Quake II je 3D akční hra, klasická FPS. Překvapivě, vzhledem ke svému názvu, to není přímé pokračování původního Quake – Q2 se odehrává v jiném světě a má kompletně jiný příběh.
Ujímáte se role mariňáka jménem Bitterman, bojujícího proti rase Strogg a jejich vůdci, Makronovi. Vaší herní náplní je, se prostřílet zhruba čtyřicítkou úrovní, splnit mnoho úkolů, nalézt přístupové karty a klíče. Nebo si trochu zapřemýšlet, objevovat a zpřístupňovat tajné lokace. V poutavě ztvárněné SP kampani, jdoucí ve šlépějích ostatních FPS té doby. Na níž navazují dva oficiální mission packy, The Reckoning a Ground Zero.
Hra měla silný multiplayer, jež se z nemalé části zasloužil o velký úspěch – Q2 se prodalo přes milion kopií. Tomu také pomohla výborná podpora 3Dfx karet, které vylepšily už tak velice dobrou grafiku. Quake II se dočkal pokračování ve hře Quake III: Arena, která se ale zaměřovala pouze na multiplayer, a pak hlavně Quake 4, který pokračoval v příběhu dvojky.
Mission Packů má druhý díl této 3D akční série rovných šest, viz také neoficiální Juggernaut a Zaero z roku 1998. Zatímco zbylá dvojice Oblivion a Unseen vyšla akorát skrze mod komunitu, ačkoli se svojí kvalitou dotahovala na The Reckoning, Ground Zero a Zaero.
Do té starší verze hry doporučuji dát neoficiální patch 3.24 a pouštět ji přes KMQ2 port. Obojí zde.
Pro: zbraně a s nimi rozdílné taktizování (tohle nikdo jako Id Software neumí), dynamika hry, nepřátelé, drsné ozvučení, atmosféra, brutalita, multák, "techno" design prostředí mě osobně sednul a samozřejmě revoluční engine své doby..
Proti: Někdo řekne nápady, ale jen ten co nechápe a nechce chápat podstatu Id Sofťáckých her..