Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Unreal Mission Pack I: Return to Na Pali

71
46 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
rozšíření
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
31.05.1999 PC
Vývojáři:
Legend Entertainment
První a zatím poslední oficiální datadisk pro 3D akci Unreal. Příběh navazuje na konec Unrealu; vesmírný modul s vaším hrdinou je objeven lodí UMS Bodega Bay, načež dostanete za úkol vrátit se zpět na Na Pali, lokalizovat ztracenou loď UMS Prometheus a následně zde získat jakási tajná data...

Datadisk obsahuje přibližně 20 nových úrovní, několik nových zbraní a nepřátel. Opět na vás tedy čeká SP kampaň se vším, co nabízela už původní hra. Rozsáhlé mapy, souboje s nepřáteli a bossy a též přítomné hádanky. Zatímco šlo ale poprvé o dosti rozvleklou střílečku, zde je kampaň zredukována na to nejnutnější a protivníci jsou četnější, souboje s bossy adrenalinovější a herní doba samozřejmě o dost kratší.


Poslední diskuzní příspěvek

Všivák: Zatím jsem to nehrál, ale už z principu (jde o modifikaci) budu někdy muset. Protože když jsem ten datáč kdysi hrál a následně k němu…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 65
Zcela zbytečný přívěšek k vynikající hře, nesmyslně tupící hrany všemu co na ní bylo zábavné.
Místo rychlých a chytrých nepřátel jen spousta velkých neohrabaných monster se spoustou životů, místo používání originálních a zábavných zbraní jen generický bullshit jak z každé jiné hry, místo nápaditých levelů a velké délky hry jen nudný odvar a "vyvrcholení", po němž zůstane pachuť v ústech. Jediný zajímavý a nový prvek je že hráče napadne lidský výsadek... ale souboje s nimi skončí právě tak rychle jako začnou.

Jako bonus pak spousta technických bugů a vypadávajících textur.
+16
  • PC --
Dlouho předlouho jsem čekal, než jsem si mohl RtNP zahrát.

První půlka je opravdu povedená a až do návštěvy Prometheuse a dějového zvratu s útokem humanoidů to byla paráda. Exteriéry musely ve své době shazovat spodní čelisti, úrovně jsou mírně nelineární a bez trochy explorace spousta zajímavých míst hráči unikne. Nepřátelé jsou výzvou, uskakují, ustupují a jsou schopni vyrazit přes půl mapy, pokud mě zmerčí. Do toho hraje famózní hudba...

Ad hudba - při poslechu si říkám, že mi to připomíná soundrack pro Jazz Jack Rabbita 2, koukám na Wiki a ejhle - on to skládal stejný člověk. Koukám na gameplay Jazze 2 na YT a ejhle, panáček se zmiňuje o tom, že mu to připomíná soundtrack Unreala. Spolu s Deus Ex mají tyhle tři hry stejného skladatele, který se možná až okatě vykrádá, ale zní to parádně atmosfericky a do všech zmiňovaných games se maximálně hodí, tak co.

Druhá polovina datadisku se bohužel přesune do lineárních, nepříliš nápaditých a některých dokonce vyložené hrozných úrovní. To je přesně ten moment, kde se mi začalo stýskat po otevřených prostranstvích, které Unrealu prostě sluší více.

Jako oldies opět bez hodnocení, ale bavilo mě to více, než jsem čekal.
+15
  • PC 60
Původní Unreal mám rád, proto sem byl zprvu potěšen existencí jeho oficiálního Mission packu. Tehdy jsem netušil že půjde jen o klasické ždímání peněz, z peněženek nebohých hráčů. Což mě ale nakonec tolik nevadilo, z důvodu pořízení Unreal Anthology, čistě na hraní modifikací do UT. Čímž se dostávám k jednomu z důvodů proč mě Return to Na Pali zklamal. Ale popořadě..

Jednak byl příliš krátký, měl mizerný design lokací a postrádal atmosféru. Jistě v jádru šlo o stále stejnou pařbu jako v původní hře, ale jednotlivé úrovně mě přišly příliš jednoduché, málo propracované a bez nějaké logické návaznosti. Samozřejmě že některé z nich nějakou návaznost měly, když bylo potřeba se někam vrátit a tak. Což bylo ale asi tak všechno, krom celkem povedených logických hádanek.

V průběhu hraní RtNP jsem si nainstaloval modifikaci Operation: Na Pali a ještě než jsem ji měl celou dohranou. Věděl jsem že bude úplně jinou ligou než oficiální datáč. A po dohrání obou titulů (nejdříve RtNP pak ONP) jsem se o tom přesvědčil. Ale ve prospěch té modifikace, nikoli datadisku. Bohužel! Dodávám že u obojího jsem hrál čistě singleplayer kampaně.

Pro: Je to Unreal, jsou tam bosové a slušně to odsípá.

Proti: Krátkost a relativní nuda ve srovnání s onou modifikací.

+13
  • PC 60
Ve hře se poprvé dočkáme nějakého vyprávění příběhu. Je to spíše takový briefing před započatou misí. Příběh není nějaký velký zázrak (záchranná akce s klasickým a předvídatelným zvratem). Řekl bych ale, že nějaký pokrok to je.

Od hry se dá čekat, že bude krátká. Dost se změnil design map. Hra se odehrává v téměř samých exteriérech. Ty jsou obyčejně dělané tak, že chodíte po graficky ošklivých a prázdných mapách, kde střílíte klasické nepřátele. Chodíte po rovné cestě vpřed. Občas se velká cesta rozvětvý na tři malé, které se pak zase sejdou. Přibylo tu dost těch velkých zrůd a celkově je to celé takové akčnější. Přibyl i jeden nový druh nepřítele, ale to bych se dostal do spoileru.

Co se ale určitě povedlo jsou nové zbraně. Konečně pořádné kanóny. Je z nich radost střílet. Jinak mě Unreal Mission Pack I: Return to Na Pali moc nenadchl úroveň celkové kvality se spíše zhoršil. Ještě, že se tu alespoň víc střílí. Akce je to zábavná. Hra ale ztratila takovou tu svou mystickou atmosféru.

Pro: nové zbraně, více akce, více větších nepřátel

Proti: design exteriérů, které jsou graficky ošklivé, krátké, úbytek atmosféry

+11
  • PC 85
Povedený datadisk, který vyniká stejně skvělou atmosférou, jako původní Unreal. Design misí je geniální, hudba rovněž, nad stylovou grafikou jsme tenkrát slintali všichni. Zkrátka super daťák a basta.

Pro: Vše jako původní Unreal.

Proti: Nic.

+10 +11 −1