Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Quake II

Quake II Enhanced

86
21 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Po úspěšném remasteru prvního Quake se Night Dive Studios v obdobném duchu pustili i do druhého dílu. Graficky hra zůstává věrná originálu, avšak vylepšuje textury, modely, vypůjčuje si systém osvětlování map a stínování z Quake III Areny a podporuje až 4K širokoúhlá rozlišení.

Quake II Enhanced obsahuje původní hru, oba oficiální datadisky Quake II Mission Pack: The Reckoning, Quake II Mission Pack: Ground Zero, dále verzi Quake II pro Nintendo 64 a zbrusu novou plnohodnotnou kampaň od MachineGames zvanou Call of the Machine. Té se také týkají drobná vylepšení v umělé inteligenci singleplayerových nepřátel.

Quake II Enhnanced nyní podporuje i společný multiplayer napříč všemi platformami a v případě nedostatku živých soupeřů přidává i možnost hrát s Boty. Uživatelům, kteří ve své knihovně již vlastnili původní verzi z roku 1997, se hra zdarma aktualizuje na Quake II Enhnanced.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Po velmi povedeném remasteru prvního dílu došlo i na omlazení Quake II a z velké části budu opět chválit. Nejdůležitější je obsah a toho není málo. Přítomná je samozřejmě kompletní původní hra, dočkala se dokonce citlivého rozšíření některých úrovní. Nechybí ani dva původní oficiální datadisky, ale k jejich zopakování jsem se ještě nedostal. Hlavním tahákem je nové rozšíření Call of the Machine. To je celkem rozsáhlé, šest celků s docela různorodým stylem a bohužel i kvalitou. Hratelnost je tak jako na houpačce, nejde o žádnou tragédii, ale nové části pro první díl byly povedenější. Jednotlivé úrovně jsou ale každopádně propracované, vizuálně povedené a obsahují spoustu skrytých oblastí i úrovní.

Opět jako u prvního dílu nechybí verze z konzole Nintedo 64. Ta je, alespoň co si pamatuji, celkem věrná a díky modernějšímu ovládání velmi rychle dohratelná. Z dnešního pohledu a na moderních systémech sice nejde o žádný zázrak, existuje i řada povedenějších modifikací. Přesto je hratelnost dostatečně odlišná a i z historického hlediska stojí za zahrání. Potěší i přítomnost bonusových materiálů, jako jsou modely a concept arty. Mezi nimi je trochu schovaný další hratelný obsah a to úrovně demoverzí z výstav E3 a ECTS 1997. Jde sice jen o pár strohých map, ale je velmi zajímavé podívat se na tak rané verze i míru vývoje mezi výstavami.

Technická stránka odpovídá podobným projektům od Night Dive. Grafika je vylepšena, doplněna podpora pro vysoká rozlišení, širokoúhlé monitory a podobně. Nic ale nenarušuje původní atmosféru. Vše také běží bez problémů. Původně jsem chtěl kritizovat nepřítomnost informace o tom ze které hry pochází ten který save, ale to již bylo opraveno. Co mě mrzí stále, je, na rozdíl od remasteru jedničky, nepřítomnost položky add-ons. Ta sice na začátku obsahovala jen verzi pro N64, kterou zde již máme, ale dávala naději na pozdější rozšiřování, což se opravdu stalo. Snad se něčeho podobného dočkáme i zde. Trochu rozporuplná je přítomnost nové funkce kompas. Ta sice velmi efektivně zabraňuje jakémukoliv bloudění, ale tím zároveň dost mění originální hratelnost, která je z části na hledání cesty přes komplexní a propojené úrovně postavená. Nikdo vás samozřejmě nenutí ho používat, ale hráči kteří nemají zkušenost s originálem získají při jeho použití odlišný dojem. Pochválit musím i zachování původní verze hry, každý má tak na výběr které dá přednost a stále lze bez problémů používat neoficiální rozšíření a modifikace. Celkově jde opět o velmi povedený kousek, který je zajímavý jak pro veterány tak pro nové hráče. Každý si totiž najde něco a to v rozumně moderní formě.
+23
  • PC 80
Čím více jsem hrál nový, remasterovaný Quake II, tím více jsem vzpomínal na Unreal. A čím více u prázdného listu elektronického papíru přemýšlím o Quake II, tím větší cítím nutkání psát o Unrealu… Takže… :) Pokud bych měl s odstupem času vyzdvihnout největší přednost Unrealu, která skutečně přetrvala čtvrt století, pak je to atmosféra. A atmosféra je právě ta stěžejní věc, v které Quake II oproti Unrealu zaostává. Možná nebylo úplně fér Quake II s Unrealem nekonečně srovnávat, když druhý zmiňovaný měl půl rok vývoje navíc k dobru, ale v devadesátkách jsem to skutečně vnímal jako krutě konkurenční souboj titánů. Z nějakého nepochopitelného důvodu člověk jakoby nemohl mít rád oba. Podobně jako každý pařan musel mít názor na to, jestli je lepší časopis Score nebo Level, musel si vybrat i mezi Quake II a Unrealem… Tedy při nejmenším do doby vydání Half-Life.

