dvakrát se objeví boss fight v podobě krásně nechutného mutanta a epizodu završí finální souboj s vrtulníky. Atmosféře napomáhá i solidní dynamicky se měnící soundtrack.

Specialitou Sin Episodes má být adaptivní přizpůsobení obtížnosti během hry. Ale nic neobvyklého oproti standardním akcím jsem nezaznamenal. Možná proto, že jsem jenom zlehka posunul posuvník směrem k větší obtížnosti a dál jsem se v nastavení více nehrabal. V první epizodě máme k dispozici jenom tři zbraně, ale na úvod ságy toto vybavení dostačuje a předpokládám, že v dalších dílech by smrtících hraček přibývalo. Občas jsme konfrontováni s logickým problémem nebo s nutností najít cestu kudy se dát, ale nejde o situace, jež by nám zavařily mozkové závity, a akce není zbytečně zpomalována. Jediným problémem, co jsem zaznamenal, a který je patrně dán použitým enginem, je občasné zaseknutí za rozházené předměty, zejména u stěn nebo v rozích. Ne že bych zůstal někde uvězněn, ale někdy toto zaškobrtnutí narušovalo plynulost hraní.

První a bohužel poslední epizoda Sin Episodes: Emergence byla velice příjemným herním zážitkem. Rozhodně nejde o převratný a herní milníky bořící titul. Nicméně dynamická a zábavná akce, příjemné grafické i technické zpracování bez zjevných bugů a plynule odsýpající zábavná kampaň mě ani jednou nenudila a celou dobu jsem se příjemně bavil. Herní doba sice mohla být delší, ale odpovídá původnímu epizodickému záměru. Hra naznačila velký potenciál a určitě je škoda, že série dále nepokračovala a tvůrci nemohli rozvinout své nadějné nápady. Za mě v každém případě palec nahoru.

Pro: Rychlá a poutavá akce. Grafika, soundtrack a titulní song. Žádné bugy

Proti: Zasekávání za předměty. Nepříliš dlouhá herní doba.

+18+18 / 0
  • PC 75
Původní SiN jsem měl rád a přišla mi jako solidní a příjemná FPS. V době vydání SiN Episodes mě minulo, tak jsem se k němu dostal teprve teď. A furt má co nabídnout.

Opět se na scéně objevuje hrdina John Blade který ve Freeportu musí udělat pořádek. Hlavní protivnicí je atraktivní Elexis, která mu pěkně znepříjemní život. Blade dostane k ruce taky sexy partačku Jessicu, která mu v průběhu hry občas pomůže.

Začátek se rozjíždí značně pomale, aby si každý vše osvojil, paradoxně největší grády a skvělou hratelnost dostane hráč až ke konci hry. On je zde hlavní problém i v krátkosti hry, 3 hodiny opravdu nejsou moc.

Jinak přestřelky s větším množstvím nepřátel jsou slušné, díky Source enginu kdy zůstávají na zemi těla padlých nepřátel, krev všude v okolí kde byly zaseženi a stopy po kulkách ve zdi. Tento engine stále vypadá dobře a dá vzpomenout na Half-Life 2. Ke slovu se občas dostane i nějaká ta logická hádanka.

Zbraně jsou k dispozici pouze 3, alespoň že mají taky alternativní munici, nepřátel se zde taky představí pouze několik, jelikož se čekalo že tyto nedostatky se doplní v dalších epizodách kterých mělo být původně 6. Bohužel nakonec vyšla jen tato první alespoň taky obsahuje původní hru. Po dohrání zamrzí že už se těžko někdy dočkáme pokračování a příběh a děj už se dál neposune. Což je opravdu škoda. Ale za dnešní přívětivou cenu proč si nekoupit původní hru a krátké pokračování v novém kabátku.

