Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Matthias (21.08.2023 14:47): Ale jo, chápu, že to může leckomu vyhovovat. Já od Quake II čekám relativně malé množství nepřátel a propracovaný level design s úkoly, které mě donutí v polovině levelu tento opustit, udělat něco jiného někde jinde a vrátit se třeba s klíčem z úplně jiné strany. Takže jsem měl problém spíše s designem (a někde se zbytečně velkým počtem nepřátel) než jen se vzezřením.
Call of the Machine dohráno (obtížnost Normal). Je to stran units hodně nevyvážené. Průměrná Wastelands, slušná Laser Eyes a výborná Firewall. Další tři Quake II moc nepřipomínají designem (Corpse Run, rovné chodby s mrtí nepřátel) nebo vzezřením (Ruined Earth na mě spíše působil jako původní Quake a Darkest Depth jako Unreal). Není to průser, ale do nadšení mám daleko, připadá mi, že převýšila kvantita nad kvalitou.
@Phoenix (19.08.2023 11:53): dneska jsem koukal na nějaký review a tam zrovna zmiňovali, že ten Temple level by se měl hrát až na konec, protože je nejhorší :-) ale vsadím levé varle, že ani ten nejlepší level v nové kampani ase nevyrovná tomu nejhoršímu levelu v Arcane Dimensions
@Garret (19.08.2023 10:00): jj, HUB souhlas, trochu zmatek a není jasné zamýšlené pořadí (na druhou stranu je to jedno, protože každá ze šesti units je "pistol start"). Já hraju na Normal (jako u většiny věcí s volitelnou obtížností při prvním průchodu). Secret level má asi v každé unit stejný princip, který do Quake II IMHO příliš nesedí, ale jako ozvláštnění je to dobré (celá unit udělaná takto mi ovšem nesedí). No, uvidíme po dohrání.
@Phoenix (18.08.2023 22:48): ten HUB je dost nepřehledný a těžko tam zkoumat, co mám hrát jako první. já šel furt doprava a začal jsem nějaký temple level, obrovské nezáživné prostory. hraju na Nightmare a nemůžu říct, že bych se bavil. pozitivní byl secret level, kde se na mě vyrojila hromada nepřátel jako v Serious Samovi, tam jsem si zajuchal, ale jinak bída... podobný pocit jsem měl i s bonusovou kampaní v jedničce, tam ale byl mj. problém se špatným vyvážením munice.
@Garret (16.08.2023 20:56): U nové kampaně dost záleží na epizodě / unit. Corpse Run nic moc (Quake II nestál na naprosto základním designu levelů a mrti stejných nepřátel, za 40 minut jich člověk na Normal vykosí 494), zatímco Firewall mi přišel hodně dobrý (zatím jsem hrál jen dvě epizody / unit a asi je nehraji v pořadí, v jakém byly zamýšleny).
Jako já jsem v tomhle tématu zdejší známý prudič a vždycky se přidám když se to řeší. Takže se omlouvám. Ale už by se fakt mělo zavést pevné pravidlo pro tyhle případy aby se furt někdo nemusel ptát jestli něco muže přidat. Klidně s tím pomůžu jak by to pravidlo mělo vypadat :)
Neco ve stylu: znovuvydaná hra co má nový obsah, mechaniky, QoL změny, engine, nový dabing, nové postavy má nárok na separátní profil.

To jen tak na rychlo :)
@H34D (17.08.2023 11:29): Nový engine, nová grafika, upravená hratelnost, nová kampaň... Pokud toto požadavky nesplňuje, pak si úplně nedokážu představit, jak by měl vypadat remaster, který je splňuje. Přidávat sem část hry je za mě nesmysl.
@special_plan (17.08.2023 09:15): Já nemluvím o remasteru jako celku, ale o té jedné nové kampani. Chápu, že tenhle remaster by požadavky spíš nesplňoval. Je to jako Crysis remaster nebo Bioshock remaster. Ovšem nová kampaň je nová kampaň...
Bude se ta nová kampaň přidávat jako samostatná hra? Resp. splňuje podle vás na to požadavky? Asi jo, ne?
@666joxer (12.08.2023 07:30): Zdarma to určite nie je, Bethesda to NightDive + Machine Games určite zaplatila, že sa to však oni rozhodli vydať zdarma - zrejem sa im to oplatí, aby si vytvorili plusové body u fanúšikov (a že som za ne rád, obzvlášť za to, že to vydali na všetkývch platformách naraz), ktorí tak budú viac naklonení ich nasledovným titulom (Starfield, etc.), ktoré už spoplatnené budú.

