Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Trolla jsem sice ještě neporazil nebo neobešel, ale už jsem dokončil další questy a je to fakt bomba na Switchi. Používáte návody nebo jedete bez ? Já jsem musel dohledat komu odevzdat golden claw a kde začít quest pro vstup do tý legie. Možná jsem jen dával při zadávání q málo pozor. Ale ani v jednom případě jsem nevěděl, kam jít na mapě a musel dohledávat na netu.
Hola, díky za zajímavou diskusi! Díky ní jsem se konečně po letech neurčitého pocitu, že bych si Skyrim rád (znovu) zahrál, konečně rozhoupal, nainstaloval pár grafických modů a SkyUI a začal hrát. Za stealth archera...
Je to dobré jako tehdy! Jak se prosím jmenuje ten nutný survival mod?
@Charllize (20.01.2024 16:59): No naopak - celou hru jsem měl smithing a zbroje z něj za úplně k hovnu věc, pak jsem zjistil že se to dá přes ten nákup materiálů krásně rychle vymaxovat a zneužít k levelování, a pak jsem naopak měl rychle skrze to (a enchanting) ty nejlepší věci že jsem snad skoro nic jiného co jsem našel nepoužíval.
@AlieN (20.01.2024 16:55): Naopak to domyšlený je. V rámci té svobody co se snaží preferovat. Sám vidíš i teď jaká diverze v tom je. Jaký si to uděláš takový to máš :)

Třeba ten craft je zajímavý když využíváš jen zdroje co najdeš a natežíš. Krásně se to pak rozprostře progresem hrou a vybízí to i k větší exploraci. Já vím ze to někdo nechápe ale je to v kostce to samý jako když cíleně hraješ v crpg zlou postavu skrz rozhovory a evidentně máš o jiný možnosti :)
@Charllize (20.01.2024 16:51): Tak to neříkám, jako celek ta hra není úplně špatná, to jen ten leveling systém měla Bethesda vždycky dost nedomyšlený a snadno nabouratelný, Skyrim není vyjímka.

A "takhle se to hrát nemá" je debilní argument, ta hra je evidentně vymyšlená tak aby se to tak hrát dalo. Jsou hry kde je crafting normální častí gameplay která hru dokáže podpořit, vzpomínám jak mě bavilo třeba vydělávat si výrobou lektvarů z nakoupených surovin v Shadows over Riva. A světe div se, tu hru to nerozbilo ;)

Ale kéž by tohle byl jediný problém Skyrimu :D Jak jsem psal, Morrowind se dal rozbít podobně ještě mnohem víc, ale stejně je to lepší hra.
@Charllize (20.01.2024 15:54): Však už jsem ti říkal že jsem nedělal dýky, ale kvalitnější věci co dávají víc. A mám pocit že krom čekání taky fast travel mezi několika obchodníky. Už si to moc nepamatuju, nedělal jsem z toho nějakou vědu - prostě když jsem chtěl build s určitými perky, tak jsem si na něj rychle vyrobil dostatek levelů ;)
@AlieN (20.01.2024 15:44): Ok. Takže kovářka má 20 kusů matroše a potřebuješ 2400 kusů. Takže davas Wait 24 hodin 120x za půl hodiny? Hele jenom 120 24h waitů zabere víc. Když ty časový odhady trochu natáhneš tak tomu uvěřím. V případě dostatku peněz a vzhledem k celýmu procesu spiš pár hodin. A ze začátku hry nemožné, pac nemáš peníze :)
Kdysi to možná šlo jelikož se to zvyšovalo počtem vyrobených věci a na lvl 100 v kovářství stacilo třeba udělat 400 dýk. Teď se to zvyšuje kvalitou předmětu a ne počtem.
@Charllize (20.01.2024 15:03): lvl 100 v kovářství, to se blíží spíš té půlhodině. Nakoupit materiál, vyrobit gear, prodat, počkat než se obchodníkovi obnoví materiál, nakoupit... etc. On to není cheese, ale herní mechaniky samozřejmě. Ale hloupá, rozbíjí ten systém průběžmého progressu - proto je lepší že se Bethesda poučila a přišla s těmi featy.
@AlieN (20.01.2024 14:35): No, vždyť Jo, tak to funguje, vyrábíš věci a tím to zvyšuješ, nevím proč tomu někdo říká cheesovat. A nic na čem uděláš lvl 100 postavy za půl hodiny to fakt není :)
Cheesovaní je spiš když se někde někdo hodí do sneak pozice a nemůže bylo objeven a zvyšuje skill tím ze to nechá běžet a jde spát :)
@Gordon (20.01.2024 02:44): Tak cheesovat. Ono na ty dýky potřebuješ materiál a ten musíš nasbírat nebo koupit což je kusově a časově omezené. A jelikož třeba od 40 úrovně kovářství jich na postup o jednu úroveň musíš udělat třeba 30 a to se stále dál zvyšuje, zas tak rychlý postup to fakt není. Na začátku se na tom pár levelu rychle udělat dá, to jo :)
Je výroba zbraní atd. důležitá součást hry ? Mám za úkol vyjít na nějakou horu a tam v cesťe nějakej troll nebo co to je. Po třech ranách je po mě a sám mu ubírám strašně málo. Nebo to chce dát ten quest zatím stranou a vrátit se tam až později ? Až budu např. vyšší level plněním dalších úkolů ?
@Charllize (12.01.2024 12:44): je to trochu cheat, protože běží na enginu Skyrimu, ale Enderal existuje a je lepší :)
V podstatě zachovává to dobrý ze Skyrimu, a to méně dobrý dělá mnohem lépe (příběh, postavy, design dungeonů a explorace).
@SilentWolf (12.01.2024 08:16): Survival je teď pevná součást hry a každý kdo má speciál nebo anniversary edici ho tam má. Jde vypnout/zapnout v options. Pro plno lidi bude u nej největší problém že v něm není fast travel, ale to je taky fajn věc jelikož fast travel ve Skyrimu skoro totálně zabijí ty desítky náhodných věci co se po cestě někam můžou stát a kolikrát jde fakt o dost zábavný a zajímavý věci.

