Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Jsem dostal po dvou dekádách chuť na střílení za zvuků Sonic Mayhem. Moje krabicovka nejde na Windows 10 nainstalovat, takže jsem koupil steam verzi, dal na to Q2XP a už to jelo:
https://www.youtube.com/watch?v=3MG_i1SzVQE

Je to pořád skvělý. Ale je fakt, že velkou část tý skvělosti dělá prostě ta muzika :)
@PavelU (06.03.2018 22:12): Vypadá to dobře, hlavně ty první dva. Asi si zase nainstaluju Q2 a zkusím to. Ta hra je pro mě pořád skvělá nostalgie a rád se k ní vracím. I bez úprav pořád vypadá obstojně a atmosféru to má taky stejnou :-)
Citadel - version 3.0 - Release Date 28. July 2017. Dosud jsem hrál verze 1 a 2. První v roce 2007, tu druhou asi před pěti lety. Plná kompatibilita s Quake II 3.24 a KMQ2 Enginem, přestože původní zpráva hovořila o opaku. Toto byl fakt kvalitní unit, rozšířená revize bude určo ještě lepší.

Sonic Mayhem Unit, u příležitosti 20 výročí. Vydání 9. 12. 2017.

Zaero add-on zdarma. Pěkné screenshoty z pět let starého počinu Slight Mechanical Destruction.
@Han22 (komentář): Ano, default hra je poměrně tmavá, ale KMQ2 z toho udělá pěkně koukatelnou záležitost. Stačí jít na homepage projektu. Sosneš poslední verzi, pojede to jedna báseň. Někdy v září jsem to zkoušel. Starší verze můžou padat, havarovat savy a tak. Loading je ve verzi z listopadu 2016 již striktně daný stavem nabíhajícího pruhu, to dřívější verze KMQ2 neměla. Graficky se dá hra perfektně nastavit. Zmíněný port umožňuje detailnější textury, zbraně, nutno dodatečně stáhnout. Pak je výsledek ještě lepší.

A dostal si se do některé tajné úrovně? Ta v první epizodě je dobře koncipovaná. Já hru zbožňuji. Prvně rozjeta v roce 2005, co byla u Q4. V roce 2007 objeven KMQ2, následně jsem byl v kontaktu s Milousem a už to jelo. Závislost neskutečná. Úvodní intro považuji za velmi povedené.

Více zde.
Je fakt, že počátky byly krušné...ale možnosti různorodost zbraní nabízí opravdu dynamicky multiplayer....no ta grafika mi ale nikdy pořádně nesedla
@MarezCZE (29.07.2017 12:49): Nezapomněl, jen mi zase nepřišel něčím vyloženě zajímavě/jinak se chovající třeba v porovnání s analogickými zbraněmi v Doom 2 / Quake (že to jinak byla výborná zbraň, tak o tom žádná).
@GodOfTheSick (10.07.2017 20:48): Mně zbraně v Quake II přišly velmi dobré. Zajímavě se chovaly:
- Blaster s nekonečnou municí (se kterým šlo v případě nouze o munici ustřílet téměř každého)
- "kopající" Machine Gun
- výborný Chain Gun (nutnost roztočení, což šlo vyřešit pomocí secondary fire)
- Grenade Launcher, střílející za roh
- silný Rail gun, vyžadující precizní míření
- a hlavně návrat BFG :-)

Chápu, že to možná na někoho mohlo působit jako málo sci-fi (polovina jsou v podstatě běžné vojenské zbraně), ale já jsem byl spokojen.
Musim rict,ze tahle hra po graficke strance vubec nestarne. Spustil jsem to jen s Quake2 3.24 Unofficial Patch a ta hra vypada proste paradne i 20 let po vydani.
@GodOfTheSick (10.07.2017 19:00): No grafika nie je najlepšia v histórii, ale nenazýval by som to "level design", to skôr chápem ako prepojenie chodieb/miestností/eventov do nejakého celku a so samotným rozlíšením/farebnosťou textúr to nespájam.

Ako napr. Wizardry 6 malo celú hru jednu rovnakú textúru steny (či si bol v hrade, bažine, pyramíde atď, ale nepomenoval by som to "level design".)

