Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

< >
@Phoenix (24.11.2014 18:09): No, FPS... BioShocky beru spíše do kategorie her na příběh kladoucích důraz. Ostatně, řadou hráčů je (zvláště u prvního dúlu) vytýkán "gameplay" a pocit střelby - to jsem ale příliš nezaznamenal - a série je spíše ceněna pro kritický pohled na utopickou ideologii a neokoukané prostředí.

Cenu a poměry vůči počtu hodin a podobně rozlišovat nemá určitě smysl (vzhledem k proměnlivosti) - ale jisté tendence hodnotit lépe hry, u kterých hráč stráví desítky hodin oproti několikahodinové hře jsou podle mě na denním pořádku v systému datábaze jako souboru osobních a čistě subjektivních hodnocení. Pokud bych ale např. psal recenzi, tak prvek rozsahu bych nijak nebral v úvahu, a zaměřil se na kvalitu v daném rámci vně hry (DLC, funkčnost nadstavby, příběh v daném rozsahu několika úrovní atd.) - potom bych Minerva's Den nejspíše ocenil 8/10.

Ah, já to tedy spíše myslel, že i ty hry, kde mám 5/10, jsou obecně kvalitní a jde se u nich bavit :).
@Drolin (24.11.2014 17:13): Zapomněl jsem, že i u FPS kladeš velký důraz na příběh a způsob vyprávění :-))

Je otázka, jestli má smysl rozlišovat, jestli něco je či není DLC, a nebrat přitom v potaz cenu za jednotku (herní zábavy - řekněme jednu hodinu hraní). Různé žánry mívají často diametrálně rozdílnou průměrnou herní dobu (cca 6 hodin u moderních FPS přes 25 hodin u moderních RPG hybridů typu Mass Effect až po třeba 40-50 hodin u staromilských RPG nebo sandboxovek) a tak se může stát, že DLC jednoho žánru je delší než průměrný nonDLC zástupce žánru jiného. A jestli má také smysl se dívat na stejnou hru přísněji, pořídil-li jsem ji za 999,- coby novinku, nebo shovívavěji při koupi za 100,- ve slevě.

Já se občas dobře bavím i u her, kterým jsem dal třeba 30 %. Jen bych je asi neoznačil za povedené, ale spíše za takovou zvláštní kategorii guilty pleasure (obskurní ruské FPS jako jeden z typických příkladů) :-))
@Phoenix (24.11.2014 16:18): Povedené, ale na tři hodiny - plus je to "jen" DLC :). Pokud bude BioShock 2 příběhově horší, ale bude na 12 hodin, bude mít u mě spíše 70 procent. V kontextu Bioshocků je šestka u Minervy pro mě neměná - Infinity a její druhé DLC 8/10, první BioShock 7/10, a první DLC Infinite a Minerva 6/10. Všechno ale dostatečně dobré hry k zahrání.

Nicméně povedené hry u kterých jsem se docela bavil mám i na 50 procentech (Resident Evil, Trine, Posel Smrti, Monkey Island, KoToR, Theme Hospital).

A jen, u Minervy mi vadilo to stále stejné, bioshockové, schéma jít pro něco tam, pak sem, získat plasmid, otevřít lokaci... ne, že by to v jiných hrách bylo jiné, ale zde (a v Infinite DLC dvojici) to je implementováno poměrně neobratně a tento backtracking poměrně snižuje výsledný dojem.
@Drolin (24.11.2014 10:52): Povedené a 60 %? :-)

Nemám nic proti tomu používat celou hodnotící škálu (dělá to málokdo), ale 60 % je IMHO lehoučký nadprůměr, hry označitelné za povedené u mě začínají tak na 70/75.
Konečně na Steamu. Pokud jste na něm BioShock 2 vlastnili už dřív, získali jste toto DLC zdarma, ostatní ho mají za polovinu ceny základní hry.
Docela bych měl i o toto DLC zájem, dle hodnocení by to mělo být slušné, ale na GfWL opravdu nakupovat nechci. Bývalé Direct2Drive nynější Gamefly jej prodává též, jak to pak funguje, přes nějaký kód, který se zadá v GfWL a prováže se to jen s tím jedním účtem?
Jinak 7 Liber je docela dost, bývají tam také nějaké akce a slevy jako na Steamu?
Zdarma jsou Protector Trials, tohle je docela dlouhá single kampaň, takže to stojí 7 liber (na D2D). Zatím jsem odehrál cca dvě hodiny a baví to, je to prostě Bioshock s novými postavami, příběhem, lokacemi a některými zbraněmi.
Co jsem četl tak příběh má být hlavní deviza, ale zatím vypadá klasicky bioshockově.
stojí to za to? na GFWL to stojí 800 cimprliků, přitom jsem měl pocit, že to mělo být uvolněno zdarma...