Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
martinelk

martinelk

 

Momentálně rozehráno


Herní výzva 2018

  1. "Tehdy to začalo" Dragon Age: Inquisition Hardcore - Hra 15.11.2014 / Má registrace 23.12.2014

  2. "Krize identity" Beyond Good & Evil

  3. "Lidem vstup zakázán" Seasons after Fall Hardcore verze - Hlavní hrdinou je liška.

  4. "Hru nezastavíš!" Call of Duty: WWII Hardcore - Call of Duty nikdy nemělo nejdelší singl, takže to snad půjde. :-)

  5. "Nervy z oceli" (komentář) Darkest Dungeon Dohráno na nejtěžší obtížnost. Byl to porod.

  6. "Sousedy si nevybereš" Gorky 17 Hra z Polska

  7. "Nejen PC živ je člověk" Nový díl God of War. Jelikož je zaručeno že nevýjde na PC, tak tady splním Hardcore výzvu.

  8. "V zemi nikoho" (komentář) Unity of Command: Stalingrad Campaign Splněno

  9. "Nerozbalený dárek"

  10. "Válka periferií" (komentář) The Night of the Rabbit- Splněno, hráno jen myší.


Profil

Něco o mě

Co o sobě říct? Mé pařanské zážitky začali v 90. letech, konkrétně někdy okolo 93-94 kdy jsem jako malý špunt objevil Dooma. U kterého jsem se strašně bál a všichni ti démoni mě pak strašily ve snech ( později jsem jim to oplatil kdy jsem oba díly dohrál a démony zmasakroval, motorovkou ). Následovaly další hry jako Rayman, Jazz Jackrabbit, Dune II: Battle for Arrakisnebo Duke Nukem 3D. Převážně jsem hrál plošinovky a střílečky, sem tam nějakou adventuru. Až mnohem později jsem se dostal k RPG žánru a to zásluhou německého studia Piranha Bytes. Jejich Gothic mě okouzlil a nenapravitelně jsem zahořel láskou nejen k této sérii ale i žánru jako takovému. Mimochodem Gothic sérii dodnes považuji za to nejlepší co se na RPG poli vyskytlo ( a ano počítám zde i Gothic 3 který po aplikování komunitních záplat je skvělá hra, další díly jsou odpad ). Hy tak hraju do dnes a i v dospělosti mám dost času se věnovat tomuto koníčku a zábavě. Zároveň se považuji za retronauta, který se noří do rozbouřených vod starších titulů a zkouší jaké ty hry kdysi byli. Nemám přesně vyhraněný žánr a hraju tak všechno možné, snažím se tak být trochu univerzální.

Jak hodnotím

Tady bych rád rozdělil hodnocení her mezi novými hrami a staršími kusy. Hodnotit novou hru není zas takový problém protože ji mohu porovnat s konkurencí která aktuálně je. Starší hry porovnávám jen s hrami které byly v té době na trhu. Nikdy neměřím starou hru podle nových měřítek. Nicméně se snažím o zhodnocení , jak by se starší hra hrála dnešnímu hráči. Jak tedy hodnotím? Snažím se nějak okomentovat a zhodnotit všechny aspekty daného titulu. Grafika, příběh, ovládání, technická stránka věci ( padá, zamrzá atd )... Využívám CELOU hodnotící stupnici a ne tak jak je dnes u placených recenzí zvykem, stupnici začínající na 5 a končící na 10.

Co nesnáším

Tak předně nesnáším když se vydavatelé a vývojáři snaží s hráčem vy...at. Třeba v podobě dnes populárních lootboxů a mikrotransakcí. Skutečně pak nesnáším když si koupím hru a poté si k plnohodnotnému zážitku musím dokoupit milion DLC blbostí. Politická korektnost je taky jedna z věcí kterou už nemůžu ani cítit. Klidně ať si vývojáři dají jako hrdinu ženu, černocha nebo homosexuála. Ale ať to má smysl a né to cpát na sílu, protože postavu nebo vůbec jakoukoli věc, která je do hry lámaná přes koleno, hráč zaručeně pozná. V poslední době jsem taky poměrně zanevřel na recenze od placených recenzentů. Ne od všech ale čím dál víc recenzí mi příjde špatných. Nejde o to že by se nehodovaly s mým názorem ale o to že jsou prostě objektivně špatné. Taková recenze je psaná dost vágně a o hře se často nedozvíte nic anebo velmi málo, jindy jsou zase zatajeny klíčové prvky hry ( teď případ recenze v RE-PLAY na nové Need for Speed Payback kde se neuvádí přítomnost mikrotransakcí ).

Hry ke kterým mám nějaký vztah ( budu postupně doplňovat )

RPG

První RPG které jsem hrál a zároveň hra která mě přivedla k žánru jako takovému. Do dnes kultovní věc a mnohé nové hry by si mohli vzít z Gothicu příklad. Střídání dne a noci, NPC které mají svůj rozvrh a když prší tak se jdou schovat + další vzory chování, fungující ekosystém kdy zvířata neútočí jen na hráče ale i mezi sebou navzájem, žádné přiblblé otazníky a vykřičníky nad postavami. Hra která je přirozená a máte-li někam dojít tak vás hra nenaviguje ale zadavatel úkolu vám cestu popíše a vy se musíte na místo dostat svépomoci. NPC které si oblíbíte a utkvějí vám v paměti ( Lester, Diego, Gorn... )

Pokračování které je rozlehlejší, hezčí a po všech stránkách lepší. Vemte Gothic 1, vykraťte ho dvěma a máte druhý díl.

Moje první The Elder Scrolls hra, kterou jsem hrál. Naprosto excelentní vedlejší úkoly, guildy a svět. The Elder Scrolls IV: Oblivionsoupeřil s Gothic 3 o RPG roku a zároveň to byl velký střet těchto dvou sérii, přičemž se obě snažily zaujmout většinové publikum a posunout svou sérii na vyšší úroveň. Podařilo se to Oblivionu ( zatímco Gothic postupně odešel do věčných lovišť ) i přes to že měl přece jen dost vad ( bugy, glitche, příšerná hlavní linka atd. ). Přesto mám tuto hru rád a to i více než známější Skyrim.

Adventury

Adventura která mě tehdy hodně chytla. Jedna z nejlepších českých adventur. Naprosto perfektní atmosféra a příběh.

Mé první setkání s Poldou. Objektivně vzato, hra není až taková pecka jak jsem si tehdy myslel. Nostalgie je zkrátka prevít. :-) Nicméně ke hře mám kladný vztah a jedná se dle mého o nejlepší díl z celé série.

První díl série policejních adventur od Sierry. A hned zásah do černého, jedná se o velmi dobře napsanou adventuru. Další díly potom pokračovaly v dobře nastaveném kurzu. Jediné co mi zde vadí, je minihra kdy jezdíte autem po městě.