Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Thing

77
108 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > akční adventura *
akce > 3rd person akce
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
19.08.2002 PC
03.09.2002 Xbox
10.09.2002 PS2
Vývojáři:
The Thing je akční survival adventura, s hutnou atmosférou a velkou dávkou napětí. Po záhadné smrti americké vědecké expedice ve zmrzlé Antarktidě se vojenský záchranný tým vydal prošetřit jejich smrt. V těchto nehostinných podmínkách váš tým objeví zvláštní formu života, která si přivlastňuje vzhled organismů, které zabila. Boj o přežití může začít.

Hra se odehrává krátce po událostech viděných ve filmu z roku 1982. Ve hře se vrátíte zpět na antarktickou základnu i na známá místa z filmu. Včetně nové kapitoly plné izolace strachu a paranoií.


Poslední diskuzní příspěvek

John Mirra: Jop, tohle byl největší fail, který si člověk mohl odzkoušet už asi v první hodině hry. Je to takový skvělý symptom toho, jak…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Carpenterov film patrí k tomu najlepšiemu, čo som z hororov videl. Parádne ručné nechutné triky, nezabudnuteľný úvod so psom, Morriconeho geniálna hudba a prvotriedna atmosféra. Púšťam si to pravidelne takmer každý druhý rok.

Keď vyšla hra, ktorá pokračovala tam, kde filmová legenda skončila, hneď som po nej nažhavený skočil. Atmosféra strachu fungovala hlavne v prvej polke hry viac než dobre, podozrievavosť ostatných ľudí a ich psychika dávala hre nový rozmer, v dobe vydania vypadala hra graficky pekne, chladné tmavé prostredie bolo ideálne a nepriatelia podobne nechutní ako vo filme. Za vydarený prvok považujem aj prepínanie pohľadov.

Je škoda, že v druhej polke hry už je tých prekvapení menej, boje s vojakmi nemajú takú šťavu a aj tuhá atmosféra trochu povolí. Každopádne to na mňa fungovalo a podobne ako patrí Carpenterov The Thing k najlepším filmovým hororom, tak hra patrí k tým najlepším herným.

Pro: V prvej polke hry veľmi vydarená atmosféra, podozrievavosť ostatných ľudí a ich psychika, prostredie

Proti: Neskôr už je tá atmosféra slabšia, boje s vojakmi

+29
  • PC 95
No hned jako první by se slušelo zmínit, že Carpenterův film (předloha) je u mě mezi TOP 5. Opravdu - ten film má působivej začátek, bezkonkurenční komorní atmosféru, je úplně bez ženskejch a zbytečnejch vztahů muž-žena, má nepřehnanej scénář a neamerickej dechberoucí mrazivej závěr. To možná malinko vysvětlí, proč hře všechny nedostatky tak lehko odpouštím.

I po druhém dohrání musím uznat, že ačkoli délka čisté herní doby se pohybuje okolo 5-ti hodin, tak pokud člověk není herní bůh, je nucen některé části opakovat. Save se zde nekoná zdaleka kdekoli, ale na určených místech, přičemž v některém levlu jsem nenarazil ani na jedinej SAVE TERMINAL – to délku hrací doby logicky prodlužuje (ani po konci kola zde není autosave). Především část hry v podzemí (po letadlech) mi dala skutečně příjemně zabrat. Obtížnost tedy akorát. Každá lékárna náležitě hřeje v batohu, s náboji se vyplácí sakra šetřit (především se zdroji ohně). To atmosféru hry výborně sytí.

Ačkoli hra postrádá hudební doprovod, o to víc potěší občasná atmosférická napodobenina geniálního hudebního doprovod Enia Morriconeho k původnímu filmu, ačkoli trvá jen asi 5 vteřin. „BA BAM…“

Příběh těží 100% z filmu, kterej si přímo žádá o pokračování tohoto typu. Byl jsem spokojen. Příjemné je, že každý váš kolega - NPC na které narazíte má vlastní hlas, jméno a i mimo tělesného i psychický stav – ten se skládá z důvěry k vaší osobě a stavu strachu. Opravdu nápaditě udělaný, navíc když se bez pomoci inženýrů neobejdete a musíte je přesvědčit ke spolupráci.

Souboje jsou poměrně dobrý, s vojákama teda nic moc, ale větší věci mi dávaly zabrat, jelikož krom zásobníku z MP5 taky potom bylo potřeba 2x podpálit plamenometem. Když jich bylo víc, musel člověk situace promyslet a né tam vlítnout jako střevo.

