Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
id Software id Software id Software id Software id Software id Software id Software id Software
USA
USA
USA
USA
USA
USA
USA
USA
Založeno 1991
Založeno 1991
Založeno 1991
Založeno 1991
Založeno 1991
Založeno 1991
Založeno 1991
Založeno 1991
Společnost id Software se sídlem v Mesquite v Texasu byla založena některými členy skupiny, která si říkala Ideas from the Deep a byla tvořena Johnem Carmackem (programátor), Johnem Romerem (programátor, designér), Tomem Hallem (designér), Lanem Roathem (programátor) a Arianem Carmackem. V té době všichni pracovali ve společnosti Softdisk's Gamer Edge, divizi zabývající se vývojem her pro Apple II a PC.

Tajně využívali firemní počítače, aby vytvořili PC demo hry Super Mario Bros. 3, což bylo v dané době něco nevídaného, protože počítače se považovaly za výkonově nedostačující k dosáhnutí tzv. side-scrooling efektu využívaného v této hře. Po dokončení předvedli port Nintendu, ale to nemělo zájem vstoupit na počítačový trh.

Následoval vývoj série Commander Keen a dostavení se prvního většího úspěchu, takže se rozhodli odejít ze Softdisku a 1. února 1991 se zrodil ID software.

V dnešní době společnost již převážně jen rozvíjí své zavedené produkty a licencuje enginy, ke kterým dodává i editory pro komunitu. Také se stalo pravidlem, že ve chvíli, kdy již nejsou enginy aktivně využívány, jsou jejich zdrojové kódy uvolněny pro širokou veřejnost.

Historie:
1990: Vytvoření dema Super Mario Bros. 3 pro PC.
1991: Založení ID software.
1992: Vydáni Wolfenstein 3D a pokračováni Spear of Destiny.
1993: Vydáni jedné z nejprodávanějších her historie - Doom.
1996: Společnost vydává, ve stejném roku jako vyšel Duke Nukem 3D, hru Quake, která představuje plné 3D prostředí.
Společnost id Software se sídlem v Mesquite v Texasu byla založena některými členy skupiny, která si říkala Ideas from the Deep a byla tvořena Johnem Carmackem (programátor), Johnem Romerem (programátor, designér), Tomem Hallem (designér), Lanem Roathem (programátor) a Adrianem Carmackem. V té době všichni pracovali ve společnosti Softdisk's Gamer Edge, divizi zabývající se vývojem her pro Apple II a PC.

Tajně využívali firemní počítače, aby vytvořili PC demo hry Super Mario Bros. 3, což bylo v dané době něco nevídaného, protože počítače se považovaly za výkonově nedostačující k dosáhnutí tzv. side-scrolling efektu využívaného v této hře. Po dokončení předvedli port Nintendu, ale to nemělo zájem vstoupit na počítačový trh.

Následoval vývoj série Commander Keen a dostavení se prvního většího úspěchu, takže se rozhodli odejít ze Softdisku a 1. února 1991 se zrodil ID software.

V dnešní době společnost již převážně jen rozvíjí své zavedené produkty a licencuje enginy, ke kterým dodává i editory pro komunitu. Také se stalo pravidlem, že ve chvíli, kdy již nejsou enginy aktivně využívány, jsou jejich zdrojové kódy uvolněny pro širokou veřejnost.

Historie:
1990: Vytvoření dema Super Mario Bros. 3 pro PC.
1991: Založení ID software.
1992: Vydáni Wolfenstein 3D a pokračováni Spear of Destiny.
1993: Vydáni jedné z nejprodávanějších her historie - Doom.
1996: Společnost vydává, ve stejném roku jako vyšel Duke Nukem 3D, hru Quake, která představuje plné 3D prostředí.
Společnost id Software se sídlem v Mesquite v Texasu byla založena některými členy skupiny, která si říkala Ideas from the Deep a byla tvořena Johnem Carmackem (programátor), Johnem Romerem (programátor, designér), Tomem Hallem (designér), Lanem Roathem (programátor) a Adrianem Carmackem. V té době všichni pracovali ve společnosti Softdisk's Gamer Edge, divizi zabývající se vývojem her pro Apple II a PC.

Tajně využívali firemní počítače, aby vytvořili PC demo hry Super Mario Bros. 3, což bylo v dané době něco nevídaného, protože počítače se považovaly za výkonově nedostačující k dosáhnutí tzv. side-scrolling efektu využívaného v této hře. Po dokončení předvedli port Nintendu, ale to nemělo zájem vstoupit na počítačový trh.

Následoval vývoj série Commander Keen a dostavení se prvního většího úspěchu, takže se rozhodli odejít ze Softdisku a 1. února 1991 se zrodil ID software.

