Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Quake II

Quake 2

Raster Productions •  Rogue Entertainment •  Night Dive Studios (PC, Switch, PS4, PS5, XOne, XboxX/S) •  MachineGames (PC, Switch, PS4, PS5, XOne, XboxX/S)
30.06.1999
67
8 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

This is one angry version!

Ani uživatelé konzole Nintendo 64 nebyli ochuzeni o svou variantu PC hitu Quake II (1997). Ten přišel na jejich obrazovky bez pár měsíců téměř za dva roky od úvodního vydání a přinesl několik zásadních změn.

V reakci na negativní přijetí N64 verze Quake (1998) přišel port dvojky s unikátními levely včetně těch multiplayerových. Oproti PC verzi je jich celkově méně, titul čítá zhruba 20 levelů rozdělených do pěti kapitol, zatímco počítačové Quake II sestává z 39 lokací po deseti kapitolách. I v tomto případě hra běží na původním IdTech 2 enginu a svým vzhledem silně připomíná PC verzi akcelerovanou za pomoci 3dfx Voodoo. Využití čtyřmegového N64 Expansion Paku umožňuje detailnější osvětlení počítané v reálném čase, zároveň zapojení tohoto paměťového bloku odemyká detailnější textury a grafické efekty.

Hra má vlastní soundtrack, a podobně jako PS1 verze titulu obsahuje multiplayer až pro 4 hráče.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
  • N64 70
Ačkoliv se to nezdá, je Nintendo 64 platformou se slušným počtem celkem povedených FPS. Bohužel v případě konverzí platí, že o čím novější hru jde, tím víc se muselo zjednodušovat. Tam kde Doom 64 mohl přidávat a vylepšovat, musí Quake II ubírat a osekávat. V tomto případě to ale nedopadlo špatně. Jednotlivé levely jsou v podstatě naprosto nové, ačkoliv některé fragmenty bez problémů poznáte a atmosféra se celkem udržela. Vše je především kratší a přímočařejší, komplexnost originálu je bohužel pryč. Na druhou stranu je tak akce dynamičtější k čemuž dopomáhají i menší počty protivníků. Akce tak velmi plynule odsýpá. Celkově mi ani tak nevadí zkrácení jednotlivých levelů, ale spíš krátkost kampaně jako takové. Ta je v kombinaci s nižší obtížností celkem rychle dohraná, ačkoliv díky ovládání na Nintendo 64 gamepadu pro mě představovala výzvu i tak (oceňuji ale přítomnost více ovládacích schémat). Dnes už jsem na tento způsob ovládání navyklejší, přesto věřím že použití klávesnice a myši v nové PC verzi hru značně zjednodušuje.

Grafika je vzhledem k možnostem konzole dobrá a i díky použití stejného enginu se originálu velmi podobá. Rozhodně doporučuji hrát s Expansion Packem, ale to platí pro většinu her, které ho podporují. Pochválit je třeba také rychlost hry (hodně díky zmíněnému Expansion Packu), v porovnání s některými jinými, třeba Turok, je Quake II krásně plynulý. Multiplayer jsme tenkrát moc nehráli, proti PC verzi to zkrátka není ono, ale pro dva hráče byl dobrý a běžel rychle. Co si ale vzpomínám na ten jeden dva pokusy o hru ve čtyřech, tak to už konzole moc nezvládala. Ve výsledku jde o velmi dobrou střílečku pro Nintendo 64, kterou ale nedoporučuji moc srovnávat s originálem. Samostatně ale obstojí slušně.
+18
  • PC 70
Hned zkraje vypálím jako projektil z Rail Gunu šokující zjištění – největší nevýhodou Quake II 64 je existence Doomu 64… Proč? Protože Doom 64 dokázal v lecčems zastínit i původní hru. Ať už to byly nové zbraně, celkově temnější atmosféra nebo zkrátka nové rozmanité levely nabízející několik plezantně masakrálních momentů. Samozřejmě něčeho takového mohl Doom 64 docílit v prvé řadě díky tomu, že Nintendo 64 představovalo pokročilejší hardware oproti počítačům v době vzniku původní hry, a tedy nejen, že se nemusel omezovat, on se mohl i posouvat dál.

Quake II 64 na to musí jít přesně opačně, neboť výkon Nintenda 64 s 93,75 MHZ procesorem a 4,5 MB RAM už by na standardní počítačovou verzi Quake II jednoduše nestačil. Je tedy na místě Nintendovské verzi vyčítat uzavřenější level design a absenci zběsilé akce s mnoha modely na obrazovce najednou? Asi není. Technická omezení znamenala značné kompromisy. Jenže co na to hráč, který si bezmála o čtvrt století později nainstaluje famózní remastered verzi a se zklamaným úšklebem na tváři začne hru hodnotit?

Inu, je to o přístupu. Mně, to nedá a stáří a limity hry zohledním, jiný nemusí být tak tolerantní… Quake II 64 tedy, jak již bylo naznačeno, musí obsahovat změněný level design, na druhou stranu střípků z původní hry zde naleznete jen pramálo. Práce rozhodně nebyla odbytá, protože na míru Nintenda 64 byla ušita prakticky celá nová singleplayerová kampaň. Značně krátká ovšem. Jakkoli počet misí 39 může působit uspokojivě, některé úrovně ani nezaznamenáte, protože v průběhu plynulého přechodu mezi místnosti Vám hra pouze oznámí, že se nacházíte v další misi. Předpokládám, že v těch místech se v konzolové verzi nacházely loadingové pauzy. Celkově do tří hodin máte dohráno.

Obtížnost rozhodně není závratná, jak bylo řečeno, nemůžete čelit mnoha přátelům najednou, přičemž žádných nových, tužších monster se nedočkáte. Na Hard úplně na pohodu, možná Nightmare verze by byla hrát to bez myši na gamepadu. Taktéž nečekejte žádné přespříliš sofistikované puzzly, hledání klíčů a cestování tam a zpět. Kampaň je koncipována jako cestování po planetách, takže backtracking prakticky není možný. Pouhým nahlížením do okolních chodeb jaksi mimoděk objevíte všechny klíče a pouhým postupem vpřed objevíte dveře, do kterých je lze použít. Quake II 64 tedy vnímám jako nostalgickou exkurzi do minulosti, která nejspíš dokázala uspokojit hráče v roce 1999, avšak dnes potěší spíše jen pamětníky…
+16