Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Unreal Tournament 2003

01.10.2002
75
127 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Unreal Tournament 2003 je druhým dílem úspěšné FPS série Unreal Tournament.

Stejně jako první díl, tak i Unreal Tournament 2003 je určen spíše pro multiplayer, přesto je ve hře obsažena singleplayerová kampaň, ve které hráč bojuje proti botům.

Co se týče herních módů, tak Unreal Tournament 2003 nabízí klasický Deathmatch, Team Deathmatch, Capture the Flag, novou verzi Domination ("Double Domination") a zbrusu nový mód s názvem Bombing Run.

Nejvýznamnější novinkou v UT2003 je adrenalin. Tato hodnota se dá zvyšovat pomocí tabletek nacházejících se v jednotlivých mapách, případně zabíjením protivníků. Pokud hráč docílí hodnoty 100 bodů, může si vyvolat dočasnou neviditelnost, berserk, regeneraci či zvýšení rychlosti běhu.

Hra využívá Unreal engine 2, na kterém je postaveno jak pokračování, tak jiné hry, například Unreal II: The Awakening, Deus Ex: Invisible War či Thief: Deadly Shadows.

Série pokračuje hrou Unreal Tournament 2004.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
UT 2003 je podle mě hra, která jednoznačně měla své místo v historii, byť již po roce a půl jí nekompromisně pohltily písky času. Stejně tak dnes, pokud se najde nějaký nostalgik, jistě raději sáhne po prvním UT, anebo když už trochu moderněji, tak UT2004. Přesto já osobně si nepamatuji, že by v roce 2003 byl někdo z tehdy nového Unreal Tournamentu zklamán. Vůbec rok 2003 byla pro multiplayerové hry zajímavá doba, američtí vývojáři již počítali s masivním hraním po internetu a odráží se to i v designu UT2003, ale přitom v česku měla neomezené připojení jen hrstka vyvolených, a tak byli naši hráči stále živi spíše hrou s botama (mám na mysli počítačem řízené protivníky).

Zpětně je pro mě velmi zajímavým zjištěním, že minimálně v česku souboj Q3A vs UT vyhrál o chloupek UT (viz různé ankety, i názory na DH). Nejspíš to bylo díky barvitějšímu hernímu prostředí a více uzpůsobenou hratelností pro příležitostné „for fun“ hráče. A tím myslím především singleplayerové hráče. Q3A byla a stále je progamingová modla, která v jistých ohledech nebyla dosud překonána, nicméně to není to, co většina hráčů vyhledává. UT2003 jde poměrně přesně ve šlépějích UT, možná až příliš přesně… Na přelomu devadesátých a nultých (pěkně dementní slovo) let byla snad nejdůležitější věc u stříleček grafika a v tom UT2003 zabodoval na plné čáře. Připomeňme si, že v roce 2003 ještě stále vznikaly hry na vysoce modifikovaném Q3A enginu, tomu však nový Unreal 2 engine dával na prdel. Samozřejmě otázkou také je, jak je grafický engine v praxi využit. UT2003 nedisponuje velkým množstvím arén (první výtka), arény ani nejsou navrhovány pro stoprocentní funkčnost, naopak jsou nadesignovány tak, aby vypadaly dobře, evokovaly prostředí známé ze světa prvního Unrealu a sem tam oslnily nějakou pěknou barvičkou (texturou, efektem).

Zpětně se UT2003 vytýká nedostatečný obsah, nepřibylo mnoho nových nápadů (snad jen sbírání pilulek adrenalinu), variabilita herních módů je až trestuhodně chudá (druhá výtka), nicméně ve své době stačilo, aby se hra hrála alespoň stejně dobře jako její předchůdce a aby k tomu běžela v pěknější grafice. Doba nebyla náročná... Prakticky jsem neznal nikoho, kdo by hrál UT2003 v multiplayeru po internetu, všichni tehdejší hráči jsme hráli proti botům a v tom se dalo v UT2003 dobře vyřádit. Trvanlivost byla ale nižší (třetí výtka), Unreal Tournament neposkytuje tolik prostoru pro zlepšení jako Quake. Jistě, mušku si můžete zlepšit vždy, ale důležitá je rychlost pohybu. UT je prostě pomalejší hra, arény jsou rozlehlejší, počítají s větším množstvím hráčů a vy se budete „dlouze“ plazit z jednoho konce na druhý, ať se budete snažit sebevíc. Můj osobní názor je, že čím déle člověk hru tohoto typu hraje, tím chce být v ní lepší a lepší znamená být rychlejší, ovšem to v UT není možné. Ačkoli zde přibyl double jump a wall dodge, stále nejde nabírat rychlost tak jako v Quake. Není tedy divu, že ani jedna hra ze série Unreal se nestala (déletrvající) progamingovou hrou, hardcoroví 1v1 hráči v ní nenašli uspokojení. Paradoxem je, že na poli progamingových 1v1 akčních her dokázal Quake 3 Areně důstojně konkurovat až Painkiller.

HW: Minimum: 733 MHZ CPU, 128 MB RAM, GeForce 2MX / Doporučeno: 1,2 GHZ CPU, 384 MB RAM, GeForce 3/Radeon 8500
+14
  • PC 60
Čekání na Unreal Tournament 2003 roku 2002 v mém nejbližším okolí (bůhvíproč) znamenalo čekání na další FPS revoluci, která se samozřejmě nestala. UT 2003 byl pomalejší než UT, sortiment zbraní mi dodneška připadá jako úkrok bokem, ne-li přímo krok dozadu, a obsahu bylo fakt pomálu - tehdy jsem si říkal, že je to vyloženě epický průser Epicu, ale budoucnost potvrdila, že kdysi pokrokové studio prostě dlouhodobě neví kudy kam. Normálně bych se nerozpakoval jít z hodnocením ještě níž, ale nechci být přes noc užrán svým starým já. Geniální Q3 to dávno jistí.

Kde jste, starý dobrý Unrealy s koulema? :-(
+6 +7 −1
  • PC --
UT 2003 bych dnes označil jako slabší verzi 2004ky. Nabízí v podstatě to stejné, zejména po herní a grafické stránce. Hraje se téměř stejně, vypadá taky hodně podobně a obssahuje méně map a módů. Multiplayer je povedený (no stejně jako u 2004) a zábavný, takže jsem u něj pár hodin ztrávil, nakonec bych ale dal přednost 2004ce.

Pro: multiplayer, dobrá hratelnost

Proti: 2004 je o něco lepší

+2