Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

SiN Episodes: Emergence

10.05.2006
67
56 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

SiN Episodes mělo být epizodickým pokračováním hry SiN z roku 1998. Nakonec ale byla vydána pouze první epizoda.

Jedná se o klasickou FPS akci na Source enginu. Zajímavým prvkem se může jevit dynamická přizpůsobivost obtížnosti a sledování zvyklostí hráčů, pomocí kterého chtěli autoři pilovat hratelnost v následujících dílech. Jinak se ale jednalo o akci, která nijak výrazně nevybočovala z běžného FPS standardu.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Jarní květnový úklid na Steamu (Spring Cleaning) byl akcí, během níž jste pro získání speciálního odznaku museli splnit několik úkolů v podobě spuštění několika titulů z vaší knihovny podle určitých propozic. Jedním z těchto úkolů bylo zahrát si hru, kterou jste si na Steamu aktivovali jako úplně první. V mém případě šlo o titul SiN Episodes: Emergence. Myslel jsem, že jej pouze spustím a zase odinstaluji, ale jak jsem hru zapnul, nedalo mi to a přikován k příjemné 3D akci jsem ji musel za dvě herní víkendové seance kompletně dohrát.

Emergence je pouze prvním dílem zamýšleného epizodního seriálu 3D akcí. Navazovala na poměrně známou FPS SiN, kterou se mi však ani na tuším třetí pokus nikdy nepodařilo dovést do úspěšného konce. SiN Episodes byly vůbec první plánovanou epizodickou hrou od většího vydavatele, až po ní byly oznámeny kultovní Half-Life epizody. Tyto hry obecně však v případě 3D akcí nikdy nedosáhly zásadního rozmachu a ztroskotaly na neschopnosti tvůrců rychle přidávat nový obsah. Telltale Games jsou už jiná kapitola. A tak Ritual Entertainment nakonec z plánovaného seriálu vydali pouze první a zároveň poslední díl a brzy zavřeli krám.

SiN má s Half-Lifem společný nejen zvažovaný epizodický formát, ale také technologii - použitý engine Source. Což s sebou přináší plynulou hru bez dělení na levely a kontinuální kampaň, jen na chvilku přerušenou signálem nahrávání. Tak jako v prvním díle se setkáváme se starou známou - atraktivní sexy záporačkou Elexis Sinclaire, a navíc také s drogovým bossem Viktorem Radekem. V hlavní roli je opět drsný policista s dredy - plukovník John R. Blade, tentokrát doprovázený počítačovým hackerem JC Armackem a spolubojovnicí Jessicou Cannon. Ta působí i aktivně a často jej na jeho misi doprovází jako asistentka, jež Bladovi pomáhá při infiltraci nepřátelských pozic a na závěr se taky zapojí do bitev hlavnímu hrdinovi bok po boku.

Prostředí jsou realisticky vybudovaná, grafika je čistá a úhledná, ocitneme se v docích, na nádraží, v útrobách tankeru s drogovou laboratoří a ve finále infiltrujeme vysokou věž společnosti Sintek. Procházení lokacemi je poměrně lineární, ale design levelů je zábavný a nenudí, a tak zatímco v docích probíháme plošně rozsáhlé exteriéry, v tankeru zase prolézáme úzké chodby a podvodními kanály. Ale stejně nejlepší je Sintek Tower, kde postupně dobýváme jednotlivá podlaží a finální boje se odehrávají na římsách a na střeše. Za design tedy autoři zasluhují pochvalu. Nacházíme i množství secretů, ale bohužel za ně nejsme nikterak odměňováni a ani nelze zjistit, kolik jsme jich vlastně našli a kolik přehlédli.

Vše je podřízeno rychlé akci. Nepřátelé vydrží pár výstřelů, všechno odsýpá, design nepřátelských vojáků je perfektní a zejména létající vojáčci s jetpacky, kteří po sestřelení efektně explodují nebo odletí, jsou zábavní. Tempu akce a destrukci napomáhají plynové bomby všude možně rozeseté, které efektně explodují a pokud se podaří dobrý zásah, tak ohnivá apokalypsa nadělá v řadách nepřátel značnou paseku. Ke konci hry již přituhuje, nepřátel je více, akce je náročnější, ale férová. Dvakrát se objeví boss fight v podobě krásně nechutného mutanta a epizodu završí finální souboj s vrtulníky. Atmosféře napomáhá i solidní dynamicky se měnící soundtrack.

