Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 85
Prvé dve časti filmových Votrelcov (dvojka s najlepším finálnym súbojom ever) a prvý Predátor sú pre mňa už od 6 rokov ideálne večerníčky. Na hre AvP sa mi páči, že ponúka kampane za mojich obľúbených vesmírnych zmrdov a pridáva aj zraniteľného mariňáka.

Votrelec.
Prekvapil úvod. To, že som začal ako facehugger, musel som si nájsť svoju obeť a potom som sa musel za malého votrelca vlastnoručne porodiť a vyrásť na obávaného zabijaka bolo úchvatné a radím to k mojím najpamätnejším herným zážitkom. Ovládanie je potom kus nemotorné, Votrelec je rýchly a tak na to treba trochu tréningu. Inak to je zaujímavé, no asi najmenej atmosférické.

Predátor.

Za môjho druhého najobľúbenejšieho zmrda vesmíru (sorry, Votrelec je proste top) to bolo zaujímavé tiež. Planéta plná nástrah, bohatá výbava, schopnosti a zábavné lovenie bezradnej koristi. Oproti ľudom má Predátor rozhodne na vrch, no Votrelci už dokázali zavariť podstatne viac. Každopádne dobrá kampaň, ale asi zo všetkých najslabšia.

Mariňák.
Najlepšia kampaň. Preplnená parádnou atmosférou a desivá. Rozhodne som sa cítil ako lovná zver vyspelejších lovcov. Mrazivé zvuky, tma, častá streľba, zraniteľnosť a strach o život.

Aj vďaka mojím obľúbeným vesmírnym postavám a nezabudnuteľnej kampani za Mariňáka sa jedná o veľmi vydarenú FPS.

Pro: dobrá atmosféra, kampaň Mariňáka, nezabudnuteľný úvod za Votrelca

Proti: krátke kampane, za votrelcov a predátora občas slabšie momenty

+27
  • PC 90
Vím, že je často první díl považován za povedenější a atmosféričtější, ale nemůžu s tím souhlasit (ale rád ho mám i tak moc).Dvojka má totiž na poměry fps dost dobrej příběh (oproti jedničce), a kampaň za mariňáka je po stránce atmosféry něco neskutečnýho.Nikdy nezapomenu, když jsem hrál demo, a ti vetřelci se ke mně dobývali skrz dveře, aby se nakonec vyloupli ze šachty za mnou...do toho ještě ta dokonalá hudba, a koná se fakt skvělá akce.Navíc - kampaň za vetřelce má taky to svoje - už jen začátek jako facehugger a chestburster neměl chybu.A Predátor? Ten si to tak štrádoval krásnou krajinou s vodopádama, skákal mezi stromy, občas nabodnul někoho na kopí..pohodička :).

Kampaně se hezky prolínaj, Lightech odváděl svojí práci skvěle (hlavně pěkně detailníma texturama), a Monolith tehdy ještě věděl, jak udělat zajímavej level design.Škoda, že místo pořádnýho pokračování AvP dělaj pořád nějaký rádoby Strachy a Condemnedy..ty tomuhle nesahaj ani po instalační obrazovku.Fakt ne.

Pro: A.T.M.O.S.F.É.R.A, level design, příběh, Harrison vypadá jak Arnie : ).

Proti: Nikdy nevzniklo pokračování na Doom3 enginu, které jsem si přál tak dlouho.

+25
  • PC 100
Oproti jedničce je u mě AVP2 100%. Především kampaň pro mariňáka je výborná (když zapomenu na trapnýho robota na konci.

Jak já se bál, když jsem uháněl z hnízda. Opravdu jedna z mála z her, kde se člověk bojí otevřít dveře a moc rád je za sebou naopak zavírá.

Pro: atmosféra, hudba, 3 kampaně, příběh, design, strach

Proti: délka, trapnej robot v předposlední misi mariňáka

+15
  • PC 80
Zajímavá FPS, která je originální hlavně díky rozdílnému hraní za 3 různé charaktery: Hra za nebezpečného netvora Aliena (lezení po stěnách, ukusování hlav), za Predátora (být nebezpečným lovcem, v pozdější fázi hry i být loven:)) a pěkné atmosferické a strašidelné (ala survival horor) hraní za mariňáka. Bohužel hra je docela krátká a po čase trochu stereotypní (téměř se nedá hrát vícekrát). Hlavním pilířem této hry je ovšem multi-player, který je hlavně díky velkému výběru postav (Alien, Mariňák, Predátor) tak zajímavý, není nad to neviditelny kosit houf mariňáků, nebo nenápadně ze stropu překvapit nepřítele Alienem. Jako plus bych určitě přidal i skvělou Atmosféru, při které jsem si často vzpomněl na starý dobrý film Alien:) (a nebylo to pouze tím, že tam občas pobíhali vetřelci:)). Zkrátka kvalitní hra a jedna z mých nejoblíbenějších co se multi-playeru týče.

Pro: Multi-player,Atmosféra, Hra za Aliena a Predátora (originalita) a kvalitní hororová akce za mariňáka.

Proti: délka hry, znovuhratelnost(prakticky není).

