Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Zaero: Mission Pack for Quake II

78
8 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
rozšíření
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
1998 PC
Vývojáři:
Team Evolve
Oficiální stránky:
http://www.quakewiki.net/archives/teamevol…
Úspěch operace Alien Overlord, na konci Quake II, která vyvrcholila zabitím Makrona, mariňákem Bittermanem způsobil, že lidé ztratili obezřetnost. V domnění, že hrozba v podobě biomechanických zrůd pominula, začali lidé Stroggos kolonizovat. Po dvaceti letech budování vlastních struktur a intenzivní těžby nerostných surovin zjistili, jakou udělali chybu. Stroggové totiž znenadání zaútočili a to přímo z nitra kolonizované planety. Ta samá entita, která před dvěma dekádami obelstila lidi nastrčeným “vůdcem” Makronem potají, po celou tu dobu, šroubek po šroubku a trpělivě dávala dohromady hrozivou armádu pomsty.

Každý pravý fanoušek Quake II zná jeho dva datadisky The Reckoning, následované Ground Zero. Zdaleka ne každý už zná dvojici datadisků neoficiálních, jako je právě Zaero a také Juggernaut. Datadisk Zaero přináší čtrnáct nových, odlišně otexturovaných úrovní, dvě multiplayerové mapy, přičemž grafická a zvuková stránka hry se nezměnila. Hráč se utká se třemi novými typy nepřátel (hellhound, handler a Sentient) a chopí se tří nových druhů zbraní (pistole na světlice, sonický kanón, sniperská puška). Nezůstává pozadu ani s vybavením, pro nového hrdinu. Po zdech tak lze nově lepit miny s laserovým paprskem. Recon vize odhalí nepřátele a EMP střely ochromí jejich palebnou sílu.


Poslední diskuzní příspěvek

vodkasesemtexem: tuším, že jo na steamu jsem našel jednoduchý návody, jak to rozjet

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC --
Další nášup z Quake universa je za mnou. Není nic, v čem by Zaero exceloval nad oficiálními datadisky, ale zase s nimi dokáže držet byť nepravidelný, tak stále dostačující krok.

Mapy jsou natáhlé spíše do délky než do šířky, přinášejí větší množství slabších Stroggů a často je v nich použitý dosti nešikovný back-tracking a skripty. Dostal jsem se do situace, kdy jsem splnil hlavní úkol, ale totálně mi došla munice. Přede mnou byli dva velcí frajeři, do kterých je střílení s blasterem stejně účinné jako házet zápalku do jícnu sopky. Vykašlal jsem se na ně, otočil jsem to a vrátil se cestou zpět tam, kam jsem se měl dostat. Jenže hra neuznala můj progress, nespustil se skript a já nemohl pokračovat. Nezbývalo, než zatnout zuby a ty dva tanky s tím pšoukátkem ustřílet.

Zaškobrtnutí přichází i ve dvou dalších místech, kdy jsem byl naprosto nasuchu. Vzhledem k tomu, že po zbytek hry jsem měl spíše opačný "problém", bych to považoval za dost zásadní chybu v designu a vyvážení obtížnost. Používání základního blasteru na megasilné potvory, který vydrží těch vystřelených ohníčků asi 50, opravdu nebylo nic zábavného. Oproti tomu je tady taky pár zajímavých momentů včetně originálního souboje s finálním bossem.

Nové zbraně jsem příliš nevyužíval, ačkoli jim nemůžu upřít slušnou účinnost. Sniperka se používá dost zvláštně - je možno jí používat pouze přes hledí, než dojde k výstřelu je potřeba asi 4 sekundy počkat a poté je schopno střílet i skrz zdi. Jenže žere dost munice a pohyb s ní je vcelku nemožný. Sonický kanón je také účinný, ale žere vzácné celly a může být hodně nebezpečný i pro hráče. Flare gun je nějaký easter egg nebo co, jinak si to neumím vysvětlit. Z udělátek stojí za řeč EMP granát, který vyřadí z provozu nepřátelskou střelbu.

Díky ohlasům jsem měl pocit, že je Zaero nejlepší ze všech čtyř velkých datadisků pro Quake II. Velké očekávání se ale nevyplnilo a králem pro mě taxtále zůstává The Reckoning.

Obtížnost: Hard
Verze: KMQ2 0.20 - update 6

Velké dík patří místnímu mod-guru PavloviU, díky kterému jsem si mohl Zaero zahrát v KMQ2 technické vybroušenosti.
+11
  • PC 70
Zaero - ač neoficiální datadisk, tak se docela dá hrát. Čekal jsem něco mnohem horšího. Je to v podstatě několik poměrně lineárních map, kde se prakticky jde jen za nosem, takže na tom není to zkazit. Většinou se jen sbírají klíče a zabíjí jedno monstrum za druhým.

Nějaký složitější konstrukce nebo něco tu v podstatě nejsou…

Trochu blbý snad bylo jen to, že dávkování monster je takové dost střídmé. Hodně obyčejných vojáčků a kulometčíků. A že teprve na konci se sem tam objevila také Iron Maiden, Tank apod. Výjimečně jsem narazil třeba i na takové ty potvory se zeleným štítem (Brains). Tuším, že se tu třeba vůbec nevyskytuje takový ten hnědý mutant nebo Parasite.

Zato je tu i pár nových monster. Normálně bych řekl, že to byla od tvůrců chyba. Spíše se měli zaměřit na nostalgii a dát hráčům jen to, co dobře znají a prostě Quake 2 v čisté podobně se vším všudy a necpat do poměrně malých krátkých map něco nového, co tam ani nebude sedět. Naštěstí to není tak hrozný - na rozdíl od jiných datadisků se nová monstra docela do hry hodí a takový robot s laserem nebo zlý pes působí docela “quakeovsky”. Zbytečné jsou snad jen automatické střílny.

Pokud jde o nové zbraně, tam se to povedlo méně. Je tu pár nových kravin, ale většina z nich se do hry nehodí a jsou vlastně i celkem nepoužitelné. A stejně jako u monster byli tvůrci velice střídmí i co se týče zbraní. Většinu hry jsem měl kulomet a brokovnici. Rotačák jsem našel až u finálního bosse (!), vrhač granátů asi kousek před finálním bossem. A ještě kousek před tím jsem sebral paprskomet. Prostě - většinu zbraní dostane hráč až někde před koncem a před tím všechno může pižlat jen brokovnicí.

To je celkově blbý přístup k datadiskům. Datadisk je obvykle pro lidi, co původní hru dobře znají a ví co a jak, takže jde o to mu dát vše, co zná a nechat ho se pořádně vyřádit. Využít všech zbraní a monster na maximum a to i tam, kde původní hra selhávala (např. Brain byl v původním Quake2 dost vzácně). Jenže tvůrci naopak se vším nějak šetřili. Asi si to zkusím ještě někdy na hard nebo něco… třeba to bylo tím.

A nakonec pokud jde o kamery ala Duke Nukem 3D, tak to už bylo vyloženě zbytečné =)

Každopádně Zaero není vyloženě špatný, jen je to vlastně jen pár nových věcí (většina zbytečná) a nových krátkých lineárních map bez větších ambicí. Naštěstí jsou mapy poměrně oddechové a lineární, takže se hráč vyhne nějakým extra frustrujícím momentům…
+5