Poprípade dalšie remastery Q3 a Q4 (obzvlášt štvorka, Doom 3 a Prey bežiace an tom istom engine by si to zaslúžili).
Stejne jako prvni díl, jsem hned koupil na PS4 i díl druhý a jsem opět spokojenej. Parádní port. Navíc za pár korun. Free upgrade na steamu ještě lepší.
Jak je mozne, ze u kopce her jsou tyto vylepsene verze zdarma (Bioshock, Blodrayne, Metro serie) a nektery vyvojari se nehanbi, za tu samou praci ptat prachy? A navic zpackanou (GTA)...
Dobre to spravili. Prebehol som si prvý unit a aj kúsok z druhého. Dali si s tým viac roboty, než je bežné. Nieje to len grafický update. Pridané nové animácie nepriateľov a zlepšená AI. Tak napr. protivníci vedia už zoskočiť z vyššieho poschodia! Berserker má nový nebezpečný útok. Malé vznášadlá-lietadielka sú teraz úplné agresívne svine. Po zabití "lietajúceho mixéra" ostanú z neho trosky na zemi. Odstránili extrémne kopanie pri dávke so samopalu - bol som naň zvyknutý, teraz je s ním o dosť jednoduchšie trafiť. To ale nevadí, lebo remaster je sťažený a treba sa konečne obracať a byť v strehu. Pôvodná hra bola na nightmare úplná pohoda, teraz je už každá lekárnička dobrá.
Pozeral som porovnanie modelov v pôvodnej hre a remasteri, a nie sú to len obľlahnuté modely, dali si s nimi robotu.

K plnej dokonalosti mi nazoaj chýbjú už len tie hi-res textúry (ako voliteľný patch/DLC), o ktorých písal @Paul: - daj potom vedieť, čo Ti Kick odpísal.

Som si temer istý, že ak nie oni, tak modderi tam skôr či neskôr nejaké AI upscalenuté textúry nahodia.
Super, hneď mi to zlepšilo náladu! Aj achievementy tomu dali, i keď nie až tak vela, ako pri Q1. No s radosťou si to znova celé zase prejdem, nemám inú možnosť.
@Tarhiel (10.08.2023 19:08): na steamu už je taky 3GB update. Doufám že do týhle verze backportnou i RTX renderer. Edit - vyzkoušeno a je to super. Perfektně odladěná podpora controlleru, ani na rozdíl od jedničky nemám potřebu hejbat s deadzone. Škoda jen toho chybějícího RTX rendereru a highres textur, jdu napsat Kickovi jestli by to tam mohli přidat. V defaultu je tam jen DX11 a Vulkan s původníma texturama. I když pár efektů je přidáno (realtime stíny např.).
@Paliason (komentář): smím vědět na jaké RTX kartě jsi to hrál, jak dobře/špatně to běželo, v jakém rozlišení a jakých RTX detailech/settingu?

Je obrovský paradox, že nejlepší reklama na RT od fa. Nvidia (platí i pro AMD) nejsou vůbec moderní hry alá Control a Cyberpunk 2077, ale naopak staré vykopávky Quake II a Doom + modernější Minecraft. :) Tahle hra (Q2) dělá celému RT lepší reklamu, než cokoliv nového kde se chlubí RT efekty.

EDIT: aha už to vidím RTX 3060 Ti.
@Paliason (06.09.2022 20:06): Přečti si podrobně tento text, měly by v něm být patřičné odkazy. QII jsem před lety hrál fakt hodně. A radikálně jej upravoval. Mám na disku stále, ale dlouho nehráno. KMQII port je skvělý, ale je pro něj málo věcí. Ostatní porty se též vyvíjí, ty nejpodstatnější jsem zkoušel.

Jo, zbraně na obrázcích jsou modifikované.
@PavelU (19.11.2021 01:48):
Tá vylepśená brokovnica, čo máš v obrázkoch, to je aká modifikácia? Máš prerobené modely aj ostatných zbraní?

Ja som posledné roky hrával cez mod Quake2-XP. Autor stále čosi vylepšuje, pridáva rôzne pokročilé efekty atd. ale zachováva viacmenej povodný vizuál. Naposledy minulý rok, čo som to hral celé. Chýbali mu vtedy ešte všetky nové zbrane v oboch datadiskoch prerobiť do lepšich textúr.
Lepší krev pro KMQII, tak jsem to musel vyzkoušet. Jako jo, změna tam je patrná. Ty původní motivy krve jsou takové nepřirozené. Ta novější paleta krve vypadá líp. Pokud to nemění nic jiného ve Quake II, tak si to v něm určitě nechám. Potěšující je, že zůstávají kompatibilní uložené pozice.