+14
  • PC 90
Tak a po celonoční pařbě dohráno. Výsledek? Mnohem lepší dojem než z prvního dílu. Tvůrci měli dva roky na vypilování chyb a jakoby četli moje výtky k jedničce. Ubylo nesmyslného respawnu (i když vetřelci se občas teleportují přímo mě za záda, to není jinak možný). Ukládat se dá normálně, bludiště se změnily ve víceméně lienární a smysluplné levely.

A je tu příběh! Samozřejmě nelze čekat nějaký oskarový scénář, ale kampaně jednotlivých postav se zajímavě prolínají, objevují se v nich stejné postavy akorát v jiných rolích a dojde i na parádní scénu z laboratoře, kterou si prohlédnete hned třikrát. A přesto jsou jednotlivé kampaně soběstačné, nezávislé a dějově si neodporují. Navíc tvůrci zařadili spoustu ingame animací, rozhovorů, naskriptovaných scén a je na to radost koukat.

Grafika se také za dva roky zlepšila a to snad o sto procent, takže bez problémů můžu říct, že hra vypadá skvěle i dnes. Všechny ty vesmírné lodě, cizokrajné planety, nehostinné kolonie i vypulírované stanice vypadají k sežrání, všechno se to krásně hýbe a akorát na animacích postav je vidět, že jde o rok 2001.

A hratelnost? Inu tvůrci poladili, vylepšili a překvapili (pravda občas i nepříjemně).

Začnu u vetřelce. Tady se moc nezměnilo. Vetřelec pořád umí rozsápat soupeře během vteřiny, nahoře a dole pro něj nic neznamená a zdraví si doplňuje žraním nepřátel. Přibyl brutální skok, který udělá ze soupeře kaši (když se trefíte), ubylo šílené bloudění a vetřelec se pohybuje v celkem reálných prostředích. Navíc první level si vyzkoušíte i hraní za facehuggera a poté za malého červovitého vetřelce, což je zas úplně jiný zážitek.

Predátor se moc nezměnil, ale tvůrci nám nedají nic zadarmo. Kdo čeká, že zapne modrý mód a bude lovit lidi, má smůlu. Zbraně dostáváme postupně, predátor se ze začátku musí spolehnout jen na kopí a zápěstní ostří (protože disk je na hovno a vrhači oštěpů brzy dojdou náboje). Po zajetí likvidujete vojáky dokonce jen ostřím. Ale samozřejmě se dočkáme a přijdou scény, kdy se z predátora stává smrtící stroj a likviduje nepřátele po desítkách. Z novinek mě potěšil doplňovač energie, což v kombinaci s doplňováním zdraví energií znamená skoro nesmrtelnost.

A nakonec mariňák. Mariňák má asi nejintenzivnější příběh. Nechybí překvapivá zrada, odříznutí od vlastní jednotky, opravdu intenzivní akce a celkem nečekaný konec. Vetřelci přichází odevšad, všude je tma, kterou prosvítíme jen drobnou baterečkou (noční vidění moc žere), stále se snažíte někam rychle dostat, kolem Vás se něco hroutí, padá nebo vybuchuje. Obzvláště na začátku si tvůrci hrají na horor typu "neviděné zlo" a docela se jim to daří. Aby to nebylo tak hutné, tak má mariňák spoustu nových hraček, některé k ničemu (pomalu brokovnice, zbytečná sniperka), některé výborné (rotačák, raketomet). Nejlepším pomocníkem je ale stále samozaměřující Smart Gun.

Celkově je AvP2 špičková záležitost, která napravila všechny chyby prvního dílu a nabídla prvotřídní akci.

Pro: Opět skvělá atmosféra, hratelnost se spoustou drobných novinek, slušný příběh.

Proti: Občas neférové odebírání zbraní, stále zbytky respawnu (teleportu) za záda.

+14
  • PC 85
Brilantní akční mňamka s úplně nejlepší atmosférou, kterou jsem napříč žánrem měl tu čest vidět (alespoň za člověka a za vetřelce - predátory nemám rád). Ze zbraní a boje vůbec neplyne požitek srovnatelný s Far Cry nebo F.E.A.R, ale o tomhle AvP 2 stejně nikdy nebyl. Mezi FPS velmi zásadní hra.

ALIEN dopadl ve srovnání s první hrou i filmovým univerzem na první pohled kontroverzně, není příliš bystrý ani pohyblivý (alespoň ne v klasické rovnici "ohrabaný alien vs. neobrabaný člověk"). Při prvním hraní to v pravověrném fanouškovi tam někde vzadu zůstává, nadáváte, ale při druhém už si na to beztak ani nevzpomenete. Škoda, že kampaň za vetřelce nebyla delší (i tak to ale bohatě stačí na celé CoD 4 :)). Alien také díky své značné "cáklosti" disponuje asi nejzajímavější náplní misí (vývin, aliení planeta...).

MARINE je myslím obdařen nejdelší kampaní a zcela určitě taky nejděsivější, hlavně v prvních levelech, kdy ještě nejste dostatečně otrlí. Dovedu si představit, že po téhle stránce byla hra v době vydání velký šok...

