@raisen (komentář): Ta poslední věta... to je ovšem poměrně překvapivý vliv této hry. Nevím, jestli budeš i potom mít o tolik radostnější pocity, ale doufám, že to bude pro tebe pozitivnější. Lovu zdar :)
- Žánr
- Forma
- placená hra
- Rozsah
- rozšíření
- Multiplayer
- ne
Druhé a zároveň i poslední příběhové DLC do hry Alan Wake navazuje na předchozí DLC "Alan Wake: The Signal". Alan je stále více pohlcován temnotou a začíná se mu bortit mysl. Vy se tak dostáváte do jeho vzpomínek, které ožívají a budete čelit jeho přátelům, kteří ho v jeho mysli budou chtít zabít. Alan nyní dokáže svými slovy doslova hýbat a přeměňovat cokoliv. Vydáte se tak zpátky do Bright Falls, kde se opět poměříte s temnými silami.
Poslední diskuzní příspěvek
Nejlépe hodnocené komentáře
Pro druhé a zároveň poslední rozšíření platí téměř vše co pro to první. Pokračujeme v příběhu téměř bez přestávky a prostředí jsou opět kombinací původního a nového. I když nových je tentokrát asi méně, starší kulisy jsou využívány kreativněji. Osvětlování slov je tentokrát klíčové pro cestu dále a obzvláště tornádo je zábavný koncept. Také je tentokrát mírně náročnější orientace v prostoru. Ke sbírání je k dispozici pouze jedna věc a to videohra Night Springs. Její hledání mi bohužel vůbec nešlo, škoda sbírání her je mi jinak vlastní.
Závěr je povedený, ale bohužel je opět otevřený. Doufám že American Nightmare děj uspokojivě uzavře. Writer je stejně jako Signal součástí Steam verze a opět zabere necelé dvě hodiny. Kvalita je naprosto shodná s originální hrou i s prvním rozšířením. Pokud vás Alan Wake bavil, jsou obě DLC vlastně nutnost. Doufám, že poslední hra s Alanem udrží podobnou úroveň.
Závěr je povedený, ale bohužel je opět otevřený. Doufám že American Nightmare děj uspokojivě uzavře. Writer je stejně jako Signal součástí Steam verze a opět zabere necelé dvě hodiny. Kvalita je naprosto shodná s originální hrou i s prvním rozšířením. Pokud vás Alan Wake bavil, jsou obě DLC vlastně nutnost. Doufám, že poslední hra s Alanem udrží podobnou úroveň.
Druhé rozšíření pokračuje ve vykreslování snu podobného temného místa a Alanova pobytu v něm. Opět tedy narážíme na stará známá místa, která se v krátkém okamžiku mění na něco jiného, nebo se nějakým způsobem snaží vyvolat úzkost či strach. Prostě noční můra, jak má být.
Z průběhu hraní jsem měl pocit, že to tentokrát není především o zabíjení nepřátel jako v případě prvního rozšíření. Zabíjení posedlých si užijeme do sytosti také, ale dojde i na pasáže, kde je nutno skákat přes propast pomocí levitujících kusů nábytku, či úniků skrze rotující domy. A právě tyto točící se pasáže mi dělaly největší problémy, protože se mi z nich dělalo trochu špatně.
Trochu mě zklamal závěr, kde jsem čekal tak trochu happy end a Alanův únik z temného místa společně s dovysvětlením příběhu. Po rozhovoru s terapeutem i po úplném konci však většina mých otázek zůstala neodpovězena. Snad se časem dočkám v dalším stand alone rozšíření American Nightmare, ale něco mi říká, že spíš budu muset počkat až na dohrání dvojky.
Celkově mě hraní bavilo prakticky stejně jako první rozšíření, i s těmi několika vadami na kráse. I proto hodnotím toto rozšíření stejnou známkou.
Z průběhu hraní jsem měl pocit, že to tentokrát není především o zabíjení nepřátel jako v případě prvního rozšíření. Zabíjení posedlých si užijeme do sytosti také, ale dojde i na pasáže, kde je nutno skákat přes propast pomocí levitujících kusů nábytku, či úniků skrze rotující domy. A právě tyto točící se pasáže mi dělaly největší problémy, protože se mi z nich dělalo trochu špatně.
Trochu mě zklamal závěr, kde jsem čekal tak trochu happy end a Alanův únik z temného místa společně s dovysvětlením příběhu. Po rozhovoru s terapeutem i po úplném konci však většina mých otázek zůstala neodpovězena. Snad se časem dočkám v dalším stand alone rozšíření American Nightmare, ale něco mi říká, že spíš budu muset počkat až na dohrání dvojky.
Celkově mě hraní bavilo prakticky stejně jako první rozšíření, i s těmi několika vadami na kráse. I proto hodnotím toto rozšíření stejnou známkou.
Druhé rozšíření se hned zpočátku jevilo o něco o lépe než The Signal. Přišlo mi, že ubylo na četnosti soubojů a naopak přibylo na možnosti, jak více interagovat s prostředím pomocí světla baterky. Krom výbuchů jsem tak mohla nepřátele ničit padajícím kusem skály nebo nechat pod nimi zmizet kousek mostu. Což bylo fajn a trochu to oživilo už tak nezáživný soubojový systém.
