Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Rune

79
57 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 3rd person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
18.11.2000 PC
27.07.2001 PS2
Vývojáři:
Human Head Studios
Rune je 3D akční hra z pohledu třetí osoby, jejíž děj vychází ze severských mýtů dávných dob. Jedná se o poměrně podařenou akční řež, která sice neobsahuje příliš mnoho hlavolamů, ale spoustu chutných ještěrek a zbraní. Je postavena na vylepšeném Unreal Tournament enginu, díky čemuž je možné nepřátele efektně (ale i efektivně) porcovat.

Příběh začíná když jste vy, v roli mladého bojovníka Ragnara, zasvěceni do řádu Odinsblade, jehož členové slíbili chránit runové kameny, které jediné mohou osvobodit zvráceného boha Lokiho. Když se do vaší vesnice, uctívající Odina, dostane zpráva o přepadení spojenecké vesnice, neváháte a spolu s vaším otcem a dalšími bojovníky nasedáte na loď, abyste těmto nájezdům učinili přítrž. Na moři potkáte nájezdníky s jejich vůdcem Conrackem, který vyzve Lokiho na pomoc. Vaše loď je potopena a všichni muži mrtví. Od smrti v moři vás zachrání Odin, který vám sdělí, že váš čas ještě nenadešel. Po zotavení v jeskyni se vydáváte za pomstou po stopách Conracka.

13. června 2012 vyšla obnovená verze hry pod názvem Rune Classic. Tato verze obsahuje původní obsah Rune a obnovený rozšiřovací balíček multiplayerových map Halls of Valhalla. V Rune Classic byli nahraní noví nepřátelé, některé úrovně byly přepracovány. V rámci obnoveného multiplayeru byly přidány Deathmatch, Team Deathmatch, Arena a tzv. Headball. Rune Classic tak obsahuje více než 35 multiplayerových a singleplayerových úrovní.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
K tejto maškrtke som sa dostal náhodou (zobrazila sa mi v políčku medzi náhodne zobrazovanými hrami, a zaujala ma) až teraz, 10 rokov po jej vydaní.

Na svoju dobu mala VELMI pekne spracovanu fyziku a grafika je stále pekná aj dnes.

To, čo ale túto hru robí príťažlivou, je atmosféra. Graficky sa podobá na Gothic, ale hratlenost a zábavnostou sa podobá na Dark Messiah of Might and Magic, akurát bez RPG prvkov. Aj keď istý vývoj postavy tu je, lepšie zbrane a ťažší nepriatelia sa objavujú až neskôr, toto je čistá mlátička, ale velmi zábavná.

Pro: Atmosféra, grafika, fyzikálny systém, príbeh

Proti: nič, čo by stálo za zmienku

+18
  • PC 90
Rubačky založené na boj tělo na tělo mám hodně rád. Die by the Sword jsem si hodně užíval. Není tedy divu, že na Rune jsem se docela těšil. Určitě nezklamala.

Hra běží na enginu prvního Unrealu Tournamentu, a myslím, že engine hře sedne. Hra je to pěkná, svižná a bez zbytečných chyb (hrál jsem opatchovanou verzi). Rune se odehrává na severu v prostředí drsných vikingů. K příběhu využívá Vikingskou mytologii a božstvo. Užijete si fantasy, nepříliš originálního příběhu, točícího se okolo zrady a pomsty. Příběh je ale dost poutavý na to, aby probudil zvědavost. Jak tohle všechno dopadne? Dočkáme se i jednoho zajímavého zvratu.

To co ale hru drží hlavně nad vodou, je soubojový systém. Je jedním slovem, fantastický. Ovládání hrdiny při soubojích je jednoduché. Tak jednoduché, že ho pochopí i naprostý analfabet. O to víc si užijete krytí štíty, a následné výpady či jinou taktiku. Vypadá a hraje se to skvěle. Ve hře jsem nenarazil na nějaký zbytečný zákys. Jenom na postupně se stupňující obtížnost. Hra má sice trochu pomalejší začátek, kdy trochu bloudíte a bojujete jenom proti zvířatům, ale velmi záhy se rozjede. Na konci jsem měl takový ten dobrý pocit z dohraného příběhu.

