Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Bragi (27.02.2025 22:28): To platilo keď som bol malý chlapec, cudzie ženy zastavovali mamu, že ňu ňu ňu - mne v lete vybledli vlasy na blond, ale iba v detstve a potom to prestalo, keď si v 9 rokoch uvedomíš, výbuchy, strieľanie čo deň a ty si to zažil
Zkouknul jsem pořádně ty screenshoty a hlavní zlepšení a vidím ve kvalitě textur a modelů. Vypadá to dobře.
Ja viem, len som si tým peklom prešiel, ale naopak "one click" verziu z celého srdca vítam, aspoň si to zahrajú aj novší hráči. (aspoň by teda mohli/mali nech vedia čo je to poriadna hra).

BTW ja mám u SS-kách (to je skratka ako víno :-D) 100%.
@mazar1234 (27.02.2025 11:06): nikde netvrdím, ze jde o zradu. Remake nikde neslibovali, ale to jak nedávno "hajpovali" to přejmenování na 25th anniversary edition s tím, že to bude mnohem víc než slíbili v původně ohlášeném ss2ee, to mohlo trochu jako naznačení remaku působit. O to víc, že najednou nechtěli splnit svůj přislib rozdání ss2ee všem backerum zdarma.

Jinak, žádné autoexecy a configy není už roky od vydání new dark módu třeba řešit. SS2 jede na win 11 naprosto bez problémů. Nacpat do něj mody už tak úplně na jedno kliknutí není, ale také to není nic hrozného.

Nicméně tahle edice dává naději, že přinese dost QoL vylepšení a právě třeba instalace módu bude ještě jednodušší. To by mohlo komunitu po letech popostrčit v novou tvorbu. Za mě se celkem těším co to přinese.
@Cobot (27.02.2025 08:44): Oni to ale +- hovorili, už nejaký čas, že to je nejaká "pohodlná one click kompilácia" všeličoho. To nepovažujem za nejakú zradu, jasne kto chce si to upgradne/vytuní po svojom, ale "One Click" riešenie môže mnohým vyhovovať.

Napr. ja už by som dnes nevedel konfigurovať "autoexec.bat + confyg.sys", aby si mal rôzne využitie nezmyslov typu EMS/XMS atď.... a Dos4gw bol prelom, preto dodnes milujem Syndicate.
Odpověď na dotaz z podpory Nightdive:

Greetings from Nightdive Studios!
 
Thank you for sharing your thoughts and for being a loyal supporter of the System Shock project over the years. We truly appreciate your passion and dedication, and we’re sorry to hear about your disappointment regarding the updated terms for System Shock 2: Enhanced Edition.
 
To address your question, the shift from System Shock 2: Enhanced Edition to System Shock 2: 25th Anniversary Remaster reflects our commitment to delivering a truly remastered experience that goes beyond what was initially planned. The remaster is being designed to modernize the game significantly while retaining the core elements that made it a classic. This includes visual enhancements, audio upgrades, and quality-of-life improvements, making it a more comprehensive update than originally envisioned.
 
We understand that this change has affected backers like you, and we deeply regret any frustration it may have caused. Our intention has always been to honor the support and belief you’ve shown in this project. While we may not be able to provide the remaster for free under the original terms, we hope you’ll see the value in the effort we’re putting into making System Shock 2 the best experience possible for its fans.
 
Your feedback is incredibly important to us, and we’ll be sharing more details about the remaster as we get closer to release. We hope you’ll give it a chance and continue on this journey with us.
 
Thank you for your understanding and for being part of the System Shock community.
 

Tak jsem zvědavej, co z nich vypadne. Třeba to bude příjemné překvapení.
Inflácia nepraje investorom, ale naopak dlžníkom. Vitajte v reálnom svete špekulatívneho investovania.

Tak to proste chodí. Ešteže som o tom nevedel, tiež by som tam dal :-D

Ale tak to všeobecne špekulatívny problém Futures obchodov, napr. keby si sa pred 2 rok totálne zadĺžil a nakúpil by si kakako a kávu za vtedajšie ceny dnes tak si milionár.
@Cobot (16.02.2025 12:25): Chápu to tak, že ti co jako já provedli pre-order (nikoli Kickstarter backing) mají také smůlu. A zatím rozdíl mezi EE a modovanou verzí také příliš nevidím.
@Tarhiel (16.02.2025 01:38): jj je to zvýšení hranice z 30 na 50 dolarů pro získání SS2 zdarma. Měl jsme to napsat jasněji.Jo nemuseli to nabízet vůbec a člověk by to neřešil, ale takhle to zamrzí.