Co jsem moc nečekala, tak byly pasáže jak vystřižené z nějaké plošinovky, už jen pohled z boku chyběl. Celou dobu jsem si u toho říkala, že Alan Wake rozhodně není postava, se kterou bych ty plošinky chtěla zdolávat a Alan nezklamal. Bylo komické rozbíhat Alana naprosto patetickým sprintem a očekávat ladný skok na další plošinku, když ve výsledku mi Alan zahučel do propasti, neboť jsem nepočítala s jeho váhou a těžkopádností, s jakou se pohybuje. Naštěstí ty plošinky byly spíše výjimečné, ale přišlo mi bizarní po Alanovi něco takového chtít.
Na konci jsem si říkala, že i přes absenci nějakého hlubšího příběhu tohle rozšíření není tak zlé, ale závěrečný souboj to nakonec zabil. Hra si totiž řekla, že když toho padoucha porazím jednou, tak ho oživí, budu ho muset porazit podruhé a pak raději ještě potřetí. Naprostá nuda a zbytečnost a já hru hned po titulních odinstalovala a běžela si na uklidnění koupit nejnovější Pokémony, ať se z té temnoty na chvíli dostanu.
Co jsem moc nečekala, tak byly pasáže jak vystřižené z nějaké plošinovky, už jen pohled z boku chyběl. Celou dobu jsem si u toho říkala, že Alan Wake rozhodně není postava, se kterou bych ty plošinky chtěla zdolávat a Alan nezklamal. Bylo komické rozbíhat Alana naprosto patetickým sprintem a očekávat ladný skok na další plošinku, když ve výsledku mi Alan zahučel do propasti, neboť jsem nepočítala s jeho váhou a těžkopádností, s jakou se pohybuje. Naštěstí ty plošinky byly spíše výjimečné, ale přišlo mi bizarní po Alanovi něco takového chtít.
Na konci jsem si říkala, že i přes absenci nějakého hlubšího příběhu tohle rozšíření není tak zlé, ale závěrečný souboj to nakonec zabil. Hra si totiž řekla, že když toho padoucha porazím jednou, tak ho oživí, budu ho muset porazit podruhé a pak raději ještě potřetí. Naprostá nuda a zbytečnost a já hru hned po titulních odinstalovala a běžela si na uklidnění koupit nejnovější Pokémony, ať se z té temnoty na chvíli dostanu.
S vydanými DLCs k Alanu Wakeovi to mám trochu opačně, než jak naznačují zdejší hodnocení. Druhý přídavek mne totiž v důsledku bavil méně než ten první .
Ona se ta v jádru jednoduchá hratelnost bez většího oživení již vážně začíná zajídat. The Writer bohužel po této stránce nepřichází vůbec s ničím novým a stejně tak se recyklují i některé již navštívené lokace. DLC jsem proběhl na jeden zátah a k horšímu zážitku přispěla i trochu hloupá trofej, kde musíte určitou sekci projít bez střelby. Chtěl jsem ji splnit, ale nemohl jsem rozpoznat, kterou konkrétní pasáž mají autoři na mysli. Tudíž jsem bez zbraní prošel valnou část DLC... což přílišná zábava nebyla (ano, můžu si za to sám :)). Na druhou stranu se na rozdíl od The Signal druhý přídavek alespoň posouvá v kontextu příběhu (byť ne nějak zásadně).
Jde tak o další nášup toho samého a je jen na vás, jestli máte znovu chuť ponořit se do tajuplného světa a mysli Alana Wakea. Za mě i přes některé fajn momenty (abstraktní cesty k cíli, mysteriózní kolo z místností) působí obě DLC malinko zbytečně.
Hodnocení na DH v době dohrání: 75 %; 33. hodnotící; digitální verze PSN od webu Game Press (zde můžete také nalézt kompletní recenzi)
Ona se ta v jádru jednoduchá hratelnost bez většího oživení již vážně začíná zajídat. The Writer bohužel po této stránce nepřichází vůbec s ničím novým a stejně tak se recyklují i některé již navštívené lokace. DLC jsem proběhl na jeden zátah a k horšímu zážitku přispěla i trochu hloupá trofej, kde musíte určitou sekci projít bez střelby. Chtěl jsem ji splnit, ale nemohl jsem rozpoznat, kterou konkrétní pasáž mají autoři na mysli. Tudíž jsem bez zbraní prošel valnou část DLC... což přílišná zábava nebyla (ano, můžu si za to sám :)). Na druhou stranu se na rozdíl od The Signal druhý přídavek alespoň posouvá v kontextu příběhu (byť ne nějak zásadně).
Jde tak o další nášup toho samého a je jen na vás, jestli máte znovu chuť ponořit se do tajuplného světa a mysli Alana Wakea. Za mě i přes některé fajn momenty (abstraktní cesty k cíli, mysteriózní kolo z místností) působí obě DLC malinko zbytečně.
