Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

id Software

USA
Založeno 1991
Společnost id Software se sídlem v Mesquite v Texasu byla založena některými členy skupiny, která si říkala Ideas from the Deep a byla tvořena Johnem Carmackem (programátor), Johnem Romerem (programátor, designér), Tomem Hallem (designér), Lanem Roathem (programátor) a Adrianem Carmackem. V té době všichni pracovali ve společnosti Softdisk's Gamer Edge, divizi zabývající se vývojem her pro Apple II a PC.

Tajně využívali firemní počítače, aby vytvořili PC demo hry Super Mario Bros. 3, což bylo v dané době něco nevídaného, protože počítače se považovaly za výkonově nedostačující k dosáhnutí tzv. side-scrolling efektu využívaného v této hře. Po dokončení předvedli port Nintendu, ale to nemělo zájem vstoupit na počítačový trh.

Následoval vývoj série Commander Keen a dostavení se prvního většího úspěchu, takže se rozhodli odejít ze Softdisku a 1. února 1991 se zrodil ID software.

V dnešní době společnost již převážně jen rozvíjí své zavedené produkty a licencuje enginy, ke kterým dodává i editory pro komunitu. Také se stalo pravidlem, že ve chvíli, kdy již nejsou enginy aktivně využívány, jsou jejich zdrojové kódy uvolněny pro širokou veřejnost.

V roce 2009 byl id Software odkoupen společností ZeniMax Media, které patří mimojiné i Bethesda Softworks a Arkane Studios. V roce 2013 z id odešel její zakladatel John Carmack, aby se mohl soustředit na vývoj zařízení Oculus Rift.

Historie:
1990: Vytvoření dema Super Mario Bros. 3 pro PC.
1991: Založení ID software.
1992: Vydáni Wolfenstein 3D a pokračováni Spear of Destiny.
1993: Vydáni jedné z nejprodávanějších her historie - Doom.
1996: Společnost vydává, ve stejném roku jako vyšel Duke Nukem 3D, hru Quake, která představuje plné 3D prostředí.
1997: Světlo světa spatří Quake II
1999: Společnost vydává Quake III: Arena, který se hraje cca 10 let na profesionálních turnajích a použitý engine id Tech 3 je jedním z nejčastěji licencovaných herních enginů na světě (Return to Castle Wolfenstein, Call of Duty, Medal of Honor: Allied Assault, Star Trek: Voyager - Elite Force a další).
2004: Doom 3 - nový engine id Tech 4 nabídl výrazně vylepšenou grafiku, ale hra samotná nebyla příliš úspěšná.
2005: Quake 4 nenavázal na úspěch Quake III: Arena a na profesionální úrovni se hrál pouze krátce.
2010: Quake Live - Quake III: Arena v internetovém prohlížeči
2011: Rage - první hra na enginu id Tech 5
2012: Doom 3: BFG Edition - reedice trilogie Doom, určená především pro konzolové vydání
2016: Doom - restart celé série, hratelnost se vrací z rychlé akci. Hra využívá engine id Tech 6 (také id Tech 666)

Publikace:
Masters of Doom: Kniha čtivě popisující vznik a působení firmy id Software a život "dvou Johnů" - Johna Carmacka a Johna Romera.

Nejlépe hodnocené hry