"Design is Law"
Dnes již neexistující americká společnost Ion Storm byla založena 15. listopadu 1996 v Dallasu se sídlem v Austinu Johnem Romerem, Tomem Hallem, Jerym O´Flahertym a Toddem Porterem. První dva jmenovaní už dříve působili ve společnosti id Software, kterou mimo jiné spoluzakládali. Romero zastával pozici vývojáře a Hall pracoval jako designér.
Záhy po založení se studiu podařilo podepsat lukrativní smlouvu na vývoj několika her se známým vydavatelem Eidos Interactive a díky složení vývojářského týmu se stalo populární značkou slibující projekty vysoké kvality.
Nejznámějším počinem Ion Storm je bezesporu kultovní RPG Deus Ex z roku 2000, které se po třech letech dočkalo pokračování v podobě Deus Ex: Invisible War. Dalším projektem ještě v témže roce byla Daikatana (běžící na Id Tech 2 enginu, známého z Quake II), která do širšího povědomí vešla spíše masivní reklamní kampaní než oblibou u samotných hráčů či kritiků.
Za zmínku stojí určitě i sci-fi RPG Anachronox, dále hra Doppelganger, která byla později zrušena a nahrazena Dominion: Storm Over Gift 3 nebo třetí díl povedené stealth akce Thief: Deadly Shadows. Ta byla zároveň i poslední hrou vydanou společností Ion Storm v roce 2004.
Navzdory nesporným kvalitám vývojářského týmu se firma dopustila během svého působení několika významných marketingových chyb, pozdních vydání i manažerských selhání.
Na začátku roku 2005 byla vlastníkem Eidos Interactive zrušena. Ten posléze posílil lidské zdroje v jiném svém dceřiném studiu Crystal Dynamics odkoupeným v roce 1998. John Romero a Tom Hall opustili Ion Storm prakticky ihned po vydání Anachronox v roce 2001.