Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Thief: Deadly Shadows

Thief III

26.05.2004
83
157 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Třetí díl známé stealth série Thief. Děj je zasazený do kulis středověkého města jemně raženého technikou a magií. V roli legendárního zloděje si přivyděláváte zlodějským řemeslem, ale postupně odhalíte, že zlo, o kterém kolovaly jen legendy, je možná skutečnější, než jste si mysleli.

Tentokrát se krom hlavních misí pohybujete i v ulicích města, to je rozděleno na několik čtvrtí a cestujete mezi nimi tam a zpět. Podle toho, kam vás zrovna vaše kroky zavedou. Ukradené cennosti nyní můžete prodávat v obchodě a nakoupit si za ně své vybavení. Grafický pokrok hry umožnil lepší využití světla a stínů, na nichž ostatně celá tato trilogie stojí.

Tato série představuje jeden z hlavních pilířů stealth žánru. To zahrnuje například tiché procházení se temnými uličkami, pozorné naslouchání krokům stráží a hledání ukrytých pokladů bohatých měšťanů. V práci vám pomáhá obušek, luk a pestrá paleta šípů. Od normálních přes vodní, které dokáží zhasnout jakýkoli oheň až po mechové, jež na zemi vytvoří mechový kobereček, po němž potichu proklouznete na jakémkoli povrchu. Všechno ostatní je tak, jak si na to hráči zvykli z předešlých dílů.

V roce 2014 vyšel čtvrtý díl, který je současně restartem série.


Poslední diskuzní příspěvek

@Cobot (11.02.2015 09:28): To tam bylo zahrnuto taky, plus ty lepší textury, celkově asi čtyři různé mody v jednom. Tuna volitelnejch věcí, dobrej konfigurátor, novej HUD (blíž starším dílům) apod. Jak jsem psal, nebylo to nejhorší, ale ten bod 2 a 3 mi vadil asi nejvíc. Dokonce nepomohl ani D3DOverrider. Už jsem to komplet smáznul.

K tvé otázce, to je možné, ale já bych takto starou hru už bez neoficiálních věcí nehrál. Protože by tam nebylo zahrnuto spoustu dnešních fičur, rozlišení a tak. Co mi plně nevyhovuje po všech stránkách, tak to mažu.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 100
Rád bych zde popsal, proč jsem hře udělil plných 100%. Tato hra je pro mě doslova srdcovou záležitostí, nejen že jsem si ze hry převzal a trochu poupravil svůj nick, ale zároveň je to i jedna z lepších 3D her co jsem si zahrál na svém tehdy novějším PC a rád si ji zahraju až do dnes. Předchozí části této hry jsem hrál až po dohrání Deadly Shadows.

Moc se mi líbilo, že si ve hře můžete vybrat jakým stylem ji budete hrát. Buď můžete jednotlivé části procházet tak, že budete nepřátele vraždit (tak jsem hru hrál poprvé) nebo zvolíte stealth způsob, který jsem si poté nejvíce oblíbil. A zároveň si můžete vybrat ze dvou pohledů (z vlastních očí nebo z pohledu za Garrettem)

Dalším velkým plusem ve hře je temná atmosféra, s perfektně zapadající hudbou, která na mě právě nejvíce zapůsobila v části hry Kolébky Shalebridge, kde byla doslova horová atmosféra a já jsem se bál na každém kroku.

Příběh je zpacován velice zajímavě a mě osobně dokázal zaujmout po celou hru. Jedna z mála věcí, co mi na hře trochu vadila byla, že okolní město ve většině částí hry sloužilo pouze na to, aby jste prodali lup a nakoupili si vybavení, ve kterém je vlastně stejně většina věcí pro stealth způsob hry zbytečná. Takže pár věcí na víc v obchodech by neuškodilo.

Ve hře jsem narazil i na pár většinou menších bugů, např. že se mi Garrett z ničeho nic začal vznášet nad zemí. Podařilo se mi i dostat do nové části hry :), Video zde.

Zatím jsem nenarazil na lepší stealt hru a moc se těším na pokračování Thief 4, kterého se snad někdy dočkám.

Pro: Akční nebo stealth způsob hry, atmosféra, příběh

Proti: Málo vybavení v obchodech, menší bugy

+37
  • PC 80
V základu to samé, co předešlé díly, a přesto jsou mé pocity zase poněkud odlišné. Jednička mě s důrazem na nadpřirozeno moc nenadchla, dvojku považuji i dnes za skvělou hru a trojka by na tom mohla být podobně, nebýt naprosto zbytečných prvků. Přítomnost města, kde jsem strávil snad třetinu hry, úplně zabijí přirozené tempo. Byla to nuda, nic se tam neděje, někdo vás neustále posílá od čerta k ďáblu, loading tam vidíte v jednom kuse. Do těchto částí jsem se musel vyloženě nutit. Za další hovadinu považuji systém prodeje vašeho lootu. Už ho automaticky neprodáte po skončení mise, ale sami musíte jít za překupníkem. Háček je v tom, že překupníci jsou asi čtyři a každý skupuje něco jiného. A ano, každý se nachází v jiné částí města, pokud tedy chcete prodat vše, připravte se tak na šest-sedm loadingů. Naštěstí peněz jsem měl za chvíli dost, takže jsem na to po čase dlabal.