Specialitou Sin Episodes má být adaptivní přizpůsobení obtížnosti během hry. Ale nic neobvyklého oproti standardním akcím jsem nezaznamenal. Možná proto, že jsem jenom zlehka posunul posuvník směrem k větší obtížnosti a dál jsem se v nastavení více nehrabal. V první epizodě máme k dispozici jenom tři zbraně, ale na úvod ságy toto vybavení dostačuje a předpokládám, že v dalších dílech by smrtících hraček přibývalo. Občas jsme konfrontováni s logickým problémem nebo s nutností najít cestu kudy se dát, ale nejde o situace, jež by nám zavařily mozkové závity, a akce není zbytečně zpomalována. Jediným problémem, co jsem zaznamenal, a který je patrně dán použitým enginem, je občasné zaseknutí za rozházené předměty, zejména u stěn nebo v rozích. Ne že bych zůstal někde uvězněn, ale někdy toto zaškobrtnutí narušovalo plynulost hraní.

První a bohužel poslední epizoda Sin Episodes: Emergence byla velice příjemným herním zážitkem. Rozhodně nejde o převratný a herní milníky bořící titul. Nicméně dynamická a zábavná akce, příjemné grafické i technické zpracování bez zjevných bugů a plynule odsýpající zábavná kampaň mě ani jednou nenudila a celou dobu jsem se příjemně bavil. Herní doba sice mohla být delší, ale odpovídá původnímu epizodickému záměru. Hra naznačila velký potenciál a určitě je škoda, že série dále nepokračovala a tvůrci nemohli rozvinout své nadějné nápady. Za mě v každém případě palec nahoru.

Pro: Rychlá a poutavá akce. Grafika, soundtrack a titulní song. Žádné bugy

Proti: Zasekávání za předměty. Nepříliš dlouhá herní doba.

+28
  • PC 80
Tak tohle pokračování jsem si opravdu užil. Ze hry je cítit správná atmosféra SiNu. Hned na začátku musím prozradit svou největší výtku a to neexistenci dalších epizod. Hrál jsem něco přes čtyři hodiny, což by na první epizodu nebylo málo, ale takhle je to velká škoda. Hra působí od začátku velice dobře, příběh se rozjíždí a akce je uspokojivá. Source engine odvádí jako vždy skvělou práci. Obtížnost se během hraní příjemně zvyšuje a ke konci to byla přiměřená výzva. Postavy působí uvěřitelněji, hlavně záporačka Elexis. Část hry procházíte ve společnosti spolupracovnice Jessicy, která rozhodně není jen na parádu a umí v boji opravdu pomoct. Průchod je dost lineární, ale prostředí a úrovně jsou dobře navržené. Přítomny jsou také secrety, které je občas náročné nalézt. V tomto oceňuji přítomné statistiky, hned je jasné kolik toho člověk minul a existuje tak motivace k opětovnému hraní. Fandové matematiky se tak mohou ponořit do mnoha údajů.

Zbraně jsou pouze tři, ale každá má své využití a obzvláště v druhé polovině jsem je střídal celkem rovnoměrně. Základní zbraň je totožná s původním SiNem a působí krásně nostalgicky. Sestava nepřátel ničím nepřekvapí. Škoda je nevyužitého potenciálu počítačů, systém byl oproti prvnímu dílu zjednodušen na mačkání obrazovky jako tlačítka. Povedená, ale málo využitá je střelba z vozidla, kde je možné se vyklánět z okénka a měnit pozici. Možná bylo v plánu větší využití v dalších epizodách, kdo ví. Po dohrání se odemkne HardCORPs mód ve kterém je nutné hru dokončit bez ukládání. Do budoucna to možná bude zajímavá výzva, spolu s nalezením všech secretů. Přítomno je také několik arén, ve kterých je úkolem získat co nejvyšší skóre v daném čase. Pro mě celkem nezajímavý mód, který jsem pouze jednou vyzkoušel. Mrzí mě, že jsem nedohledal ani nějaké fanouškovské pokračování nebo modifikaci, klidně i na jiném enginu. Já si každopádně tuto návštěvu Freeportu užil a hra je pro fanoušky SiNu povinnost.
+22
  • PC 75
Původní SiN jsem měl rád a přišla mi jako solidní a příjemná FPS. V době vydání SiN Episodes mě minulo, tak jsem se k němu dostal teprve teď. A furt má co nabídnout.

Opět se na scéně objevuje hrdina John Blade který ve Freeportu musí udělat pořádek. Hlavní protivnicí je atraktivní Elexis, která mu pěkně znepříjemní život. Blade dostane k ruce taky sexy partačku Jessicu, která mu v průběhu hry občas pomůže.