Remastery těchto úžasných klasik jsou tedy nesmírně vítané. Paradoxně mé nejpůsobivější vzpomínky na Quake II se týkají zejména technických drobností, které tehdy otevíraly pusu dokořán. Střela Blasteru jako samostatný zdroj světla, mrtvola základních vojáků, která vyšle i ze země pár posmrtných výstřelů (a to i za předpokladu, že jí ustřelíte hlavu) a nakonec samozřejmě mocný úder dvouhlavňovky... Singleplayerová kampaň nebyla rozsekaná do levelů, ale působila více jako kontinuální průzkum nepřátelské mimozemské základny. Přesto po příchodu Unrealu bylo cítit, že Quake II je pořád jen „doomovka“. Ten pocit z „nereálného“ a zároveň „uvěřitelného“, resp. pohlcujícího světa plného fantazie i tajemných vědecko-fantastických vychytávek byl v Unrealu zkrátka o level výše.

Quake II ve své Remastered (oficiálně Enhanced) edici je především nostalgie. Jelikož v roce 1997 se jednalo o jednu z prvních opravdových 3D her, které využívaly modely složené z polygonů, nebylo možné naplnit herní prostory nepřáteli k prasknutí. Bylo tedy nutné malinko zpomalit, popř. jednotlivé nepřátele posílit. A to se podařilo. Dnešní hráči mohou být už současnými hektickými FPS hrami zhýčkáni, a nejsem si jist, zda originální Quake II kampaň řádně docení. Proto hovořím v prvé řadě o nostalgii. A pak samozřejmě o kvalitní devadesátkové akci s příjemným level designem a jednoduššími „doomovskými“ puzzly (hledání klíčů).

Chcete-li se vrátit v čase, nebo naopak nově okusit právě tyto ikonické FPS hry, které nejvíce dopomohly k rozkvětu žánru, je remaster Quake II přímo pro vás. Technická práce Night Dive Studios je opět perfektní. V prvé řadě totiž zůstává věrná originálu, a přesto je ve všem lepší. Myslím, že se zapracovalo i na určité plynulosti, nebo možná rychlosti? Zkrátka ovládání hry je úžasně „responzivní“. Tempo si určíte sami. Jediné, co chybí je podpora Ray Tracingu, což je trochu paradox vzhledem k tomu, že Quake II byl první old school hrou, pro níž nějaký RTX mod vznikl.

Osobně jsem byl jeden z těch, kteří necítili potřebu se k originální kampani Quake II vracet, ale moc jsem si užil novou datadiskovou epizodu Call of the Machine. Ve vší úctě k devadesátkovým akcím i v duchu estetiky Quake II se na poli cca 6 herních hodin otevírají zajímavé prostory prošpikované svižnou akcí. Napadlo mě, že takhle by mohl Doom Eternal vypadat, kdyby vyšel o 20 let dříve. Mise si můžete, stejně jako v exkluzivní epizodě Dimension of the Machine pro Quake Remaster, zvolit v libovolném pořadí a bohužel právě to bych označil za mírnou slabinu. Pro Quake II bych osobně více ocenil pocit kontinuálního progresu, zkrátka jednu „unrealisticky“ gradující a klidně i kratší kampaň s pořádným vyvrcholením na konci, jestli víte, jak to myslím…
+18