V samotných misích je to ale zase ten starý dobrý thief. Jistě, některé mise jsou slabší, jiné lepší, ale bavily mě veskrze všechny. Mám ale pocit, (je to vskutku jen pocit, průzkum jsem si nedělal) že jsou mise trochu méně členité. Respektive jsou docela malé, jsou lineárnější a není v nich tolik skrytých chodbiček, tajemství apod. Ale je dost možné, že mám jen krátkou paměť a mám druhý díl ve své hlavě malinko zidealizovaný, tak to neberte moc vážně. Zábava to totiž pořád je.

5. bod herní výzvy 2018 (hardcore)
Poznámka k výzvě: Hru jsem hrál na nejtěžší obtížnost a zcela bez výčitek dávám do hardcore výzvy. Nebylo to těžké ve smyslu, že bych často umíral apod. ale najít 90% lootu a všechny special předměty mě opravdu potrápilo a abych byl upřímný, musel jsem i párkrát juknout do návodu, jinak bych thiefa hrál asi dodnes.

Komenty k předešlým dílům:
Thief: Gold
Thief II: The Metal Age
+33
  • PC 85
Třetí díl trilogie je konečně za mnou a protože remake nemám šanci rozjet, můžu si sérii úspěšně odškrtnout. Po druhém díle, který nepřinesl prakticky žádné změny je trojka ve spoustě věcí jiná - v něčem lepší, v něčem horší a v tom podstatném naštěstí stále stejná.

Začnu tentokrát vizuální stránkou, která je parádní. Rok 2004 je na hře sakra znát, skok v grafice je obrovský. Vizuální stránka si drží jednotnou temnou atmosféru a tentokrát jsem neměl pocit, že hraju hru z 20. století, kde strážní bůhví proč nosí meče a kuše. Převládá temný středověk, dotvářený prostředím prastarých kamenných hradů, plápolajících loučí (parádní hra světel a stínů) a ač narazíte na nadpřirozeno i nějakou tu mechaniku, nikdy to není na sílu a nevybočuje to ze středověkého stylu.

Trošku zklamáním je pro mě příběh. Chybí tu jakéhokoliv intro, hra má jen deset misí (k tomu se vrátím) a ještě někde kolem 6-7 mise netušíte absolutně o co jde. Garrett se tentokrát nestřetává s Hammerity ani Pagany (i když tu jsou), ale odhaluje tajemné zlo z proroctví uvnitř řádu Keeperů, kteří se předchozí dvě hry drželi v pozadí. Hlavní zlo je tentokrát hodně skryté, nijak zvlášť působivé, ovšem gradace při finálním boji je parádní.

Nejvíce se změnila hratelnost. Jak jsem říkal, hra má jen 10 misí, z toho ta první je tutoriál, který Vás trapně vede za ručičku. Navíc mise jsou mnohem ale mnohem menší (díky bohu) a tím pádem logičtější a svižnější. Průběh misí je naštěstí stejně zábavný, jako v prvních dvou dílech - plížení se za strážemi, omračování a odtahování nepřátel do stínů, využívání pomůcek (zmizely provazové šípy, nahrazeny jsou šplháním). A hlavně kradení všeho možného. V každém kole je tuna drahocenností a také tři unikátní předměty, ve většině kol musíte kromě artefaktu po kterém jdete splnit i nějaký zvláštní úkol.

Nepřátelé díky bohu už nemají šestý smysl a nekráčí neomylně za Vámi do úkrytu když jsou zalarmovaní. Na druhou stranu v zalarmovaném stavu je prostě neomráčíte, ani se vám v bitevním valčíku nepodaří dostat za ně a klepnout je do bezvědomí. Loot se hlásí zábleskem (sláva!) ale i tak je pár předmětů pěkně schovaných. Kola jsou pestrá - budete procházet jak bohaté domy, základny Hammeritů, Paganů či Keeperů, podíváte se mezi monstra i do brutálně děsivého sanatoria. V menší míře se vrátily monstra, zmizely naštěstí kamery i roboti. Peníze i nasyslené předměty s Vámi putují z kola do kola. Páčení je řešeno zábavnou minihrou, občas se vyplatí poslouchat hovory pro nějakou informaci.

Potud na 100%, bohužel tvůrci tušili že 10 krátkých misí výrazně zkrátí dobu hraní a tak přidali sandboxový vynález - spojující město. Nápad je to slušný - máte městečko, kde si postupně odemykáte 5 čtvrtí. V každé čtvrti jsou stráže co Vám jdou po krku, civilisti, kteří se dají okrást. Jsou tu baráky na vykradení, důležité questové lokace, dají se objevit subquesty. Nechybí tu obchody ve kterých můžete prodat loot a obchody, kde Vám prodají výbavu. A dokonce jsou tu frakce - Hammerité a Pagani, které si můžete naklonit, když najdete a pobijete 15 rezavých brouků/přebarvíte 15 rohových kamenů + splníte pár drobných úkolů.

