Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

BioShock 2

BioShock 2 Remastered

80
245 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
RPG > nezařazeno
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
09.02.2010 PCPS3X360
13.09.2016 PS4XOne
Vývojáři:
, (sekundární), (sekundární), (sekundární), (PS4 verze, XOne verze)
Oficiální stránky:
http://www.somethinginthesea.com
Podmořské město Rapture je v troskách a hluboko v jeho útrobách na tebe čeká tvá sestřička. Dříve se k tobě uchylovala pro pomoc, dnes - v obležení geneticky upravených šílenců - je tvou poslední nadějí na záchranu.

BioShock 2 je pokračováním původního BioShocku z roku 2007. Příběh se částečně odehrává před událostmi z prvního dílu a částečně navazuje na jeho konec, konkrétně na jeho "dobré" zakončení.

Ve druhém díle se vcítíte do role prvně vyrobeného "Big Daddyho" (Velkého taťky), který nevypadá jako jeho následovníci, jež známe z původního dílu. Prvně vyrobený "Big Daddy" totiž dokáže být rychlejší a především používat genetická vylepšení (plazmidy a tónika), která vám pomohou při boji proti různým nepřátelským stvořením. Genetických vylepšeních bude ve hře opět mnoho, od těch známých, až po naprosto nová, která se mají vyrovnat i zbraním a jejich použití bude daleko účelnější.

V průběhu hraní zjistíte, jak město kdysi vypadalo a co vedlo k jeho pádu. Zároveň bude součástí BioShocku 2 nově i multiplayer, při kterém zažijete zběsilou válku v rozvalinách města Rapture. Pro základní hru postupně vyšla dvě DLC, The Protector Trials a Minerva's Den.


Poslední diskuzní příspěvek

Rozehráno a zase pecka!! Jako jednička! Ze začátku jsem si říkal, že jednička byla lepší, vše je ve dvojce takové zjednodušené ale mnohem lépe…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Bioshock 2 je „pokračování“ v pravém slova smyslu, nejedná se o zbrusu novou hru, ale zkrátka další díl téže věci. Herní princip i hratelnost tedy zůstávají prakticky stejné, budete procházet pěkné interiéry, zírat na efektní vodu a trošku se dusit v hutné a klaustrofobické atmosféře, přičemž vašemu počínání bude dodávat smysl opět, na poměry FPS, propracovaný a hlavně působivý příběh, jenž zejména v závěru (opět) výtečně hraje na emocionální strunu.

Nových featur není mnoho, hraní za Big Daddyho nepřináší žádné výrazně relevantní změny, jediným skutečně novým prvkem je rituál sbírání Adamu (ukradnete holčičku, přivedete k mrtvole a po určitou dobu bráníte proti masám nepřátel...), ale ani skromnější výčet inovací vám nijak neskazí čirý požitek ze hry. Bioshock je natolik kvalitní a zajímavý projekt, že klidně i jen nové levely bez čehokoliv jiného by představovaly dostatečný důvod, proč jej hrát. Je to hra, která dokáže pohltit a zpřístupnit člověku tak trochu jiné, možná silnější, herní pocity, než na které byl dříve u videoher zvyklý. Viz krátká epizoda hraní za malou holčičku u konce hry – hráč jen „hloupě“ chodí po domě za šipkou, ale přesto tato pasáž znamenala pro Bioshocok 2 a možná i pro leckteré hráče :) jistou formu vyvrcholení.

V souhrnu tedy vynikající hra, které je možno vytknout v podstatě pouze to, že se od jedničky neposunula dál, nýbrž stranou...

HW: Minimum: 3 GHZ CPU, 1 GB RAM, GF 7600/Radeon X1800 / Doporučeno: C2D 2 GHZ, 2 GB RAM, GF 8600/Radeon X1950

Pro: Působivý děj, celkově příběh jako hnací motor hráče, atmosféra, i po 2,5 letech grafika

Proti: Málo inovaci, evokuje spíše dojem obsáhlého datadisku

+23+23 / 0
  • PC 85
První díl BioShocku přinesl mnohé, skvělou atmosféru zničeného utopistického světa Rapture, neskutečné příběhy jeho šílených obyvatel a nové pojetí v oblasti počítačových her, nejen svojí geniální architekturou ve stylu Art Deco.

Nyní se ale přesuneme o 10 let od naší poslední návštěvy, do roku 1968, kdy v kůži Subjektu Delta, prvního Big Daddyho musíme znovu udělat v tomto šíleném pekle trochu pořádek a zastavit novou hrozbu v podobě Sofie Lambové.

