Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Juggernaut: The New Story for Quake II

52
5 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
rozšíření
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
1998 PC
Vývojáři:
Canopy Games
Děj datadisku Juggernaut se odehrává ve stejném univerzu jako Quake II, ale dávno po válkách se Stroggy. V té době trpí vyžilá Země kritickým nedostatkem všech zdrojů, kromě lidí, a tak rozesílá kolonisty, kam se jen dá. Jako vhodné místo pro nové kolonie se ukáží být i dva měsíce Jupiteru, Callisto a Europa. Prvotní kolonisté na obou planetách začali budovat základní infrastrukturu a těšili se, až ze Země přiletí obří vesmírný koráb, Juggernaut. Měl jim přivézt nové sousedy, prostřídat specialisty a posílit místní hospodářství a morálku potřebným proviantem. Juggernaut však nikdy nedorazil a kolonisté na obou měsících zůstali odkázáni sami na sebe. Navzdory tomu tam dokázali přežít po staletí. Podmínky na Callistu však byly obzvláště tvrdé a tamější kolonisté začali experimentovat s vlastní DNA, aby se lépe přizpůsobili klimatu svého nového domova. Nakonec se všichni nakazili nebezpečným mutagenem, který z nich udělal militantní zrůdy.

Juggernaut je totální konverze Quake II, vydaná jako neoficiální datadisk. Hráč se v něm ujme role kolonisty z měsíce Europa. Ve 13 levelech musí mutanty zahnat tam, odkud přišli a zabránit jim získat PCD, paměťový procesor, životně důležitý pro chod kolonií na Europě, včetně výroby vzduchu. Většinu novinek datadisku tvoří přetexturovaný obsah ze základní hry, což se de facto týká i pěti nových druhů nepřátel. Ty kosí hrdinný kolonista arzenálem z Quake II, obohaceným o dva nové kousky (EMP puška a Čepelová zbraň).


Poslední diskuzní příspěvek

PavelU: Možná zkusím. Jinak jsem zjistil, že když dám v DirectQII všechny nastavení v advanced na high a tilinear filtr a vysoký rozlišení a…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Tento neoficiální datadisk jsem hrál až po několikerém dohrání základní hry a obou oficiálních datadisků. Juggernaut obsahuje opravdu 22 levelů. Na internetu je ale často k dispozici jakási demoverze s 13 levely. Bohužel kvalita tohoto díla je nesrovnatelná s oficiálními přídavky. Staronový nepřátelé a obecně nové textury jsou vyloženě nehezké.

Levely jsou sice jednodušší a nevyužívají možnost vracení se, ale jsou lepší částí datadisku. Obecně jde opět o zážitek ve smyslu původní hry, beze změn, ale stále zábavně. Pokud máte oficiální věci dohrané a Zaero: Mission Pack for Quake II také, a přesto máte na Quake II chuť, klidně Juggernauta zkuste.
+12
  • PC 45
Vidím, že je tu v popisu “ve třinácti levelech” - omyl, je jich 22 a ten první se zřejmě nepočítá, protože tam se jen jde rovně a skočí na výtah a *loading* a pak to teprve vypukne. Opravte to někdo…

Jinak při brouzdání po netu jsem narazil na nějaký komentář pod jedním videem na youtube, kde někdo psal, že je jedním z autorů datadisku Juggernaut a že chápe, proč je to taková sračka - prej na to byli tři a měli na to týden… No a výsledek podle toho pochopitelně i vypadá.

Hned kousek od začátku je pasáž, kde je asi 150 monster a téměř žádná munice. Mimochodem, skoro to vypadá jako že jsou tu nová monstra, ale ne - jsou to pořád ty stará známá, jen mají nový “look” - např. Flyer vypadá jako pterodaktyl, Berserker vypadá jako opice s obří rukou a ostatní jsou jen potažení hnusnýma podivnýma texturama. Jinak někteří zůstali při starém - Gunner, Gladiator a Medic (a taky Mutant a Brains).

Když to srovnám s datadiskem Zaero, je tento trochu odvážnější - design je celkově trochu více “ambiciózní” a dokonce to tu kolem sem tam žije - je nutný třeba projít větrákem a nenechat se rozsekat lopatkou (imho dost otravné), tuhle zahlídneme třeba nějakou turbínu nebo ozubený kolo nebo nějaké velké ojnice. Stejně se tu více využívalo zbraní a monster, takže pohoda…

Jen ze začátku prostě nebyla munice a později to bylo trochu lepší a celé to začalo být i trochu zábavné, jenže potom někde uprostřed opět začalo ubývat munice a také trochu až groteskně přibývat monster. Takže takových posledních 8 map před koncem bylo v každé místnosti tak 60 vojáků a já měl maximálně tak 5 granátů a zbytek jsem musel pižlat pistolkou. Kromě toho mapy začnou být později poměrně frustrující.

Zatímco první polovina hry se dá projít v pohodě - jedná se o pohodové lineární mapy - v těch dalších už jsem těžce bloudil, hledal, kam mám jít a často šlo třeba o to, že narvali tlačítko do tmy, takže nebylo vidět atp. Vrcholem je pak mapa Border City nebo jak se jmenovala - to byl asi největší designerský hnus v historii FPS her. Měl jsem chuť se při hraní zastřelit.

Je tu ještě pár věcí - např. pasáže pod vodou byly poměrně neodhadnuté - většinou někde v půlce jsem se začal topit, což v zatopeným tunelu není moc OK a teprve někde až mi to sežralo 50 HPéček jsem nalezl hladinu, abych se mohl nadechnout.

Konce map jsou trochu divné - někdy se objevilo *loading* třeba uprostřed bitvy s enemákem a naskočila mi další mapa. Hm aha! Taky se mi 2x stalo, že jsem našel dveře, co vyžadovaly červený klíč, ovšem najednou mapa za dalším rohem končila a následovala jiná. A? Kde jako byl ten klíč? A co v těch dveřích je, když jsem tam jít nemusel? Vlastně mě to ani nezajímalo.

Takže, co s váma? Dělali jste to týden a byli jste na to tři… Hm… Je to pěkný, že tvůrci aspoň něco vytvořili - většina lidí nevytvoří nikdy nic a stráví život u televize, že jo… Hm, dobře, tak takových 45%
+6