Bossové velmi lehcí - jsou 4 a ani jeden z nich mi nedělal potíže – v pohodě se vždy dali sejmout z místa kde na mě nemohli, takže jedině ukončovací podpálení bylo někdy tužší.

Co lze vyčíst?

Nedobře pořešený ovládání inventáře, sice je zde i možnost jakéhosi rychlého přístupu, ale ani ten mi nesednul. Ale to by se ještě dalo zkousnout.
Co mě opravdu štvalo je, že vašim spolubojovníkům můžeme udělat test, jestli nejsou imitací. To je sice super, ale hra s tímto výsledkem jakoby nepočítá a za 5 vteřin po kontrole se váš kolega vesele promění ve věc – proč tedy autoři takovou možnost dávali, když je naprosto zbytečná – stejně se jim nedá důvěřovat. Pak bolestně zjistíme, že každej koho potkáme věc není a když máme level za sebou a už není potřebnej, najedou na vás zaútočí. S tímhle si šlo vyhrát líp!

Takže suma sumárum: doporučuju - opravdu se hře podařilo přenést atmosféru filmu do hry a to se cení!

K nesrovnatelně lepšímu zážitku se rozhodně první podívejte, pokud už jste tak neudělali, na geniální Carpenterův film THE THING z 1982 – nutnost! (Novější pokračování taky neurazí, ale doporučit ho úplně nemůžu)

Nostalgických 95%

Pro: ATMOSFÉRA, příjemně tuhá obtížnost, podobnost s geniální předlohou, netradiční boje s věcmi, občas nutnost přemejšlet

Proti: Systém inventáře, boje s vojáky, pár bugů, mohlo bejt delší, absence autosavu po dohraném levelu

+22
  • PC 80
Kolem a kolem výborná hra. Zajímavě řešený systém pomocníků. Sem tam se objeví menší chybky a předposlední mise svou obtížností trochu vybočuje, ale jinak jeden z nejlepších akčních survival horrorů (spíš něco mezi FPS (nebo spíš 3PS) a survival horrorem).

Pro: Zábavné, přijatelně obtížné, zajímavé

Proti: Menší bugy, kvůli který je občas nutné hrát misi znovu

+17
  • PC 70
ÚVOD
Achjo....Takhle by asi počáteční slovo ke komentáři ke hře vypadat nemělo ale když ono to slovo vystihuje mé menší zklamání. Jako milovník filmů mě The Thing nesměla minout, leč opožděně ale přeci. Zbožňuji starou Věc(filmovou), její uvěřitelné efekty (nemám rád digitální poslední dobou) a hlavně její atmosféru. Čekal jsem to od hry. Achjo.

ROZBOR
Pokračování příběhu filmu a jeho atmosféra je znát hned na začátku hry v Antarktidě.
Filmové lokace, některé odkazy, deníky. Ale tím končíme.
Čekal jsem že budu pobíhat po Antarktidě ale za chvilinku jsem se přesunul do tajných základen kde se odehrávala většina hry a kde atmosféra prostě vzala čáru. Občas byla mezi nimi venkovní lokace na přeběhnutí. Maličko jsem snil že budu běhat po Antarktidě, hledat onu ,,Věc´´, strachovat se mrazu, nebo se třebas konečně podívám do toho mimozemského plavidla (,,Věc Počátek´´ trošku odhalila ale nelíbilo se mi) a odhalím původ organismu. Achjo
Příběh se od základen změní na pro mě klasické klišé s vládou a na akční hru s pár hororovými prvky.
Hned na začátku mě překvapilo ovládání a parta kamarádu kteří jdou se mnou.
Na ovládání jsem si chviličku zvykal ale pak bylo parádní. Automatické zaměřování překvapivě fungovalo dobře a kamera nikdy moc nezlobila.
Za to můj doprovod mi ze začátku nevadil, bylo to pěkné zpestření ale během hry, pokud to hra nevyžadovala jsem raději chodil sám. Mít za zády bandu opic leč v určitých místech užitečnou na atmosféře hororové hry nepřidá.
Zmiňovaný systém jejich strachu se mi ze začátku sice líbil ale pak jsem ho vůbec neřešil.
To samé krevní testy které byli užitečné jen na začátku hry na přesvědčení spolubojovníku ale jejich využití bylo podle mne jen umělé jelikož někteří se stejné díky scriptu změnily, navíc přibližně za polovinou hry testy úplně vymizeli. Tak dobré nápady a tak nevyužité.
Pěkné bylo ozbrojování spolubojovníku čímž se zvyšovala jejich důvěra k vám.
Zbraní na ničení monster a lidí je dostatek a každá se hodí na něco.
Nepřátele z řad lidských byli obyčejní vojáci s různorodými zbraněmi a boj s nimi mě moc nebavil.
Nepřátele z řad mimozemského organismu byli celkem rozmanití a na větší bastardy jste museli jít systematicky, střelná zbraň a poté plamenomet.
Když už jsme u plamenometu a ohně celkově musím se vůči němu ohradit. Při použití plamenometu bez zaměření jsem si často podpálil pod nohama což zdraví znatelně pocítilo a okruh zranitelnosti ohňů byl nějaký velký. Zkrátka oheň vás zraňoval i když jste nebyli nějak viditelně blízko.
Boje s bossy krom jednoho celkem snadné. Na každého se dá najít jednoduchý postup.
Grafická stránka hry se mi moc líbila i když interiéry byli občas celkem chudé.
Exteriéry byli zamrzlá pustina bez života což je věrohodné.
Chyběl maličko nějaký tísnivý hudební doprovod, jinak zvuková stránka celkově v pořádku.
Celková délka hry je není moc dlouhá ale díky opakovaní některých částí se natáhne na normální délku.