V dnešní době společnost již převážně jen rozvíjí své zavedené produkty a licencuje enginy, ke kterým dodává i editory pro komunitu. Také se stalo pravidlem, že ve chvíli, kdy již nejsou enginy aktivně využívány, jsou jejich zdrojové kódy uvolněny pro širokou veřejnost.

Historie:
1990: Vytvoření dema Super Mario Bros. 3 pro PC.
1991: Založení ID software.
1992: Vydáni Wolfenstein 3D a pokračováni Spear of Destiny.
1993: Vydáni jedné z nejprodávanějších her historie - Doom.
1996: Společnost vydává, ve stejném roku jako vyšel Duke Nukem 3D, hru Quake, která představuje plné 3D prostředí.
1997: Světlo světa spatří Quake II
1999: Společnost vydává Quake III: Arena, který se hraje cca 10 let na profesionálních turnajích a použitý engine id Tech 3 je jedním z nejčastěji licencovaných herních enginů na světě (Return to Castle Wolfenstein, Call of Duty, Medal of Honor: Allied Assault, Star Trek: Voyager - Elite Force a další).
2004: Doom 3 - nový engine id Tech 4 nabídl výrazně vylepšenou grafiku, ale hra samotná nebyla příliš úspěšná.
2005: Quake 4 nenavázal na úspěch Quake III: Arena a na profesionální úrovni se hrál pouze krátce.
2010: Quake Live - Quake III: Arena v internetovém prohlížeči
Společnost id Software se sídlem v Mesquite v Texasu byla založena některými členy skupiny, která si říkala Ideas from the Deep a byla tvořena Johnem Carmackem (programátor), Johnem Romerem (programátor, designér), Tomem Hallem (designér), Lanem Roathem (programátor) a Adrianem Carmackem. V té době všichni pracovali ve společnosti Softdisk's Gamer Edge, divizi zabývající se vývojem her pro Apple II a PC.

Tajně využívali firemní počítače, aby vytvořili PC demo hry Super Mario Bros. 3, což bylo v dané době něco nevídaného, protože počítače se považovaly za výkonově nedostačující k dosáhnutí tzv. side-scrolling efektu využívaného v této hře. Po dokončení předvedli port Nintendu, ale to nemělo zájem vstoupit na počítačový trh.

Následoval vývoj série Commander Keen a dostavení se prvního většího úspěchu, takže se rozhodli odejít ze Softdisku a 1. února 1991 se zrodil ID software.

V dnešní době společnost již převážně jen rozvíjí své zavedené produkty a licencuje enginy, ke kterým dodává i editory pro komunitu. Také se stalo pravidlem, že ve chvíli, kdy již nejsou enginy aktivně využívány, jsou jejich zdrojové kódy uvolněny pro širokou veřejnost.

V roce 2009 byl id Software odkoupen společností ZeniMax Media, které patří mimojiné i Bethesda Softworks a Arkane Studios. V roce 2013 z id odešel její zakladatel John Carmack, aby se mohl soustředit na vývoj zařízení Oculus Rift.

Historie:
1990: Vytvoření dema Super Mario Bros. 3 pro PC.
1991: Založení ID software.
1992: Vydáni Wolfenstein 3D a pokračováni Spear of Destiny.
1993: Vydáni jedné z nejprodávanějších her historie - Doom.
1996: Společnost vydává, ve stejném roku jako vyšel Duke Nukem 3D, hru Quake, která představuje plné 3D prostředí.
1997: Světlo světa spatří Quake II
1999: Společnost vydává Quake III: Arena, který se hraje cca 10 let na profesionálních turnajích a použitý engine id Tech 3 je jedním z nejčastěji licencovaných herních enginů na světě (Return to Castle Wolfenstein, Call of Duty, Medal of Honor: Allied Assault, Star Trek: Voyager - Elite Force a další).
2004: Doom 3 - nový engine id Tech 4 nabídl výrazně vylepšenou grafiku, ale hra samotná nebyla příliš úspěšná.
2005: Quake 4 nenavázal na úspěch Quake III: Arena a na profesionální úrovni se hrál pouze krátce.
2010: Quake Live - Quake III: Arena v internetovém prohlížeči
2011: Rage - první hra na enginu id Tech 5
2012: Doom 3: BFG Edition - reedice trilogie Doom, určená především pro konzolové vydání
Společnost id Software se sídlem v Mesquite v Texasu byla založena některými členy skupiny, která si říkala Ideas from the Deep a byla tvořena Johnem Carmackem (programátor), Johnem Romerem (programátor, designér), Tomem Hallem (designér), Lanem Roathem (programátor) a Adrianem Carmackem. V té době všichni pracovali ve společnosti Softdisk's Gamer Edge, divizi zabývající se vývojem her pro Apple II a PC.