A čo hovoríš teda na hrateľnosť/dizajn zbraní?
@vodkasesemtexem (10.07.2017 17:02): Pre mňa je to hra s úplne najlepším "weapon design/gameplay", ktorú som v celom svojom živote hral.

Ako fakt, aká hra mala lepší weapon design/gameplay/output?

Ako UT bolo super, ale objektívne sa na Q2 chytá asi len prvý Soldier of Fortune.
Quake 2 je hrozný bludiště, ale zatímco v začátcích mi to vadilo, ted v tom vidím herní prvek/výzvu. Nicméně člověk se špatným orientačním smyslem by si měl šetřit nervy a obloukem se tomudle „akčnímu“ FPS-ku vyhnout. Dohráno asi už potřetí, přitom si některý pasáže vubec nevybavuju. Většina těch jejich seacret-u je pro mě pořád záhadou. Příště to zkusím v nějakým grafickým kabátku. Rozhodně je to lepší a svižnější střílečka než nějakej novější Doom, ale nad 80% taky nejdu.
@Matthias (23.10.2016 08:55): Quake 2 XP je graficky nejpokročilejší engine, ale osobně preferuji KMQ2 port. Zase jsem ale kdysi hrál jeden mod, který ve KMQ2 nešel, facahal výborně ve Quake 2 XP, takže se hodí oba.

Tuhle menší epizodu jsem našel tento týden, nezkoušeno.
Hráli jste někdo ten "Facelift 2016" mód? Jsem ho včera našel na steamu a s ním ta hra vypadá fakt dobře

pár screenů na ukázku:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/18830285/q2xp0005.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/18830285/q2xp0004.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/18830285/q2xp0006.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/18830285/q2xp0003.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/18830285/q2xp0002.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/18830285/q2xp0001.jpg
no na tý aktualizaci KMQ nic složitýho není, abys na něco čekal, jen že kromě toho, že mi nejdou starý sejvy, se jaksi nic nezměnilo.

viděl jsem obrázky (změna je patrná hlavně na přepravních krabicích) a to tam nemám. zkusím asi rovnou Berserkera!
@Tarhiel (02.10.2015 08:26): Rádo se stalo, tenhle mod je natolik neobvyklý, že opravdu stojí za zahrání.

Tím savem to samozřejmě klidně může být. Ale když jsem prolezl readme u 3.0, tak jsem také nic dalšího (ve slova smyslu "ve verzi 3.0 jsme přidali ...") neobjevil. Působí to na mě spíše tak, že opravili pár chybek a vyrobili z toho stand alone instalačku (protože Quake II je nově součástí balíku).
@Tarhiel (27.09.2015 23:09): Díky za upozornění. To, co se v poslední době objevilo na moddb, je nová verze (3.0) modu, jehož počátky sahají do roku 1999 (v roce 2000 recenzovali Part 1 na Bonuswebu). V lednu 2014 jsem Part 1 dohrál (v té době více nebylo k dispozici) ve verzi tuším 1.1 nebo 1.2. Už v té době nebylo z nějakého důvodu mod možné přímo na moddb stáhnout a byl tak dost velký problém jej sehnat.

Samotný mod patří k tomu nejnápaditějšímu co stran Quake II vzniklo. Jedná se fantasy mod, hlavní hrdina se ohání zejména dýkou, mečem a kuší, používá předměty a hovoří s NPC. Byl lehce překopaný inventář tak, aby bylo nutné používat předměty k postupu dále "adventurně" a nikoli automaticky, v rozhovorech je možné vybírat různé odpovědi.

EDIT: Moc netuším, co je ve verzi 3.0 nového, po načtení posledního savu stejně skončím u konce Part 1.
@AlieN (23.03.2015 17:53): a přesto jsi to dohrál.

Nevím - ty levely jsou chaotické jen ze začátku, než si je zapamatuješ a víš, kde co je. Já mám v hlavě prostě mapu téměř ihned :))

Ale o tom to adventuření je - že prozkoumáváš, objevuješ, zjišťuješ, co a jak - chvíli to trvá, než ti to docvakne. Na podobném principu funguje třeba Hexen II, který je více adventurní - tam ti taky nikdo neřekne, že musíš sestřelit věž obří kuší, nebo že musíš kosti rozemlýt v mlýnu apod.