ZÁVĚR
Pro mě malé zklamání. Na začátku jsem byl atmosféricky natěšen na atmosférickou bombu, které ale po chvilce zhasl doutnák a změnila se na akční nafouklou bábovku.
S tím příběhem a atmosférou se dalo tolik udělat ale vše zůstalo trošičku podle mého na půl cesty. ACHJO 70%

BONUS
Docela mě pobavilo sledovat jednoho ze svých spolubojovníků když měl v jedné místnosti takový strach že zpanikařil a sám se podpálil :D
Má nastavení obtížnosti vliv i na hru, nepřátele a né jen na autoaim???

Pro: Začátek,odkazy,obtížnost,grafika,občas spolubojovníci

Proti: Akčnost,vojáci,příběh,pro mě pohřbená atmosféra,nevyužité prvky

+17(18-1)
  • PC 70
Pamatuji si, že když jednoho dne domů strýc přinesl The Thing a začal hrát, hodně jsem se bál, jako doposud u žádné jiné hry. Nakonec jsem však svůj strach překonal a Věc si zahrál také. Několikrát jsem ji rozehrál, ale vždy jsem po určité době nevěděl, jak dál. Díky návodu však došlo na pokračování a nakonec i na dohrání celé hry.

Na začátku se ještě vcelku nic moc neděje, protože sice letím až do daleké Antarktidy, ale je se mnou tým vojáků, se kterým mám zachránit předešlou vědeckou expedici. Pak však vojáci náhle odletí a já jsem v této zamrzlé končině zcela odkázán sám na sebe. Jak ale můžu sám najít a zachránit členy předešlé expedice, kteří se záhadně ztratili? V této chvíli začíná ta pravá a nefalšovaná nejistota, kdy jsem nevěděl, jestli na mě náhodou něco zpoza rohu nevyskočí.

Nejistotu jsem však pociťoval i v přítomnosti mužů či žen, které jsem na své pouti potkal a jenž se ke mně připojili. Jak posléze totiž vyšlo najevo, kdokoli z nich se mohl nakazit od mimozemské formy života a následně se proměnit v monstrum, které jde jen těžko zabít. Proto jsem své spolubojovníky raději střílel už v době, kdy měli při pohledu do inventáře jakousi "klepavku" a bylo tedy jasné, že se dříve či později v ono monstrum promění.

Hra měla a určitě ještě má dokonalou temnou atmosféru, kterou ještě umocňuje film, jenž sloužil více méně jako předloha. Já ho viděl až několik let po dohrání tohoto survival horroru, a tak mi ani nebylo známo, že se od něj nějakým zásadním způsobem liší, ale jak se později ukázalo, hra na film volně navazuje.

Na konci návodu, který jsem měl v té době k dispozici bylo uvedeno, že po zdolání posledního bosse se buď objeví závěrečná animace, nebo hra spadne, přičemž se na obrazovce objeví hláška o jakémsi erroru. Jako na potvoru byla tato chyba obsažena i v mojí verzi hry, a tak jsem se musel na závěrečnou animaci podívat na youtube.

Pro: temná atmosféra, nejistota, místy vyšší obtížnost

Proti: bugy

+15