Tajně využívali firemní počítače, aby vytvořili PC demo hry Super Mario Bros. 3, což bylo v dané době něco nevídaného, protože počítače se považovaly za výkonově nedostačující k dosáhnutí tzv. side-scrolling efektu využívaného v této hře. Po dokončení předvedli port Nintendu, ale to nemělo zájem vstoupit na počítačový trh.

Následoval vývoj série Commander Keen a dostavení se prvního většího úspěchu, takže se rozhodli odejít ze Softdisku a 1. února 1991 se zrodil ID software.

V dnešní době společnost již převážně jen rozvíjí své zavedené produkty a licencuje enginy, ke kterým dodává i editory pro komunitu. Také se stalo pravidlem, že ve chvíli, kdy již nejsou enginy aktivně využívány, jsou jejich zdrojové kódy uvolněny pro širokou veřejnost.

V roce 2009 byl id Software odkoupen společností ZeniMax Media, které patří mimojiné i Bethesda Softworks a Arkane Studios. V roce 2013 z id odešel její zakladatel John Carmack, aby se mohl soustředit na vývoj zařízení Oculus Rift.

Historie:
1990: Vytvoření dema Super Mario Bros. 3 pro PC.
1991: Založení ID software.
1992: Vydáni Wolfenstein 3D a pokračováni Spear of Destiny.
1993: Vydáni jedné z nejprodávanějších her historie - Doom.
1996: Společnost vydává, ve stejném roku jako vyšel Duke Nukem 3D, hru Quake, která představuje plné 3D prostředí.
1997: Světlo světa spatří Quake II
1999: Společnost vydává Quake III: Arena, který se hraje cca 10 let na profesionálních turnajích a použitý engine id Tech 3 je jedním z nejčastěji licencovaných herních enginů na světě (Return to Castle Wolfenstein, Call of Duty, Medal of Honor: Allied Assault, Star Trek: Voyager - Elite Force a další).
2004: Doom 3 - nový engine id Tech 4 nabídl výrazně vylepšenou grafiku, ale hra samotná nebyla příliš úspěšná.
2005: Quake 4 nenavázal na úspěch Quake III: Arena a na profesionální úrovni se hrál pouze krátce.
2010: Quake Live - Quake III: Arena v internetovém prohlížeči
2011: Rage - první hra na enginu id Tech 5
2012: Doom 3: BFG Edition - reedice trilogie Doom, určená především pro konzolové vydání
2016: Doom - restart celé série, hratelnost se vrací z rychlé akci. Hra využívá engine id Tech 6 (také id Tech 666)
Společnost id Software se sídlem v Mesquite v Texasu byla založena některými členy skupiny, která si říkala Ideas from the Deep a byla tvořena Johnem Carmackem (programátor), Johnem Romerem (programátor, designér), Tomem Hallem (designér), Lanem Roathem (programátor) a Adrianem Carmackem. V té době všichni pracovali ve společnosti Softdisk's Gamer Edge, divizi zabývající se vývojem her pro Apple II a PC.

Tajně využívali firemní počítače, aby vytvořili PC demo hry Super Mario Bros. 3, což bylo v dané době něco nevídaného, protože počítače se považovaly za výkonově nedostačující k dosáhnutí tzv. side-scrolling efektu využívaného v této hře. Po dokončení předvedli port Nintendu, ale to nemělo zájem vstoupit na počítačový trh.

Následoval vývoj série Commander Keen a dostavení se prvního většího úspěchu, takže se rozhodli odejít ze Softdisku a 1. února 1991 se zrodil ID software.

V dnešní době společnost již převážně jen rozvíjí své zavedené produkty a licencuje enginy, ke kterým dodává i editory pro komunitu. Také se stalo pravidlem, že ve chvíli, kdy již nejsou enginy aktivně využívány, jsou jejich zdrojové kódy uvolněny pro širokou veřejnost.

V roce 2009 byl id Software odkoupen společností ZeniMax Media, které patří mimojiné i Bethesda Softworks a Arkane Studios. V roce 2013 z id odešel její zakladatel John Carmack, aby se mohl soustředit na vývoj zařízení Oculus Rift.

