Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Jab (01.01.2022 10:08): Díky za odkaz. Celé jsem pročetl. Spoustu z toho jsem věděl, protože bylo v Planescape Torment popsáno. I věci, které jsou hodně abstraktní, ale dají se právě považovat za jakési pravidla světa. Tzn třeba že sféry jsou silné dle toho, jaký typ lidí žije. Bylo to tuším i ke konci hry, kdy jedna sféra skoro pohltila jinou, protože se většina lidí chovala určitým způsobem odpovídajícím dané sféře.

Každopádně ze začátku tam byla dost dobrá věta, která vlastně míří na mě:
"Ne každému přijde hraní v takovém zvláštním prostředí, kde se člověk může setkat s čímkoli myslitelným, intuitivní."
To je ten můj problém, no. V celém článku je sice popsáno spousta věcí, ale řada z nich mi přijde jako "pravidla pro pravidla". Prostě existují, protože vypadají dobře, než že by měli nějaký hlubší smysl a zcela zapadají do škatulky "vše je možné". Klidně může vzniknout další verze, která nad všechno výše zmíněné začne popisovat existenci tzv. ježčích cestovatelů, kteří vznikají jako projekce snů a zhmotňují se skrze nový artefakt ukrytý na pomezí sfér a útočí na snící lidi. Prostě naprostá hloupost, kterou jsem si vymyslel během pár sekund, ale je v takovém světě naprosto možná.
Na jednu stranu obdivuji, že někdo byl schopen vymyslet a sepsat tak obsáhlé fungování "všehovesmíru" a snažil se vytvořit mytologii a strukturu světů mimo ten náš, o který by se mohla opřít existence různých bytostí a vlastně i fungování všeho možného, ale osobně v tom nevidím takový přínos. Ba naoapk.
Silný a smysluplný příběh, který může mít navíc nějakou morální hloubku, lze zanést do zcela běžných mantinelů.
Něco tak obsáhlého jako fungování sfér podle mě nepřináší benefity, ale naopak jasně přináší efekt "vše je možné". Myslím, že na Planescape Torment to jde vidět, že v rámci herního média s takovou šílenou volností nedokáže smysluplně pracovat a přinést konzistentní fungující příběh. Snaží se vyprávět "lidský" příběh v obrovských kulisách, kde se děje jedna abstraktnost vedle druhé.
A tak místo abychom sledovali cestu hlavní postavy a byli napjatí a drželi jí palce, jak se vypořádá s následující situací a zda dojde svému cíli, tak sledujeme hlavní postavu bez znalosti motivace jak putuje světem, kde vše je možné a kde ho klidně po 50 hodinách hraní může zabít ježek cestovatel, vlastní stín nebo další ze stovky výmyslů, které existují jenom proto, že si někdo řekl, že by mohli být cool.
@Red (01.01.2022 04:35): To s tím portálem bylo pro příklad světa s létajícími lidmi. Tam by se tomu měli divit.
V Sigilu se samozřejmě portálu divit nebudou :)
Ale měli by se tam divit dalším věcem. Nebo se nediví právě ničemu, protože vše je možné. A to je pak ten svět, který nemá žádné reálné důsledky, viz můj komentář.
Beru, že řada těch věcí je v tom originální návrhu světa mimo hru vysvětlena, ale je pak na vývojářích, aby hráče dostatečně seznámili se zákonitostmi toho světa. Minimálně o věcech, které aktivně používají.
Nebo mají říct "můžou hrát jen lidí znalí tohoto světa".
Jinak je to docela alibistické napsat příběh, který nedává smysl pro nově příchozího hráče a schovávat se, že je to vysvětlené jinde.
Že Baldur vychází ze světa D&D Forgotten Realms jsem věděl, byť osobní zkušenost jsem s ním neměl. Věděl jsem, že tam jsou postavy, které mají nějaké větší význam a ve hře nejsou rozpracovány a to je v pořádku. Nepamatuji se totiž, že by příběh Balduru nějak nefungoval. Je to teda dávno, co jsem to celé dohrál až do konce všechny díly.
@OndrejVasicek.cz (01.01.2022 03:05)
BTW kdybys nevěděl, Forgotten Realms z Baldurs Gate je také svět D&D a Elminster nebo Drizzt jsou jeho pevnou součástí. Všechno to lore světa, ras, měst, bohů atd nebylo vymyšleno scénáristy hry a jsou zde desítky her ze stejného světa.

