Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Když už se tady bavíme o RTX má smysl si kupovat RTX 2060 nebo RTX 2060 Super? Jde to zdali má vůbec dostatek výkonu na RayTracing v 1440p, totéž by mě zajímalo o RTX 2070 nebo Super verzi 2070.
Vypadá to skvěle, ale vzhledem k tomu že v RTX verzi není hudba tak je to nehratelný a XP mod stále vede. Snad to tam dodělaj.
Někdo tu psal že to nejden na 1060tce. Jako nijak mě to žíly netrhá, ale proč ne když údajně v nějakej driverech povolili RTX i pro tuhle generaci? Jiná věc je samozřejmě, že by to jelo třeba 5FPS, ale že se to vůbec nespustí?
Raytracing v akci aneb konečně důvod pro koupi Nvidia RTX. Musím uznat, že Quake 2 vypadá skvěle! odkaz
Po letech jsem rozšířil a opravil svůj článek ke hře. Doplněny přednosti KMQ2 portu, objeveny novější hi-res textury, zmíněno blbnutí DirectQII. Kvůli tomu jsem musel najít engine, který nahradí AprQ2 a DirectQII tam, co nezmůže KMQ2, podařilo se.

Jde o Yamagi port, který rozjede pár komplikovanějších modifikací a add-onů. Hned vyzkoušeno. Plusem enginu je opravdu věrná grafika, žádné moderní blbosti, ale přitom je hra celkově světlejší, má v nastavení dnešní funkce. U stisku F1 se hráč konečně nebude namáhat přečtení textu, protože to zvětšili, což oceňuji. Podpora hi-res textur a hudby je samozřejmá.

Postup instalace hezky česky. Ta modifikovaná paleta barev je fakt pěkná. Ve hře je celkově dobře zvládnutý stín, temnota, doplněná dobrou viditelností. OpneGL 3.2 tak nemusí být tak tmavý, jak v základu byl. Než jsem tam ten mod dal.

Ukázka 1, Ukázka 2, Ukázka 3, Ukázka 4, Ukázka 5 a Ukázka 6.

Potřetí dohráno. Skvělá hra. OpenGL konečně takové, jaké má být. Yamagi port tak zcela ověřen jako kompatibilní. Ta Mod korekce též byla fajn. V předposledním unitu jsou výtečné secrety, mnohé objeveny. Pěkné zásoby.
@mazar1234 (29.10.2018 10:40): Yop, to je přesně ono. Na samotný poslech dobré, ale ke hře se to imo hodí už méně, resp. to dost narušuje jinak hutnou atmosféru. Raději bych ambient ve stylu jedničky, případně nějaké střídmé dávkování ve vypjatějších momentech ve stylu třebas právě toho System Shocka 2. Každopádně jsem tu hudbu vypnul a hraji nadále již bez ní.
Tedy, jak mě Quake 2 nikdy moc nelákal, tak jsem nyní příjemně překvapen, jak dobré to je.
Hlavně mě tedy zaujala atmosféra, která mi k mému velkému překvapení svojí odloučeností, hutností a tmavostí připomíná nejvíce asi System Shock 2 (soudě podle prvních několika levelů tedy), což je něco, co bych od Quaka příliš nečekal.

Jinač ad. k diskuzi níže, v GoG verzi hudba je, ale neřekl bych, že se do hry příliš hodí a naopak mám chuť ji vypnout. Naštěstí hraje vždy jen chvíli na začátku levelu a pak je klid. Občas je sice docela solidní, ale je jednak příliš hlasitá (a hlasitost hudby zde bohužel nastavit nelze) a za druhé prostě k té hutné atmosféře fakt nesedí, raději bych nějaký ambient ve stylu prvního Quaka.
@Coldplaz (27.07.2018 17:43): dubstepu jsem si tam tedy nevšiml, spíš je to prostě fůze metalu a elektroniky. Resp. můžeš linknout něco dubstepovýho z toho OST?

A jinak parádní metalovej soundtrack mělo taky MG Revengeance, ale to neni FPS.
@Kwoky (27.07.2018 15:44): Jasně. Třeba Doom 1/2 na PC maj přesně ten "hoorah run and gun" styl a atmosféru a to i díky Bobby Princově "rockový" rychlý midi hudbě. Zatímco Doom 64 dostal do vínku pomalej, ambientní soundtrack bližší Quaku 1, a má pak úplně jinou atmosféru (a taky super). Ale...ke Q2 mi ten rychlej hardcore styl sedí, a hrát bez hudby úplně...no mě to prostě přijde suchý, bez atmosféry. To bych si tam aspoň pustil ten NIN ambient z jedničky.
Paule, Kwoky, oba máte pravdu. Ta hudba dělá mnohé a podstatně mění tu atmošku a dokonce i styl jakým hraju. Bez hudby mi to připomíná Dooma 3 a s ní spíš Painkillera.
@Paul (27.07.2018 15:25): No... ta hudba evokuje dojem "jdi, střílej, běhej, makej". Mně spíš vyhovuje ten stísněný pocit, že jsem sám na cizí planetě, situace je totálně v kýblu a musím se z toho nějak vysekat. Jako by to byly dvě odlišné hry.
@Garret (27.07.2018 11:17): ve steam verzi nejspíš není, nebo ne tak aby hrála. Ale ten mod jí zapíná, celkově s ním všechno funguje jak má. Jen je holt grafika víc shiny s lepšíma texturama (což mi nevadí, naopak)

@PavelU (27.07.2018 12:05): dík za tipy, ale už spíš zůstanu u q2XP...chtěl jsem si připomenout tu základní hru, mission packy mě moc nelákaj :)
@marwel (27.07.2018 09:52): u mě přesně naopak. Jednička mi přišla nudná, dokonce ani NIN sountrack jí nezachraňuje :) když je to jen ambient bez melodií.
Ale souhlas s dvojkou na PS1 ve splitscreenu...pár nocí jsme nad tím propařili, strašná pecka.