Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Zajímavosti

Verze hry

Xbox 360 verze Quake II je dostupná pouze na bonusovém disku krabičkové varianty Quake 4 (2005), kterou vydal Activision. Dvojka se nikdy neprodávala na Xbox Marketplace a druhé vydání krabičky s Quake 4 z roku 2012 od ZeniMaxu už tento port neobsahuje.

Xboxové Quake II vytvořil dlouholetý programátor id Software jménem Brian Harris právě při práci na Q4 od Raven Software. 360 port počítačové klasiky zaujme jasnější paletou barev a podporou achievementů, které PC verze hry na Steamu ani na GOGu až do 10. srpna 2023 nevedly.

Vývoj

Vydání hry bylo uspěcháno kvůli předpokladu lepších prodejů na Vánoce roku 1997. První verze hry tedy obsahovala řadu bugů, žádné multiplayerové mapy a celkově prakticky nefunkční multiplayer online. Nicméně vše bylo záhy opraveno řadou patchů.
Hra, kterou v tomto případě id software vyvíjeli neměla být původně pokračování Quake, ale vzhledem k tomu, že se opět jednalo o rychlou střílečku s nádechem Quake, zvolili tvůrci název Quake II. První tři díly Quake tedy spolu dějově nijak nesouvisí. Pomyslnou spojku představuje jen Quake III Arena, která postavy obou předchozích dílů pomyslně umísťuje do stejného fikčního světa.

Hardware

Minimální systémové požadavky:
CPU: 90 MHZ
RAM: 16 MB
VGA: 1 MB
HDD: 25 MB

Easter eggy

V mapě Upper Palace je tajný vchod s plakátem Doom a fotkou Johna Carmacka opřeného o svoje Ferrari.
Úplně v posledním levelu se dá najít zajímavý tajný vchod hned po zabití Hlavního Bosse. Stačí vejít do podzemí, který se otvírá tlačítkem na podlaze, střelit pak do stěny, ze které odletují jiskry a tam je menší galerie s fotkama členů ID Softu. Navíc se dá jít dál tunelem po žebříku až k bazénku s monstry, které mají party...

Ostatní

Na základě uvolněných zdrojových kódů hry začalo vznikat velké množství modernějších enginů, které výrazně obměnily a zlepšily vizuální stránku hry. Mnohé časem zastaraly, byly pro starší Windows, již se na nich nepracovalo. Z hlediska funkcí a vzhledu se postupně stala udržitelnou tato čtveřice source portů, Quake2XP, KMQII, Berserker@Quake2 a Yamagi Quake II.
Oficiální soundtrack od Sonic Mayhem není u některých verzí hry přítomen, byť legálních. Naštěstí se ale dá najít na Internetu a do Quake II vložit zvlášť. Stačí pouze jednotlivé skladby překonvertovat do formátu OGG, např. programem Freemake Audio Converter, a dát je do tohoto adresáře Quake II\baseq2\music. Moderní source porty, namátkou KMQ2 Engine, ho posléze načtou automaticky.
Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 19 minut a 33 vteřin.
Instalace GOG verze hry pod Yamagi Quake II portem.