Sigil je město tisíce dveří, je založené na tom, že všechno může být portál a ten portál je jednosměrný. V rámci toho místa je to normální, proč by se tomu tedy měli právě obyvatelé Sigilu divit? Jiná sféra není jen jiná planeta s jinými parametry, je to sféra kde můžou panovat absolutně jiné zákony a Sigil je místo, kde se ti obyvatelé různých sfér chtěně a často nechtěně setkávají. Stíny jsou také součástí jiné zvláštní sféry a jsou to nějaké obrazy materiální sféry o které existují knihy. Prostě ten svět nějakou logiku má, do jaký míry na to nejsem kvalifikovaný:)
@Red (01.01.2022 01:40): Díky za zpětnou vazbu. Příběhovou část jsem dal do spoileru.
Vůbec jsem netušil, že ta hra vychází z již existujícího settingu. To je pro mě zajímavá novinka. Myslel jsem, že jde o výtvor tvůrců hry.

Můj problém s Lady of Pain jen reflektuje problém se světem, kde je možné všechno. Já se celou hru snažil pochopit a uchytit, jak daný svět funguje. Jak fungují sféry, Sigil, jaké mají různé postavy roli, jaký má význam historie, kterou hra předkládá. A většinou to byl hrozný chaos, kde jedna věta vyvolávala tři další WTF otázky.

Jde o to, že i když je svět fantaskní, měl by být uvěřitelný a dodržovat vlastní nastavená pravidla. Jinak je nedůvěryhodný a může se v něm stát tzv cokoliv a nic nemá váhu. Tzn je naprosto v pořádku mít svět, kde lidé umí lítat, protože si autor vymyslí nějaký nový orgán nebo upraví zákony fyziky na jiné planetě. Dokud se postavy chovají adekvátně a svět reflektuje nově nastavená pravidla, je vše v pořádku, protože víme, že třeba můžou lítat jen do výšky sto metrů nebo jen půl hodiny, pak se unaví. Stejně jako víme, že jejich let má maximální rychlost a nikdy se tedy nedostanou z města A do města B třeba za hodinu. Je to určitá jistota, kterou máme díky nastaveným pravidlům, i když jsou třeba odlišná od reálného světa. Čím více fantaskních pravidel do světa přidáme, tím je samozřejmě těžší udržet iluzi jeho pravdivosti, ale jde to.

A teď si vem, kdyby do daného světa s létajícími lidmi najednou nějaká postava prostě přešla z města A do města B za 1 minutu teleportem. Teleport nikdo nevysvětlil, nikdy se o něm nemluvilo a ani se o něm nemluví, prostě tam je a dokázal přenést postavu a nikoho to neznepokojuje a žádná z postav na to nereaguje, jako by to bylo normální. To by bylo docela WTF, ne?

A přesně tohle se děje v Planescape Torment každou chvíli. Dějí se tam věci bez řádu a smyslu jen proto, že to tak chce scénárista. Lady of Pain možná entita typu Cthulhu, ale pokud ne ona, čekají ve frotně desítky postav a předmětů, které něco dělají, protože to chce tvůrce děje, ale ve fungujícím světě to nedává smysl a vyvolává to otázky.

Takže si tak v poklidu hraješ, hra ti představí třeba ty stíny a ty se snažíš je nějak logicky vysvětlit, proč vznikli, jaké jsou jejich motivace, kdo je poslal. Akceptuješ, že nějaký stín existuje, ale hledáš za tím to fungování toho světa. A to tam prostě není. Vše okolo stínů je snůška nesmyslů. A věcí jako stíny je tam fakt mraky.

