Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Unreal Tournament

Epic Games •  Digital Extremes •  Secret Level (Dreamcast)
30.11.1999
26.10.2000
13.03.2001
84
362 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Unreal Tournament je odklonem od původního Unrealu a jeho datadisku Unreal Mission Pack I: Return to Na Pali, je koncipován jako moderní vražedný sport a zábava v daleké budoucnosti ve světě korporací v nejnásilnějším turnaji, kterého se účastníte právě vy.

UT byl vydán jako konkurence k hrám na poli multiplayerové zábavy, je soustředěn výhradně na hru více hráčů, ale nabízí i single player turnaj proti počítačovým protivníkům. Arzenál zbraní je rozmanitý od pneumatického kladiva přes pistole, pušky, energetické zbraně a kanóny po zbraně hromadného ničení a to vše ve dvou palebných módech pro rozdílnou taktiku a bojové situace. Projdete velké množství map přes jiné planety, koridorové mapy, továrny a lodě přizpůsobené k turnaji. Jak je u Unreal zvykem, vše je za doprovodu dynamické hudby dotvářející atmosféru.

Série pokračovala hrou Unreal Tournament 2003.


Poslední diskuzní příspěvek

Project Xenome : First Day, to je Part 1 z roku 2010.

V roce 2017 k dispozici Project Xenome : Interloper, což je Part 2.

Dohromady 24 singleplayer map.

Další linky:
http://www.celephais.net/board/view_thread.php?id=61492
https://ut99.org/viewtopic.php?f=59&t=12290&p=98582#p98582

V roce 2009 vyšla první verze modu, ta se ale komunitě nelíbila, protože bez dovolení používala cizí práce. Autor následně celej projet přepracoval. Výsledkem tak jsou dosavadní dvě novější části.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Střílečky moc nehraju, ale Unreal Tournament je výjimka. Skutečně na svojí dobu pěkně udělaná hra. Velký výběr zbraní a pěkně graficky zpracované areny. Můžete se ocitnout v aréně ve vesmíru nebo na hradě a ať už budete bojovat kdekoliv mějte nabité všechny zbraně, protože vždy tam bude dost lidí, kteří vás budou chtít sejmout.

Celkově na mě Unreal udělal obrovský dojem. Velké množství arén kde můžete bojovat o vlajky nebo o určité strategické body. O to kdo zabije víc nepřátel, na životy, nebo nebo prostý deathmatch případně dobývat nepřátelské pevnosti vlaky, podmořské základy a tak dále. Viděl jsem i Quake 3, ale Unreal Turnament je podle mě lepší. Hlavně právě v pěkně zpracovaných arénách, širokém výběru možností boje (vlajky,dobývání,deathmatch, životy, do určitého počtu zabití) .
Co je ve hře nejlepší? Když se vám ozve MMONSTER KILL

Pro: Grafické zpracování arén, velký výběr boje, velký výběr zbraní,mód dobývání

Proti: nic

+31
  • PC 90
Jak by napsal zapálený FaceBookář "jhako upa nejwíc tahle hra" :)
Patřím mezi ty, kterým Quake 3 k srdci nepřirostl, zato UT... to je iné kafe. Tuny zbraní + možnost alternativní střelby, parádní hratelnost, kruté hlášky ("Tag, you're it!"; "You suck!"; "Die, bitch!" atd. :)), naprosto KULERVOUCÍ hudba, spousta typů her... Jojo, co jsem se tohodle někdy v devátý třídě napařil...
Nutno dodat, že mě hodně bavil i singl, popř. hra proti botům :)
+27 +28 −1
  • PC 90
Quake III a Unreal Tournament, to byly hry, které ve své době rozpoutaly menší revoluci. Již žádná singeplayerová kampaň, žádné slaboduché pokusy o příběh, ale prostě jen vymasterované areny a pořádná řežba. Pamatuji, že názory na tento koncept stříleček byly zprvu skeptické, ale mistři z ID softu i Epic games dokázali všechny obavy hráčů zahnat – hra s boty dokáže být stejně zábavná, ne-li zábavnější než procházení kampaně pro jednoho hráče.

Nebud lhát, že pro mě je Q3 vítěz a to proto, že je rychlejší a tak nějak „progamingovější“. Hráč běhá rychleji, arény jsou navrženy tak, aby byl boj zběsilejší a kontaktnější, místo výtahů se používají jump pady, skákání ve hře má větší význam a to ani nemuvím o trickjumpingu... To však neznamená, že poražený je nějak nedostačivý, ba naopak, jen je zkrátka zaměřen na trochu jiný typ hráčů. Ve Q3 se hraje na skill, v UT se hraje pro zábavu a to opravdu funguje. Arény jsou rozlehlejší, nejsou navrženy čistě účelně jako v Q3, ale dbá se v nich i na design a estetiku. Ať už jde o gothic hrady, industriální chodby nebo vesmír, vše je naprostá špička. Taktéž u zbraní není tou nejvyšší prioritou použitelnost a vybalancovanost jako v Q3, jde zkrátka o to, aby si hráč dobře zahrál, tzn. některé jsou slabší, jiné naopak trochu „imba“. V singlu je to ok, ale v multiplayeru to představuje menší slabinu, např. raketomet je velmi devastující, možná až příliš, ale za to není tak kompaktní jako raketomet v Q3 – trefit někoho za letu ve vzduchu je zde snad nemožné.