1.) - Stáhněte si Quake II z GOG.com a nainstalujte jej např. do "C:\GOG Games\Quake II".
2.) - Stáhněte si patch 3.20 a nainstalujte jej např. do "C:\GOG Games\Yamagi Quake II".
3.) - Teď ze složky "C:\GOG Games\Yamagi Quake II" odstraňte následující soubory:
3.20_Changes.txt
quake2.exe
ref_gl.dll
ref_soft.dll
baseq2\gamex86.dll
ctf\ctf2.ico
ctf\gamex86.dll
ctf\readme.txt
ctf\server.cfg
xatrix\gamex86.dll
rogue\gamex86.dll
4.) - Otevřete si složku "C:\GOG Games\Quake II" a zkopírujte uvedené soubory a
složky do příslušného adresáře "C:\GOG Games\Yamagi Quake II".
baseq2\pak0.pak
baseq2\video
xatrix\pak0.pak
xatrix\video
rogue\pak0.pak
rogue\video
5.) - Nyní přichází na řadu hudba ve hře. Pokud není přítomna v těchto souborech ve složce music,
stáhněte si ji a veškeré původní soubory v ní nahraďte nebo přidejte. Názvy souborů ponechejte beze změny.
6.) - Teď překopírujte "C:\GOG Hry\Quake II\music" do "C:\GOG Games\Yamagi Quake II\baseq2" a sem "C:\GOG Games\Yamagi Quake II\xatrix".
7.) - Stáhněte si soubor Yamagi Quake II 7.01 pro Windows a extrahujte jeho obsah do tohoto umístění "C:\GOG Games\Yamagi Quake II".
8.) - Vytvořte si zástupce quake2.exe z adresáře z bodu 7. Mějte připraveny tři a pojmenujte je názvy dotyčných her, mission packů.
9.) - Kliknout pravým na zástupce, volba Vlastnosti, pole Cíl. Na konec přijdou ty parametry k datadiskům, viz bod č. 10.
10.) - Zajímá vás The Reckoning a Ground Zero. Pro první oficiální add-on je parametr quake2.exe" +set game xatrix , pro druhý quake2.exe" +set game rogue .
11.) - Hotovo. Hra je již uzpůsobena pro Yamagi Quake II port. V nastavení Video si nastavte OpenGL 3.2 a Brightness cca na prostředek.
12.) - Pokud vám i tak bude hra připadat moc tmavá, lze si ji trošku zesvětlit modifikací Quake 2 - Green HUD.rar.
13.) - Soubor vložte do "C:\GOG Games\Yamagi Quake II\baseq2". Ve hře hned poté uvidíte rozdíl. Jiným způsobem si v ní grafiku neměňte.
14.) - Základní GOG verzi hry z "C:\GOG Games\Quake II" můžete kompletně smazat. Již k hraní není vůbec potřeba.

Konfigurační soubory a uložené pozice se uloží do "C:\Users\%YOURNAME%\Documents\YamagiQ2\baseq2".
Quake II RTX - Pokuď nemáte kartu podporující ray tracing, hra padne hned po startu a nejde se dostat do menu hry, spusťte hru s paramatrem q2rtx.exe+set vid_rtx 0 Tím se vypne tato funkce a hra se spustí pod openGL. Další spuštění, je již možno, bez tohoto parametru.
Nastavení rozlišení 2560x1440 a plynulosti 143 FPS pod Yamagi Quake II portem.

Používáte-li můj návod ze dne 13. 12. 2018, můžete si jej ještě doplnit o lepší rozlišení a plynulost. Quake II v Yamagi portu v základu zvládne nejvýše jen rozlišení 1920x1080. Vyšší, např. 2560x1440, jde bez potíží nastavit ruční editací. A stejným způsobem lze zvýšit i limit pro obnovovací frekvenci vašeho monitoru. Přesný postup je následující:

1.) - Zapněte hru pod zmíněným Yamagi portem, v sekci Video zadejte rozlišení Custom a potvrďte změnu.
2.) - Hra se restartuje, vypněte ji a běžte do kořenového adresáře, kam jste ji instalovali.
3.) - Ve složce baseq2 vytvořte soubor autoexec.cfg a zkopírujte do něj pouze níže uvedené hodnoty:

seta r_customwidth "2560"
seta r_customheight "1440"
seta r_mode "-1"

4.) - Uložte a zavřete. Nyní si na disku C, viz tyto instrukce, vyhledejte soubor config.cfg a přepište v něm tyto řádky:

set gl_customheight "1440"
set gl_customwidth "2560"
set gl_maxfps "144"

5.) - Jde o položky blízko sebe, takže si jich všimnete, a pozměňte samozřejmě jen ta čísla. Opět uložte a zavřete.
6.) - Fajn, docílili jste plynulosti 143 FPS a rozlišení obrazovky 2560x1440 ve hře Quake II pod Yamagi portem.
Hra byla zařazena do knihy 1001 Video Games You Must Play Before You Die vydané nakladatelstvím Universe Publishing.