Přesvědčte mě, že za PREDATORa je hra také skvělá, a půjdu na 100%.
+13 +14 −1
  • PC 90
Tak touto hrou jsem opravdu žil. Chodil jsem kvůli ní pět kilometrů tam a zpátky abych si ji mohl zahrát (bohužel v té době jsem nedisponoval výkoným pc, takže to šlo jen u sestřenice, která na tom byla opačně). Opravdu jsem si vychutnával jednotlivé části a pak je dlouho prožíval.

Příběh a atmosféra....v době kdy tato hra byla novinkou, byly tyto dva aspekty na špici a i v dnešní době jsou na tom docela obstojně. A vzhledem k tomu, že si člověk může zahrát za všechny tři strany, tak je toto všechno ještě umocněno. Propletené linie všech tři postav a výborně se posunující příběh je příjemně konzistetní.

Velice povedená jsou různorodá prostředí, která za každou postavu projdete. Nemám prostě rád to, že většina stříleček má často stereotypní prostředí a projítím prvního levelu jste už viděli všechno.

Zvláště pak kvalitní je hudební doprovod. Hudba uvozující příchod alienů, je hudbou při které tuhne krev v žilách.

Velice povedenou kapitolou hry, jsou herní prvky. Hratelnost je velice příjemná a hlavně se za každou postavu liší. Zatímco pro aliena platí - rozsekat všechno co nejrychleji, za predatora si můžete vyhrát s postupným likvidováním nepřátel ze zálohy. No a za mariňáka střílíte do všeho, co se prostě pohne. Zvláště nepříjemné jsou chvíle, kdy mariňák hackuje počítače a hráč trne, jestli si nemá rychle přepnout na zbraň a odkud přiběhnou.

Co se týká multi-playeru, tak to je bomba. Nevím sice kolik hráču, ještě Avp2 hraje ale když se v různých mapách (z univerz Aliena a predatora) sejde skupina hráču, tak je to skvělý kolotoč výborné akce. A hlavně, člověk si může zahrát za další zástupce jednotlivých frakcí.

Tuto hru mám opravdu rád, protože všechno má tak akorát. Jediné co bych ji vytknul, je fakt, že za predátora a mariňáka, si v singleplayeru neužijete některých zbraní, protože v kampani se jich dočkáte až ke konci (na můj vkus se příliš dlouho musíte spoléhat na pulzní pušku). Jinak ale tato hra přináší výborný zážitek.
Takže 90%

Pro: Hratelnost, příběh, grafika, hudební stránka hry, atmosféra a multi-player

Proti: Některých věcí si prostě neužijete, jsou až na konci. Kromě datadisku, žádné pokračování.

+13
  • PC 90
Vynikající práce od mistrů strachu Monolithu. Kampaň správně dlouhá, rozmanitá za všechny tři rasy a multiplayer dodává hře další rozměr. Zamrzí možná hranatá grafika a možnost autosavu, ale hrát za mariňáka v dešti, s otevřenými dveřmi, okny a pivem, to skvěle vyvažuje. Jak rád bych uvítal trojku...

Pro: Atmosféra, rozmanitá kampaň, hudba, multiplayer

Proti: Grafika, autosave

+8
  • PC 90
Predátor -) Pocit moci
Mariňák -) Pocit 'naprosto pos*aný'
Alien -) Pocit naprosté nudy

Alien vám to pokazil..Stále opakující se puzzly které se vyřeší skoro sami.Za něj jsem to dohrál jednou...a málem jsem se unudil k smrti. Jinak využití ocasu a krev obětí..Pěkná :) 6.5/10

Mariňák nám dodal sebeúctu v boji proti nepřátelům. I přes to, že jsme na cizí planetě si vedeme dobře. Ze začátku jsou s vámi dva kolegové. Po příchodu do tunely spadne kamení a ? Začíná má oblíbená a všemi hráči prověřená stezka odvahy,křiku a věčně mokrých trenýrek :) Arzenál přibývá postupně a je dost pěknej 10/10

Predátor je spíš takový bonus. 3 velmi dobře známé pohledy,zoom a pěkný arzenál + desítky nepřátel. Užijete si každé zabití -) ať už Aliena nebo Mariňáka. A boss? To je ale úžasný :) 9/10
+7
  • PC 80
Mariňák; strach tu funguje dobře, no ale samotné útoky vetřelců pak působí divně a spíš než skutečnou hrozbu po tom leknutí se představují změť polygonů - nevím jestli za to mohl fakt, že jsem chtěl mít každého rychle za sebou a neposrat se strachy nebo jestli to skutečně nebylo správně graficky řešeno. Tma tu taky nefunguje nejlíp - můžete sice baterkou procházet temnou místnost, pak se leknout a pak zabít - ale to je tak všechno a hrr, už jste zase o kousek dál. Je to takové na jedno brdo, i když svým způsobem kouzelně udělané na jedno brdo.

Vetřelec & Predátor; je především experiment a spíš než hra je to taková 'jak by to vypadalo' a splnění přání jednoho fetiš kamaráda odvedle. Predátor se mi zdál nicméně nejslabší, otravovaly mě ty oční filtry, podivné zbraně a hloupý interface - určitě to šlo líp, jinak.

