Alan Wake je psychologický akční thriller s prvky hororu. Hlavní hrdina, úspěšný hororový spisovatel Alan Wake, trpí již dva roky tvůrčí krizí. Se svojí ženou Alice přijíždí na krátkou dovolenou na chatu do divoké přírody v okolí horského městečka Bright Falls, kde si chce odpočinout a utřídit myšlenky.
Avšak postupně zjišťuje, že poklidné městečko není tak úplně v pořádku. Jeho žena zmizí a Alan se probouzí po autonehodě v lese se ztrátou krátkodobé paměti. Všudypřítomná temnota, prostupující celý les, se ho snaží pohltit. V lese se nacházejí tzv. Taken - lidé pohlceni temnotou, kteří již nemají naději na záchranu. Pro jejich zneškodnění musí Alan použít přímé světlo své baterky a temnotu z nich vyhnat, až poté budou účinkovat kulky z revolveru. Světlo je hlavním prvkem hry. Představuje naději a jedinou šanci na přežití v temnotě. Bez příruční baterky, popřípadě světlic, Alan nepřežije ani krok.
Alan Wake se velmi inspiruje ve filmech Alfréda Hitchcocka, knihách Stephena Kinga a atmosférou často velmi cituje seriál Twin Peaks. Hra je rozdělena, po vzoru televizních seriálů, do šesti oddělených epizod. Každá epizoda je ukončena závěrečným zvratem a písní a posléze nová začíná sestřihem předcházejících událostí.
Hra původně vyšla exkluzivně na Xbox 360 v roce 2010 a ještě tentýž rok byla rozšířena o dvě placená rozšíření, The Signal a The Writer. PC verze byla vylepšena o vyšší rozlišení, nové efekty, možnost stereoskopického 3D a obsahuje obě dvě rozšíření.
Příběh Alana Wakea pokračuje ve hře Alan Wake's American Nightmare, která není plnohodnotným pokračováním, ale spin-offem.
@ZephyrCZ (04.09.2020 22:54): Já s tebou vlastně co se soubojů týče souhlasím, jen mi to na tak krátké hře nezkazilo zážitek. Být hra na 30h tak se asi také dost nudím, ale těch bojů není tolik a v lese je stejně lepší spíše utéct do světla. A ty příběhové boje se mi špatné nezdály.
@Bursoft (04.09.2020 22:58): Mě se QB zdál o trochu slabší, ale je to unikátní projekt. Kniha mě ale bavila asi více než hra. Od Controlu očekávám spíše nějaké narážky, takže jsem chtěl být s Alanem v obraze.
@Bursoft (04.09.2020 22:58): Mě se QB zdál o trochu slabší, ale je to unikátní projekt. Kniha mě ale bavila asi více než hra. Od Controlu očekávám spíše nějaké narážky, takže jsem chtěl být s Alanem v obraze.
Pro: Príbeh, atmosféra, soundtrack, spôsob boja, bullet-time, prostredie, Bright Falls, grafika.
Proti: Nízka obtiažnosť.