Nový skafandr přináší mnoho novinek, jenže samotný pocit z toho že jsme nezastavitelným kolosem, není úplně dokonalý. Zde se proti Vám postaví kdejaký splicer ozbrojený pouze kontaktní zbraní, a ta tam je bázeň, úcta a strach které toto monstrum vzbuzovalo poprvé. I onen božský vrták působí slabším odvarem, než se od něj čekalo, a není uno numero ve Vašem arzenálu. Naštěstí další kousky ho plně nahrazují s třemi typy munice, a s vynikající harpunou která nabídne mnoho legrace. Hackovaní doznalo změny ve výměně minihry, ale stále platí stejná pravidla jako minule, doporučuji zmrazovat přístroje získáte více času k prolomení mechanismu. Plazmidy neprošli žádnou velkou radikální změnou, za to toniků výrazně přibylo. Nyní je zde i konečně možnost projít se po mořském dně, nebo zatopených místností, což je spolu s melancholickou hudbou výborný zážitek a nádherná podívaná.

Příběh opět přináší neskutečný prožitek v nepovedeném ráji pro elitu lidstva, setkání s velmi osobitými charaktery kterým morálka mnoho neříká, teď ale bude některých osud ve Vašich rukou, a záleží jen na Vašem rozhodnutí. Alfou a omegou jsou opět Little sister, těžba a získávání Adamu a morální dilema zda je osvobodit či vytěžit. Tentokrát ale musíte během procesu získávání této vzácné látky, postoupit tvrdý boj s ostatními obyvateli kteří po něj prahnou. Novým těžkým protivníkem se stane Big Sister, která solidně začne znepříjemňovat život. Jedinečnost této hry tkví v neskutečném světě a sledování jeho dění ke kterému se připletete, a vidět neuvěřitelné situace s neméně šílenými protagonisty to se zkrátka musí virtuálně prožít. Grafické ztvárnění nepoznalo mnoho radikálních změn, přesto vše vypadá báječně, hlavně detaily vody která je všudypřítomná, a hardwarové nároky jsou přijatelné. Hudební doprovod je kapitolou sama pro sebe. Famózní soundtrack který výtečně dotváří atmosféru, která zrovna probíhá na monitoru, ten stojí za poslouchání i mimo hru.

Jakožto velký fanoušek prvního dílu, jsem neodolal a zakoupil jsem si sběratelské vydání které mě solidně překvapilo nejen svojí velikostí, kdy nádherné balení skrývá LP desku s hity jedničky, dobové plakáty ve stylu hry, objemnou knihu nejen s art worky a CD s novými skladbami.

Nakonec i přes určitou skepsi po odchodu Kena Levina, jsem nadšen že se projekt vydařil a kráčí v odkazu svého staršího bratříčka.

Pro: nový příběh, atmosféra, skvělá hratelnost, svět Rapture

Proti: pocit z Daddyho

+20+20 / 0
  • PC 80
Hodnocena X-Box 360 verze.

Za 1. - Hra působí spíš jako datadisk. Novinky nejsou nic extra a i když hraní za Big Daddyho se může zdát cool, tak to tak ani není.
Za 2. - Základní funkce hry jsou stejné jako u prvního dílu, tím pádem se vytrácí originalita a ty první ohromující momenty, které nabízela "jednička" při první návštěvě podvodního města Rapture.
To jsou dva, asi nejvýraznější zápory hry.

Hratelnost - když si vezmu samotnou hratelnost, tak ta je zase lehce rozporuplná. Jsou chvíle, kdy kosíte ostatní coolovými plasmidy a zbraňemi - skvěle pasujícími do hry. Jindy zase (a bohůžel celkem často) otravuje repetetivnost. V podstatě chodíte v opakujících se chodbách a místnostech, kosíte splicery, kteří vám chodí do cesty, sem tam zabijete Big Daddyho, pak vezmete jeho Little Sister a případně ji chráníte před hordou dalších splicerů, zatím co ona vysává potřebnou látku (pro nákup plasmidů a pasivních dovedností) zvanou Adam, z mrtvých obyvatelů Rapture. Tohle je náplň hry, je sice atmosférická, ale s pomalým tempem.
Sem tam nastává důležitější příběhový moment, ale to je tak všechno.

Atmosféra - Špičková kvalita, co se atmosféry týče. Už tu sice není ta ohromující atmosféra originálního města, ale i přesto - špičková kvalita. A k tomu je tu trochu jiné atmosféry, než té co známe z 1. dílu. Tím myslím atmosféru podvodního města za časů oslav a pohodlného života místních obyvatel - tyto časy uvidíme v báječně atmosférickém intru a taky pár místností a chodeb z těchto dob spatříme z očí Malé sestřičky, kdy jde o jakousi její vidinu.