Začátek se rozjíždí značně pomale, aby si každý vše osvojil, paradoxně největší grády a skvělou hratelnost dostane hráč až ke konci hry. On je zde hlavní problém i v krátkosti hry, 3 hodiny opravdu nejsou moc.

Jinak přestřelky s větším množstvím nepřátel jsou slušné, díky Source enginu kdy zůstávají na zemi těla padlých nepřátel, krev všude v okolí kde byly zaseženi a stopy po kulkách ve zdi. Tento engine stále vypadá dobře a dá vzpomenout na Half-Life 2. Ke slovu se občas dostane i nějaká ta logická hádanka.

Zbraně jsou k dispozici pouze 3, alespoň že mají taky alternativní munici, nepřátel se zde taky představí pouze několik, jelikož se čekalo že tyto nedostatky se doplní v dalších epizodách kterých mělo být původně 6. Bohužel nakonec vyšla jen tato první alespoň taky obsahuje původní hru. Po dohrání zamrzí že už se těžko někdy dočkáme pokračování a příběh a děj už se dál neposune. Což je opravdu škoda. Ale za dnešní přívětivou cenu proč si nekoupit původní hru a krátké pokračování v novém kabátku.

Pro: Hratelnost, Source engine, starý dobrý SiN v novém, charaktery, záveřečné fáze hry a skvělé titulky, hudba a dabing, cena a původní hra

Proti: Krátkost 3 hodiny jsou opravdu málo, 3 zbraně, ochutnáte něco co už pravděpodobně nikdy nebude pokračovat

+13
  • PC 30
Tedy, tak tohle bylo hodně slabé, většinu hry bojujete dokolečka s jedním druhem, později dvěma druhy panáků pomocí třech druhů zbraní, v nehorázně strohých, nezajímavých, stejně vypadajících lokacích. Nepřátel je asi tak desetkrát více, než by hře slušelo, nadto občas využívá debilní Call of Duty like respawn mechaniky (dokud nepřekročíte určitou neviditelnou hranici, nepřátelé prostě z těch dveří donekonečna vycházejí).
Celý gameplay vypadá asi takhle- vejdete do místnosti (často nějaké skladiště či kancelář), ze všech stran a ze stropů se do místnosti začne hrnout desítky stejných vojáků, zlikvidujete dvě-tři-čtyři vlny, pokračujete dále, do totožně vypadající místnosti, kde si to celé zopakujete, šup dále...load screen, healing station a zase nanovo, občas proložené pasáží, kdy čekáte než se vám deaktivuje silové pole/otevřou dveře a tu chvilku si vyplníte opět likvidováním desítkami vojáků rojících se ze všech stran... vlastně nic moc jiného se ve hře ani neděje, nápady autoři nehýří, snaha alespoň občas obměnit gameplay v podstatě nulová (jen v jedné části likvidujete místo dvou druhů vojáků, dva druhy mutantů), skriptů a zajímavějších sekvencí je pomálu a ani nejsou příliš zábavné, mozek si můžete nechat v šatníku, vrcholem oněch všude zmiňovaných „logických hádanek“ je rozstřelení kusu dřeva k uvolnění traverzy, která prorazí cestu dále, hra je striktně lineární, byť obsahuje i nějaké ty secrety, nesecrety. I přesto, že vám zabere maximálně nějakých 5 hodin, mi přišla ke konci už dost natahovaná, což asi není dobře.
Přitom to na první pohled vypadalo jako slušná Half-Life 2 like FPS (ten posun a inspirace oproti předešlému dílu je značný) na skvělém Source enginu... jediným kladem tak nakonec zůstává možná tak Jessica a Elexis a občas hezký výhled na město "Freeport" :)...no nic, absence dalších epizod rozhodně litovat nebudu.
+11
  • PC 25
Level-design je opravdu hrozný, spousta nelogických věcí především v první části hry. Pocit ze střelby mizerný, chůze a celkový feeling na bodu mrazu. Vůbec to ovládání je dost podivné.

Blade je stejný drsňák jako John Chaser, takže nedává najevo zranění, což má za následek neustálou nutnost kontrolovat health, jestli mě nějaká zbloudilá střela náhodou nepolechtala na 5%. Ke konci jsem se dost utrhnul ze řetězu a akci si vcelku užíval, ale přijde mi to spíše jako nějaká amatérská modifikace na HL2.

Sin také přináší nový, ale absolutně nefunkční, systém nastavování obtížnosti.

Btw, 6 let. Kdyby mi někdo řekl, že budu mít chuť si to za 6 let zahrát znovu, asi bych se mu vysmál...

Obtížnost: 50%
Výpomoc: 50%
Herní doba: 3hod 35min

*/5
+10 +11 −1