Dear Esther je původně volně dostupnou modifikací z roku 2008 založenou na Source Enginu společnosti Valve Corporation. Svým jedinečným provedením s absencí běžných videoherních postupů a melancholickou atmosférou se ovšem dočkala modifikace takové pozornosti, že se její autor, Robert Briscoe, rozhodl vytvořit remake v lepším grafickém provedení a vydal ji jako samostatnou a již placenou hru.
Jedná se o jedinečný experiment, který lze nejlépe popsat jako audiovizuální videoherní báseň, která vypráví příběh o osamělém muži a jeho vzpomínkách, které hráč odkrývá, když prozkoumává opuštěný ostrov. Avšak meze možné interpretace nejsou nijak svázány.
14. února 2017 vyšla vylepšená verze s názvem Landmark Edition, která nově do hry přidává achievementy, vylepšuje zvuky a hlavně hra přešla ze Source enginu na Unity 5. Všichni majitelé původní hry na Steamu dostali tuto vylepšenou edici zcela zdarma.
Přesně tohle bylo v diskuzi o počítačové hře třeba - aby přišel někdo, kdo bude hráče vyhánět od počítače a posílat do přírody.
Pro: atmosféra(!!!) ostrova, hudební doprovod, krápníková jeskyně(!!!)
Proti: herní doba