Souboják na blízko je trochu clunky ale zas tragédie to není. Kouzlení a luk jsou ale o dost lip udělaný. Prostě jak jsem už říkal několikrát survival+vyšší obtiznost = lepší hra. A hra podobného stylu z fantasy prostředí stále jiná/lepší neexistuje.
@SilentWolf (11.01.2024 21:07): Ono to funguje nasledujúcim spôsobom:

1. scaling loot - tam, kde má hra naprogramované, že je random loot sa scaluje. Scaling je ešte rozdelený niekedy na typ lokácie a nepriateľov, aby sa nestávali také tie diabloviny, že z medveda vypadne daedrické kladivo.
2. pevne definovaný loot - sú miesta, kde má hra naprogramovaný pevne definovaný loot bez ohľadu na scaling
3. crafting - ignoruje akýkoľvek scaling
@Charllize (11.01.2024 21:55): Survival co tak koukám vyšel do Skyrimu 6 let po vydání hry. Tak asi nemůže být řeč o tom, že to tak bylo zamýšleno a asi to nemůže být bráno v potaz v diskuzi o Skyrimu který mnozí hráli při vydání. Oblivion taky nehodnotím podle modifikace OOO, která jej taky trochu zachránila a hra byla težší.

Vtipné je že se nepoučili a ve Starfieldu ty nejextrémnější podmínky na planetách vyústí v kašlání postavy a rychlejší spotřebu staminy. :-D prostě to be finished..by modders.

Ale ten Survival mé zajímá. Jen se v dnešní době nejsem schopen přenést přes ten souboják. To už bych se z nostalgie vrátil do Oblivionu - tam je to větší srdcovka.
@AlieN (11.01.2024 21:46): Ano Todd udělal chybu ze hra neměla survival už v základu 2011 a měla nastavitelnou obtiznost. Kdyby byla na pevno něco mezi master a Legendary hra by sice neprodala 40 mega ale měla by lepší pověst. A ještě jedno říkám, TES hry jsou o tom jaký si to uděláš takový to máš, bohužel dost lidi to neumí. Tudíž ten challenge tam může být nyní velký, stačí jen chtit a mít jistou herní sebekázeň. Můžu ti zaručit ze na Legendary plus Survival většina lidi nedojde ani do Vorařova :)

To si děláš srandu ne? Vždyť když si tu hůl bral má to tam napsaný k čemu je. A jasne ze drak chcipne, je to ukol a jdeš tam s tema straznejma, to tam mají stát a koukat? Lidi jsou proste debilové a vůbec by to neměli hrát když nezvládnou základní věci. Tohle nemá designem co dělat. Co by za to jiný Ai ve hrách dali kdyby uměli sundat draka. To je už moc na mně, debil absolutně neví co dělá a je to chyba hry :D
@Charllize (11.01.2024 21:08): No pořád je to docela hrozný, ale už tak nějak hratelně. Vanila Oblivion hratelný nebyl.
Ale jak píše SilentWolf, Skyrim nemá a nemáže představovat challenge dokud si ji tam schválně nevyrobíš, je to hra pro děcka.