Prostě mi přišlo divné, že spousta lidí vynáší do nebes hru, která je sice originální, má svoje kouzlo a atmosféru a jiné klady, ale je tak neuvěřitelně nefunkční v příběhu, který je podle mě u her tohoto typu stěžejní. Že lidé vychvalují styl psaní, přestože ten writing ve hře opravdu není nic extra. Kdejaká průměrná knížka to strčí do kapsy.
Považuji hry za umění a geniální formát, který dokáže přinášet zážitky, o kterých se knihám ani filmům mnohdy nezdá. Ale když už bych měl někomu ukazovat krásu her, tak mě přijde nešťastné, když nostalgie takto pokrucuje objektivní názor. Pak je tu samozřejmě moje subjektivní zkreslení a subjektivní preference ostatních :)
@OndrejVasicek.cz (komentář): Pěkný (i když bys měl asi 90% dát do spoiler tagu) komentář a s většinou souhlasím. Moc nereflektuješ, že Planescape je příběhová kampaň pro D&D, a do toho trochu spadá mnoho z toho, co bych nekritizoval. D&D RPG systém proto dává smysl a že hra neobjasnila Lady of Pain, stejně jako spousta postav a věcí Sigilu je hrůzná právě ta nepopsatelnost a to, že zemská logika a zákony se na jiné sféry nemusí vztahovat. Je to jako kritizovat Lovecrafta, že pořádně neodhalil podstatu a historii Cthulhu, respektive spíše, že to neudělal někdo v počítačové hře na jeho svět navazující:)  Lady of Pain je součástí lore toho světa a počítačová hra by rozhodně neměla stanovovat lore pro kampaň hráčů RPG nějakými vlastními interpretacemi za hranicemi současně známého.
Ono to obsahuje rovnou v základu i tu češtinu? To je příjemné překvapení.
@emxd (27.11.2020 22:33): V tom přebindování kláves jsem hře křivdil. Je to tam, jen jsem si toho nevšiml.
Mě se to děje pořád, mám vybraný všechny postavy, házím je do útoku proti nepřiteli a ony zmateně pobíhají a vracejí se, jakoby nechtěli opustit pozici. Ta chyba není v samotném pathfindingu, skoro to vypadá, že záleží na vzdálenosti nehledě na překážky (možná v rozsahu původního rozlišení) Jak to bylo v původním si nejsem jistý, ale když něco působí úplně dementně tak to asi není dobrá věc na přenos. V BG určitě do sebe nenechali jen tak mlátit, pokud to člověk aktivně nenastavil v chování. Další věcí jsou cutscény, bez titulků, v původním rozlišení. Ty základní postavy mohli na to aspoň trochu zrevidovat. I když animace jsou pořád pěkný tak na 25 monitoru to dnes vypadá trochu jinak než na tehdejší 14ce.
Ukládání by mi dávalo smysl kdyby byl jeden quick save, jeden autosave a potom manuální úložky. Ale jakmile je jeden quicksave jedna uložka a manuálně vznikají taky pořád nové a nejdou přepisovat tak při tomhle hromadění bych čekal lepší managment.
Každopádně už jsem v závěrečné pevnosti, takže už asi nic zkoušet nebudu:)
@Red (27.11.2020 02:02): Hmm, to máš nejakú smolnú verziu... :) Čo je to? Steam?

Mne sa zoomovanie nijako nemení pri zmene lokácií, ostáva rovnaké, aké som si nastavil. Takže v tomto neviem ako poradiť :0. Možno preinštalovať?

Hotkeys si vieš meniť v gameplay options -> assign keys. Či mal si na mysli niečo viac advanced?

Savy musíš mazať po jednom, áno. V starom PST sa dali savy zgrupovať? Popravde, už si to nepamätám, starý PST som hral tak 15 rokov dozadu a tieto mikrodetaily mi už z hlavy vyfučali. Viem, že čo sa týka starých IE hier, v IWD2 musíš tiež mazať savy po jednom. Ale inak mazanie savov v EE ide jednoducho, označíš -> delete -> confirm. Save zmazaný. Nové savy dáš New -> confirm. Save vytvorený. Premenovať savy vieš cez doubleclick.