Obrázek č. 1 - Stará krev, Obrázek č. 2 - Stará krev, Obrázek č. 3 - Nová krev, Obrázek č. 4 - Nová krev.

Další zlepšení grafických efektů v KMQII portu, které přidává realističtější záři světélek na zbraních, případně dalších věcí ve hře. A na modelech protivníků by to mělo zintenzivňovat jejich oči. Jiných rozdílů jsem si nevšiml. Já mám hru už radikálně upravenu, že u té základní zbraně to vypadalo před touto aktualizací odlišněji, ale přesto nepříliš uspokojivě. To řeší linkovaný glows mod. Ve tmě šlo podstatu změny záře snadno vidět.

A ještě jedna věc, položka Texture Intensity v nabídce Video - Advanced Options, se neustále resetuje opětovným zapnutím Quake II. Je tedy nutné ji vždy dávat na maximální ukazatel směrem napravo. KMQII Port - ke dni 29. 11. 2016.
K RTX verzi.. když koupím klasický Q2, můžu ho odehrát celý v RT? Nebo jsou tam jen 3 mise v RT a zbytek klasika?

Další věc, teoreticky to jde dát do herní výzvy, základních kamenů, ne? Je to remaster původní verze na stejném enginu..
Venus - nějakej novej unit, co by měl mít odhadem 10 map. Koukal jsem do PAK souboru. Plně uzpůsobené pro KMQ2 v poslední verzi. V instrukcích je vše pěkně popsáno. Se spuštěním jsem neměl problém. Výhodou jsou i oba ofiko add-ony.

Z některých potvor po jejich zabití vypadne armor, secret zatím žádný nenalezen, ale jsou tam i mini tajemství v postranních zákoutích. Docela komplikované si pamatovat, co kde, na mnohá místa vede vícero cest. Designově průměr, popř. se to později rozjede. Ale třeba žebřík do zatopené díry, koukám všemi směry a nelze se nikam dostat. Ale předpokládám, že později vodu napustím, dostanu se k dalšímu žebříku, co je vidět nade mnou. A jinde podobná oblast se zavřeným otvorem. Typickej koncept pro QII, zapnuté lasery, cesta dál blokovaná.

Po dvou dnech hraní jsem konečně dokončil první unit, v němž nalezen jen jeden regulérní secret. Ačkoli jich každá úroveň měla tři až čtyři. Jeden mega secret nalezen, byl krásně napěchován výbavou, ale nešlo mi do něj skočit. Nebo vesta někde kousek nade mnou, ale cestu k ní blokovala nějaká tyč. Objeveny asi tři oranžové ukazatele těch aktivačních, blikajících čtverečků, do nichž se běžně má střelit, že se provede nějaká akce. Neprovedlo se nic. Ona předpokládaná cesta ve vodě a žebříku byla správná a využitá.

Je to fakt profi věc, slušně spletitá. Unity budou celkově asi dva nebo tři. Ten první končí odjezdem vlaku.
Takže Q2 RTX lze hrát konečně ve FullHD zcela bez problémů když se vypne podpora RXT. Chvíli jsem hledal jak na to odkaz, tak ještě tam musím dostat tu originální hudbu a jdu na to.
Špatně se mi to hrálo, po přepnutí do nonRTX to bylo jak balzám pro oči...
RTX dohrán. jako jo, občas to vypadá hezky, třeba když kolem stanice ve vesmíru rotuje slunce a chodby to zavaluje světlem a po chvíli je zase tma... ale jinak ten performance hit je strašný - 45fps v prosvětlených částech, bylo to hodně nepříjemné. osobně bych spíše doporučil KMQuake2 mod, který z toho udělá taky hezkou podívanou, i když trochu jinak.
zkoušel jsem RTX demo, na Nightmare. těžké jako prase, spousta nepřátel. koupil jsem plnou verzi, savy nefungují a když začnu hrát znovu na Nighmare, nepřátel je mnohem méně... WTF?
@Garret (12.10.2019 22:05): no však to nevadí že mladi to hrát nebudou, ja bych klidně koupil i remake quaka 1cky i 4ky, kdyz sem ted potreti koupil doom 1,2 i 3 :) ale q2 mne tolik nechytl, ale treba by mne taky znovu capnul :)
@Filom3n (12.10.2019 21:42): QII má nestárnoucí hratelnost a zřejmě se jim s enginem i dobře pracovalo. vybrat další "oldschool" hry nebude jednoduché, protože většinu starších kousků už jim dneska nikdo z mladších hrát nebude.
@Paul (12.10.2019 15:18): no zrovna quake 2 podle mne neni uplne nej hra pro tohle... 1000 lidi 1000 chuti. Každopádně já jsem pro to aby se delali remastery a remaky strarsich her takže souhlasim :)
Zajímavý, Quake 2 asi nebude jediná hra co se dočká raytracing remasteru, nvidia založila studio kde se tomu chtějí věnovat víc.

