Quake II je 3D akční hra, klasická FPS. Překvapivě, vzhledem ke svému názvu, to není přímé pokračování původního Quake – Q2 se odehrává v jiném světě a má kompletně jiný příběh.
Ujímáte se role mariňáka jménem Bitterman, bojujícího proti rase Strogg a jejich vůdci, Makronovi. Vaší herní náplní je, se prostřílet zhruba čtyřicítkou úrovní, splnit mnoho úkolů, nalézt přístupové karty a klíče. Nebo si trochu zapřemýšlet, objevovat a zpřístupňovat tajné lokace. V poutavě ztvárněné SP kampani, jdoucí ve šlépějích ostatních FPS té doby. Na níž navazují dva oficiální mission packy, The Reckoning a Ground Zero.
Hra měla silný multiplayer, jež se z nemalé části zasloužil o velký úspěch – Q2 se prodalo přes milion kopií. Tomu také pomohla výborná podpora 3Dfx karet, které vylepšily už tak velice dobrou grafiku. Quake II se dočkal pokračování ve hře Quake III: Arena, která se ale zaměřovala pouze na multiplayer, a pak hlavně Quake 4, který pokračoval v příběhu dvojky.
Mission Packů má druhý díl této 3D akční série rovných šest, viz také neoficiální Juggernaut a Zaero z roku 1998. Zatímco zbylá dvojice Oblivion a Unseen vyšla akorát skrze mod komunitu, ačkoli se svojí kvalitou dotahovala na The Reckoning, Ground Zero a Zaero.
Jelikož se ke mě dostala po létech GTX 1060 6GB (Pascal), tak jsem mě tu čest zkusit Q2 RTX neboť Nvidia do ovladačů pro Pascal přidala sofwarovou podprou RT, na rozdíl od GTX 1650 Super (Turing).
K mému překvapení v 800x600 s RT Global Illumination na high lze s Pascalem docílit až 20 fps na sestavě i5-2400 Sandy Bridge, H77 chipset a 12 GB DDR3 1333Mhz. Po snížení RTGI na medium fps okolo 25-30, u low přes 30. Vím, že CPU (navíc bez možnosti taktování) GPU více než brzdí. Zkusil jsem odehrát 3 levely, vypadá to hezky (když pominu nízké rozlišení na 1440p monitoru), o plynulosti nemůže být řeč. :)
K mému překvapení v 800x600 s RT Global Illumination na high lze s Pascalem docílit až 20 fps na sestavě i5-2400 Sandy Bridge, H77 chipset a 12 GB DDR3 1333Mhz. Po snížení RTGI na medium fps okolo 25-30, u low přes 30. Vím, že CPU (navíc bez možnosti taktování) GPU více než brzdí. Zkusil jsem odehrát 3 levely, vypadá to hezky (když pominu nízké rozlišení na 1440p monitoru), o plynulosti nemůže být řeč. :)
Pro: hrateľnosť, rozmanitosť nepriateľov, zbraní, herná doba
Proti: miestami monotónne prostredie