Postavy v boji sa správajú takým štandardným IE spôsobom, žiadny zázrak to nie je :) ale PST nie je Starcraft, takže mi to až tak neprekážalo. Kliknem na útok -> postava zaútočí. Kliknem na retreat -> postava zdrhne. S modernými RTS sa to porovnávať nedá, ale v porovnaní s klasickým PST sa mi EE zdá viac fluidné, menej trhané. Boje v starom PST boli hardcore čo sa ťažkopádnosti týka. Vyslovene najhoršie z IE.

Quicksloty sú síce doubleclick, ale môžeš si ich nabindnúť na hotkeys. Defaultné sú F1-F5. Aj keď osobne som itemy tiež používal vždy z inventára.

Edit: Ešte ohľadom zoomovania, na beamdogu som našiel thread na BGEE -> link, ale tam to už bolo vyriešené v 2014.

A k tým quickslot hotkeys, defaultné F1-F5 fungujú, len keď klikneš na tú quickslot ikonku, lol :). Ale keď si default prebinduješ na custom, tak to funguje aj bez toho.
@Red (27.11.2020 02:02): To s tým zoomom bolo aj v BG:EE - tiež sa mi akoby o jedno pootočenie myši zazoomoval pohľad bližšie pri prechode lokáciou, ale myslel som si, že je to nekompatiblitiou s širokouhlými monitormi, prípadne veľkými rolíšeniami - v každom prípade, nejako ma to nerušilo, nie je to nejako viditeľné, všimol som si to tiež len náhodou, keď som počas hrania pohol kolečkom myši po prechode do novej lokácie.
Tak nevím, jak všechny recenze i místní uživatelé chválí jak je EE kvalitní remaster tak já mám teda opačný dojmy. Jen namátkou v každém zoom se mění každou změnou lokace, i když mám maximální oddálení tak přesunem do jiné lokace se mi zase zoom zmenší. Podivnosti v ukládání, kdy quicksave nějak funguje, ale normální uložení je naprosto utopený mezi těmi quicksavy, nejde normálně vlastní nazvanou pozici uložit jako v ne EE, prakticky se musí napsat znovu. K tomu ten bizár, kdy si to množství pozic chci mazat tak to normálně musím po jednom a když nemám vybranou pozici na smazání tak pořád můžu mačkat na smazat, pořád mi hra háže upozornění jestli chci opravdu mazat a v reálu se nic nemaže. Postavy se v boji chovají naprosto dementně, nechají do sebe sekat bez obrany a naoopak když dám útok na vzdálenějšího nepřítele nějak zmateně pobíhají na místě. Shortcuty nejde nijak přenastavovat a tak se svým zvyklosti s hrami IE mačkáním C místo do postavy neustále centralizuju pohled. Používání rychlých předmětů a schopností je úplně stejně nepochopitelně dementní jako v původní verzi, tedy dva kliky místo jednoho, prakticky je příjemnější třeba ozdravováky používat v intentáři.
@Richmond (30.05.2020 15:46): @Tulareanus (30.05.2020 16:38): Tak beztak si nezahraji ani jeden, dokud Myth Drannor nebude k dispozici třebas na onom GoGu :) (a shánět to někde draze na ebay apod. nebudu, zase tak moc po tom netoužím) a podobné EGA kousky z osmdesátek (jako první Pool) mě obecně příliš nelákají, mám tam vyhlédnuto několik zajímavějších než Pool of Radiance, ale i ty mám až na posledních příčkách pomyslného žebříčku "až nebude co jiného hrát":).