Nadruhou stranu, kdyby fakt vypustili kompletní remake ve stylu SS1, tak bych jim ty peníze klidně dal. Mě osobně tootiž to co ukázovali dřive jako SS2 EE zas tak moc nenadchlo. Prakticky se to nelišilo od modované verze. TTakže jsem čakal spíš jen rychlejší instalátor a začištěnejší verzi a nějaké quality of life věci. No uvidíme.
@Cobot (15.02.2025 16:29): Nechápal som, v čom je rozdiel, až kým som si neprečítal, že Humanoid Mutant tier je od $50 a vyššie, čož je facka podporovateľom ako ja, ktorý si kúpili vtedy tú 30 dolárovú tier + pridal som si neskôr fyzickú zberateľku, teda ja by som na ňu nárok stále mal mať.

Ale je nefér, že to teraz opäť menia. To, že im remaster trvalo nejakú dobu vyladiť im nevyčítam, viem, že odvedú dobrú prácu (priebežne to sledujem na Dicsorde), ani to, že zmenili meno (to mi je úplne jedno).

Dúfam, že sa to bude dobre predávať a snáď sa tým zaplatí aj remake. Ale ľudia na nich budú nasratí za to, že to zasa menia - a právom.
We have some exciting news to share with you… the release of System Shock 2: 25th Anniversary Remaster is fast approaching! In March during GDC 2025, we will announce the game’s release date during The MIX’s Spring Game Showcase livestream.


Najdi rozdíl:

January 22, 2021 
We’d also like to announce that anyone who pre-orders System Shock remake will receive System Shock 2: Enhanced Edition for free and ALL Kickstarter/Backerkit backers who backed at the $30 level or higher will also be receiving SS2:EE for free. It’s our intention to release both System Shock remake and SS2:EE around the same time. SS2:EE has evolved into more than what we were intending. This will be a complete source port to our KEX engine. All the character and weapons models are being remade, and we’ve received permission from the Shock community to include many of the mods that have become standard for many Shock 2 veterans. 

February 14, 2025 
As a reminder, Kickstarter backers at the Humanoid Mutant tier and above will receive a free key for System Shock 2: 25th Anniversary Remaster when the game releases. Important note, similar to how you received your digital copy of System Shock Remake, your key will be sent to the email that you have listed on Backerkit .

Správně hra změnila název, takže nic nedostanete :)

Jedině tedy, že by opravdu udělali kompletní remaster dvojky. To bych jim pak i odpustil.
[přesunuto z komentářů]

Hra která mě psychicky vydeptala tak, že jsem to prostě vzdal. Tohle se mi stalo tuším jen u Silent Hillu.
Tak konečne prvý trialer na SS2:EE je vonku - a vyzerá to fantasticky :)

Jedna vec mi v tom remasterovnaom intre chýba, ale aj tak vyzerá skvelo a moc ma tým potešili.
Nah za něco přes 20h

Jednička mi vzhledem k roku přišlo impresivnější, na druhou stranu se mi líbila možnost rozvoje postavy a namluvené audiology.
Je trochu škoda, že dělají SS2 EE. Najednou stranu lepší než drátem do oka a určitě to bude posun, ale vůbec by mě nevadil ramake stejně jako u prvního dílu. Ta hrs je prostě geniální.
@hanak_v_exilu (08.07.2022 16:20): Zkus to příště za psionika (laserová pistole a zbytek psionické schopnosti). Úplně jiná hra. Dokud jsem hrál za marine, tak jsem také vždy skončil u assault rifle, tohle mě donutilo hrát jinak a bylo to velmi příjemné překvapení.
Já měl právě všeho vždycky přebytek. Používal jsem jen obě pistole a wrench a crystal. Plus samozřejmě psy-op nebo jak se ta koule jmenovala. Výjimečně brikarnu a assault rifle. Vždycky hraju na nejtěžší a s prstem v nose. Jsem holt drsňák :)
@Tarhiel (08.07.2022 16:10): Nejlepší je kombinace energetické pistole a později samopal. Když střílím na ten druhý mód, tak většina nepřátel padne na maximálně dvě rány. A když střídám tři pistole, tak se ani nemusím tolik vracet k nabíječce. Pokaždé si říkám že příště zkusím jinou variantu a pokaždé skončím u téhle.
@Cobot (08.07.2022 10:09): Ja som recykloval až pri druhom a neskorších playthroughs, tiež som nevedel, že to ide, ale ked som to zistil + zistil, čo všetko ide zrecyklovať, tak to dosť uľahčí veci, aspoň nemáš problém s nakupovnaím nábojov/opravami/modifikáciami zbraní, ktoré používaš.

A ja som väčšinou pooužíval pištoľ, neskôr samopal, inak nič iné (okrem wrench/Crystal) - ten až do konca hry so všetkými troma variáciami nábojov a nič mi nechýbalo.