Pro: Emoce! Tedy strach, nejjednodušší na vytvoření - a naštěstí se to povedlo

Proti: Predátor, velmi často na jedno brdo vytvořené situace, diskutabilní znovuhratelnost

+4 +7 −3
  • PC 80
Pokračování mě trochu zklamalo nízkou obtížností. Mariňák už není zdaleka tak zranitelný a vetřelec už nám asi tak trochu stárne. Prostředí je fajn, jednotlivé levely taky, ale už to prostě není co to bývávalo. U jedničky jsem to za mariňáka svého času pomalu nemohl hrát, jak jsem byl posratý strachy. Ve dvojce už to je pohodová procházka. Hru hodně pokazila možnost uložení během hry. Atmosféra hodně utrpěla. Navíc se mi Lithtech engin nikdy nelíbil.
+3 +4 −1
  • PC 80
Přiznávám, že po prvním hraní mě AvP 2 docela zklamala (čekal jsem něco jako AvP), ale časem jsem jí tak nějak vzal na milost.

Jde o radikálně odlišnou hru od AvP (spojuje je asi jen název a potom samozřejmě filmová licence a vše co s ní souvisí), především co se hratelnosti týče. "Konzolovitost" AvP mi vyhovovala více (tím myslím hratelnost založená na replayabilitě, rychlosti a absenci (či limitování) save/load kombinace) - v AvP2 mě hraní na nějtěžší obtížnost (tj. bez savování) přestalo bavit v misi, kde musíte zabránit zničení úlu za Aliena. Na druhou stranu předpokládám, že AvP 2 je bližší filmovému vzoru než AvP, když už o tom píšu (což by mohl někdo brát jako plus).

Paradoxně nejvíc mě překvapilo (až bych řekl šokovalo), že zatímco v AvP bych kampaně seřadil od nějtěžší po nejjednoduší jako Marine->Predátor->Alien, tak v AvP to je Predator->Alien->Marine. Syntetik se sniperkou je něco jako Mamut na kopci :-) Čili z téměř nezničitelného Predatora se v AvP 2 stal takový školáček, který se musí bát vystrčit hlavu zpoza rohu, aby mu ji někdo neustřelil :-D

Každopádně kampaň za mariňáka je, celkem nepřekvapivě, ta nejpropracovanější část hry (řekl bych 50:25:25 co se kvality kampaní týče)...

Celkově je hra povedená, příběh tam je místy i zajímavý a ve zbytku neuráží, neherní scény se dle mého názoru vyloženě povedly, stejně tak i lidští "herci".

Doporučil bych ji fanouškům žánru (FPS), franchise, i sf obecně - jde o výbornou FPS (nepřátelé, systém a "feel" zbraní) s kvalitním příběhem.

Pro: Engine (od Blood 2 docela pokrok), neherní sekvence v engine, kampaň za mariňáka, filmová atmosféra

Proti: Standardní FPS, optimalizovaná na savování, nízká replayabilita, ne zrovna to očekávané pokračování

+2 +6 −4
  • PC 80
Mám rád universum Vetřelce i Predátora. Hrál jsem až druhý díl této 1s person střílečky, ale uchvátila mne svou grafikou, atmosférou a to jakým způsobem se dalo za jednotlivé charaktery zabavit jak v kampaních tak i v multiplayeru. Každý měl jiný styl a za každého se hrálo něják jinak. Protože mám rád rychle akce, kdy někam vtrhnu a rozsekám své okolí, tak mi vyhovoval vetřelec za kterého jsem rád hrával. Pokud jsem chtěl být co nejvíc vychcanej sáhl jsem po Predátorovi a pokud jsem chtěl procházet v klidu a napětí své okolí volil jsme mariňáka. Tři hry v jednom a desítky hodin zábavy :-)... rád na hru vzpomínám.

Pro: grafika, atmosféra, každá postava = jiný styl hry, multiplayer

Proti: zub času

+2 +3 −1
  • PC 60
Dík kouzelným svitkům jež zovou se Score jsem si hodil diskem do mechaniky a čekal. Ne, můj flašinet se nerozpůlil a ani disk mi nepřilétl zpět do rukou:-/ Podivné, přitom Preddy to umí...