Plasmidy a zbraně - Skvělé, plasmidy i zbraně. Hlavně to nejsou nějaké nesmysly, i když plasmidy neexistujou a ty zbraně - až na brokovnici - také ne.

Technická stránka - Naprosto dostačující. Co se týče grafiky, fyziky a efektů, tak nemám co bych nějak výrazně vytknul.

Bioshock 2 jsem hrál v angličtině, takže příběh není něco o čem by sem měl vést nějaké hlubokomyslné řeči. Ale musím říct, že závěr (ten kladný) byl opravdu dojemný. Škoda, že já se na něj podíval dávno předtím na YT. :)
A ještě musím pochválit hudbu.
Takže si myslím, že i když to už bylo podruhé v tomhle - ve světě her - nevšedním prostředí a druhý Bioshock působí příliš "datadiskově". Je to stále obrovské oživení, když se propojí sci-fi protředí s retro stylem.

Pro: Atmosféra, celkový námět a pořád stále nevšední FPS, plasmidy, zbraně, hudba, intro, závěr, pár skvělých momentů.

Proti: Repetetivnost, po druhé více méně to samé, působí spíš jako datadisk.

+15+16 / -1
  • PC 95
První Bioshock otevřel bránu do jinýho světa a vpustil nás tam, kde jsme ještě nebyli. Druhej díl se v tom nijak neliší, i když pocit ohromení poněkud uvadnul (to se dalo ale čekat. V pokročilejší fázi ohromení ale opět přijde). Graficky se hra neposunula nijak kupředu, což ale vůbec nevadí, protože i dneska má stále svoje zvláštní kouzlo (navíc přibyl váš vlastní stín, což docela potěší). Příběhově je Bioshock opět ve vysokym nadprůměru, hudba jako v předchozím díle parádně vystihuje momentální dění včetně emocí, atmosféra se dá krájet a spousta ohromujících sekvencí vytváří okamžiky při kterých běhá mráz po zádech. Hodně hráčů si stěžuje na úvod, že se neliší od prvního dílu. Osobně si ale myslim, že jinak začít ani nemohl, naopak, je prostě perfektní. Jedná se o jedinou hru společně s prvnim dílem která si po celou dobu trvání udržuje dynamckej děj/průběh, zkrátka vás hra nestíhá nudit. Při tom všem vás doprovází zajímaví nepřátelé ať už z řad běžnejch šmejdů nebo příběhově důležitějších postav. Koho chytnul první díl tak si myslim, že si užije i tenhle, i když je téměř stejnej (má trochu těžší obtížnost, ale nijak závratně). Svět Rapture je ale natolik zvláštní, že musí chytnout prostě každýho milovníka FPS, přičemž závěrečný dvě hodiny absolutně vyrazí dech i naprostýmu odpůrci Bioshocku. Naprosto fenomenální záležitost. (připravuje se i film, ale ten nikdy nemůže bejt tak dokonalej, jako je tahle hra.)

Pro: hudba, příběh, zvuk, stejně jako v prvnim díle příběhové zvraty, emoce, závěr při kterym jsem skoro brečel (a to se u her zase tak často nestává)

Proti: znova už si hru asi nezahraju

+14+15 / -1
  • PC --
Pokračování skvělého Bioshocku jsem si věru užil, nemohu však popřít jisté zklamání nad nevyváženou obtížností a až příliš frenetickým pojetím hry. Mluvím o nesmyslně přehnaném, prakticky neomezeném zásobování hráče municí, lékárničkami, evou, adamem a hotovostí. Zásobování ke konci hry dosahuje takové míry, že je doslova nemožné všechno použít, obzvlášť poté co už si člověk nakoupil všechny plasmidy a zabít nepřítele je jak sfouknout sirku. Přílišná horlivost v zásobování, lehkost s jakou nepřátelé padají k zemi a až moc akční pojetí hry mě bohužel ochudilo o požitek z poklidného průchodu hrou. Bioshock by se neměl hrát alá Quake 3. Naopak by mělo jít o poklidný průchod prostorami opuštěného podmořského města, při kterém si oko bude lahodit na líbivé grafice tajemného prostředí. Ačkoli byl Bioshock 2 hrou nadmíru zábavnou, v tomhle mě zklamal a soudě podle internetových fór, nebyl jsem zdaleka jediný.

Pro: Akce, grafika, příběh, prostředí, celková bizardnost

Proti: Příliš lehké, hráč je tak veden za ručičku až si musí připadat jak retarda, naprosto přehnaný nadbytek munice, plasmidů, a vůbec všeho, je silně frustrující

+14+15 / -1