Dear Esther je původně volně dostupnou modifikací z roku 2008 založenou na Source Enginu společnosti Valve Corporation. Svým jedinečným provedením s absencí běžných videoherních postupů a melancholickou atmosférou se ovšem dočkala modifikace takové pozornosti, že se její autor, Robert Briscoe, rozhodl vytvořit remake v lepším grafickém provedení a vydal ji jako samostatnou a již placenou hru.
Jedná se o jedinečný experiment, který lze nejlépe popsat jako audiovizuální videoherní báseň, která vypráví příběh o osamělém muži a jeho vzpomínkách, které hráč odkrývá, když prozkoumává opuštěný ostrov. Avšak meze možné interpretace nejsou nijak svázány.
14. února 2017 vyšla vylepšená verze s názvem Landmark Edition, která nově do hry přidává achievementy, vylepšuje zvuky a hlavně hra přešla ze Source enginu na Unity 5. Všichni majitelé původní hry na Steamu dostali tuto vylepšenou edici zcela zdarma.
@AiMLEzZz (05.12.2020 17:37): Chápu co se snažíš říct, ale nemůžu s tím tak úplně souhlasit. Abych použil podobné přirovnání, po tom co jsem odehrál si prostě připadám jako na výstavě obrazů v galerii, kde malíř sice vystavil svůj obraz, ale pověsil ho pomalovanou stranou ke zdi a zpětně mi někdo řekne, že abych ho mohl pořádně ocenit měl jsem si obraz sám otočit. Umělecká hodnota, nehodnota - pokud je špatná prezentace a podání tak je celý efekt díla prostě pryč. Alespoň pro mě.
Samozřejmě nikomu neberu to, že se vám hra líbí. Komentář je koneckonců osobní názor. Opravdu jsem se snažil najít cokoliv, co bych mohl ocenit ale bohužel ke mě hra nijak nepromluvila.
Samozřejmě nikomu neberu to, že se vám hra líbí. Komentář je koneckonců osobní názor. Opravdu jsem se snažil najít cokoliv, co bych mohl ocenit ale bohužel ke mě hra nijak nepromluvila.
Pro: atmosféra(!!!) ostrova, hudební doprovod, krápníková jeskyně(!!!)
Proti: herní doba