K umělé inteligenci v obou hrách nemám výhrad, je to přesně tak, jak je třeba, tzn. zahrajou si začátečníci i profíci. Navíc, co je důležité, nepamatuju, že bych narazil na jakékoli AI bugy nebo nesmysly. Hra s boty je opravdu zábavná a téměř plnohodnotná, což bylo podstatné obzvlášť v době, kdy nebyl internet (nezapomeňte, že na dial-upu se kvůli pingu daly hrát pouze strategie, ne střílečky). Mody v UT jsou jednoznačně plus, opět prodlužují hratelnost a mou závěrečnou pochvalu si zaslouží parádní soundtrack.
+26
  • PC 95
Zvláštní... já se považuju za herního asociála, preferuju prakticky výhradně singly ale multiplayerové hře dám skoro maximální hodnocení? Když právě ona mě k té asocialitě převedla? Nezbláznil jsem se, opravdu to tak je. Tady je malá sonda singleplayerového hráče do cizího prostředí...

Do singlu jsem se ponořil právě díky tomu, že mě nebavila nutnost se naučit každý pixel prostředí nazpaměť a trénovat stovky hodin jen proto, abych si rovnocenně zahrál (což je nutnost u většiny MP her). Naštěstí UT nabízí tunu zábavy i s boty, které si přizpůsobím momentální náladě. Chci peklo? Nastavím je na max. Chci si připadat jako king? Dám jim inteligenci napařovací žehličky. A pak mi nic nebrání v tom si užívat perfektně navržené arény, skvělé zbraně (minigun je moje láááska), ještě lepší ozvučení a naprosto DOKONALÝ soundtrack. A můžu si hrát jak chci a ne tak, jak musím, protože jinak by se moje životnost v aréně počítala sotva na vteřiny.

Singl kampaň naštěstí vydrží docela dlouho a zahrnuje všechny herní módy. Jasně, v těch kooperativních byste boty nejradši picli a odběhali to celé sami, ale aspoň to není tak jednoduché. Takže já hodně oceňuju, že vývojáři na nás asociály mysleli a dali mi možnost si hru užít. A ne jen lítat sem a tam bez možnosti si vychutnat prostředí, jen aby mě nikdo netrefil. Hmmm, já fakt asi stárnu.

Je asi jasné, že tenhle žánr není úplně pro mě. Když už se někde pustím do multiplayeru, tak jedině tak, kde vím, že mám nějakou šanci. A to FPS hry rozhodně nejsou. Ale UT mi umožňuje zažít pocit neporazitelnosti kdy se mi zamane. Samozřejmě jsem i v dalších letech pár podobných her zkusil (včetně UT2003 a 2004), ale vždy se pokorně vrátil zpět. Jednak takový pocit z hraní už mi nikdy žádná jiná multiplayerovka nenabídla a vývojáři pak všude začali cpát vozidla, což jsem vždycky považoval za nejblbější nápad v historii blbejch nápadů. To já radši jednoduše a hezky postaru :-)

Pro: level design, zvuky, zbraně, soundtrack, single kampaň

+22
  • PC 80
Pamatuji si dobře na dobu, kdy v jednom měsíci vyšel Quake III a Unreal Tournament. Zatímco Quaka provázeli před vydáním natěšené preview, lidé od hry čekali div ne divy. Unreal Tournament se objevil jako blesk z čistého nebe. Vypukla mánie čistě multiplayerových akcí a v herních magazínech se psalo, jestli klasickým akcím neodzvoní. Naštěstí se tak nestalo. Bylo to asi tak stejné, jako že konzole zničí počítače.

Ačkoliv jsem ze začátku na Quaka nedal dopustit. Má lepší, rychlejší grafiku. Různorodé charaktery (na rozdíl od stále stejných ksichtů v Tournamentu) a mnohem adrenalinovější hratelnost. Tournament dějovou linku to taky nemá kdovíjakou (žádnou jsem nezaregistroval, ale můžu se mýlit). Až později jsem přišel na to, že i blbé dvě zásahové zóny skýtají mnohem více možností. Díky tomu hra poskytovala více možností. Najednou tu byli místa pro odstřelovače. Dneska se to může zdát trochu málo, ale vyblbli jsme se u toho královsky. Hlavně u mapy, kde byli ve vesmíru dvě vysoké věže, mezi nima volný prostor, kde jste museli přenášet vlajku.

Zbraně poskytli dva módy střelby, na rozdíl od Quaka. Akorát singleplayer je tady dost nudný. V tomhle určitě u mě Quake vítězí. Ačkoliv se Tournament tváří poměrně nenápadně, kupodivu jsme ho po lance hráli víc než Quaka. Bylo to hlavně kvůli tomu, že poskytoval víc specializovaných arén na jednotlivé zbraně. Dodneška si pamatuji třeba na tu kruhovou arénu, kde jsme po sobě divoce stříleli raketami. Jo, to byly časy..

Jeho zapomenutí podle mě způsobili pokračování, po jejichž vydání se na rozdíl od Quaka, o hru nikdo nestaral.

Pro: headshot, specializované areny na jednotlivé zbraně

Proti: nudný singleplayer, stejné, nebo podobné nezajímavé charaktery

+21