Hodnocení na DH v době dohrání: 75 %; 33. hodnotící; digitální verze PSN od webu Game Press (zde můžete také nalézt kompletní recenzi)
The Writer je jednoznačně vrchol Alanovy cesty temnotou a šílenstvím, tedy aspoň v rámci příběhu první hry. Kdybych měl Alan Wake přirovnat k psychologickému thrilleru, tak tohle DLCčko je totální potápění do hlubin Alanovy zlomené mysli. Tady už nejde jen o boj s temnotou nebo pátrání po manželce – teď jde o přežití samotného Alana ve světě, který se před ním doslova rozpadá.
Začnu atmosférou, která tu šlape na plné obrátky. Zatímco původní hra i The Signal si hrály s postupným budováním napětí, The Writer už od začátku jede na plný plyn a absolutně se neohlíží. Všude okolo vás je chaos, svět se pod vámi hroutí, padají kusy prostředí, a co chvilku máte pocit, že jste na pokraji zhroucení. Tahle totální dezorientace skvěle odráží Alanův vnitřní boj a tu tenzi cítíte doslova na vlastní kůži.
Jedna z věcí, co mě tu fakt bavila, bylo to, jak si hra hraje s prostředím a slovy ještě víc než v Signálu. Tady se Alan musí procházet prostředím, kde mu realita přímo pod nohama uhýbá, a když se objeví ta slova, která můžete ovlivnit, máte pocit, že jste uprostřed noční můry, kde je všechno možné. Třeba slovo vrtulník, které vytvoří cestu přes propast, nebo světlo, co vám poskytne bezpečný úkryt před temnotou – to jsou tak skvělý momenty, které mě úplně pohltily.
A pak je tu temnota. Je rychlejší, neúprosnější, a hlavně neodpouští žádné chyby. Tohle DLC vám nedá vydechnout ani na vteřinu. A upřímně, občas jsem byl trochu frustrovaný, protože hra prostě nechce, abyste si zvykli na bezpečí. Ale víte co? Tady to působí naprosto správně. Jako by vám chtěla říct, že Alanova mysl je pořád temné místo, kde se nemáte cítit pohodlně.
No a konec… ten vás nechá s úžasem i otázkami. Po všem tom šílenství máte pocit, že se Alan konečně někam posunul, ale hra vám nedá přesnou odpověď, jen pocit, že cesta možná teprve začíná. Celkově je The Writer geniální zakončení Alanova příběhu a skvělá tečka za touhle hrou. Pokud jste fanouškem původního Alan Wake a chcete ještě hlubší, temnější a osobnější zážitek, tohle DLC vás naprosto dostane. Hlavně pokud máte v oblibě hry, které nekončí happy endem.
Začnu atmosférou, která tu šlape na plné obrátky. Zatímco původní hra i The Signal si hrály s postupným budováním napětí, The Writer už od začátku jede na plný plyn a absolutně se neohlíží. Všude okolo vás je chaos, svět se pod vámi hroutí, padají kusy prostředí, a co chvilku máte pocit, že jste na pokraji zhroucení. Tahle totální dezorientace skvěle odráží Alanův vnitřní boj a tu tenzi cítíte doslova na vlastní kůži.
Jedna z věcí, co mě tu fakt bavila, bylo to, jak si hra hraje s prostředím a slovy ještě víc než v Signálu. Tady se Alan musí procházet prostředím, kde mu realita přímo pod nohama uhýbá, a když se objeví ta slova, která můžete ovlivnit, máte pocit, že jste uprostřed noční můry, kde je všechno možné. Třeba slovo vrtulník, které vytvoří cestu přes propast, nebo světlo, co vám poskytne bezpečný úkryt před temnotou – to jsou tak skvělý momenty, které mě úplně pohltily.
A pak je tu temnota. Je rychlejší, neúprosnější, a hlavně neodpouští žádné chyby. Tohle DLC vám nedá vydechnout ani na vteřinu. A upřímně, občas jsem byl trochu frustrovaný, protože hra prostě nechce, abyste si zvykli na bezpečí. Ale víte co? Tady to působí naprosto správně. Jako by vám chtěla říct, že Alanova mysl je pořád temné místo, kde se nemáte cítit pohodlně.
No a konec… ten vás nechá s úžasem i otázkami. Po všem tom šílenství máte pocit, že se Alan konečně někam posunul, ale hra vám nedá přesnou odpověď, jen pocit, že cesta možná teprve začíná. Celkově je The Writer geniální zakončení Alanova příběhu a skvělá tečka za touhle hrou. Pokud jste fanouškem původního Alan Wake a chcete ještě hlubší, temnější a osobnější zážitek, tohle DLC vás naprosto dostane. Hlavně pokud máte v oblibě hry, které nekončí happy endem.
Pro: Atmosféra stále funguje; některé designové prvky; příběh se alespoň maličko posouvá
Proti: Opět bez jakýchkoli zásadnějších inovací; jednoduchá hratelnost už jasně naráží na své limity