Pradávné svitky se znovu otevírají, aby odhalily další kus historie země Tamriel. Tento kontinent, omývaný ze všech stran rozsáhlým oceánem a do nedávných dob sjednocený v Impérium, už si v minulosti prošel mnohým. Pátý svitek vypráví o tom, co se stalo 200 let po událostech z The Elder Scrolls IV: Oblivion v severské provincii Skyrim, domovině lidu Nordů.
V minulosti se vždycky objevil nějaký hrdina, který zachránil situaci. Kdo se této role zhostí za situace, když se ve Skyrimu probudili draci, na které už nikdo nevěřil? Pradávné svitky to přitom předpověděly, stejně jako všechny předchozí hrozby. Naštěstí se v nich i tentokrát píše o zachránci Tamrielu, nazývaném „Dovahkiin-drakorozený“. Tento smrtelník umí mluvit jazykem draků a hlavně - dokáže je porazit. Na světě přitom zbývá jen jediný takový potomek drakobijců. Svitky však už nejsou konkrétní v tom, jak „Dovahkiin” z Tamrielu draky vyžene, ani jakého stavu, rasy či pohlaví bude. To vše už určí hráč, který povede jeho kroky hornatým Skyrimem.
Hlavní příběhová linie zabere 30 hodin a s vedlejšími úkoly se snadno dostanete přes stovku. Pátý díl The Elder Scrolls zachovává nelineární hratelnost a maximálně otevřený svět, což je jedna z hlavních předností celé série. Členitá krajina zahrnuje lesy, tundru, horská pásma a ledové pláně. Na své objevení čeká více než 150 dungeonů. Provincie Skyrim je sice méně rozlehlá, než Cyrodiil z TES IV, ale každé z pětice hlavních seveřanských měst je větší, než kterékoliv cyrodiilské. Kovařina ve Skyrimu tentokrát plní účel výroby vlastních zbraní a zbrojí, nikoliv pouhé opravy, jako v předchozích dílech. Z činností, zahrnujících dřevorubectví, farmaření a kutání drahých kovů, by si měl vybrat každý, kdo má blízko k práci. Přepracovaná Radiant AI by měla obyvatelům provincie dodat věrohodnější nátury a definitivně je tak zbavit prkenosti, která byla charakterům vyčítána v předchozích dílech. O kus dál se posunulo zpracování mimiky tváří a sedmdesát dabérů by zase mělo vyloučit dojem, že „všechny postavy dabuje jeden člověk“. Nový Creation engine, vzniklý zásadním vylepšením předešlého Gamebrya zajistil, že hra i v roce 2011 technicky držela krok s konkurencí soudobých RPG.
DLC Dawnguard, Heartfire, i Dragonborn měla několikaměsíční exkluzivitu pro konzoli Xbox 360. Pro PC verzi hry vyšel 7. února 2012 Creation Kit určený pro tvorbu modů.
V roce 2016 vyšla remasterovaná verze The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition - tato edice přinesla hru na konzole další generace, nabízí nové efekty, volumetrické paprsky slunce, dynamický depth of field, nové shadery pro sníh a zpracování vody a textury v mnohem větším rozlišení. Special Edition je také zaměřena na podporu modů a to nejen na platformě PC, ale i Xbox One. Jedná se o placenou verzi hry obsahující také všechny doposud vydané datadisky ke hře. Hráči, kteří vlastní na Steamu původní hru i se všemi datadisky či kompletní edici Legendary Edition, získávají tuto novou verzi zcela zdarma.
11.11.2021, na 10. výročí vydání hry, byla vydána Anniversary Edition, co je vlastně Special Edition patch + výběr Creation Content modů, které byly dříve placené. Obsah modů je různorodý - od survival modů po nové úkoly a předměty.
[přesunuto z komentářů]
No nemám co bych dodal, trochu jsem se bál o hratelnost, protože úplně nepreferuju first person real-time rpg, ale tohle je opravdu paráda.
Pro: Nej Bathesda hra, prostředí světa, hudba.
Proti:
No nemám co bych dodal, trochu jsem se bál o hratelnost, protože úplně nepreferuju first person real-time rpg, ale tohle je opravdu paráda.
Pro: Nej Bathesda hra, prostředí světa, hudba.
Proti:
Pro: Grafika, Nároky, souboje s draky
Proti: maličkosti a nebo klasické věci Bethesdy, na které jsem si už dávno zvykl