No, nic. Jednoduše jsem se rozhodl napsat opět kritický komentář, ale teď již objektivnější, jelikož (dívá se na hodiny) jsem asi před deseti minutami dohrál AVP 2 za poslední charakter, invalidního důchodce. Tedy Mariňáka. Jednička patří mezi mé oblíbené hry, již coby Caelosátko jsem si poctivě kakal kupky do trenýrek... OK, už jsem byl trochu větší Caelosátko, nicméně kakal jsem si do trenýrek tak jako tak. Och, jak krásné fekálně orgastické noci to byly, když jsem běhal s pocitem klaustrofobie po chodbách, vůbec nevěděl kam do řitního otvoru mám vůbec jít a co tam dělat, běhal a běhal, nadával, křičel hrůzou, nadával na sousedy klepající na topení, snažil se ukočírovat infarkt a hlavně! Hlavně jsem se lekal jako u žádné jiné hry. A to prakticky za všechny charaktery (i můj oblíbený Alien byl lekavý, když na mou příšerku začal nějaký ošklivý voják pálit a já se... lekl). Originalita, zabijácká obtížnost, tři odlišné hry v jedné, vyrovnané charaktery, strach, lek, nemožnost uložení, prostě olt skůl. Takže, jednička je fajn, ne? Je. A to vše, co jsem výše vypsal ve dvojce prostě není. Je to něco jako, když máte skvělý film a někdo ho za nějaký ten čásek vezme, načančá ho, omrdá ze všech stran a vyplivne remake, který je k zblití, ale lemplové na to do kina půjdou, protože původní film je přece stará sračka. Chápu že mezi oběma díly není 20 let, ale ve hrách je, nebo resp. byl posun každým rokem, jen si zkuste srovnat hru z roku 1998 a 2000, je v tom co do všeho hodně velký rozdíl. Nuže, nějak to srovnáme v bodech (ve třech).

1) ALIEN - Snad jediná kampaň, jež přinesla překvapení a sice, vývojový cyklus. Není to teda nic echt, protože trvá jen jednu misi, ale je tam. I když uvítal bych alespoň možnost rozvoje až po královnu matku, se kterou bych si naprděl spoustu vajec, ze kterých by se vylíhla nepřemožitelné armáda Alienátorů, se kterými bych ovládl půlku vesmíru a vzal si za muže Dartha Vadera, po jehož náhodné smrti bych zdědil tu druhou (půlku). Ale to už by byla strategie a to je jiné capuccino (ale strategie s armádou vetřelců by byla jistě děsně zábavná, posílal bych je v houfech na lidičky a oni by utíkali a dělali áááá! my head! ááá! my leg!... a já bych měl radost, jak všichni umírají, načež bych poslal houfy facehuggerů jež by vložili své malé penisy do úst přeživších... (což se teda váže právě k AVP2, kde když mi skočil ksichtoobjímač do ksichtu, tak jsem se tou nucenou felací cítil zneuctěn)).

Ale dost snění, postavně se k tomu racionálizovaně. Kampaň za Vetřelce byla celkem dobrá, fakt. Asi jediná co mě bavila. Nebo ne, jediná co mě bavila. Velká inovace oproti jedničce je pounce jump (standartně E), to byla upe uža fíčurka, se kterou jsem si hopsal, lezl... Což by sice byla zábava, kdyby ten AVP 2 neměl obtížnost pro děti z vysoké školky. Kde se to vyloženě nevyžadovalo, jsem si prostě chodil jako s tankem v pohodě po zemi (zatímco v jedničce jsem hezky po stropě vrážel špičku svého ocasu do hlavy (zní to divně, nebo se mi to jen zdá? Zase orální polemika...). Nepřátelé mě viděli i z kilometru, takže co, skočit za ním, jednoho zdevastovat útočným skokem, zbytek rozsekat (v jedničce to bylo takhle: fláknout ocasem a rychle utéct, vyčkat, přiběhnout, sek ocasem, utéct, prostě jakási strategie. To tady nefunguje, všechno v pohodě rozsekám a jdu si dál, už jen vycházkový klobouk a hůlka chybí (jako rozkošný vetřelčík ve Spaceballs). Mimojiné, ocasem jsem neflákal v AVP 2 vůbec:-/ Nebylo to potřeba. U téhle kampaně mi chyběl strach o mého Alieníka, zdrcující rána ocasem, jistá strategie jak postupovat, protože vystavit se přímé palbě znamenalo jistou smrt. Nic z toho tady prostě není!!! Je to hlavně v té obtížnosti, oproti jedničce je to pokles o třista procent (jednička byla na jiné obtížnosti než Easy prakticky nehratelná:-) 7,5/10 2)

PRDÁTOR
- Jo, Prdátor. CO TO KURVA JE?! To má být zábava? Kdyby šla ta nesmrtelnost aspoň vypnout... Opravdu, tohle ne. Nebavilo mě to, nudilo mě to, byla to asi stejná zábava, jako hrát DOOM na IDDQD. Teda ten jsem takhle taky pro zábavu hrál, asi jako každý, ale rozhodně to nebyla zábava na dlouhé hodiny. Já chápu, že v jedničce to byla kokotina, že si Preddy nacházel různě umístěné energeťáky, ale udělat to takhle... Hrál jsem na easy, takže na vyšších obtížnostech je to snad omezeno (doufám v to!). Po každém problému jsem se hezky vyléčil, nabil a jelo se dál. Fakt mě to nudilo. Další věc. Alieni pro Prďátora v jedničce nepředstavovali nijak zvláštní problém, nejúčinější zbraní byl wristblade, nechat je přiběhnout a prásk jim do ksichtu. Tady... tady máte shoulder canon, takže když běží vetřelci, zapálíte si cigáro a chvíli pícháte prstem myš do levého oka. Kdyby běhali delší dobu, tak si docela dovedu představit, že u toho usnu. NAvíc, když už jsem u těch Alienů, v jedničce byly taky průhledné skripty, ale člověku to tak nějak nepřišlo, nebylo to vždy stejné, člověk slyšel jen zvuky, řev, klepal se jak startka a s hrůzou v očích čekal, odku se to rozdováděné stádo vynoří. A nakonec se stejně leknul. Ono tam i tak nějak utíkali, odběhli atp. Tady? Z kilometru vidíte vetřelce. Běží, běží, běží, běží a nikdy nedoběhne, máme přece na rameni kanón. Fakt nuda. Připadal jsem si jako bych byl jezdec v závdoní hře, jenom tam tak sedím a nějaký pablb dělá všechno za mě (ne doslova, samozřejmě, nikdo tady za mě nic nedělá, jen je to asi podobná nuda. Kampaň za Predátora se dá projet za úplnou chvilku, kde je totálně posraný souboj s bossem (říkal někdo Wolfenstein 3D?), na kterého plivnete a můžete se konečně profackovat, abyste se probudili z letargie. V jedničce byl Predátor taky silný, ale tady jsem se tak procházel, občas někoho zabil (musel jsem používat i jiné zbraně, které vůbec nejsou potřeba, jen abych si to aspoň trochu zpestřil. Na lidi wristblade a spear (sem tam disk) a na zbytek shoulder canon. Nač jsem tam měl třeba ten vrhač sítí, či bomby je mi záhadou. A jo, vlastně, na začítku jsem použil samostříl, aby se neřeklo. 3/10 3)

