Než nastoupila jako palubní důstojnice na USCSS Nostromo, slíbila, že bude na vaše jedenácté narozeniny zpátky. Už se nikdy nevrátila a dospívání bez matky bylo pro vás, Amandu Ripleyovou, obzvlášť těžké. Zdědili jste však matčinu cílevědomost, ctižádostivost i výdrž a profesně kráčeli v jejích stopách doufajíce, že se snad jednou dozvíte pravdu o nehodě Nostroma z roku 2122. Od zmizení Ellen Ripleyové uplynulo dlouhých 15 let a zdá se, že okamžik pravdy se nachýlil. Byli jste přeloženi na vesmírnou stanici Sevastopol, kde by měl být letový audiozáznam z poslední cesty Nostroma. Přílet na pohaslou a zdánlivě opuštěnou obchodní stanici se rychle zvrhne ve hru na lovce a kořist, v níž jde o holé životy.
Alien: Isolation představuje neobvyklý přístup k herní adaptaci ikonického univerza. Po řadě 3rd a 1st person stříleček, kde jste likvidovali vlny vetřelců, přišli britští tvůrci s komorním survival hororem zasazeným mezi události prvního (1979) a druhého (1986) filmu. Jen vy, nějací ti přeživší a vetřelec, který nikdy nepřestává hledat. Když vás zrovna nevidí, neznamená to, že vás neslyší nebo necítí. Každý kout stísněných prostor obrovské stanice skýtá příležitostné úkryty a zkratky. Mimo hraní na schovávanou často dochází na hackování terminálů i výrobu pomůcek z nalezených předmětů, přičemž androidi přepnutí na zlo a zdivočelí lidé nepředstavují o nic menší hrozbu než děsivé monstrum na lovu.
20th Century Fox poskytlo vývojářům čtyři terabajty materiálu z natáčení Vetřelce (1979) Ridleyho Scotta. Stanice Sevastopol tak svou architekturou i vybavením do posledního hrníčku odpovídá uměleckým představám o budoucnosti ze sklonku 70. let minulého století, čemuž je podřízen výtvarný směr celé hry. Na své výpravě si podle potřeby můžete svítit baterkou či prozkoumávat okolí proslulým detektorem pohybu. Tyto podpůrné pomůcky vás však mohou zároveň prozradit. Amanda navíc není neomylný stroj ale lidská bytost. Vyděšená proto například nedokáže v potřebnou chvíli zadržet dech. Hlídání míry její příčetnosti je tedy jedním z klíčových faktorů pro přežití ve zrádném prostředí, kde smrt číhá všude.
@Cobot (08.10.2024 23:41): Tak to by byla krása... Izolace byla vetřelčí dokonalost, kdyby na to někdo navázal stejně kvalitně, asi bych se začal počůrávat blahem :-)
Pro: Zejména první půlka hry, grafika, citlivě převedená architektura (podobně zásadní, jako třeba ve Falloutu), zvuky, soundtrack, zbraně, craftování, inteligentní, citlivý a celkově pokorný přístup k látce, Sigourney Weaver, ...
Proti: Příběh je dílem inovátorský, dílem ale sestává z typických alienovských klišé. Plamenomet je velmi silný, možná až příliš mírní dosavadní cukatury, a příliš mění gameplay. Nic ze jmenovaného mě nijak zásadně nevadilo, jen bych to nechtěl vidět v sequelu.