Bohužel to úplně nefunguje - jednak obchody prodávají i vykupují každý něco jiného, takže se musíte trmácet přes x čtvrtí něco vyřídit. A jednak se nepřátelé, civilisti i loot obnovují, respawnují a každý další den restartují do výchozí podoby. Pro někoho, kdo je zvyklý omráčit každou stráž v misi a sebrat 100% lootu se tak město stává zdržovačkou od další parádní mise. Přiznám se, že po prvotním vykradení všeho jsem strážím prostě utíkal a kašlal na ně.

Každopádně jsou to drobné vady na kráse - hratelnost je v tom podstatném stále parádní, až budete vybírat třeba muzeum s rekordními 77 drahocennostmi či řešit záhadu zemřelé holčičky v sanatoriu, tak si na nic z toho nevzpomenete. Navíc se přidává tentokrát opravdu parádní grafika. Zkrátka celá série Thief si udržela naprosto pozoruhodně vyrovnanou úroveň.
+25
  • PC 85
Thief III: Deadly Shadows je první pořádná stealth akce co jsem kdy hrál, bohužel podobných her se na PC moc nedělá a je to určitě velká škoda.
K tomuto žánru je opravdu potřeba velká dávka trpělivosti, takže akčním povahám nemusí vždy sednout, ale ty ostatní si tento žánr a obzvlaště tuhle hru vychutnají do posledního doušku.

Jak již bylo řečeno jedná se o stoprocentní stealth akci, takže vše co v této hře děláte je tedy skrývání se ve stínu, omračování či zabíjení nepřátel ze zálohy a následně schovávání těla, aby jste se neprozradili a samozřejmě jako správný zloděj páčíte zámky a kradete vše co vám pod ruku přijde:), k tomu vám dopomáhá velké množství ruzných vychytávek, jako jsou třeba vodní šípy (pro uhasení loučí, tím si zaručíte tmu pro skrývání ve stínu), různé oslepující a plynové bomby, nášlapné miny, rukavice pro lezení po zdech atd...

Určitě potěší desing úrovní, které jsou různorodé a všechny velmi zajímavé, ať už vykrádáte Krushoky v potopené pevnosti, či muzeum kvůli důležitým artefaktům, nebo se promenádujete v zchátralém blázinci pro získání více informací, nikdy jsem si v žádném levelu neříkal "Tady už jsem jednou byl", naopak se vám většina svou různorodostí a mnohdy i originalitou vryje do paměti.
Vlastně celá hra se odehrává v jednom velkém městě, které slouží jako mezník mezi jednotlivými levely, můžete zde nakupovat, plnit několik vedlejších i hlavních úkolů atd..., zpočátku to vypadá velmi zajímavě, ale časem mi už to neustálé probíháni městem začalo lézt na nervy.

Dále mě hra již z počátku uchvátila pěknou tajemnou atmosférou, která jde ruku v ruce s velmi povedeným zvukovým doprovodem. Hudební doprovod bohužel ve většině misí chybí, či je méně znatelný.
Graficky hra ve své době sice nepatřila k naprosté špičce, ale je určitě na co se dívat, hlavně stíny a světelné efekty jsou velice povedené.

Takže pokud máte rádi tento žánr, určitě s koupí moc dlouho neotálejte, za cenu 250kč (včetně thiefa 1 a 2) je určitě o co stát, protože lepší stealth akci v dnešní době opravdu nenajdete.

Pro: Grafika, zvukový doprovod, Příběh, desing levelů, atmosféra

Proti: Občas zdlouhavé probíhání mezi jednotlivými lokacemi.

+23
  • PC 90
Třetí díl mě trochu zklamal. Zaprvé tím, že už hráče netrestá za akční přístup, zadruhé odebráním některých vychytávek, jako třeba rope arrow. Přesto se ale jedná o zdatného nástupce s modře temnou atmosférou, kde se může hezky vyřádit zlodějská šmejdilská duše.
---
Lokace si vcelku udržely svoji otevřenost, i když jsou celkově menší a když pominu vypuštění některých hraček a teoretickou akčnost hry, jedná se o zcela regulérního Thiefa.

Kdyby šlo jen o samotné stealth principy, musel bych ho hodnotit hůř, než Dark Project (asi 80). Jenže Deadly Shadows disponují překrásným grafickým ztvárněním a rád jsem se často jen zastavil a sledoval nejen kouzelný třpyt měsiční záře pod oknem.

A pak je tu samozřejmě pověstná mise v Blázinci - tady jsem se poprvé a naposled u hry opravdu bál. I příběh, který jsem u předchozích dílu vnímal spíš jen mimochodem (čímž neříkám že by byl špatný), mě tady opravdu zajímal a bylo zajímavé sledovat vývoj dalších věcí.

Trochu mi vadilo časté procházení stejných lokací na ulici, ale to je zaprvé prkotina, a za druhé i tady se občas děly zajímavé věci.

Pro: atmosféra, pohádková grafika

Proti: benevolentní přístup k akci, už není rope arrow

+15