Half-Life byl zaměřený spíše na to, aby měl tempo a dynamiku, než adventuření. Je to úplně jiný princip.

Quake II není špatný v rámci toho, co nabízí a co slibuje. On neříká "já jsem hra s vysokým tempem" a "jsem dělaný tak, aby bylo evidentní, co hráč musí udělat"
To, o co se hra snaží dělá dobře.
@Matthias (23.03.2015 17:20): "Trochu chaotický design je náhodou fajn věc - člověk se trochu potrápí, trochu musí zapojit mozek, trochu si zapamatovat, kde co je :) "

Tohle je právě hovadina a ve hrách mě to sere - a se zapojením mozku to nemá co dělat, proč bych si měl doslova zapamatovat celý level, místo aby mi stačilo chápat co dělám, proč to dělám, a tedy kam mě to asi dál zavede, mi taky poněkud uchází.

Právě že Half Life chválím, protože principielně je to skvělé (proto tyhle starý hry hraju - protože ty nové přeskriptované mě nezajímají) - ale tady to nefunguje, protože všechny ty levely vypadají úplně stejně, všude zaměnitelné chodby s podobně vyblitými texturami, všude ti samí nepřátelé, nic co by bylo logické a intuitivně dávalo najevo kam je třeba jít, co tam udělat, a kam se vrátit.
Je hezké že aspoň u věcí jako "pyramid key" je jasné že mi otevře pyramidu, což mi řekne i ten computer, ale zato místo kde ho najdu není nijak význačné - prostě na mě někde vypadne, při běhání furt stejnými chodbami.

Anyway tohle ani největší vada hry - prostě mě ani to běhání chodbami až tak nebavilo, pocit ze střelby není až tak dobrý jako jinde, pročež možná nastupuje i problém který zmiňuje mazar1234 - nikdy jsem neměl chuť u hry vydržet déle než půl hodiny.
@AlieN (23.03.2015 09:02): "... a často se jimi musíš vracet i několik levelů zpátky, protože se ti tam otevřel nový vchod o kterém nevíš,"
- ano, protože to bylo pojaté jako střílečka s adventurními prvky. Proto tam musíš někdy sbírat předměty např. security pass, pyramid key.

Half-Life má ale také adventurní prvky a vrací se tam někdy zpět a ten naopak vychvaluješ. Zvláštní.

Trochu chaotický design je náhodou fajn věc - člověk se trochu potrápí, trochu musí zapojit mozek, trochu si zapamatovat, kde co je :)

Jinak souhlas s Fénixem
@Phoenix (23.03.2015 11:16): Ano Quake 2 je IMO prave ukazka velmi premysleneho leveldizajnu.
Je to vlastne skoro akoby jeden jediny obrovsky level na niekolkych urovniach (podzemie, 0, poschodie) akurat ze sa od zaciatku neda ist vsade, lebo zamknute dvere, ktore treba postupne otvarat.

Navyse vzdy vies presne co treba urobit lebo "help computer", kde to treba urobit a kam treba ist po tom ako sa to urobi.

Problem tam moze byt jedine vtedy ak to clovek hrava s prestavkami (min. tyzden, mesiac) a tak uz si poriadne nepamata co kde je a odkial sa kam ide. Pokial sa to hra "normalne" bez dlhsich prestavok tak nevidim absolutne ziadny problem.

Chyba hry je asi teda ze je malo casual alebo co.

