Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Unreal Tournament

84
333 hodnocení Platformy
Žánr:
online > online akce *
akce > 1st person akce
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
30.11.1999 PC
26.10.2000 PS2
13.03.2001 Dreamcast
Vývojáři:
Epic Games, Digital Extremes (sekundární), Secret Level (Dreamcast verze)
Oficiální stránky:
http://www.digitalextremes.com/games/unrea…
Unreal Tournament je odklonem od původního Unrealu a jeho datadisku Unreal Mission Pack I: Return to Na Pali, je koncipován jako moderní vražedný sport a zábava v daleké budoucnosti ve světě korporací v nejnásilnějším turnaji, kterého se účastníte právě vy.

UT byl vydán jako konkurence k hrám na poli multiplayerové zábavy, je soustředěn výhradně na hru více hráčů, ale nabízí i single player turnaj proti počítačovým protivníkům. Arzenál zbraní je rozmanitý od pneumatického kladiva přes pistole, pušky, energetické zbraně a kanóny po zbraně hromadného ničení a to vše ve dvou palebných módech pro rozdílnou taktiku a bojové situace. Projdete velké množství map přes jiné planety, koridorové mapy, továrny a lodě přizpůsobené k turnaji. Jak je u Unreal zvykem, vše je za doprovodu dynamické hudby dotvářející atmosféru.

Série pokračovala hrou Unreal Tournament 2003.


Poslední diskuzní příspěvek

Project Xenome : First Day, to je Part 1 z roku 2010. V roce 2017 k dispozici Project Xenome : Interloper, což je Part 2. Dohromady 24…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Střílečky moc nehraju, ale Unreal Tournament je výjimka. Skutečně na svojí dobu pěkně udělaná hra. Velký výběr zbraní a pěkně graficky zpracované areny. Můžete se ocitnout v aréně ve vesmíru nebo na hradě a ať už budete bojovat kdekoliv mějte nabité všechny zbraně, protože vždy tam bude dost lidí, kteří vás budou chtít sejmout.

Celkově na mě Unreal udělal obrovský dojem. Velké množství arén kde můžete bojovat o vlajky nebo o určité strategické body. O to kdo zabije víc nepřátel, na životy, nebo nebo prostý deathmatch případně dobývat nepřátelské pevnosti vlaky, podmořské základy a tak dále. Viděl jsem i Quake 3, ale Unreal Turnament je podle mě lepší. Hlavně právě v pěkně zpracovaných arénách, širokém výběru možností boje (vlajky,dobývání,deathmatch, životy, do určitého počtu zabití) .
Co je ve hře nejlepší? Když se vám ozve MMONSTER KILL

Pro: Grafické zpracování arén, velký výběr boje, velký výběr zbraní,mód dobývání

Proti: nic

+28
  • PC 90
Quake III a Unreal Tournament, to byly hry, které ve své době rozpoutaly menší revoluci. Již žádná singeplayerová kampaň, žádné slaboduché pokusy o příběh, ale prostě jen vymasterované areny a pořádná řežba. Pamatuji, že názory na tento koncept stříleček byly zprvu skeptické, ale mistři z ID softu i Epic games dokázali všechny obavy hráčů zahnat – hra s boty dokáže být stejně zábavná, ne-li zábavnější než procházení kampaně pro jednoho hráče.

Nebud lhát, že pro mě je Q3 vítěz a to proto, že je rychlejší a tak nějak „progamingovější“. Hráč běhá rychleji, arény jsou navrženy tak, aby byl boj zběsilejší a kontaktnější, místo výtahů se používají jump pady, skákání ve hře má větší význam a to ani nemuvím o trickjumpingu... To však neznamená, že poražený je nějak nedostačivý, ba naopak, jen je zkrátka zaměřen na trochu jiný typ hráčů. Ve Q3 se hraje na skill, v UT se hraje pro zábavu a to opravdu funguje. Arény jsou rozlehlejší, nejsou navrženy čistě účelně jako v Q3, ale dbá se v nich i na design a estetiku. Ať už jde o gothic hrady, industriální chodby nebo vesmír, vše je naprostá špička. Taktéž u zbraní není tou nejvyšší prioritou použitelnost a vybalancovanost jako v Q3, jde zkrátka o to, aby si hráč dobře zahrál, tzn. některé jsou slabší, jiné naopak trochu „imba“. V singlu je to ok, ale v multiplayeru to představuje menší slabinu, např. raketomet je velmi devastující, možná až příliš, ale za to není tak kompaktní jako raketomet v Q3 – trefit někoho za letu ve vzduchu je zde snad nemožné.