Pro: Hratelnost, Source engine, starý dobrý SiN v novém, charaktery, záveřečné fáze hry a skvělé titulky, hudba a dabing, cena a původní hra

Proti: Krátkost 3 hodiny jsou opravdu málo, 3 zbraně, ochutnáte něco co už pravděpodobně nikdy nebude pokračovat

+14+14 / 0
  • PC 80
Fajn zábava, parádní zbraně, které se řídí heslem méně je někdy více, "cool" postavy parodující samy sebe i silikonové porno ze kterého vzešly (závěrečné titulky jsou naprosto skvělé).

Bohužel krátké, s nepříjemnou pachutí na jazyku - vědomím toho, že pokračování už nejspíš nebude.

Škoda.

Pro: Jednoduchá střílečka, která si na nic nehraje a je "jen" zábavná

Proti: Jen obyčejná střílečka

+8+8 / 0
  • PC --
na tuhle akčňovku jsem byl hodně zvědavej vzhledem k tomu, že jsem koncem devadesátek stihl oba původní siny v plné parádě. jejich největší doménou byly větvení možností odchodu z levelů a absolvování alternativních úrovní a v prvý řadě pěkný arzenál zbraní a vcelku dobrá hratelnost. v téhle nové episodě ať jsem dělal co jsem dělal, nenarazil jsem na více jak 3 druhy braní, byť nepřátel postupně a zásadně přibývalo a obtížnost ke konci začala dosti tuhnout. právě systému volení obtížnosti jsem tak docela neporozuměl, oba jezdce jsem nastavil na půlku v doufání, že budu hrát trochu vyváženě, což se mi záhy proměnilo v noční můru, kdy mě nepřátelé dokázali ustřílet z plného stavu zdraví na nulu díky 3-4 střelám. viděl jsem hráče co jí procházeli jako zelený parčík zatímco já se v ní dusil a klekal... po boku hlavního hrdiny bladea mi také občas přispěchala na pomoc bojovnice jessica (v soubojích nezabitelná - několikrát jsem si ověřil) a vnesla do příběhu a atmosféry další dynamický element. hlavní postava elexis s vnadnými mléčnými přednostmi zůstala i nadále vnadná (možná i více než kdy dřív) a přibrala do týmu nového společníka, drogového dealera radeka, se kterým si to blade na konci epizody sám vyřizuje. grafika vcelku obstojná, podobná half-life 2, hra má pěkný spád, nenudí a nabízí různá prostředí od přístavu, laboratoř až po mrakodrapovou budovu sinteku. v průběhu hry se také objeví několik bonusových míst a lokací, stejně jako fórků strytých mimo hlavní trasu mapy, tak jako tomu bylo v původním sinu. soundtrack podporuje bojovou atmosféru, byť pro mé uši nebyl nijak zásadně výrazný až na ústřední skladbu, která hraje v menu a podle které si tuhle hru jasně vybavím. ;) za mě rozhodně dobře hratelná a zábavná FPS akce.

Pro: dobrá hratelnost, humor, prostředí, sexy psychokočena elexis i spolubojovnice jessica

Proti: podivně volitelná obtížnost, pouze 3 zbraně ve hře

+8+8 / 0
  • PC 25
Level-design je opravdu hrozný, spousta nelogických věcí především v první části hry. Pocit ze střelby mizerný, chůze a celkový feeling na bodu mrazu. Vůbec to ovládání je dost podivné.

Blade je stejný drsňák jako John Chaser, takže nedává najevo zranění, což má za následek neustálou nutnost kontrolovat health, jestli mě nějaká zbloudilá střela náhodou nepolechtala na 5%. Ke konci jsem se dost utrhnul ze řetězu a akci si vcelku užíval, ale přijde mi to spíše jako nějaká amatérská modifikace na HL2.

Sin také přináší nový, ale absolutně nefunkční, systém nastavování obtížnosti.

Btw, 6 let. Kdyby mi někdo řekl, že budu mít chuť si to za 6 let zahrát znovu, asi bych se mu vysmál...

Obtížnost: 50%
Výpomoc: 50%
Herní doba: 3hod 35min

*/5
+5+6 / -1