Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Baldur's Gate: Dark Alliance II

Black Isle Studios •  Square One Games (PC, PS4, PS5, XOne, XboxX/S, Switch)
20.01.2004
20.07.2022
29.07.2022
kompatibilní
71
9 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Fortune favours the bold, adventurer, do not falter.

Na silnici do Baldur's Gate je rušno, zvěsti o Temné alianci přitahují oportunisty ze všech koutů země Faerûn. Přijít ke zlatu a zároveň zachránit město v úzkých představuje lákavé spojení příjemného s užitečným. Jaké překvapení pro všechny, kteří obtížnou cestu přežijí, až se na místě dozvědí, že hrozbu Onyxové věže už zažehnala trojice jiných dobrodruhů. Představu paběrkování na banálních pobídkách měšťanů záhy rozptýlí závažnost problémů i po odvrácení nejhoršího, a to ještě nikdo nic netuší o úkladech jisté šedé eminence, jež formuje novou alianci temných sil.

Vahn, Adrianna a Kromlech z jedničky (2001) jsou nezvěstní, vybírá se tedy z pětky nových hrdinů. Barbar Dorn, mniška Vhaidra, nekromant Ysuran, lovec pokladů Borador a klerička Allessia jsou k hrdinství vedeni odlišnými důvody, mají však společný cíl a šest základních dovedností (síla, inteligence, moudrost, obratnost, konstituce a charisma). Zmíněné základní doplňují ještě dovednosti vlastní jednotlivým hrdinům, jejichž bojové strategie se tak různí. Dobrodružství lze opět lokálně absolvovat ve dvou, stejně jako odemknout čtvrtou obtížnost a tentokrát dva charaktery.

Dark Alliance II k příležitostným hráčům přistupuje ještě vstřícněji, než to první. Počet zkušenostních bodů získávaných s dosažením každého dalšího levelu opět odpovídá číslu levelu, přičemž s každým čtvrtým obdržíte jeden bod navíc, avšak navrch jde teď zkušenostní body přikupovat stejně jako vybavení. Odpadla též starost o šipky a šípy do kuší a luků, které bývaly nejčastější příčinou přetížení vašeho charakteru. Nově uvedené okouzlování vybavení prostřednictvím drahokamů znásobuje účinnost zbraní a zužitečňuje výstroj.


Poslední diskuzní příspěvek

@raisen (07.06.2021 15:25): Ono je to tak ze prvni dil delalo Snowblind Studio a druhy uz ne. Proto je horsi. Snowblind delal prave Champions of Norrath, a osobne bych rekl ze ta hra je svaty gral diablovek na PS2, ale samo, vec nazoru :)
Snowblind bylo velmi nadejne studio, bohuzel krachli (mergli se to Monolithu) po vydani The Lord of the Rings: War in the North. Coz je taky fajn hra.
PS: co to tady zas blbne ta kurziva? Kdyz ji vypnu a chci pokracovat ve psani dal zase se sama zapne? Vypne se jen kdyz skocim o dva radky niz..achjo..proste tiny.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PS2 70
Po několika měsíční pauze jsem se po dohrání prvního dílu Baldur's Gate: Dark Alliance pustila i do dílu druhého. Pokud jsem svůj komentář k prvnímu dílu začínala, že se jedná o Diablo ze světa Baldur's Gate, tak i zde platí to stejné. Kdyby hráč, který obě hry nehrál, viděl screenshoty z těchto her, tak by nedokázal poznat, o jaký díl se jedná (pokud odmyslíme rozdílnost hratelných postav). Změn je velice málo a spíše se jedná o drobnosti typu neomezené střelivo do luků a kuší a také možnost vyrábět si vlastní očarovanou výbavu.

Největší změnou jsou pak nové postavy a hlavně nová povolání. Já jsem si zvolila nekromanta a vzpomínala při tom na moji armádu, kterou jsem tahala v Diablu 2. Zde se nic takového ovšem nekoná a kostlivce (jménem Kosťa) jsem mohla mít pouze jednoho. Naštěstí něco vydržel, a tak se stal cenným živým štítem a docela schopným tankem, zatímco já používala temnou magii a stála zpovzdálí. Tento model jsem mohla praktikovat až o něco později ve hře, neboť na začátku jsem, stejně jako v prvním díle, trpěla nedostatkem léčivých a magických lektvarů, takže jsem spíše používala palcáty nebo kuš. Větší sranda přišla po půlce hry, kdy jsem na začátku třetího aktu splnila osobní úkol mého nekromanta, čímž se mu odemknuly stínové dovednosti. Kosťa odešel do důchodu/hrobu a na jeho místo se dostala stínová bytost hopsající po všech čtyřech - odborně Shadow Conjuring. Pokud se nemýlím, tak ten mi umřel za celé hraní asi jednou či dvakrát, jak byl odolný. Navíc byl tak silný, že zatímco já se u jednoho bosse soustředila na jeho poskoky, tak Conjuring toho bosse málem zabil sám.

S výše zmíněným souvisí naprosto nevyvážená obtížnost. Na začátku hry jsem umírala celkem pravidelně, protože postava nic nevydržela, slabá byla, magii neměla a někteří nepřátelé dávali fakt rány. Například zelený sliz, u kterého se mi stalo, že jsem bojovala a najednou moje postava i Kosťa leželi na zemi a já si říkala, proč tam leží, než mi došlo, že je ten sliz zabil tak rychle, že jsem to ani nepostřehla. Naopak po získání nových dovedností jsem hrou projela jako nůž máslem. Výjimkou byly poslední levely, které opět byly přestřelené a u kterých bylo ve zvyku, že moje postava se poté, co prošla do dalšího patra, zjevila uprostřed nepřátel, kteří už na mě i útočili. Byla jsem z toho mírně znechucená, navíc tam můj Conjure byl nějak rozbitý a na nepřátele ani nereagoval, tak jsem tato patra jen proběhla. Naštěstí byla i velmi krátká.

S čímž souvisí i zvláštní rozložení jednotlivých aktů, co se týká jejich náplně. Zatímco první a druhý akt zabral zhruba deset hodin herní doby a já si říkala trochu nelibě, že to asi bude dlouhá hra, tak třetí a čtvrtý akt jsem prošla asi za tři hodiny. Přitom třetí akt byl nápaditý, ovšem docela odbytý. Ve čtvrtém aktu pak vývojáři zčásti zrecyklovali lokaci z prvního dílu, ale značně ji osekali a byl tak pro mě zklamáním. Žádné stoupání hrdiny vstříc zlu přes hordy nepřátel.

O příběhu mohu říct to, že tam je. Ale na můj vkus se nejedná o nic zajímavého a vlastně mě ani moc vpřed netáhl. Podobně mě nezaujala i hudba, kterou si pamatuji snad jen z menu hry, ale určitě hrála někdy i při samotném hraní. Další slabinou je naprosto nezajímavý loot a nevím, jestli jsem měla takovou smůlu nebo opravdu jen výjimečně padne něco, co se dá použít. V prvním díle jsem si chválila obchodníka, u kterého se daly koupit hezké kousky výbavy, tak tady vůbec a já jsem tak hru končila s ohromným množstvím peněz, které mi byly k ničemu.

Po zahrání musím říct, že mě první díl bavil více svým prostředím, ale tady mi více vyhovoval výběr z herních postav. Škoda, že tvůrci nepřinesli více novinek, aby se druhý díl více lišil od toho prvního a nebylo to jen více téhož. Hrát oba dva díly hned za sebou by mě vůbec nebavilo.
+22