Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Alien: Isolation

Žánr:
akce > stealth akce *
akce > 1st person akce
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
07.10.2014 PCPS3PS4X360XOne
Vývojáři:
The Creative Assembly
Oficiální stránky:
http://www.alienisolation.com/
Než nastoupila jako palubní důstojnice na USCSS Nostromo, slíbila, že bude na vaše jedenácté narozeniny zpátky doma. Už se nikdy nevrátila a dospívání bez matky bylo pro vás, Amandu Ripleyovou, obzvlášť tvrdé. Zdědili jste však matčinu cílevědomost, ctižádostivost, i výdrž a profesně kráčeli v jejích stopách, doufajíce, že se snad jednou dozvíte, co se s ní osudného roku 2122 vlastně stalo. Od zmizení Nostroma uplynulo patnáct let a zdá se, že okamžik pravdy se nachýlil. Byli jste přeloženi na odlehlou vesmírnou stanici Sevastopol, kde by měl být letový audiozáznam z poslední cesty Nostroma. Po příletu na podivně pohaslou a zdánlivě opuštěnou obchodní stanici se pátrání rychle zvrhá ve hru na lovce a kořist, v níž jde o holý život.

Alien: Isolation představuje doposud nevyzkoušený přístup k herním adaptacím z ikonického univerza. Po řadě 3rd a 1st person stříleček, kde jste likvidovali vlny vetřelců přišli britští tvůrci s minimalisticky pojatým survival hororem, zasazeným mezi události první a druhé části filmu. Jen vy, vaše ztenčující se posádka a jeden vetřelec, který po vás nikdy nepřestává jít. Když vás zrovna nevidí, neznamená to, že vás neslyší nebo necítí. Děj se odvíjí v klaustrofobicky stísněném prostředí stanice, kde je do detailu propracován každý metr čtvereční plochy, a tak máte vy, i váš zákeřný pronásledovatel k dispozici spoustu příležitostných úkrytů a zkratek. Mimo hraní na schovávanou často dojde na hackování terminálů nebo kraftování pomůcek z nalezených předmětů.

Společnost Century Fox tvůrcům poskytla 4 terabajty archivního materiálu z natáčení Vetřelce Ridleyho Scotta a stanice Sevastopol tak svou vnější architekturou i vnitřním vybavením do posledního hrníčku odpovídá uměleckým představám o budoucnosti ze sklonku 70. let minulého století, čemuž je podřízen celkový výtvarný směr hry. Na své výpravě si podle potřeby můžete svítit baterkou nebo prozkoumávat přilehlé prostředí motion trackerem. Tyto pomůcky vás však kromě svého nezanedbatelného přínosu mohou i prozradit. Amanda není stroj, ale lidská bytost; vyděšená například nedokáže v potřebnou chvíli zadržet dech, a hlídání míry její příčetnosti je tak jedním z klíčových faktorů pro přežití.