Všetko ostatné som recykloval.
Já jsem to taky nikdy nezkoušel, protože jsem nevěděl že to existuje. A i kdybych věděl, tak bych to nepotřeboval. Už jsem u vysílače a za celou dobu jsem vystřelil cca deset nábojů. Ale protože v RPG vždycky chorobně hromadím zdroje, tak jsem je chtěl alespoň využít.
@hanak_v_exilu (07.07.2022 17:49): Myslím, že nie, už si to presne nepamätám.

Ale viem, že sa dajú recyklovať kvetiny (tie, ktoré sa dajú zobrať do inventáru), samozrejme junk food a náboje do zbraní, ktoré nepoužívaš.
@H34D (06.04.2021 09:51): Třeba pro mě je odpověď jednoduchá - System Shock 2. Prey se mi líbil, ale tak jediné, v čem SS2 předčí, je grafika a zvládnutější závěr.
@H34D (05.04.2021 16:11): samozřejmě SS2. Příběh je pro mě zajímavější, uveritelnejsi a hororovejsi. A bez SS2 by Prey nebylo. Ono je to ale těžké Prey je řemeslně dokonalé, ale při jeho hraní jsem se prostě toho pocitu copy paste z předchozích shocku nemohl ubránit a trochu mi ho to kazilo. Pokud by vyšlo první Prey mluvil bych ale prakticky jistojistr opačně :).

@Paul (05.04.2021 16:36): many je odfláklé a graficky ošklivé. Do hry ale zapadá super. Dát to do nové grafiky a vytunit hratelnost včetně bossfightu mohlo by to být mnohem lepší.
@Paul (05.04.2021 13:23): To je dobře, takhle by mě mě to mělo bavit. A s Leonardem z Mementa mám společný jen vnitřní hněv a sexy postavu (Kunick potvrdí).

I pro ostatní, já samozřejmě budu v Deus Ex číst všechno. Jen něco odklikat by mi přišlo jako hřích.

Poslední dotaz do publika - System Shock 2 nebo Prey (2017)? :)
@H34D (05.04.2021 13:19): zrovna v DeusEx se různe logy a rozhovory hodně hodí. Nabízí rady, loginy a hesla k různým cestám postupu.
Jinak SS2 mě taky čeká, ale jak rád zdůrazňuješ, ještě je třeba dokončit jiné věci.
@H34D (05.04.2021 13:19): Proto taky píšu že pokud od toho člověk nečeká čistokrevnou střílečku, tak nemá problém. DOOM to tedy opravdu není. Deus Ex sice nějaké dialogy má, ale jsou to dialogy z nichž se dozvíš o alternativní cestě do hlídaného objektu, nebo kontakt na klíčovou osobu. Zbytek jen dotváří příběh a dá se klidně odklikat.
@H34D (05.04.2021 13:19): tak to sme na tom taky uplne stejne, ja uz ted napr u Borderlands 2 po 3 tydnech hrani ani ty dialogy nevnimam, beru to jen jako takova ta snaha aby se vysvetlilo slovy ze se tam jako ze neco deje, ale u System Shocku 2 sem se snazil vzdy zastavit a zkusit pochopit ,vstrebat ten text abych co nejvic nasal atmosferu, v Deus Ex dialogy sou ale neni to nic extremniho.
@H34D (05.04.2021 13:19): Deus Ex má (mimo jiné) i perfektní questlog kam se zapisují i dialogy. Ale nemůžu říct, že bych tam musel nějak často koukat, pokud člověk netrpí krátkodobou amnésií jak Leonard v Mementu, neměl by mít problém.
@hanak_v_exilu (04.04.2021 21:00): Noo, tak asi v tom nejsi úplně objektivní - nevíš, jak dokážou být lidi a hráči neschopní. :) Z vlastní zkušenosti vím, že byly doby, kdy se mi ve hře prostě nechtěly poslouchat audiology a číst vzkazy, bral jsem to tak, že na příběh si radši pustím film. Ve hře jsem chtěl jen rychle klikat, střílet, takže jsem kdysi v SS2 jaksi ani neměl vůli pochopit, co po mě hra chce a co musím udělat, abych se dostal dál. Věřím, že tak to má více lidí.

