Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

BioShock 2: Minerva's Den

2K Marin •  2K Australia (PC) •  Blind Squirrel Games (PS4, XOne) •  Virtuos (Switch)
31.08.2010
31.05.2011
13.09.2016
29.05.2020
kompatibilní
78
66 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ne

Minerva's Den je stažitelné singleplayerové rozšíření s vlastním příběhem, nezávislým na tom z původní hry. Původně mělo vyjít pouze na konzole, ale 2K se po nepříznivé reakci PC hráčů rozhodli toto DLC vydat i na jejich platformu.

V tomto příběhu se hráč ujímá Big Daddyho zvaného Subjekt Sigma, který utrpí zranění a ztrátu paměti při pokusu proniknout k centrálnímu počítači Rapture. Důvod jeho návštěvy je hráči neznámý a slouží tak jako hlavní příběhový tahoun.

Vylepšený arzenál v podobě Ion Laseru nebo plasmidu Gravity Well (kapesní černá díra) bude pomáhat krotit nové typy nepřátel, kteří se postaví Sigmě do cesty. Se třemi novými oblastmi k prozkoumání se hrací doba pohybuje kolem čtyř hodin.


Poslední diskuzní příspěvek

@Phoenix (24.11.2014 18:09): No, FPS... BioShocky beru spíše do kategorie her na příběh kladoucích důraz. Ostatně, řadou hráčů je (zvláště u prvního dúlu) vytýkán "gameplay" a pocit střelby - to jsem ale příliš nezaznamenal - a série je spíše ceněna pro kritický pohled na utopickou ideologii a neokoukané prostředí.

Cenu a poměry vůči počtu hodin a podobně rozlišovat nemá určitě smysl (vzhledem k proměnlivosti) - ale jisté tendence hodnotit lépe hry, u kterých hráč stráví desítky hodin oproti několikahodinové hře jsou podle mě na denním pořádku v systému datábaze jako souboru osobních a čistě subjektivních hodnocení. Pokud bych ale např. psal recenzi, tak prvek rozsahu bych nijak nebral v úvahu, a zaměřil se na kvalitu v daném rámci vně hry (DLC, funkčnost nadstavby, příběh v daném rozsahu několika úrovní atd.) - potom bych Minerva's Den nejspíše ocenil 8/10.

Ah, já to tedy spíše myslel, že i ty hry, kde mám 5/10, jsou obecně kvalitní a jde se u nich bavit :).

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC --
Zub času je sakra znát a prvních pár kroků může působit lacině, jakmile se ale začne rozjíždět klasická biošočí hratelnost se zajímavým příběhem doplňujícím celé universum o dost podstatný prvek, chytne Minerva za koule a drží až do samotného konce. Čtyři hodiny utečou jako voda a melancholický pocit po dohrání je důstojnou tečkou za vzestupem a pádem Rapture.
+18
  • PC 75
Vesměs příjemné překvapení hlavně stran příběhu, zatímco původní Bioshock 2 byla vcelku slátanina s opravdu facepalm závěrem, příběh Minerva's Den v závěru navodí příjemné mrazení v zádech. Novinek je taky asi tak 10x více, než jsem čekal, od několika nových poddruhů splicerů, laserových/elektrických/raketových dronů, po zcela nový druh Big Daddyho. K tomu konečně nějaký nový a užitečný plasmid (v nichž dvojka solidně zaostávala a oproti jedničce toho příliš nepřinesla), který využijete k překonávání i nějakých těch in-game překážek a ne pouze v soubojích a jedna nová zbraň- laserovka, se kterou je opravdu radost likvidovat :). Obtížnost (na hard a bez vita chambers... jinak nemá ani smysl Bioshock snad hrát) později příjemně "survival" :) (vlastně poprvé jsem snad využil hackování dronů, protože jsem prostě chvílemi už neměl pořádně čím střílet a tak za mě špinavou práci museli odvést oni). Level design opět na solidní úrovni, třebaže se jedná pouze o dvě rozsáhlé lokace a jednu kratší závěrečnou.