Čili můj DnD run vypadá zatím nějak takhle-> IWD série (dohráno), BG série (hraji) + Siege of Dragonspear (ten dám zvlášť, původní hru si nechci kazit Enhanced edicí :)), ToEE, Planescape Torment, EoB série, Darksun série, možná znova ty Ravelnofty... tak snad mě to nepřestane bavit někde v polovině a dotáhnu to (už i tak to vidím možná do příštího roku minimálně :)), na některé kousky (viz. třebas ten Darksun) se chystám už pěkně dlouhou dobu.
@Isair (30.05.2020 15:35): Pri Myth Drannor by som určite bral do úvahy Mickov komentár, pamätám sa, ako som sa s ním o tej hre osobne rozprával, keď to hrával a najviac sedí z jeho komentára asi toto "rozťahaný dizajn dungeonov, strašne obrovské a obrovsky nudné, pathfinding, nemožnosť posúvať výhľad okolo družiny za určitú hranicu".
@Isair (29.05.2020 23:15): Oh, tak to už máš možná fakt ten čas, kdy by druhé hraní mělo být fajn. Měj i na paměti, že jsme dalece RPG zkušenější. Co jsme kdysi řešili hodiny, teď prosvištíme rychlostí blesku. Imho v pohodě dnes PST dohraješ do cca 80 hodin. Ale nechci zase přehánět. ;)
@Jab (29.05.2020 23:10): Souhlas, problém je, že já už skoro vše zapomněl:) (fakt si pamatuji akorát tak tu příběhovou kostru a některé zajímavější úseky, ale jinak skoro nic). Planescape jsem dohrál snad dokonce jen jednou a to už je hodně dávno, zatímco u BG a IWD se dohrání počítají na desítky (i když k Baldurům jsem se taky už takových 8 let nedostal, až zase nyní).
@Isair (29.05.2020 23:07): PST je příběhová hra. Já ji dohrál jen dvakrát v životě a upřímně nebudu ji dohrávat znovu, dokud většinu věcí nezapomenu. Jen by to kazilo zážitek ;)

Nemá to prostě tu replayabilitu jako BG 1 a 2. Stojí to opravdu na výjimečném settingu a příběhu.
@Jab (29.05.2020 23:01): "hraní nějakého RPG, kde si nemůžeš na měsíc dva odpočinout, páč vypadneš z toho nejdůležitějšího - příběhu. :)"

Tohle je v posledku asi největší nevýhoda Planescape :p, žádný inventář.

Sakra, jestli se s tím budu patlat podobně jako teď s Pillars/Baldurama/Icewindama, tak možná taky nebudu v závěru vědět, co jsem dělal na začátku :p, byť si ještě hrubé obrysy příběhu pamatuji.
@Jumas (29.05.2020 21:32): Já tu logiku taky chápu a je to recht. Něco jak když Civ 5 upozadila nespokojenost ve městech a mně to naopak vyhovovalo. Ale že by s tím (společným inventářem) stálo a padalo celé RPG hraní, to ani ve snu. Přiznej si vlastní obavy. Staráš se o rodiny a hrozí ti stovky hodin hraní nějakého RPG, kde si nemůžeš na měsíc dva odpočinout, páč vypadneš z toho nejdůležitějšího - příběhu. :) To pak chápu, že tíhneš k max tak k akčním RPG. Ale... Jednou caparti vyrostou, a pak se k Planescapu či Witcherovi 3 vrátíš. A... Zažiješ herní nirvánu! ;)
@Malignus (29.05.2020 16:47): Hmm nad tím jsem taky uvažoval:). Beholdery chci určitě co nevidět dát, ty mám i na GoGu (Pool je blbě k sehnání), pak jsem tam chtěl přihodit ještě Ravenlofty, nicméně ty jsem hrál poměrně "nedávno" (na mé poměry, když mi jedno RPG trvá x týdnů či měsíců :), takže na ty se asi nakonec vykašlu) a Menzoberranzan jsem taky dohrál někdy koncem minulého roku.
Řešení toho inventáře je jednoduché - hrát RPG, kde není více postav :) Tohle by mě tedy taky štvalo, ne že ne. Už jen přeskládávání předmětů do Horadrické kostky v Diablu II a LoD mi moc nesedlo.
@Laurona (28.05.2020 19:18): Tak to už si vůbec nevzpomínám, už je to nějaká doba, co jsem to dohrál naposledy:). Byť mám v plánu to v brzké době zopakovat v rámci Infinity engine "runu" :) (zatím jsem si zopakoval oba Icewindy a teď jsem u prvního Balduru, byť k tomu chci před Planescapem ještě přihodit ToEE a rovnou zkusit i rozporuplný Siege of Dragonspear).
@Isair (28.05.2020 18:00): Tak jsem teď zjistila, že i ten Nordom je bojovník. No ani jeden z těch dvou není to co jsem si představovala ale budiž :D. A jak obtížné je projít v roli bojovníka pevností lítosti? Já jsem v této lokaci hodně využívala plížení a následný silný útok zpoza stínu. Horší však bylo, když jsem musela bojovat tváří v tvář s praktickou inkarnací. Tento souboj byl snad nejdelší z celé hry, protože to byl vždy úder a následný útěk. neměla jsem moudrost na dostatečné úrovni a musela s ním bojovat

