Zatímco v prvních dvou dílech kultovní série Bioshock jste objevovali taje a zákoutí podvodního města Rapture, v tomto se hráč ocitne na fascinující exkurzi po vzdušné metropoli Columbia. Je to město vznášející se v oblacích, putující od kontinentu ke kontinentu a dává tak všem na odiv úspěch amerického experimentu. Město však také sloužilo jako tajná zbraňová továrna. Politický spor kvůli tomu způsobil, že Columbia musela vystoupit z americké unie a město poté zmizelo z map i obecného povědomí!
Píše se rok 1912 (48 let před prvním dílem) a hráč byl v roli detektiva Bookra DeWitta vyslán do Columbie na záchranou misi. Jeho cílem je osvobodit a na pevnou zem dostat Elizabeth, schopnostmi obdarované děvče, vězněné na létající metropoli již od dětství. Společně budete čelit šílenství a nenasytnosti tamních obyvatel, poznávat sami sebe a poznávat ta nejbizarnější zákoutí Columbie samotné.
Oproti předchozím dílům série, kde se hráč pohyboval v těsných chodbách, se zde bude moci pohybovat téměř po celém městě. Prostřednictvím takzvaných Sky-Lines (původně prostředek pro stěhování nákladu) se budete za pomocí háku přepravovat mezi jednotlivými frakcemi města. Poslouží vám i k útoku na nepřítele, nebo k jejich zmatení. Elizabeth vám při boji vypomůže svými schopnostmi, umí totiž prolnout reálný svět s alternativní realitou. Může vám tak zhmotnit objekty za hranicí naší dimenze, které takticky poslouží k postupu hrou. Nechybí ani schopnost vaší postavy využívat plasmidy, známé z předchozích dílů. Hra využívá modifikovaný Unreal Engine 3.
BioShock Infinite se dočkal celkem tří DLC. Dvě příběhová Burial at Sea - Episode One a Episode Two doplnil vyloženě na akci zaměřený Clash in the Clouds.
@Failer59 (komentář): Souhlasím s tím, že příběh v Infinitu je výjimečný a vlastně mě jeho rozuzlení tak omámilo, že jsem ochotně zapomněl na to, jak je hra samotná (co do hratelnosti) průměrná. Nevím jak ostatním, ale Burial at Sea mně osobně už přišlo v tom propojení všeho se vším a zacyklenosti do sebe sama hodně vychtěné a docela mi zkazil hezky ukončený Infinite. Kdyby Burial at Sea neexistoval, nevěřím tomu, že by si někdo stěžoval na neúplnost vyprávění. Toť jen můj pohled na věc :-)
Pro: Columbia, Elizabeth, ozvučení, zábavné
Proti: akční pasáže, interface