Jak to tak bývá skoro u každé dobré hry. Je Rune krátká hra. I když, to se mi možná jenom zdálo, protože jsem se královsky bavil a nechtěl aby hra zkončila. Během hraní si také všimnete, že hra nebsahuje žádné kouzlení, či zbraně na dálku. Všechny problémy řešíte pěkně z očí do očí, což má své kouzlo.

A teď vzhůru vysloužit si své čestné místo u slavnostní tabule na Valhale!

Pro: soubojový systém, svižná grafika, celkově super zábava

Proti: pomalejší začátek, krátké (to je ale vždycky, když je hra dobrá)

+17
  • PC 70
První třetina téhle hry je vyloženě slabá. Běháte po temných, ne moc povedených lokacích a zabíjíte kraby a kostlivce se svítícíma očima, přičemž se snažíte zjistit, kterou páku použít, aby se otevřely dveře dál, kde po čem vyšplhat a jakou zeď probořit. Kostlivci mají přitom nepříjemnou vlastnost se neustále zvedat ze země, dokud jim neuseknete hlavu, což dělá boje zdlouhavé. Po chvíli mě to přestalo bavit a přestal jsem je zabíjet a prostě jsem je probíhal, což je u hry, která si zakládá na close-range soubojích, trošku fail. Šlo to aspon docela snadno, protože nepřátelé jsou hloupí a pokud třeba vylezete na nějaké vyvýšené místo, tak vás nedokáží následovat.

Po takovémto začátku jsem měl chut se hrou seknout, naštěstí jsem ale vydržel dostatečně dlouho na to, abych se prokousal dál (goblini) a ještě dál (trpaslíci) a tam už se hra začala lepšit ve všech ohledech. Některé lokace u trpaslíků byly vážně hezky zpracované a konec hry měl výborné tempo a spád. Povedené byly i různé hrátky s fyzikou (i když tvrdě naskriptované), jako je boření sloupů, napouštění nádrže vodou či sekání provazu tak, aby na nepřátele spadl lustr.

Soubojový systém není zas tak geniální, jak někteří tvrdí, ale dá se říct, že je povedený. Zaprvé tu máme na výběr ze tří typů zbraní - meč, sekera, kladivo. Zatímco kladivo je pomalé, ale dává největší dmg, tak meč je nejrychlejší (a sekera je naprd). Zbraně je vhodné vybírat na základě toho, proti komu stojíte. Na mrštné gobliny je nejlepší meč, protože s kladivem je těžké je trefit. Na těžkooděnce - trpaslíky je meč zase neefektivní, na takové konzervy to chce pořádné kladivo, apod.

K tomu si připočtěte možnost útočit na dálku tím, že zbraň hodíte + magické runy (představte si je jako mana potiony poschovávané po mapách), které umožňují použití speciálních vlastností zbraní (každá má jednu svojí unikátní, např. vysávání života ze zasažených nepřátel, zapálení, zmražení, atd.) a získáte slušnou variabilitu v soubojích. Bohužel run je docela málo a přijde mi, že potenciál těchto speciálních vlastností byl pohřben (prostě jsem je používal méně než bych chtěl), o to více ke konci, kde na každém rohu nacházíte "berserkr" runu, se kterou jste schopni vysekat menší armádu a není tedy nutné používat něco jiného.

Po skončení singlu jsem zkusil i multiplayer souboje (překvapivě i v dnešní době je v provozu pár serverů) a byl jsem příjemně překvapen, hra má v tomto ohledu stále co nabídnout. Nejvíce mě bavila kruhová aréna, kde se bojovalo v týmech a cílem bylo shodit protivníka do okolní lávy (nešel zabít normální zbraní) - hráči, kteří zrovna nebojovali, viděli zápas přes skleněnou podlahu v "lobby" nad arénou a mohli pomocí páky nechat část podlahy propadnout - pokud si bojující nedal pozor a v čas neuskočil na pevnou zem, spadl do lávy. Výborný nápad.
+16