@Charllize (11.01.2024 20:22): Tahle výtka platí o jakékoli komplexnější hře a u většiny teda ještě mnohem víc než u Skyrimu. Jenže součástí kvalit hry je jestli tě dokáže dost přitáhnout i k těm složitějším mechanikám a naučit tě je - což tady je fail Skyrimu jednoznačně, když nepozná že nedělá damage protože hra se v klidu odehraje i bez něj, tak z toho přece nemůžeš vinit hráče, to je prostě blbý design.
@SilentWolf (11.01.2024 21:07): Ve Skyrimu to tak určitě není. Můžeš mít klidně ebony vybavení na lvl 1 když víš co a jak. Craft, pevne daný loot na určitých místech a nepřátele určití co mají pevnou výbavu celou hru. Celou hru tam mas bandity v kožkách a i jejich leadeři většinou nejdou dál jak na steel nebo orčí armor. Ale samo par nepřátel tak jak píšeš funguje taky. Velmi se v tomhle poučili z Oblivionu kde tohle bylo hrozný.
@Charllize (11.01.2024 20:22): proto jsou hry od Bethesdy ideální pro lidi, kteří v životě žádnou hru nehráli. Tam nepotřebuješ nic vědět ani umět. Drak umře i na světelnou kouli, prostě ho zabijí parťáci. Ty u toho vypiješ 70 lektvarů a jde se o draka dál. Vše je na mapě, dialogy přímočaré a tupé, díky level scalingu máš vždy zbraň, která tak nějak odpovídá nepřátelům kolem tebe.
Zrovna Bethesda opravdu nedělá hry, ke kterým by byl potřeba řidičák jak ty píšeš a i proto je adekvátně kritizovaná. Nainstaluješ to osmiletému děcku a nepotřebuje to ani česky, nikdy se ti neozve že neví jak něco udělat. Díky tomuto jsou skvělé! Ale taky debilní. Ale taky skvělé!
Teda Starfield do toho hodil vidle, protože má tak debilní U.I. že na to potřebuješ vysokoškolský titul a krabičku ibalginu. Tam se nevyzná nikdo.
Nedávno jsem sledoval nějaký náhodný stream Skyrimu. Dotyčný bojoval s tím prvním drakem u pevnosti. Vzal si na něj magickou hůl a šil to do něj o sto šest. Akorát ta hůl kouzlila light ball, tedy kouli světla co osvití třeba temnou chodbu. Do toho draka střílí i několik strážných takže životy mu pomalu ubývali a ten hráč měl za to ze ho porazil. A přesně takhle to je se Skyrimem a jeho kritikou, takovýhle lidi to hrajou a pak chodí po fórech s tím jak to je blbě udělaná hra. Přesně tenhle příklad vystihuje v kostce jak plno lidi tu hru hraje. Já bych možná na hraní her vydával něco jako řidičák :)
@Rapier (11.01.2024 15:56): Já hral Morrowind a Oblivion. Hlavně ten Morrowind mě ze začátku bavil, cca 2 - 3 hodiny, pak se dostavil hrozný stereotyp a já se u toho hrozně nudil. A na zážitek z Fallout 3 bych nejraději úplně zapomněl. Ani ten tolik oblíbený New Vegas mi nepřišel kdovíjak přeúžasný... :(
@John Mirra (11.01.2024 14:51): náhodou TES Skyrim je fajn hra (osobně mám raději TES Oblivion), jen zkrátka musíš některé věci Bethesdě odpustit předem ale kdo je dokonalý, že?!
Fallout 3 jsem nehrál, Fallout 4 je docela fajn, taková typická Bethesdí hra no, starý dobrý Fallout 1/2 to není. Když zapomeneš, že existuje např: The Witcher 3, nebo Zelda hry, anebo Genshin Impact, tak dostaneš kupu zábavy. :)
@John Mirra (11.01.2024 14:51): já mám nové Fallouty rád, takže věřím, že i TES by pro mě byl, ale chtěl bych to dát od prvního dílu a to je šílená investice, takže jsem se ještě nedokopal, ale možná pojedu jen 3-5 a první dva si doplním někdy v daleké budoucnosti :D
@S4TW (11.01.2024 14:17): Já mám s bethesdími hrami už zkušenosti a vím, že je prostě rád nemám a to, co provedli novým Falloutům, jim nikdy neodpustím... ale říkal jsem si, že ten Skyrim by teď stál za zkoušku (hezká atmosféra, hudba), tak bych třeba aspoň jedné jejich hře přišel na chuť.

A takhle si to říkám už asi 5 let, tak jsem to chtěl konečně prubnout a... :D
@John Mirra (11.01.2024 11:15): Special edice přibyla každému, kdo měl původní hru v Legendary edici. Hra ze steamu zmizet nemůže. Sám jsem Legendary edici kupoval až o pár let později po vydání Special edice, a normálně to jde hrát.