Prey je sci-fi akční střílečka s prvky RPG a silným příběhem. Hráč, coby Morgan Yu, je uvězněn v opuštěné vesmírné stanici plné mimozemských příšer. Hra se odehrává v alternativní časové rovině. V 60. letech byli kosmonauti Sovětského svazu ve vesmíru napadeni mimozemskými vetřelci. Pro pomoc se obrátili k USA. Obě velmoci zbudovaly kolem vetřelců zvaných Typhoni obří stanici a začaly je zkoumat. V 80. letech nastala další tragédie, vetřelci prolomili obranu a všechny vědce zabili.
O několik let později přichází organizace TranStar, která ve výzkumu mimozemských bytostí úspěšně pokračuje. Avšak znovu dochází ke katastrofě. To už se píše rok 2032 a Morgan Yu se ocitá na vesmírné stanici “Talos I” plné nepřátelských vetřelců. Morgan Yu musí začít hledat ukryté stopy a zjistit prapůvod všech událostí.
Hráč může zvolit nejrůznější vlastnosti své postavy, a to třeba jakého bude Morgan Yu pohlaví. Obtížnost postupu hrou závisí na volbě mnoha parametrů, které ovlivňují schopnosti při plížení, pohybu i v boji. Rozsáhlé prostory a spletité chodby opuštěné stanice skrývají nečekané překážky. Je možné se pohybovat také mimo stanici v beztížném vesmíru a zkracovat si tak cestu při přesouvání se na vzdálenější místa stanice. K přežití budou potřeba silné schopnosti a zbraně. Z nalezených plánů a součástek lze vyrábět užitečné nástroje. Také je možné získávat speciální dovednosti od vetřelců a použít je pro své vlastní zdokonalení. Situace je o to komplikovanější, že někteří vetřelci jsou schopni změnit svou podobu do tvaru běžných předmětů.
Tato hra nemá kromě názvu s původním Prey z roku 2006 nic společného. Byla vyvíjena jako nová značka, duchovní pokračování System Shocku. Prey od Human Head mělo mít původně také pokračování, to ale bylo společností Zenimax navzdory snahám studia Human Head zrušeno.
Pro hru vyšlo rozšíření Prey: Mooncrash.
@Fritol (26.01.2023 10:06): za mě by to v co-opu byl poloviční zážitek, rád si prozkoumávám vlastním tempem, kdykoliv jsem hrál něco v co-opu tak atmosféra a imerze je v háji (samozřejmě to ale má sociální interakci). Snad budou oba módy plnohodnotně zábavný (jako to umí třeba Dying Light).
Pro: Hratelnost, level design, OST, atmosféra, příběh, znovuhratelnost, množství vedlejších úkolů, ztvárnění mikrogravitace
Proti: Hacking