Príbeh hry Planescape: Torment sa odohráva v meste Sigil v ktorom neplatia rovnaké zákony ako v reálnom svete. Hlavný hrdina Bezmenný sa prebúdza v Sigilskej márnici a nespomína si na svoju minulosť. Po krátkom čase ho osloví lietajúca lebka Morte, ktorá sa k nemu okamžite pripojí. A tak začína dlhá cesta Bezmenného za odhalením vlastnej identity, na ktorej navštívi veľa bizarných miest a stretne viacero zvláštnych postáv.
Po osemnástich rokoch od vydania pôvodnej hry Planescape: Torment vyšla v roku 2017 Enhanced edícia, ktorá priniesla pár nových zmien. V prvom rade zmenila a vylepšila užívateľské rozhranie. Samozrejmosťou je 4K rozlíšenie a remasterovaný bol aj soundtrack. Ďalej bola pridaná aj možnosť priblíženia obrazu a zvýraznenia predmetov, či dverí. Narozdiel od Baldur's Gate: Enhanced Edition však nepribudol žiadny obsah v podobe nových questov.
Na Planescape: Torment duchovně navazuje hra Torment: Tides of Numenera.
@Jab (01.01.2022 10:08): Díky za odkaz. Celé jsem pročetl. Spoustu z toho jsem věděl, protože bylo v Planescape Torment popsáno. I věci, které jsou hodně abstraktní, ale dají se právě považovat za jakési pravidla světa. Tzn třeba že sféry jsou silné dle toho, jaký typ lidí žije. Bylo to tuším i ke konci hry, kdy jedna sféra skoro pohltila jinou, protože se většina lidí chovala určitým způsobem odpovídajícím dané sféře.
Každopádně ze začátku tam byla dost dobrá věta, která vlastně míří na mě:
"Ne každému přijde hraní v takovém zvláštním prostředí, kde se
To je ten můj problém, no. V celém článku je sice popsáno spousta věcí, ale řada z nich mi přijde jako "pravidla pro pravidla". Prostě existují, protože vypadají dobře, než že by měli nějaký hlubší smysl a zcela zapadají do škatulky "vše je možné". Klidně může vzniknout další verze, která nad všechno výše zmíněné začne popisovat existenci tzv. ježčích cestovatelů, kteří vznikají jako projekce snů a zhmotňují se skrze nový artefakt ukrytý na pomezí sfér a útočí na snící lidi. Prostě naprostá hloupost, kterou jsem si vymyslel během pár sekund, ale je v takovém světě naprosto možná.
Na jednu stranu obdivuji, že někdo byl schopen vymyslet a sepsat tak obsáhlé fungování "všehovesmíru" a snažil se vytvořit mytologii a strukturu světů mimo ten náš, o který by se mohla opřít existence různých bytostí a vlastně i fungování všeho možného, ale osobně v tom nevidím takový přínos. Ba naoapk.
Silný a smysluplný příběh, který může mít navíc nějakou morální hloubku, lze zanést do zcela běžných mantinelů.
Něco tak obsáhlého jako fungování sfér podle mě nepřináší benefity, ale naopak jasně přináší efekt "vše je možné". Myslím, že na Planescape Torment to jde vidět, že v rámci herního média s takovou šílenou volností nedokáže smysluplně pracovat a přinést konzistentní fungující příběh. Snaží se vyprávět "lidský" příběh v obrovských kulisách, kde se děje jedna abstraktnost vedle druhé.
A tak místo abychom sledovali cestu hlavní postavy a byli napjatí a drželi jí palce, jak se vypořádá s následující situací a zda dojde svému cíli, tak sledujeme hlavní postavu bez znalosti motivace jak putuje světem, kde vše je možné a kde ho klidně po 50 hodinách hraní může zabít ježek cestovatel, vlastní stín nebo další ze stovky výmyslů, které existují jenom proto, že si někdo řekl, že by mohli být cool.
Každopádně ze začátku tam byla dost dobrá věta, která vlastně míří na mě:
"Ne každému přijde hraní v takovém zvláštním prostředí, kde se
člověk může
setkat s čímkoli myslitelným, intuitivní."
To je ten můj problém, no. V celém článku je sice popsáno spousta věcí, ale řada z nich mi přijde jako "pravidla pro pravidla". Prostě existují, protože vypadají dobře, než že by měli nějaký hlubší smysl a zcela zapadají do škatulky "vše je možné". Klidně může vzniknout další verze, která nad všechno výše zmíněné začne popisovat existenci tzv. ježčích cestovatelů, kteří vznikají jako projekce snů a zhmotňují se skrze nový artefakt ukrytý na pomezí sfér a útočí na snící lidi. Prostě naprostá hloupost, kterou jsem si vymyslel během pár sekund, ale je v takovém světě naprosto možná.
Na jednu stranu obdivuji, že někdo byl schopen vymyslet a sepsat tak obsáhlé fungování "všehovesmíru" a snažil se vytvořit mytologii a strukturu světů mimo ten náš, o který by se mohla opřít existence různých bytostí a vlastně i fungování všeho možného, ale osobně v tom nevidím takový přínos. Ba naoapk.
Silný a smysluplný příběh, který může mít navíc nějakou morální hloubku, lze zanést do zcela běžných mantinelů.
Něco tak obsáhlého jako fungování sfér podle mě nepřináší benefity, ale naopak jasně přináší efekt "vše je možné". Myslím, že na Planescape Torment to jde vidět, že v rámci herního média s takovou šílenou volností nedokáže smysluplně pracovat a přinést konzistentní fungující příběh. Snaží se vyprávět "lidský" příběh v obrovských kulisách, kde se děje jedna abstraktnost vedle druhé.
A tak místo abychom sledovali cestu hlavní postavy a byli napjatí a drželi jí palce, jak se vypořádá s následující situací a zda dojde svému cíli, tak sledujeme hlavní postavu bez znalosti motivace jak putuje světem, kde vše je možné a kde ho klidně po 50 hodinách hraní může zabít ježek cestovatel, vlastní stín nebo další ze stovky výmyslů, které existují jenom proto, že si někdo řekl, že by mohli být cool.
Pro: Stará hra vo vynovenom kabáte, jemné zmeny k lepšiemu
Proti: Nič zvláštne proti som si nevšimol