Ještě by mě zajímalo, nevíte, zda je někde ve hře brnění, či nějaká jiná ochrana na tělo pro Bezejmenného ? Zarazilo mě, že tam má volný slot, ale nic jsem vhodného nenašla, co by si mohl nasadit.
@Laurona (28.05.2020 16:11): Tak ale Morte je zrovna opravdu bojovník, tím myslím jako povoláním, čili má časem o něco nižší Thaco, vyšší hod na životy atp. co obvykle bojovníci mívají. Pravda, že zbraní ho nevybavíš a sílu má nízkou (byť se mu tam tuším nějakým způsobem daly ještě bonusově zvýšit staty). Osobně hraju hlavní postavu vždy jako za bojovníka, přijde mi, že se tohle povolání k němu prostě hodí nějakým způsobem nejvíce, na druhou stranu mu beztak dávám vyšší moudrost, charisma, int, takže je to bojovník trochu na baterky :).
@Red (28.05.2020 16:40): tak konkrétně u této hry by mi stačilo, kdyby se předměty přidávali do inventáře postupně..zaplnil by se inventář hlavní postavy, dál by se plnil inventář další postavy, co je v pořadí. To vše pod podmínkou, pokud bych měla označenou celou skupinu. Je jasný, že když mám označenou jednu konkrétní postavu, tak to sebere pouze ona.

Společný inventář se mi taky nezdá jako úplně špatný nápad, jen by byl asi dost nepřehledný - musel by mít funkci řazení, či mít záložky (zbraně,svitky,amulety...)
A jaký tedy alternativní model? Má být jedno kde je kdo fyzicky? Má být společný inventář skupiny nebo se předměty mají mezi členy distribuovat náhodně nebo podle nějakých podmínek? Mně by přišla dobrá vychytávka kdyby třeba šípy šly postavám s luky, na druhou stranu zase mi přijde nesmysl abych s jednou postavou vybíral truhlu a lučišník z ní na druhé straně mapy dostával šípy...
Ten inventář je stejný napříč RPG hrama. V shadowrun či wasteland taky.
@Isair (28.05.2020 15:51): Popravdě si vůbec nevzpomínám, že bych v Icewind Dale s inventářem měla takový problém. Hrála jsem enchanced edition, tak jestli to tam neměli lépe pořešené ale fakt už nevím..

Bojovník myšleno s velkou sílou a silnou zbraní :) V podstatě bych jinak mohla za bojovníky považovat všechny, protože jsem kouzlila a taktizovala minimálně. Většinou jsem na nepřítele naběhla a sekala do něj zbraněmi, co kdo měl.
@S4TW (28.05.2020 15:31): Tak tak, mě naopak občas třebas v takovém Pillars trochu otravovalo, že k předmětu vždy běžela nejbližší postava, když takhle byla v každém koutu místnosti jedna skříňka, skupina se ti akorát rozeběhla po celé místnosti a když jsi chtěl jít dál, chvíli trvalo, než se zase seběhla do své formace. Kdyby tam byla možnost to vypnout, asi bych to udělal. Jistě to byla prkotina, ale dávám přednost tomu, jak to bylo uděláno v IE hrách.
Naopak ale otevření inventářů všech postav jedním klikem se mi v Pillars dost zamlouvalo. A určitě by nebylo na škodu, kdyby hlavní postava s plným inventářem automaticky předávala itemy do inventáře dalších postav, jak píšete níže. Což klidně mohli v EE nějak vyřešit, když už se jedná o EE :).

Nicméně divím se, že to Lauroně tak vadí, když dohrála Icewind Dale, ve kterém si přeci na to už musela zvyknout :).