Největší problém je asi herní doba, která není na DLC vlastně ani nijak krátká, nicméně na podobný typ hry působí trochu uspěchaným dojmem, páč než si pořádně stihnete vycustomizovat a vylepšit postavu a dostatečně vychutnat nové zbraně/plasmid, už na vás blikají závěrečné titulky.
Tak či onak řemeslně překvapivě dobře odvedená práce a jak jsem většinou proti DLC a těch kvalitních jsem příliš neměl tu čest střetnout, Minerva(s Den se k těm kvalitním určitě může s přehledem zařadit.
+14
  • PC 75
Po ne příliš povedeném prvním DLC přichází druhé a musím říct, že je to už trošku jiná káva. V prvé řadě to není jen o čistokrevné akci, ale je zde i příběh. Jeho délka sice není nijak extrémně dlouhá a je pravdou že plot twist s identitou Sigmy jsem začínal tušit cca od poloviny hry, musím říct, že mě celkem bavil.

Co se hratelnosti týče, tak je zde jedna nová zbraň v podobě Ion Laseru, se kterým je radost střílet a který tak trochu připomíná alternativní mód Pulse gunu z prvního Unreal Tournamentu.  Na druhou stranu musím říct, že nový Plasmid mě zase tolik nezaujal a moc jsem ho nepoužíval. Těch pár nových nepřátel mezi řadami splicerů zase tak moc nevyniklo a prakticky mě ničím unikátním nezaujali. To se ale nedá říct o novém a ještě silnějším Big Daddym jménem Lancer. Ten mi dával celkem zabrat.

Grafické pojetí je od základní hry prakticky nezměněné a stejně na tom je i celková atmosféra hraní, takže za mě to bylo pár příjemně strávených hodin a toto DLC mohu doporučit.
+14
  • PS4 80
Herní výzva 2021 - Herní nášup 

Slušné DLC, které vlastně jen prodlužuje to, co vás na hlavní hře bavilo. Když nad tím tak přemýšlím, tak je to v podstatě jen doplnění loru a rozšíření již tak velmi dobrého příběhu. 

Příběh je samozřejmě opět velmi silný, to jsme si již u této série zvykly. Velmi pravděpodobně má silnější konec, kde každé srdíčko lehce poskočí. Vývojáři nám navíc dali pár nových schopností, nějaké zbraně a to je tak všechno. Těžko říct, jestli od DLC čekat víc, řekl bych, že v tomhle kontextu to nevybočuje z průměru. Ale protože je obecně Bioshock série tak dobrá, tak i samotné DLC musím hodnotit vysoko.

Nic víc v tom nevidím a k původní hře jsem se již rozepsal v jiném komentáři, takže tam své pocity shrnuji a v podstatě by se to dalo aplikovat i na toto DLC.
+13
  • PC 75
DLC Minerva Den se odehrává v jiné části Rupture, kdy hrajete za jiného Big Daddyho, Subject Sigma, kdy je vaším úkolem se dostat k centrálnímu počítači The Thinker, který vybudovali dva bývalí kolegové. Jeden z nich k tomu, aby oživil skrz vzpomínky svou zemřelou ženu a dostal ji tak do Thinkera a druhý ho chce využít k vyřešení jeho posedlosti a bláznovstvím k rovnici úplné předvídatelnosti.

Až tady se nám dostává nová zbraň, která víc sedí k Big Daddymu a i nový druh plasmaidu, ale škoda, že tohle už nebylo v hlavní části hry. Ale jinak nic extra zásadního od hlavní hry tu nenajdete, tedy kromě příběhu, který dokáže zaujmout a jelikož je herní doba asi na 3 až 4 hodinky, můžete si zpříjemnit jedno odpoledne.
+11