MARIŇÁK
- Jo, fajn, není to takový invalida jako v jedničce, kde ho zabil i pád z většího schodu, ale to je celkem na škodu. Nebál jsem se. Prostě jsem šel, všechno střílel a to je tak vše. Kampaň byla určitě záživnější, než za Predátora, ale i tak dost nuda. Nevím co k tomu víc napsat... Nůž byl trapný. 6/10

AVP 2 je na tom po technické stránce určitě lépe než první díl, je příběhový, navíc, jednotlivé kampaně se v příběhu "prolínají", nabízí pár vychytávek (ale jo, ten útočný skok u Aliena byl fakt fajn) ale to je tak vše. U mne jednoduše nesplňuje to co požaduji, na co jsem zvyklý z prvního dílu. Jo to takové víc user friendly. A grafika prvního dílu je mi bližší.

Říkal někdo multiplayer? Ten mě nezajímá, nehodnotím.

Pro: Technicky lepší než jednička, vývojový cyklus Aliena, útočný skok Aliena, příběh, jednoduché levely (pro někoho je plus, že nemusí nic hledat, nebloudí)

Proti: OBTÍŽNOST! Nesmrtelný Predátor, nuda, málo temné, nulové napětí, nulový strach, absolutně nelekavé, debilní konce jež v jedničce nebyly taky extra, ale člověk se i tak těšil, že tu svinsky těžkou hru konečně dohrál. Tady to jen tak nějak skončilo.

-2 +7 −9
  • PC 100
No odkud začít. Asi před 4 lety jsem dostal dostal od jedný kamarádky, oficiální příručku strategie k této hře, teda spíš mi jí nabídla, že to dostala a jestli to nechci. Já i když jsem vlastně to znal, tak jsem to nikdy nehrál. No doma jsem si jí přečetl. Dokonalé popsání postav a zbraní a když jsem si přečetl návod na singleplayer, dostal jsem chuť si to vyzkoušet. Ale ve hře bylo pár pasáží ze kterých jsem měl hrůzu, např. první mise za mariňáka, kde na konci jdete zachránit seržantku Hallovou. To jsem si říkal, že to radši přeskočim anebo že si nacheatuju smartgun a nesmrtelnost. No šel jsem do nejbližšího elektor obchůdku a u obsluhy jsem se zeptal jestli to náhodou nemají. K mému překvapení vážně měli, na pokladně jsem vysolil 300,- a šel domů to vyzkoušet. Instalačka v pohodě a spustil jsem to. V menu jsem se dlouho rozhodoval za koho mám hrát jako první. Vetřelce jsem si chtěl nechat na konec, protože mě lákal nejmíň a tak jsem se rozhodoval mezi préďou a Harrisonem. Tak jsem nakonec vybral mariňáka, protože jsem si chtěl zastřílet a vyzkoušet hackovací zařízení =D No hrálo se mi špatně, protože tma + divný zvuky = neustále ukládání a pauzování abych se koukal do příručky =D když přišel první vetřelec, tak jsem se ho docela lekl, i když jsem vlastně věděl, že spadne stropem, tak jsem ho odstřelil brokádou, ale ten parchant mě pocákal kyselinou. Tak jsem šel dál, přišla ventilace a potom takový schůdky, příručka radila abych vystoupil až nejvýš. Když jsem byl nahoře, zděsil jsem se, příručka povídala, že teď mě čeká hotová lavina vetřelců z obou stran. OK zapl jsem cheaty =D, proběhl jsem to se smartgunem, ale ztratil jsem se. Byl jsem z toho tak hotovej, že jsem to okamžitě vypl. Asi po týdnu jsem to zkusil za préďu. Šlo to hladce, ale opět jsem se nějak ztratil, když jsem se asi po hodině dostal na konec levelu uslyšel jsem řvát pretoriána, tak jsem to uložil a vypl =D potom jsem to zkusil za vetřelce, za něj to bylo v pohodě, protože jediný koho jsem se ve hře bál jsem byl já sám =D ale horší bylo zvyknout si na chůzi po stěně. Už jsem byl skoro na konci první části, když v tom mě uviděli dva vědci a zavolali na mě vojáka v A. P. E. obleku (ochrana před kyselinou), kterej mě sežehl plamenometem a chípl jsem. Hru jsem vypl a odinstaloval.