A ještě ke komentáři... Morte je přeci bojovník:). Pravda, že poměrně netradiční, ale v přední linii něco zastane.
@S4TW (28.05.2020 15:31): teď jsi mi připomněl ještě jednu věc. Pokud jsem měla např. nějaký amulet umístěný v rychlém slotu, a pak jsem tentýž sebrala, místo aby se umístil k tomu, co již mám (v rychlém slotu), umístil se zvlášť do inventáře - tudíž zabral další místo a musela jsem ho ručně přidat k tomu v rychlém slotu....Prostě celkově mě ten inventář štval, to už bylo jedno s druhém :D
Pak už jsem vše nesbírala, ale ze začátku, když nemáš moc peněz, jsi rád za cokoliv, co jde prodat.
@S4TW (28.05.2020 15:31): Mě taky ne. Ale zaujalo mě to taky, páč na tom vlastně něco je. Že by se měly zaplňovat i inventáře dalších NPC je vlastně logické. :)
Mě to teda dává smysl, že věci sbírá vždy hlavní postava, stejně tak konverzace dělá hlavní postava, i když máš vybranou celou skupinu... chápu, když člověk má takovou tu nemoc a sbírá všechno (sám tam spadám), tak to může být lehce opruz, ale nevybavuji se, že by to třeba v BG bylo jinak... řekl bych, že tohle už je taková ta známka hráčské pohodlnosti, mě osobně také správa inventáře nebaví a často mě to hru otravuje, ale určitě by mě nenapadlo to vypíchnout jako jedno z hlavních mínusů hry :D
@Jab (28.05.2020 14:53): panel na sbírání okolních předmětů jsem využívala, ale to neřešilo to, že jsem musela klikat na jednotlivé postavy, pokud jsem u té hlavní měla plný inventář :/ Popravdě na módy mě nenapadlo se kouknout, jak jsem zvyklá hrát bez nich.
@Laurona (komentář): Předměty sbírá ta postava, kterou máš označenou. Pokud máš označeno více postav, tak je sbírá vždy první ze skupiny (tzn. nejčastěji Nameless One). V těch EE verzích je pak nějaká vyfikundace, kdy sbíráš i předměty okolo. Btw určitě existují mody, které přidávají "bag of holding". Tedy v podstatě bezedné pytle.
Už jsem před koncem, zákonně dobrá postava a od Triase mám jeho meč (Celestial fire). Zaboha nejsme schopnej přijít na to, jak ho transformovat na něco použitelného...v návodech nic.
Help? :D
@AlieN (07.05.2020 22:01): ten feeling z roleplaye se mi právě za toho mága nezdál. Hlavně kouzla s epickým průvodním videem, který ve výsledku udělal nepřátelům hovno poškození. :D
@Longin (07.05.2020 21:53): Za zloděje jsem nikdy moc dlouho nehrál, za bojovníka jsou souboje ještě triviálnější a díky masivní HP regen je skoro nemožné zemřít, je tam pár jiných dialogových možností, a je celkem zábava všechny mlátit masivní sekerou po hlavě, když takové rp sedí k postavě... ale není to taková zábava jako high level kouzla.
Dialogy záleží spíš na statech a vysoké in/wis/cha je vždy doporučeno, takže pak je otázka jestli chceš hrát optimálního mága a nebo trochu zkripleného fightera - za hloupou postavu bych Planescape nehrál, tohle není Fallout.
@Jab (07.05.2020 21:56): Já vím, že jsem tady vedl na toto téma nějaký flame, že stačí maxovat moudrost a ze hry nejsi o nic ochuzen za bojovníka, u kterýho čekám, že ty boje budou rychlejší.
@Longin (07.05.2020 21:53): Ono to má za mága asi nejvíce smysl, páč boostuješ inteligenci a případně další statistiky (charisma, moudrost), které nejvíce využiješ i v dialozích. 7c tuším jel za bojovníka s max konstitucí. Páč regeneroval životy hned jak o nějaké přišel. Ale krom těch soubojů nevím, proč toho zloděje či válečníka brát.
Subjektivně co je dnes lepší na replay? PST:EE nebo vanilla s volně dostupnými módy?