AlieN skratka nema rad tento typ komplexnejsieho leveldizajnu, tento typ hier nie je pre neho vhodny jakozto cielovku. Pre ilustraciu napr. je to krasne vidiet aj u jeho nazoru na Jedi Outcast vs Jedi Academy (Outcast = bez navodu nehratelne + méně povedenou přípravku na arkádovější, ale o poznání lepší a dotaženější Jedi Academy).
@7c (23.03.2015 00:05): +1 :-))

@AlieN (23.03.2015 09:02): Ano, často se člověk musí vracet několik levelů zpátky (většinou jeden, protože jeden level funguje logicky jako hub s několika sublevely). Nicméně rozhodně bych z toho nedělal Hexen, v Quake se vždy objeví, jaký předmět člověku chybí a kam se má pro něj vydat, případně kam se má vrátit, protože se tam otevřely dveře). A není problém se kdykoli podívat do help computer, co má člověk právě udělat. V žádném Quake 2 (základní hra, čtyři datadisky, spousta modů) jsem neměl nějaké velké problémy typu "nevím jak dál". Quake 2 je pro mě naopak symbolika toho, jak má vypadat dobře zvládnutý level design, který je logický a přitom ne úplně přímočarý.

Half-Life je FPS úplně jiného typu (velmi dobře zvládnutý tunel se skripty, tento postup podělal právě až CoD, který to se skriptováním značně přehnal). A Duke Nukem 3D jako parodická FPS v levelech odrážel reálně existující prostory a předměty (ale opět se nedá úplně srovnávat s Quake 2, už proto že Duke Nukem 3D je 2.5D).
Tak zrovna srovnani s Half Lifem Doom ustoji. Obe jsou davno prekonane strilecky, patrici presne tam, odkud vzesly - do roku 1998.
@tomi2k9 (22.03.2015 23:11): Koridory ve smyslu chodby (ale asi máš pravdu) - chodby všude, a všechny vypadají úplně stejně...

@7c (23.03.2015 00:05): ... a často se jimi musíš vracet i několik levelů zpátky, protože se ti tam otevřel nový vchod o kterém nevíš, nebo abys tam něco udělal na stroji, který vypadá úplně stejně hnusně a zaměnitelně, jako všechny ty hnusné dekorace kolem. Doom nechal hráče vracet se k viditelným "červeným" dveřím v rámci jednoho levelu. Tady? Meh...

A srovnávat s COD je pitomé, srovnávej s Half Lifem, nebo když si odmyslím to vracení po úrovních s Duke Nukem - které jsou v tomto stejné, stejně staré, ale logické a intuitivní. Tohle je prostě jen ukázka dementního level designu.
@tomi2k9 (22.03.2015 23:11): Jak to není CoD, tak prostě hráči začnou bloudit. Známý fakt, taky je třeba mít hodně tutorialů, například kterým tlačítkem myši se střílí a aby se při hraní nezapomínalo dýchat. V tom herním pravěku prostě tvůrci ještě byli hodně odtržení od reality, dneska by ty hry cílené na členy Mensy nikdo nekoupil.
@AlieN (komentář): To se trošku vylučuje ne?: "pokračovali v nesmyslných koridorových doomovkách" a "kdo se neztratí v bludišti chodeb" ... Buď koridor, nebo bludiště.... Takhle to moc nedává smysl...
Nový unit o šesti úrovních do hry, měl by jet pod KMQII portem. Info přímo od jakuba. Ze screenů to vypadá fakt dobře.

Ověřeno na Quake 2 v.3.24 a KMQ2 0.20 Update 6 ze 3. 11. 2013).

Akorát je třeba ještě použít jednu dll knihovnu kmq2gamex86.dll, viz odkaz kmquake2_020_b3_missionpack.zip. Tady můj kmq2config pro rozlišení 1920x1080. Platné jak pro původní hru, tak tento nový unit Slight Mechanical Destruction. Parametr pro spuštění je +set game smd +set skill 2 +map smd1 .
Jen pro upřesnění. Gameplay s tímto popiskem "Speedrun na level zahrané rôznymi hráčmi a ich nalepšími prechodmi levelov 720p nový engine Q2DQ2" není pod Q2DQ2 enginem, ale naopak využívá enginu s názvem Berserker Engine. Obecně nejpokročilejšího source portu ke QII, i když Quake 2 XP mu zdárně šlape na paty. Označení Q2DQ2 mě zmátlo a myslel jsem si, že to video bude v tomto enginu. Tedy DirectQ II, jehož nová verze zatím nevyšla. Těším se na ni díky těm screenshotům úplně dole.