Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Zajímavosti

Vývoj

Původně Remedy plánovalo udělat hru jako sand-box ve stylu GTA her, kde bude moci hráč volně chodit po městečku Bright Falls. Po šestiměsíčním testování ale původní záměr zavrhli, jelikož byl v rozporu s jejich důrazem na napínavý příběh.
Poltergeist předměty ve hře vznikly naprostou náhodou. Původně šlo o fyzikální bug enginu, kdy se některé předměty ve hře občas nepřirozeně třásly a při doteku zabily herní postavu.
Alan Wake byl poprvé představen na E3 2005 ve značně rozdílné podobě oproti finální verzi z roku 2010 (viz. video). Lišila se jak podoba hlavního hrdiny, tak i městečka Bright Falls a celého konceptu hry.
Remedy se několikrát vydali do severozápadní Ameriky a detailně zkoumali tamní život, krajinu, architekturu a dokonce i tornáda. Během dvou týdnů najezdili okolo dvou tisíc mil.
Zpět si dovezli přes 40000 fotografií podle kterých vytvořili prostředí a modely ve hře. A to i do takových detailů, jako jsou tamní vypínače světla nebo postavení hvězd na obloze, vytvořené podle reálných hvězdných map. Lesy a údolí ponořená v mlze také odpovídají podzimnímu klimatu zdejších hor.
Jednou z inspirací a navštívených měst byla Astoria, kde se také natáčel americký film Kruh. Velkou inspirací pro herní Cauldron Lake bylo Kráterové jezero ve státě Oregon.
Inspirací pro hlavní záporačku Barbaru Jagger byla u nás velmi dobře známa Baba Jaga ze slovanské mytologie. Právě proto se také chata u jezera Cauldron jmenuje Bird Leg Cabin.
Hra používá přes 1700 zvukových efektů. Většina zvuků jako vítr v lese, šumění řeky, zpěv ptáků a houkání sovy byly opět nahrány přímo v severozápadní Americe.
Zvuk používaný při objevení Dark Presence na scéně je složen z hysterického pláče kojence, mňoukání koťat a dalších několika upravených zvuků.
V roce 2006 se Remedy dohodlo s Microsoftem, že Alan Wake vyjde nejdříve na Xbox 360 a následně na Windows Vista. Po několika letech prezentací Windows verze však Remedy v roce 2009 oznámilo, že hra je vyvíjena exkluzivně pouze pro Xbox 360 a rozhodnutí na udělání PC verze je v rukou Microsoftu. Po vydání hry v roce 2010 se Remedy nechalo slyšet, že PC verze "není aktuálně v plánu". K jejímu oznámení nakonec došlo až v prosinci 2011.

Tvůrci

Sam Lake při psaní příběhu dle svých slov opravdu strávil několik týdnu zavřený v chatce u jezera, aby se lépe vcítil do toho co Alan prožívá.
Od začátku hru koncipoval jako psychologický thriller, bez obrovských fantasy či sci-fi monster. Důležitým aspektem bylo přenesení mnoha aspektů a událostí známých z jiných forem umění do herního prostředí, kde se příliš nevyskytují (podobně jako bullet-time v Max Payne). Jeho cílem byla také jistá dvojznačnost, aby si hráč stále kladl otázku, co je skutečnost a co ne.

Hardware


Procesor: dvoujádrový – Core 2 Duo (2,0 GHz) nebo Athlon 64 X2 (2,8 GHz)
Paměť: 2 GB
Místo na disku: 8 GB
Grafická karta s 512 MB VRAM – Radeon 3650, 4450, 5550, 6450 a lepší. GeForce 8600GT, 9500GT, GT120, GT430, GT520 a lepší.
Operační systém: Windows XP, Windows Vista nebo Windows 7

Easter eggy

Alan v jedné části hry sleduje v televizi talk-show, ve které je kromě něj jako host také spisovatel Sam Lake. Sam je požádán, aby udělal "ten" obličej, načež napodobí slavný pohled původního Max Payna.
Ve skutečnosti jde o scénáristu a autora příběhu Alana Wakea a jeho obličej posloužil jako model v prvním díle Max Payne pro hlavní postavu.
Ve hře můžeme nalézt odkaz na sérii Max Payne v podobě rukopisu Alanovi knihy "The Sudden Stop". Text je čtený Jamesem McCaffreym (hlasem Max Paynea) a přímo cituje děj hry.
V jednej rozhlasovej relácii, ktoré môže Alan počúvať počas hry (pokiaľ nájde rádio) hrá pesnička War od skupiny Poets of the Fall. Moderátor predtým, než pieseň pustí povie, že mu pripomínajú skupinu Old Gods of Asgard (skupina, ktorú založila dvojica bláznivých rockerov z Bright Falls). V skutočnosti sú to však rovnaké skupiny, pretože Poets of the Fall robili soundtrack do hry ako skupina Old Gods of Asgard.
+29
Pokud hra zjistí, že běží z pirátské kopie, má Alan přes oko pirátskou pásku s lebkou a skříženými hnáty. Zároveň se v herních tipech zobrazuje nabídka zakoupení hry.
Vo fiktívnej televíznej relácii The Harry Garrett Show je hudobným hosťom (skutočná) kapela Poets of the Fall, ktorý s vývojármi spolupracovala na soundtracku k Alan Wake a poskytla aj skladbu do záverečných tituliek hry Max Payne 2: The Fall of Max Payne.
V jednom z Alanových rukopisů si můžeme přečíst o agentu Nightingalovi, jak při příjezdu říká, že se mu nelíbila káva a stromy. Je to odkaz na seriál Twin Peaks, kdy agent Cooper při příjezdu řekne, že se mu káva a zdejší stromy líbí.

Ostatní

James McCaffrey (známy predovšetkým dabingom Maxa Payna) v hre dabuje postavu Thomasa Zana.
Recenze v Levelu č. 215 od Jiřího Bigase - hodnocení 80/100.
Dunemaster, 14.06.2023, zdroj: Level 215
+4
Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 2 hodiny 32 minut a 20 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.