We’re cherry-picking some of the greatest titles from the past decades and bringing them into the ray tracing age, giving them state-of-the-art visuals while keeping the gameplay that made them great. The NVIDIA Lightspeed Studios team is picking up the challenge starting with a title that you know and love but we can’t talk about here! We’re building a team of talented, dedicated game developers who are ready to get going quickly.

https://nvidia.wd5.myworkdayjobs.com/en- ... s---Gaming_JR1925017
@Rapier (21.09.2019 11:19): Přečti si mé zajímavosti ze dne 13. 12. 2018 a 8. 4. 2019, v nich popisuji rozjetí hry v modernějším a věrném source portu. Včetně nastavení lepší grafiky, od rozlišení po plynulost.
@Rapier (21.09.2019 11:19): Ale zrovna u Q 1 mi naopak dojem z hraní zvýšila, tam je to spíše taková ambientní hudba, která skvěle dotváří už tak hutnou atmosféru. V Q 2 je naopak více "melodická", hlasitá a prostě celkově jak kdyby vypadla z akční scény nějakého přemrštěného akčňáku. Chápu, že to tak někdo má raději, je pravdou, že Q 2 je hodně svižná střílečka (jako ostatně všechny "Doomovky"), nicméně když jsem hudbu vypnul a zaposlouchal se do okolních ruchů, rázem se z toho stal téměř System Shock 2, prostě neskutečně hutná, odloučená, depresivní atmosféra, kterou ta hudba kompletně mění (osobně bych uvítal, kdyby se zapínala třebas jen u boss fightů nebo nějakých hektičtějších částí :), to že tam hraje pořád, není imo ideální).
@Isair (20.09.2019 22:57): ale jo uznávám, že Q2 bez hudby má něco do sebe podobně jako Q1. Obě hry jsem kdysi hrál a dohrál bez hudby a později i s hudbou. Tyhle staré střílečky jsou prostě skvělé! :)

Jen ještě musím přijít na to jak u Q2 rozjet Full HD.

@Paul (20.09.2019 23:58): To je fakt. Q2 je mnohem rychlejší než Unreal, ten je rozvážnější. Člověk tam více obdivuje interiéry i exteriéry. U Q2 mám pocit, že to jen prolítnu. :) I když, já se snažím u hraní vnímat detaily a tak trochu obdivuji tu sci-fi architekturu.
@Garret (20.09.2019 22:52): mě tam teda sedne perfektně, Q2 není pomalá atmosférická věc ale rychlá adrenalinová akce, takže rychlejší muzika sedne. Ale pár pomalejších se na tom OST taky najde.
Paradoxně ačkoliv je Trent můj nejoblíbenější muzikant, tak Q1 jsem s jeho muzikou nikdy nehrál, to bych měl napravit. A btw Sonic Mayhem udělali i fan OST k jedničce, Methods of Destruction (díky tomu je id pak najali na dvojku)
@Rapier (20.09.2019 15:56): A hlavně výbuchy vypadají fakt děsně :).

Jako proti Unrealu to vypadá opravdu hůře (taky jsem hrál obojí takhle krátce po sobě), na druhou stranu bych to tolik nehrotil, až na ty výbuchy mi to nepřišlo zase tak škaredé. Spíše je to prostředí jaksi... nezáživné... šedé chodby a nic víc... ale má to rozhodně solidní atmosféru, obzvláště, když se vypne hudba, která je tu imo spíše rušivým elementem, anžto ambientní zvuky jsou skvělé.
Osobně jsem čekal mnohem horší hru, Quake 2 jsem na rozdíl od jedničky a trojky totiž nikdy dříve nehrál a poprvé se k ní dostal až poměrně nedávno.
Tak jsem zkusil Q2 v roce 2019 (zatím bez RT efektů). Vypadá to hrozně v porovnání s čerstvými dojmy z Unreal. Tohle jako měla být tehdejší technologická špička v roce 1997? To ani náhodou! To i Star Wars Jedi Knight: Dark Forces II vypadá lépe!

