Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Reklama Klukovna.cz

Max Payne 2: The Fall of Max Payne

Žánr:
akce > 3rd person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
15.10.2003
Vývojáři:
Remedy Entertainment
Oficiální stránky:
http://www.rockstargames.com/maxpayne2/
Druhý díl se odehrává 2 roky po událostech z Max Payne, kdy Max vyšetřuje podivnou sérii vražd. Setkává se také s Monou Sax, postavou z prvního dílu, po které nyní jdou nájemní vrazi, a společně hledají odpovědi na otázky, které postupně vyplouvají na povrch.

Max Payne 2 přináší od svého předchůdce řadu vylepšení. Oproti prvnímu dílu, kde většinu postav hráli sami vývojáři, byli ve druhém díle najati profesionální herci a celá hra tak působí filmovějším dojmem. Nechybí opět tradiční komix a samozřejmě bullet-time, který má nyní více využití a dává Maxovi větší výhodu oproti jeho nepřátelům. Hra tak dostává rychlejší spád a může se tak zdát, že je oproti předchozímu dílu kratší. Přesto nabízí srovnatelný počet kapitol. Sněhovou vánici vystřídal vytrvalý déšť, a tak se nemusíte bát úpadku temné atmosféry.

Třetí díl, na kterém už ale nepracovalo finské studio Remedy Entertainment, vyšel o 9 let později.


Poslední diskuzní příspěvek

Bragi
Bragi

PRIVATE MARTIN: Potvrdzujem, Steam verzia beží na Windows 7 bez problémov. Naviac už existuje aj funkčný mod na spustenie v širokouhlom rozlíšení.


Nejlépe hodnocené komentáře


Max Payne 2 je nadčasovou hrou. Zatímco v prvním díle už není co obdivovat, tady si autoři dali pořádně záležet a vytvořili něco, co se i dnes hraje nádherně. Hry jako Max Payne 2 se dnes již nevytvářejí. Příjemně ostrá grafika, žádný konzolově-rozmazaný hnus. Výzva v obtížnosti. Žádné barevné ikony vyskakující všude, žádné "Press any button to continue". Žádné berličky v podobě autoheal, žádný humpolácký zaměřovač přes půl obrazovky, žádné kýčovité fráze.

Propracované lokace, variabilní hratelnost, velikonoční vejce, hudba ještě podmanivější, než v prvním díle (především pak Last Goodbye v závěrečných titulcích) a v neposlední řadě Mona Sax.

Pouze dvakrát jsem měl pocit, že by bylo fajn se zase pohnout dál (Mona a Max – staveniště), to jsou ale jen nepatrné skvrny na jinak výtečné hře. Nestává se mi často, abych byl zklamaný z krátkosti hry, abych chtěl po dohrání ještě pokračovat. Nestává se mi často, abych byl nadšený od začátku až do konce. Max Payne 2 je první hrou, kterou se chystám dohrát i počtvrté...
+49+49 / 0

K Maxovi 2 jsem nejdřív přistupoval dost skepticky... Ale hned po několika minutách hraní si mě získal. Oproti minulému dílu se toho moc nezměnilo, snad jen drobně upravený bullet-time (nabíjení zbraně s rotující kamerou je úplně nehorázně cool ;)), celkem povedená grafika a možnost střílet ze dvou Desertů najednou. Musím říct, že příběh je celkem obyčejný a tuctový, ale je podán takovým stylem, že to vůbec nevadí a Maxova cesta nocí vás do sebe prostě vcucne. Škoda jen, že není trochu delší, 6 hodin je opravdu málo :(
Ano, Max Payne je lineární hra, ale nemyslím si, že by to něčemu vadilo. Koneckonců je to "jenom" TPS, tak co :) I přesto mě Max Payne 2 dostal, hlavně svojí ponurou atmosférou, ponurým příběhem, ponurým hlavním hrdinou a ponurým prostředím. Závěr hry je správně filmový a kdo náhodou neví, při dohrání na nejtěžší obtížnost vás čeká alternativní konec.
I kvůli tomu dávám tak vysoké hodnocení.

Takže nezapomeňte... .mirrorS arE morE fuN thaN televisioN ;)

Pro: Fungující a efektivní bullet-time, noir atmosféra, Mona Sax :),

Proti: Krátká doba hraní

+41+41 / 0

"Have no fear, Vlad is here!"

Původně jsem měl u dvojky vyšší hodnocení než u jedničky, ale před nedávnem jsem si znovu střihl oba díly a musel jsem přehodnotit.