Nevíte tuhle příšerku můžu normálně zabít? Narazila jsem na ni v sigilském podzemí a je oproti ostatním nepřátelům relativně snadné ji zabít, tak mě to trochu zaskočilo, jestli náhodou není součástí nějakého úkolu nebo tak něco..
myslím, že by se mělo jít přidat ke všem frakcím - ale napřed se musíte přidat k anarchistům (myslím že je třeba být zlý a chaotický pro to) - pak můžete infiltrovat všechny ostatní frakce, to jest: chaotiky, spalovače, boží lidi, vnímavé.
Poradíte mi prosím, můžu se stát členem více frakcí nebo si mohu zvolit jen jednu a u zbytku mám potom smůlu? Jde mi o to, že teď se můžu stát členem spalovačů, tak jestli do toho jít či ne.
@Jab (29.12.2018 08:13): a, tak moje chyba... ale stejnak jsem cekal, respektive chtel, aby ty konce byly pestrejsi :), trosku mi to tu chybelo, ale jak rikam, takovy detail, ktery mi chybel k absolutni dokonalosti
Šťastný konec není. Je tam jen přijetí odpovědnosti a promptní odeslání do válek krve. Nebo vyhnutí se odpovědnosti (sebevražda).
Tak jsem to stihl před koncem roku :-) a jako příběhově se jedná o nejlepší zážitek, jaký jsem u her zažil... ale pár mini výtek bych měl... té hře trošku chybí nějaký drive, všechno to stojí na dialozích a sáhodlouhých textech, to beru, ale aspoň nějakou hezkou závěrečnou cut scénu by si to zasloužilo, jako teda! a opět mi přišlo, že na to, jak se dá svět různě ovlivňovat, tak u finále to takový vliv nemá, jak vůl jsem se snažil být dobrák (což ostatně u her dělám často), ale stejně jsem neměl šťastný konec :( , tak k čemu mi byla má dobrota... ale i tak se jednalo o výborný herní zážitek, jsem rád, že jsem tento rest dohnal! tohle je výchozí bod, jak budu hodnotit kvalitu příběhů u her.
@Zx Atari (05.06.2018 10:23): Nie je, prvý post bol modifikovaný 05. mája - je to mód a čeština funguje, z nejakého dôvodu, len na Steame, podľa popisu (či by nestačilo len prepísať súbory v GOG verzii, aby fungoval aj tam...)
@Jab (05.06.2018 10:11): Tak ten prvni post je rok stary. Tzn by bodlo info od nekoho,kdo je s tim dukladne obeznamen Jabe :) Ja co jsem jen v rychlosti kouknul,tak by to melo pridavat nejake questy a podobne.
To PS: T - Unfinished Business Reloaded uz je implementovane ve hre,nebo je to nejaky addon? A je to prelozene? :D
@Longin (13.07.2017 16:57): To je tá od Birdmana/Mawericka. Dopreložené sú akurát nové veci. Ale tvrdí, že má súhlas od pôvodných autorov. Aj Beamdog ich kontaktovali priamo a dostali súhlas na zoficiálnenie tej češtiny, ktorú tam prihodia v novom patchi.
To je úplně nová čeština nebo přepracovaná od Birdmana/Mawericka? Aspoň by mohl uvést autory...
Inak je nová verzia češtiny 2.0. Kedže to hrám, tak konečne je plne funkčný dabing postáv a vyzerá aj konečne doriešená diakritika. Odkaz nižšie v diskusii.
Jojo, je to z Beamdog fóra, borec překládá i ty chyby z původního překladu, co mu tam lidi nahlásí. Ty co mají steam verzi, se stejně za čas dočkají oficiální aktualizace. Tohle je spíš pro nedočkavce nebo pro držitele nelegální verze.
Najlepšie a najlegálnejšie asi bude dať odkaz na Beamdog fórum, kedže tá čeština odtiaľ pochádza. Beamdog údajne kontaktoval autorov pôvodnej češtiny a dostal povolenie na jej oficiálne inplementovanie do Steam verzie. Zatiaľ však je len k dispozícii táto, bez menu: https://forums.beamdog.com/discussion/65 ... -ee-aktualni-cestina
Plne funkčná, len sú trochu problémy s písmenami "ť" a "ď" a zmizne občas dabing postáv. Vraj sa to ale vyrieši.