Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Ever 17: The Out of Infinity

74
6 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > vizuální román *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
29.08.2002 Dreamcast
27.11.2003 PS2
20.12.2005 PC
Vývojáři:
KID
Ever 17 je příběhem sedmi lidí, kteří zůstanou uvězněni v podmořském zábavním parku LeMU. Během původně obyčejného dne se v parku stane nehoda, při které se polovina komplexu ocitne pod vodou a veškeré komunikační prostředky s vnějškem jsou odříznuty. LeMU je navíc vystaveno tlaku vody, takže na únik zbývá jen 119 hodin. Útěk se stává prioritou, ovšem objevují se pochybnosti o původu nehody.

Jedná se o následovníka Never7: The End of Infinity a předchůdce Remember 11: The Age of Infinity, 12Riven a Code 18. Vyjma posledního jmenovaného se všechny hry odehrávají ve stejném univerzu. Scénaristou je Kotaro Uchikoshi, který také později vytvořil 999: Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors pro Nintendo DS a Zero Escape: Virtue's Last Reward pro 3DS a PS Vitu. Ever 17 patří k jedněm z nejznámějších zástupců žánru, což potvrzuje i vydání v několika jazycích (mimo japonštiny ještě v angličtině, ruštině a čínštině). Hra byla v Japonsku vydána i na PS2, PSP, Dreamcast a Xbox 360.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Ever 17 patří do skupiny vizuálních novel s komplikovaným, ale po celou dobu vtahujícím příběhem, neméně povedeným technickým zpracováním a v první řadě plným využitím média, zde tedy vizuální novely.

Po dokončení kvalitního titulu je obvykle člověk rád za dobře strávený čas, a zde tomu není jinak. Zvláště, když samotný závěr zde tvoří prakticky 1/5 hry, velmi dlouhé hry. První kroky, nezvykle ve vysokém tempu, kdy se do příběhu dostanete během první půl hodiny (jasně daný koncept; zde uvěznění několika postav v rozpadajícím se objektu jenž vydrží jen několik dní) a jste obeznámeni s nastalou situací, která je dále rozvíjena skrze střídající se polohy děje v řešení problému/volných aktivit. Harémový koncept, tedy jedna dívka, jeden konec je zde spíše jen pozůstatkem vizuálních novel 90. let a hlavní prostor dostávají otázky, zda je nehoda v podvodním zábavním parku LeMu náhoda, proč jsou zde zrovna tyto osoby a proč nikdo stále nekontaktuje zdejší, opuštěné přeživší. S postupem času, kdy dokončíte více jak jednu cestu, zakončení, otázek stále přibývá a zdejší mystérium je stále více komplikovanější – ovšem stejně tak jsou nabízeny i různé indicie. Tedy, jde o ideální zpodobnění až detektivního žánru, jen bez přímého detektiva pracujícího vně komplexu.

Jako negativum lze spatřovat, samotným příběhem ale plně opodstatněné, opakování. Minimálně čtyřikrát je třeba projít Ever 17, a dopracovat se dobrých konců (jako první jsem skončil s negativním – zde platí jasné pravidlo: zaměřit se na jednu dívku a její příběh), což zabere nějaký čas. Mimo tohoto ale u Out of Infinity nelze spatřovat vážnějších chyb, naopak velký počet CG obrázků a kvalitních melodií dojem zvýrazňuji, titul přesně monitoruje postup a odemčené cesty a (japonský) dabing je tradičně na velmi dobré úrovni.

Pokud by nebylo ve svém zaměření trochu podobného Umineko no Naku Koro ni, šlo by hodnocení o něco výše. Jistě jde však o jednoho z nejlepších a nejzajímavějších zástupců svého žánru, a pozornost si Ever 17 zaslouží (a to i pro ještě přijatelný rozsah u takto velké příběhu, 20-40 hodin dle míry přeskakování některých pasáží).

Pro: zpracování, příběh

Proti: občasně repetivnost a některé delší scény

+14
  • PC 90
V Ever 17 se ujmete role jedné ze dvou hlavních postav, které se setkají při nehodě v podmořském zábavním parku, jejíž důsledkem jsou společně se čtyřmi dalšími lidmi v ohrožení života. Jednou z nich je průměrný teenager Takeshi a druhou je Kid, chlapec se ztrátou paměti. Podle výběru se děj hry značně liší, i když se to tak zpočátku nemusí zdát. Společně s nimi jsou v parku uvězněni i Sora, Coco, You, Sara a Tsugumi. Všechny postavy jsou chováním uvěřitelné a nijak přehnané, jak bývá u tohoto žánru zvykem.

Záhy se ukáže, že nikdo z nich není v parku náhodou. Záhady se střídají s tajemstvími a jejich postupné odhalování je určitě nejlepší složkou hry. Pro dosažení skutečného konce musíte hru projít minimálně čtyřikrát, vždy s jinou z hrdinek a navíc s nimi dosáhnou dobrého konce (ten je mimochodem někdy horší než konec špatný). Tím si lze odemknout poslední část hry a rozuzlení příběhu. Již přečtené dialogy lze přeskočit, takže nejde o umělé natahování herní doby.

Skutečný konec je tím nejlepším, který jsem viděl či četl. Všechny nejasnosti a otázky jsou zodpovězeny. Rozhodně bych nečekal existeci třetí hratelné postavy a její zasažení do děje i přes některé náznaky v průběhu hry.

Pokud hledáte ve hrách kvalitní příběh potom již nemusíte hledat. Dokonale využívá svého žánru a jeho možností. Nedokážu si totiž představit filmové nebo knižní zpracování. To je také hlavní důvod vysokého hodnocení.
+6
  • PC 20
Kvalitně napsaný a dobře vyprávěný příběh dokáže zaujmout hned od prvních řádků, které okamžitě vtáhnou do děje. To však není případ Ever 17: The Out of Infinity. Přitom základní premisa vypadá slibně. V podmořském zábavním parku dojde k nehodě a malá skupina lidí zůstane uvězněna v jeho spletitých útrobách. Hledání cesty ven je pak hlavní osou příběhu.

Hned od začátku jsem se však musel prodírat nekonečnou záplavou naprosto pitomých dialogů, které mezi sebou vedly prázdné, nudné a do značné míry protivné postavy. Kdejaký pšouk je zde zdlouhavě rozebírán a poslouchání infantilních výlevů mi začalo velmi rychle lézt na nervy. Když už to vypadalo, že se začne něco dít, opět vše dostalo nádech laciné telenovely.

V rámci obřezané hratelnosti je sice možné jednou za čas zvolit z několika možností další pokračování rozhovoru, ale jedná se pouze o kosmetické úpravy bez jakéhokoliv vlivu na probíhající události.

Po grafické stránce to také není žádná sláva. Obrázky jsou málo detailní, nic moc není k vidění a tuctová manga vypadá úplně stejně jako všechny ostatní japoncké hry. To se opravdu nikdo nechce odlišit? Jak by to u nás vypadalo, kdyby všechny české komiksy napodobovaly Káju Saudka? Pěkně blbě!

Po celou dobu hraní jsem si marně lámal hlavu nad tím - Kam to směřuje? O čem to celé je? To má být všechno nebo se něco stane?

Během prvních tří hodin mě nic nenapadlo a jen obtížně jsem hledal motivaci k dalšímu pokračování v hraní. Během čtvrté hodiny mi začalo pomalu svítat a během páté jsem na to konečně přišel. Vždyť je to o hovně! A pak jsem to vypl.
+6 +7 −1