Ani teďka nejsem úplně fanda dialogů ve hrách, proto nehraju RPG. System Shock mi vyhovoval těmi audiology, ale jsem zvědav na ten Deus Ex, protože tam už nějaké dialogy jsou... Mně se nebude moc chtít si to usilovně zapamatovávat nebo nedej bože zapisovat (screenshotovat). :) Uvidíme, jak mi to půjde do hlavy, ale spoléhám na to, že intuitivní přemýšlení bude stačit k dalšímu postupu ve hře (tedy podobně jako v sérii System Shock a Thief).
@Red (04.04.2021 18:58): když jsem to zvládl já, akčními hrami více méně nepolíbený (nepočítám-li devadesátky), tak to dáš také. :) Za mě, zahrej si původní HL, pak SS2 a nakonec ten slabší Deus Ex. :)
@H34D (04.04.2021 19:30): Zvláštní. System Shock 2 mi nikdy nepřišel jako něco do čeho "musí člověk dospět". Není to komplexní hra, nemá žádné netradiční mechaniky, ani přehnanou obtížnost. Jestli člověk nečeká čistokrevnou střílečku, nebo hardcore RPG, tak není důvod proč by ho měla první půlhodina odradit.
@Red (04.04.2021 18:58): Buď v klidu, v HL nic takového není, je to veskrze jednoduchá hra, zkus třeba rovnou Black Mesu a uvidíš. :)

Ale jinak to dospění do hry plně chápu, SS2 jsem rozehrával v minulosti 2x, jednou před 20 lety, jednou asi před 8 a poprvé jsem se nedostal přes první zakódované dveře a podruhé snad ani k první funkční zbrani. :)
@Bravewolf (04.04.2021 18:52): Nemyslím si, že by konšpiračné teórie mali za prioritu pohybovať sa v doméne reality, typicky sa realite vymykajú. Samozrejme, to čo som napísal o Deus Exe bolo myslené s nadsázkou, ale nepochybne DX konšpiračný podklad rezonuje s dnešnou dobou viac, než SS2. SS2 v porovnaní pôsobí ako klasický RPG shooter.
@emxd (04.04.2021 18:47): nadcasovy? Jen autori vzali par konspiracnich teorii o kterych vubec nepremysleli a poslepovali je nelogicky a nerealne do sebe. Nadcasove sou nektere pouzite konspiracni teorie ve hre a ne hra, naopak,ta podle me spatne tyhle konspirace pouzila, resp. autori
Deus Ex je nadčasový, hlavne jeho konšpiračný naratív. sars-cov-2 je gray death, astrazeneca je ambrosia.
Kedy hrať Deus Ex keď nie teraz.
@H34D (02.04.2021 22:12): Já DE, SS (a třeba i HL) občas zkouším ale vždycky mi to přijde moc složitý. Tak se aspoň utěšuju se, že až herně dospěju tak mě čeká to nejlepší:)
to uz vidim daleko vic podobnosti mezi Vampire Bloodlines a Deus Ex nez mezi SS2 a Deus Ex s tim rozdilem ze na Deus Ex si ani nevzpomenu /spis v negativnim slova smyslu) a Bloodlines me uchvatil a prikoval.

@MCZ (04.04.2021 13:24): presne tak, krome hernich mechanik a propracovanosti me na Deux Ex vse ostatni iritovalo, hlavne to deni a pribeh byl naprosto postaveny na hlavu a poslepovany z konsipracnich teoriich o kterych autori ani mozkem nezavadili cehoz bylo dukazem jak nesmyslne,nesourode a nerealne to bylo poskladane.
Já mám to srovnání docela jednoduché. Deus Ex jsem cca dva roky na zpátek zkusil rozehrát znova a jak se mi ta hra nelíbila dříve, posledně mi přišla ještě horší (třeba ta AI mě už vyloženě štvala, akce je vůbec bída). Zato System Shock 2 jsem prošel několikrát, bavil mě vždycky hodně a umím si představit, že si ho časem dám zase (možná si počkám na tu novou verzi).
@Rapier (04.04.2021 08:20): Deus Ex je hodně jiný než System Shock 2. Obojí je sice immersive sim se silnými RPG prvky, ale v Deus Ex nemáš respawn, není to horror, jsou tam NPC, mapy jsou spíše otevřené než klaustrofobní, hraješ prakticky jednotlivé mise místo abys měl jednu kompaktní mapu ...
To jsou filozofické diskuze... :D
Mě popravdě přijde atmosférou lepší jednička než dvojka... :p
@H34D: gratulace. Osobně mám SS2 na seznamu těch absolutně nejlepších her co jsem kdy viděl, hrál. Je ostuda že jsem jej několikrát rozehrál, prošel ty obtížné sklady a vždy pak z nějakých nespecifikovaných důvodů nedohrál. Ale nikoliv proto, že by mě hra omrzela!

S dlouholetým kamarádem jsme vedli spory o to zdali je lepší Deus Ex nebo System Shock 2. Pro mě podobně jako pro @hanak_v_exilu: je jednoznačně lepší SS2. Hodnotil bych podobně. K té hře se vždy rád vracím a stále mě baví. :) Aneb Karlééé mohu tomu dát 11 z 10, viz recenze ve Score na Unreal?

A protože mám nefalšovanou radost ze složené ranní zkoušky, tak zvyšuji na rovných 100%!