Před měsícem jsem si příručku přečetl znova a jelikož už nejsem takovej posera, hru jsem znovu nainstaloval na novej PC, nastavil nejvyšší detaily. A začl hrát.

Opět jsem si jako první vybral mariňáka. Probíhalo vše v pořádku, trochu jsem veděl kam jít, takže jsem to nemusel furt kontrolovat. První vetřelec mě vůbec nepřekvapil a sejmul jsem ho aniž by se ke mě přiblížil na 5 metrů. Potom když jsem vyšel schody, úplně v klidu jsem zmáčkl F6 (quicksave) a vešel. Nalevo jak, se vlna vetřelců snaží dostat přes mříž, jsem jim hodil z pulzní pušky ganát a všichni chcípli, pak jsem už jen běžel a střílel vše co se hýbalo. Poté se spustila druhá část mise, zachraň seržantku Hallovou, okamžik, kterého jsem se nejvíc bál. A taky je proč v těch ulicích to po vás chodí zepředu i zezadu a detektor pohybu funguje jen na 180°. A potom když jsem se dostal do toho hnízdečka, to opravdu začalo být děsivé, protože z obětí na zdech vyskakovali Chestbursteři a ještě po vás útočili trubci =) potéco jsem seržantku zbavil jejího Chestburstera, jsem se dal na takový útěk jako vždy. Zastavil jsem se až na ulicích, kde jsem se mohl otočit a kosit je pozpátku. jsem doběhl k obrněnýmu transportéru, hoodně jsem si oddechl. Druhá mise nic zvláštního, akorát na pár přestřelek =) ale na třetí misi jsem se těšil nejvíce =) to vývojáři vymysleli dobře, opět najít všechny zbraně a vybavení. A také se zde objevil první bug =) když procházíte takovým tunelem a pak máte vstoupit do místnosti, máte vidět dva kraby, jeden uteče, ale ten druhý se přisaje pracovníkovi na xicht. Tak tam přijdu, jeden krab uteče, ale druhej tam jen stojí a ten pracovník taky stojí a oba na mě koukaj. Tak pracovníka sejmu do hlavy, ale ten krab se rozběhne ke mě a zastaví se u okraje vstupu, protože tam je práh, střílím do něj, ale on ne a ne chcípnout. A vždycky když jsem do něj střelil, tak mi to ubralo život. Tak jsem šel k němu blíž že ho zapíchnu kudlou a ten parchant se mi přisál na xicht =D =D musel jsem se fakt smát jak jsem se lekl =D další taková perlička z této mise: musel jsem otevřít líhně s kraby. Tak je otevřu, krabi vylezou ven a přiběhli strážci v A. P. E. oblecích a začali je pálit. Říkam si plamenomet se mi hodí, přijdu tam, oba strážce zastřeli, ale pak jsem si řekl, že jsem měl radši počkat až je spálí. No samozřejmě, že se po mě roběhli dva kraby, ak jsem zdrhnul a sejmul je z dálky. Jedinná nevýhoda této mise je, že když nemáte příručku a hrajete to porpvý, tak se fakt ztratíte, protože je tam strašně moc tunelů a dveří. Na konci mise je souboj s Ivanem a jeho Exosuitem, příručka z toho strašně moc nadělá, ale já ho sejmul na tři rakety. Vlastně ona příručka nadělá skoro ze všeho. V misi jak máte utíkat před pretoriánem, jako je to hodně paranoidní a na konci jak máte vlézt do mříže se fakt modlíte, abyste to stihli. Ale jde to udělat i jinak, počkejte si na něj a do ruky si hoďte brokovnici a zmáčkněte pravý tlačítko na myši. Harrison si přeměný náboje na tzv. "střely" a do pretoriána stačí 3-4 rány a jde k zemi. Úplně v klídku =), to samé jde když máte druhotné náboje do revolveru, "kluky z wolframu", taky krásně provrtají pretoriánův krunýř. ALe mise kde máte sejmout Predátora, tak tam už fakt je to o hubu, protože ty jeho plazmový střely fakt ubírají. Ale až na vás vytáhne Combistick, tak stačí pár raket. Poslední mise za mariňáka je opravdu zábava, vlezete si do Exosuitu a máte krásně čtyři nejsilnější zbraně na rukách. Dokonce vám sama nabíhá zbroj a laser do odstřelovačky. A 80 raket se ani vystřílet nedá. Sama královna na konci je v pohodě, stačí krátká sprška ze minigunu nebo smartgunu a jde k zemi. Tolik k mariňákovi. Mise za mariňáka mají parádní hororovou atmosféru a věcičky jako hackovací zařízení, detektor pohybu nebo svařovací lampa, dodávají hře realističnost. Takže pokud od hry chcete co nejvíc akce, berte mariňáka =)