A Unreal vydaný v roce 1998 je na světelné míle daleko!

Hratelnost to má stále výbornou ale graficky je to jak hra 10 let vydaná před Unrealem ale na druhou stranu musím uznat, že např. střelba ze základní pistole také osvítí okolí. A v rámci Unreal obtížnosti u konkurence tohle dojedu na hard!

EDIT: ještě musím přijít na to jak to rozjet na Full HD v 32 bit barvách. :) To druhé bez RT verze asi nebude ani možné. Ono to má jen 8 bit barvy?! To je jak z pravěku.
Kde má smysl koupit Quake II aby člověk měl hudbu a užil si RTX verzi? Je nutné to koupit na Steamu nebo mohu RTX mít na jakoukoliv verzi Quake II, nejlépe s originální hudbou prosím.
@mazar1234 (06.09.2019 22:32): to je tím že jsi vyměknul u těch RPG a dungeonů. Ztratil jsi pravou sílu a cit válečníka/průzkumníka. A navíc, zcela nepochybně se na tom podepsal ten Tvůj nový Super Ryzen 4000.

Ale uznávám, že AI a rozsah levelů v Unreal je neskutečný na tehdejší i dnešní poměry. S čím jsi měl takový problém?
@Tommywise (05.09.2019 19:40): hrál jsem Quake 1, Quake 2, Unreal i Half-Life. A rozhodně bych nemohl říci, že HL je výrazně lepší hra. Je prostě jiná. Ze začátku dobrá, pak ztrácí dech. A na rozdíl od Quake nebo Unreal jsem HL hrál jen jednou, zatímco k oběma se pravidelně vracím. :)
dpc ta hra ma neco do sebe, podcenil sem ji, neni mozny ale u Deus Ex ktery sem hral tesne pred timto tak sem si v posledni tretine rikal kdy uz to konecne zkonci, nejak me to uz nebralo. Tak si rikam co budu hrat po tom a volba padla na Q2 a ja ho hral jen kdysi davno a co si pamatuju tak sem to mel zaskatulkovane jako sedou,nudnoou sterilni tupou strilecku ale uz to hraju druhy den a to co sem si rikal u Deus Ex (kdyy uz bude konecne konec) sem cekal u Q2 a naopak si rikam ze to za chvilu zkonci a spolu s tim i ta akce kterou jen tak nekde nenajdu a vo tom to je. Ze ta akce je tady proste zvladla tak ze clovek se nediva na nic kolem. V tomhle ID asi umi no. Nicmene dost udelalo asi i ten mod Knightmare a HDR a hlavne ze si k tomu poustim tohle: https://www.youtube.com/watch?v=XBAsKplgkE4&t=11102s
tak s tim grafickym modem Knightmare to vypada pekne, jinak kdybych to mel srovnavat s Unrealem tak Q2 ma u me zajimavejsi protivniky a lepsi feeling ze zbrani ktere me sedi vic ale zas Unreal je tim prostredim uplne jinde a je proto mensi sance ke stereotypu. NEchapu jak nekdo muze tyto dve hry srovnavat napr s Half Life (nemyslim grafiku). Protoze to je jako srovnavat beckove akcni filmy z 80. let napr s filmem 12 Opic
@Filom3n (20.07.2019 09:35): presne stejny pocit z toho mam i ja, jen sem nevedel jakym jednim slovem bych mel Q2 vystihnout... STERILNI

btw: ja hral i Q3 a to me nebralo uz vubec, asi tim ze to je pro multiplayer,nevim
Q2 sem sice dohral ale pro mě byl takovej sterilni, grafika byla super ale jediný co mě na tom asi bavilo. Nezanechává ve mně takový dojem jako q1 nebo q4.
@Garret (01.07.2019 11:55): :) Příslib.

"Namísto závěru
Původně jsem chtěl mít v tomto testu i měření výkonu, ale už tak mi toto pojednání zabralo o pár dní víc, než jsem původně předpokládat. Rád bych ještě udělal článek, kde proženeme měřením výkonu všechny nám dostupné karty, které momentálně ray tracing v Quake II RTX podporují, ale práce je teď víc než kdykoliv dříve, času málo, takže jej nedokážu slíbit (mj. mám ale ještě jeden dobrý důvod, proč jej minimálně o pár dní odložit), tak uvidíme."