Paradoxně nejvíc mi asi nesedl nový bullet-time, který mi už přijde až moc zvýhodňující Maxe nad nepřáteli. Než stihne na zem dopadnout první protivník, tak stihnete 2x přebít libovolnou zbraň a sejmout ještě 5 jeho kamarádů. Místo skoků už se spíš používá prosté zpomalení času a kosení všeho živého. Celkově mi hra už přišla dost lehčí a situací, kdy jsem se bál o život, razantně ubylo. Na začátku lze navíc zvolit pouze jedna obtížnost, takže se tomu nedá moc vyhnout.

Jinak už zbývají jen pozitiva - podání příběhu je opět parádní, stejně jako atmosféra, i když sněhová vánice se mi líbila asi o trochu víc. Maximální pochvalu si opět zaslouží hudba - pro mě půl atmosféry celé Max Payne série. Pokračuje se i v tradici televizních seriálů - těšte se na nové díly vašich oblíbených pořadů jako Lords and Ladies nebo Captain BaseballBat Boy. A ano, hra je krátká, ale jak člověk ztrácí čas na hraní, tak už mu to spíš vyhovuje.

A nezapomeňte: "Max Payne's journey through the night will continue."
+37+37 / 0

Maxe Payna 2, jakkoli klišovitě to může znít, nelze hodnotit jinak než jako kultovní hru s nakažlivou noir atmosférou, která se dostane pod kůži.

Detektiv, který svými glosami a úvahami, jimž rozhodně nechybí cynismus a ironie, nezaměnitelným hlasem doprovází situace, ve kterých se v rámci příběhu ocitá, odhaluje zkorumpovanost vlastního oddělení, a na své pochmurné pouti plné kriminálních živlů za doprovodu podmanivých tónů violoncella prožívá milostný, zároveň však komplikovaný vztah s charizmatickou Monou Sax, která by z hlediska zákona měla být Maxovým nepřítelem.

Detektiv, který rozhodně není prototypem nezranitelného všemocného spasitele, ale znechuceného chlápka, kterého kromě Mony (jak psychicky, tak fyzicky) drží při životě kupa bandáží, analgetik a do jisté míry i vnitřní touha po spravedlnosti, kterou si Max i v prostředí překypujícím úpadkem dokázal uchovat.

Snové a deprimující prostředí Maxových nočních můr, které jsou protkány hlasy, jež k Maxovi v někdy až hororové atmosféře promlouvají, a surrealistickými výjevy, které jsou výplody Maxovy světobolem zmítané mysli, také patří k ojedinělým herním zážitkům.

Akční pasáže, kterých je ve hře požehnané množství, jsou typické nejen Maxovým arzenálem (nemůžu nezmínit Ingramy), ale zejména použitím bullet time, který v graficky zdařilém prostředí obstarává nesmírně zábavné a skvěle vypadající přestřelky a la Matrix se zpomalenými záběry na kulky razící si cestu vzduchem do hlavy nepřítele, působivé otočky při přebíjení či kotouly nebo úskoky vzad. Engine hry také disponuje interaktivním okolím, a vzpomínám si, že když jsem oddělal prvního chlápka v nemocnici, kterého má střelba vzápětí odmrštila na hromadu beden, aby se nakonec spolu s padajícími předměty svalil do rohu místnosti a vymaloval ho krví, sledoval jsem to s otevřenou pusou.

Pro: Nezapomenutelná atmosféra noir příběhu s osobitými hlavními postavami, skvělý dabing, geniální hudební kulisa, výborné přestřelky v bullet time

Proti: Hra možná mohla být delší (ale jinak má k dokonalosti skutečně velmi blízko)

+34+34 / 0

Hraní druhého Maxe začalo zcela nevinně. Kámoš chtěl vědět jestli funguje pod novějším OS. Tak jsem nainstaloval, spustil a vše šlapalo jak má. Zahrál jsem chvíli, a říkám si zas to smažu, vždyť už jsem to kdysi dávno dohrál. Jenže stačilo pár přestřelek a vše šlo stranou.

Temná atmosféra, déšť, podmanivá hudba a série vražd a vynikající přestřelky. Těch 13 let se na hře vůbec neprojevilo, je stále výborná. Pocit ze střelby, padající nábojnice a protivníci k zemi, arzenál zbraní které si i s náboji nosíte mezi misemi v některých kapitolách. Po každé přestřelce navíc zůstávají padlí nepřátelé na zemi nikam nemizí, stopy po kulkách ve zdi, dveřích nebo i jinde dotváří pocit, že tu opravdu došlo k palbě reálných zbraní.

Grafika vypadá stále slušně a značně předběhla svoji dobu, postavy a jejich pohyby působí uvěřitelně, dabing a hudba dotváří toto dílo k dokonalosti. Jediným záporem je kratší herní doba, ale jinak toto dílo neztratilo nic ze své krásy. A hraní jsem si dneska užil ještě více, než poprvé před lety. Hra která patří do zlatého fondu her které si musíte zahrát!
+33+33 / 0