K umělé inteligenci v obou hrách nemám výhrad, je to přesně tak, jak je třeba, tzn. zahrajou si začátečníci i profíci. Navíc, co je důležité, nepamatuju, že bych narazil na jakékoli AI bugy nebo nesmysly. Hra s boty je opravdu zábavná a téměř plnohodnotná, což bylo podstatné obzvlášť v době, kdy nebyl internet (nezapomeňte, že na dial-upu se kvůli pingu daly hrát pouze strategie, ne střílečky). Mody v UT jsou jednoznačně plus, opět prodlužují hratelnost a mou závěrečnou pochvalu si zaslouží parádní soundtrack.

HW: Minimum: 200 MHZ CPU, 32 MB RAM, 4 MB VGA / Doporučeno: 400 MHZ CPU, 64 MB RAM, 32 MB VGA
+24
  • PC 90
Jak by napsal zapálený FaceBookář "jhako upa nejwíc tahle hra" :)
Patřím mezi ty, kterým Quake 3 k srdci nepřirostl, zato UT... to je iné kafe. Tuny zbraní + možnost alternativní střelby, parádní hratelnost, kruté hlášky ("Tag, you're it!"; "You suck!"; "Die, bitch!" atd. :)), naprosto KULERVOUCÍ hudba, spousta typů her... Jojo, co jsem se tohodle někdy v devátý třídě napařil...
Nutno dodat, že mě hodně bavil i singl, popř. hra proti botům :)
+23 +24 −1
  • PC 80
Pamatuju si dobře na dobu, kdy v jednom měsíci vyšel Quake III a Unreal Tournament. Zatímco Quaka provázeli před vydáním natěšené prewiew, lidé od hry čekali div ne divy. Unreal Tournament se objevil jako blesk z čistého nebe. Vypukla mánie čistě multiplayerových akcí a v herních magazínech se psalo, jestli klasickým akcím neodzvoní. Naštěstí se tak nestalo. Bylo to asi tak stejné, jako že konzole zničí počítače.

Ačkoliv jsem ze začátku na Quaka nedal dopustit. Má lepší, rychlejší grafiku. Různorodé charaktery (narozdíl od stále stejných ksichtů v Tournamentu) a mnohem adrenalinovější hratelnost. Tournament dějovou linku to taky nemá kdovíjakou (žádnou jsem nezaregistroval, ale můžu se mýlit). Až později jsem přišel na to, že i blbé dvě zásahové zóny skýtají mnohem více možností. Díky tomu hra poskytovala více možností. Najednou tu byli místa pro odstřelovače. Dneska se to může zdát trochu málo, ale nablbli jsme se u toho královsky. Hlavně u mapy, kde byli ve vesmíru dvě vysoké věže, mezi nima volný prostor, kde jste museli přenášet vlajku.

Zbraně poskytli dva módy střelby, narozdíl od Quaka. Akorát singleplayer je tady dost nudný. V tomhle určitě u mě Quake vítězí. Ačkoliv se Tournament tváří poměrně nenápadně, kupodivu jsme ho po lance hráli víc než Quaka. Bylo to hlavně kvůli tomu, že poskytoval víc specializovaných arén na jednotlivé zbraně. Dodneška si pamatuji třeba na tu kruhovou arénu, kde jsme po sobě divoce stříleli raketama. Jo, tobyly časy..

Jeho zapomenutí podle mě způsobili pokračování, po jejichž vydání se na rozdíl od Quaka, o hru nikdo nestaral.