Historie:
1990: Vytvoření dema Super Mario Bros. 3 pro PC.
1991: Založení ID software.
1992: Vydáni Wolfenstein 3D a pokračováni Spear of Destiny.
1993: Vydáni jedné z nejprodávanějších her historie - Doom.
1996: Společnost vydává, ve stejném roku jako vyšel Duke Nukem 3D, hru Quake, která představuje plné 3D prostředí.
1997: Světlo světa spatří Quake II
1999: Společnost vydává Quake III: Arena, který se hraje cca 10 let na profesionálních turnajích a použitý engine id Tech 3 je jedním z nejčastěji licencovaných herních enginů na světě (Return to Castle Wolfenstein, Call of Duty, Medal of Honor: Allied Assault, Star Trek: Voyager - Elite Force a další).
2004: Doom 3 - nový engine id Tech 4 nabídl výrazně vylepšenou grafiku, ale hra samotná nebyla příliš úspěšná.
2005: Quake 4 nenavázal na úspěch Quake III: Arena a na profesionální úrovni se hrál pouze krátce.
2010: Quake Live - Quake III: Arena v internetovém prohlížeči
2011: Rage - první hra na enginu id Tech 5
2012: Doom 3: BFG Edition - reedice trilogie Doom, určená především pro konzolové vydání
2016: Doom - restart celé série, hratelnost se vrací z rychlé akci. Hra využívá engine id Tech 6 (také id Tech 666)

Publikace:
Masters of Doom: Kniha čtivě popisující vznik a působení firmy id Software a život "dvou Johnů" - Johna Carmacka a Johna Romera.
Společnost id Software se sídlem v Mesquite v Texasu byla založena některými členy skupiny, která si říkala Ideas from the Deep a byla tvořena Johnem Carmackem (programátor), Johnem Romerem (programátor, designér), Tomem Hallem (designér), Lanem Roathem (programátor) a Adrianem Carmackem. V té době všichni pracovali ve společnosti Softdisk's Gamer Edge, divizi zabývající se vývojem her pro Apple II a PC.

Tajně využívali firemní počítače, aby vytvořili PC demo hry Super Mario Bros. 3, což bylo v dané době něco nevídaného, protože počítače se považovaly za výkonově nedostačující k dosáhnutí tzv. side-scrolling efektu využívaného v této hře. Po dokončení předvedli port Nintendu, ale to nemělo zájem vstoupit na počítačový trh.

Následoval vývoj série Commander Keen a dostavení se prvního většího úspěchu, takže se rozhodli odejít ze Softdisku a 1. února 1991 se zrodil ID software.

V dnešní době společnost již převážně jen rozvíjí své zavedené produkty a licencuje enginy, ke kterým dodává i editory pro komunitu. Také se stalo pravidlem, že ve chvíli, kdy již nejsou enginy aktivně využívány, jsou jejich zdrojové kódy uvolněny pro širokou veřejnost.

V roce 2009 byl id Software odkoupen společností ZeniMax Media, které patří mimojiné i Bethesda Softworks a Arkane Studios. V roce 2013 z id odešel její zakladatel John Carmack, aby se mohl soustředit na vývoj zařízení Oculus Rift.

Historie:
1990: Vytvoření dema Super Mario Bros. 3 pro PC.
1991: Založení ID software.
1992: Vydáni Wolfenstein 3D a pokračováni Spear of Destiny.
1993: Vydáni jedné z nejprodávanějších her historie - Doom.
1996: Společnost vydává, ve stejném roku jako vyšel Duke Nukem 3D, hru Quake, která představuje plné 3D prostředí.
1997: Světlo světa spatří Quake II
1999: Společnost vydává Quake III: Arena, který se hraje cca 10 let na profesionálních turnajích a použitý engine id Tech 3 je jedním z nejčastěji licencovaných herních enginů na světě (Return to Castle Wolfenstein, Call of Duty, Medal of Honor: Allied Assault, Star Trek: Voyager - Elite Force a další).
2004: Doom 3 - nový engine id Tech 4 nabídl výrazně vylepšenou grafiku, ale hra samotná nebyla příliš úspěšná.
2005: Quake 4 nenavázal na úspěch Quake III: Arena a na profesionální úrovni se hrál pouze krátce.
2010: Quake Live - Quake III: Arena v internetovém prohlížeči
2011: Rage - první hra na enginu id Tech 5
2012: Doom 3: BFG Edition - reedice trilogie Doom, určená především pro konzolové vydání
2016: Doom - restart celé série, hratelnost se vrací z rychlé akci. Hra využívá engine id Tech 6 (také id Tech 666)

Publikace:
Masters of Doom: Kniha čtivě popisující vznik a působení firmy id Software a život "dvou Johnů" - Johna Carmacka a Johna Romera.
Oficiální stránky vývojáře (http://www.idsoftware.com/)
Oficiální stránky vývojáře (http://www.idsoftware.com/)
Oficiální stránky vývojáře (http://www.idsoftware.com/)
Oficiální stránky vývojáře (http://www.idsoftware.com/)
Oficiální stránky vývojáře (http://www.idsoftware.com/)
Oficiální stránky vývojáře (http://www.idsoftware.com/)
Oficiální stránky vývojáře (http://www.idsoftware.com/)
Oficiální stránky vývojáře (http://www.idsoftware.com/)