Daikatana je klasická FPS vyvinutá společností Ion Storm, svého času ale patřila k nejmedializovanějším hrám. Na jejím vzniku se podílel John Romero, spoluzakladatel id Software a spolutvůrce her jako Doom či Quake. Hra běží na enginu Id Tech 2, který poprvé poháněl právě Quake II od společnosti id Software.
Děj hry se začíná odehrávat v roce 2455, ve světě zmítaném pandemií. Kage Mishima se s pomocí meče zvaného Daikatana vrátil zpět čase, aby zabránil vyléčení nemoci v počáteční fázi, což mu umožnilo převzít vládu nad světem. Hráč se vžívá do role instruktora bojových umění Hira Miyamota a spolu se svými společníky se rozhodne získat meč do svých rukou. Na to, aby se mu to povedlo, bude muset navštívit různá místa v odlišných časových obdobích.
Daikatana obsahuje 24 levelů rozdělených do čtyř epizod. Každá epizoda představuje rozdílnou lokaci v jiném rozpětí toku času. Jmenovitě jsou to futuristické Japonsko, starověké Řecko, středověké Norsko a nakonec San Francisco blízké budoucnosti. V každé z epizod disponuje hráčova postava lišící se sadou zbraní i jinými druhy nepřátel. Všechna prostředí mají tedy unikátní atmosféru a hratelnost. Zdolání každého z nich přitom není otázkou chvilky,
Daikatana byla po vydání považovaná za rozsáhlou záležitost. K tomu pomáhal i systém ukládání, ukládat jste totiž mohli jen s pomocí artefaktů - červených kamenů a ty se nacházely volně v levelech v malém množství. Hratelnost osvěžovaly i jednodušší RPG prvky a logické hádanky, i když hra jako taková cílila hlavně na boje. K úspěchu v boji vám dopomáhali i sidekickové (počítačem řízení spolubojovníci), kteří byli často nutní i k řešení hádanek a jejich smrt znamenala konec hry.
@Han22 (05.12.2017 22:32): Když je "zavoláš", tak si najdou cestu i několika ventilačkama ze začátku levelu až k Tobě a to i v době, kdy Ty sám se na začátek levelu nedostaneš. Daikatanu jsem dohrál celkově 3x a vždy jsem je nechal na začátku levelu.
Mně se právě líbilo, že si musíš vybrat, jestli meč nebo střelné zbraně a hra je tak diametrálně odlišná. Logické to samozřejmě není, ale ona Daikatana si na nějakou velkou logiku a realističnost stejně nehraje, takže mi to vůbec nevadilo.
Mně se právě líbilo, že si musíš vybrat, jestli meč nebo střelné zbraně a hra je tak diametrálně odlišná. Logické to samozřejmě není, ale ona Daikatana si na nějakou velkou logiku a realističnost stejně nehraje, takže mi to vůbec nevadilo.
Pro: Epická délka, 4 různé světy se vším všudy, levelování, Daikatana, příběh.
Proti: Otřešná první epizoda, neskutečný bug fest, naprosto šíleně nevyladění spolubojovníci.