Pro: headshot, specializované areny na jednotlivé zbraně

Proti: nudný singleplayer, stejné, nebo podobné nezajímavé charaktery

+18
  • PC 95
To jsem Vám takhle moc nevěděl, co kde do čeho píchnout, času jsem moc neměl, a když už jsem měl na hraní chuť, sliny se sbíhaly primárně na již zažité, osvědčené záležitosti. Toliko k tomu, jak jsem se hecnul si znovu projít singlák původního UTéčka, tentokráte i s GOTY exclusive obsahem!

Coby letitý Kvejgář jsem vždycky trochu preferoval Quake 3, ale UT mu v raném mládí sekundovalo víc než adekvátně. A to především díky tomu, že k poskytnutí znamenité friendly fps řežby přistupoval značně jinak. Zatímco kvejk to víc než na cokoliv jiného hraje na rychlost a přesnost pohybu po důkladně naštudované mapě, během čehož hráč musí obezřetně střídat zbraně a vždy tasit takovou, kterou si jakákoliv daná situace žádá, a pak se s danou zbraní i dobře trefovat, UTéčko cestu za dominancí v souboji dláždí daleko metodičtěji, skrze diametrálně vyšší počet opravdu různorodých zbraní, které navíc všechny disponují hned dvěma režimy střelby. Znalost mapy je neméně důležitá, avšak kvalita míření je již citelně benevolentnější, anžto mnoho zbraní mají štědrý rozptyl, taková bazuka má s trochou trpělivosti tracking nepřítele, atd. A i s těmi několika zbraněmi, které se ničím neošulí, to není takové terno díky shovívavým hitboxům a celkově poměrně poklidnému, neagresivně cukavému pohybu pajduláků. Na druhou stranu design zdejších map bývá dalekosáhle spletitější, a bez zdravého využívání teleportéru se většinově člověk k těm nejlepším itemům ani nedostane.

Celkově, kolem a kolem, jsem UTéčko vždy vnímal jako tu správnou volbu pro opravdu poctivě týmovou hru. V kvejkovi jsou dodnes i týmové módy víc o individuální hře, kdežto v jůtý '99 může trochu lepší synchronizace hráčů opravdu znamenat celý rozdíl mezi výhrou a prohrou, přičemž člověk ani nemusí individuálně být zas až tak dobrej. Všechna čest, chytal jsem při tomto replayi značné choutky někde nějak dát do kupy nějakou poskromnější bandičku fandů, se kterou společně zavzpomínat.

Nicméně, já si opětovně stříhal jen tu SP kampaň, a ta, když zahodím okuláry nostalgie, nezestárla ouplně dobře, minimálně v této GOTY edici. V rámci sólo hry, a po stovkách čerstvých hodin právě v kvejkovi, jsem si uvědomil, že hodně velká část zdejších map mi vlastně vůbec není sympatická, a některé mi přijdou buď až hříšně zcvrklé, nebo donebevolajícně nudné. Ale chuj s tym, když gameplay je pořád tak či tak naprosto královsky šukézní! Akorát že… vyšší obtížnosti umí být až absurdně frustrující, protože zatímco nepřátelská AI se chová vskutku důstojně, poctivě sbírá itemy a ani Hawkeye by si nezadal s jejich muškou, tak ta přátelská AI je na některých mapách naprosto randomly absolutně tragická, a je to de facto jako bych proti tomu týmu emzáků razil sám. Obzvláště koncetrovaný výskyt těchto výkyvů jsem dokumentoval u vlajek, a právě během těch jsem ledabyle snížil na Average, protože jsem na to prostě už neměl nervy. Kdyby se v tom aspoň dal zapnout time limit…

Takže tak. Jsou to dlouhé roky, co jsem si místo kvejgáření trochu zaanrýloval, a ve výsledku jsem si nezpochybnitelně jen potvrdil svou citovou vazbu a preferenci, stejně jako jsem nyní naprosto neomylně a objektivně přesvědčen, že mezi tímto a trojkovým kvejkem je to právě ten kvejk, kdož zestárl s grácií a naprosto stejně krásně se hraje dodnes. Jo, vesměs to stejné jsem se dočetl a doslechl od těch jedinců, kteří UT hrajou tak dlouho, jako já kvejka, ale já, osvícen svatou masovou koulí, mám pravdu, že.

Pro: Svatý grál týmových fps...

Proti: ...jehož značku pohřbil Fortnite

+17