A máme tu Predátora. Myslím, že každý kdo kdy viděl film s Predátorem, jím chtěl někdy být. Predátor má fakt vybavení, který by se mi občas hodilo jako třeba generátor neviditelnosti, masku s vizemi, zápěstní čepele a charge emittor =D začátek hry není špatnej, je to takový na protrénování plížení, skoků z podřepu a přepínání vizí. Speargun se fakt osvědčilo, nehorázně mě bavilo dávat headshoty, protože ten Predátorův smích boží =D a na konci první mise, kde vás čeká Pretorián, proboha, proč se ta příručka nezmíní, že do Pretoriána stačí jednou seknout Combistickem?? Já byl z něj tak posranej a on šel na první ránu =D Potom mi dali docela zabrat umělí bojovníci, protože jelikož jsou umělí, tak sice v termovizi jdou viděl, ale cíl vám to neuzamkne a jelikož mají ty nejlepší zbraně jako raketomet, smartgun, tak to byli docela houževnatí bojovníci. Ale jak jste byli zpět v tý laboratoři, kde jste v 3 misi za mariňáka utíkali, tak mi torchu je*lo, protože zase takový kličkování. Dále 5 mise, si zachovala hororovou atmosféru, protože jsem se tam snad storkát lekl, ale jedna rána z plazmometu vetřelce zklidnila. Ale jinak docela bludiště, i přesto, že jsem měl příručku, tak jsem se třikrát ztratil. Ale jinak mě do poslední mise už nic nepřekvapilo. Poslední mise, úžasně provedená, ale královna, která skočí k vám do arény mě překvapila. Spáchal jsem z toho sebevraždu, protože plazmová pistole má docela dobrej rozsah výbuchu, tak jsem jí nakonec musel sejmout combistickem. A když přišel na řadu Rykov, tak se jaksi někdo zapomněl zmínit, že ho nejde vidět v Termovizi, protože byl v Exosuitu. Takže jsem ho sejmul až napodruhý, protože jsem se zase zabil plasmovou pistolí =D Celkové shrnutí: hraná za predátora bylo zábavné, protože vlastně zdraví jste si mohli doplnit kdy jste chtěli (pomocí Medicompu) a munici si vytvořit kdy jste chtěli (pomocí Energy Shiftu), sekání hlaviček bylo sice už moc brutální, ale Predátorův řev, stál za to =D Kampaň za predátora je spíš pro snipery a pro ty co maj rádi hromadnej masakr.

Tak a Vetřelec. U Vetřelce mě potěšilo, že jste začínali hrát za malýho Kraba. Takže, když hledáte vhodného hostitele, nejste moc vidět a jste velice rychlí. Jakmile se našel hostitel, bylo úžasné sledovat, jak se jako malý Chestburster prokousáváte jeho vnitřnostma. Za tuhle potvůrku bylo dobrý hrát, protože to dávalo hře stealth akci. Dokonce se mi podařilo jednoho chlápka zabít a to je pekelně těžký, protože ty vaše zoubky moc neubírají. A na konci mi těch koček bylo vážně líto. Vetřelec má spostu výhod a nevýhod, jmenuju ty nejdůležitější. Nevýhody: nemá střelné zbraně, protože vlastně on sám je zbraní, takže musíte k lidem nejdříve se nějak dostat, ale ve hře se vyskytuje spousta vědců, kteří se před vámi jen skrčí. Jídlo zadarmo =D další nevýhoda je vysoká zranitelnost, vojáci vás usmaží za pár vteřin, když něco neudělaáte. Výhody: zdraví se dá získat dvouma způsobama a máte ho na každém kroku. Ukousnutím hlavy a nebo roztrháním těla. Další výhoda je lezení po zdech (ale chce to cvik) a pád z výšky bez zranění. A nakonec, zbraň, která se nazývá pařáty je vážně smrtonosná. Roztrhá člověka na cáry jedním úderem. Mise za vetřelce jsou spíš takový freerunningy =) Mise máte sejmout dva Predátory je v pohodě, on ten Predátor je takovej neohrabanej =D a nejlepší je konec, kdy dáme Dr. Eisenberkovi co mu patří a poslední hořkosladká scéna je opravdu skvélá.

Celkové shrnutí: Tato hra, mě natolik dostala, že se zařadila na vrchol žebříčku FPSek a patří k mým nejoblíbenějším. Grafika je paríádní, ani se mi nechce věřit, že v roce 2001 už byla taková kvalita. Hudební doprovod je taky senzační, protože i pomáhá, když hudba nabere rychlejší obrátky, znamená to, že jste v nebezpečí. Celkově je hra takovej mix akcí, koonkrétně: Taktická, Stealth a "Hraní si na Ramba".

Pro: 3 kampaně v jednom, grafika, příběh, obsah misí, atmosféra, realističnost, hraní za Kraba, parádní příručka =)

Proti: NIC

-4 +7 −11
  • PC 65
Dost slabota, přitom ta hra měla po skvělém prvním dílu slušně nakročeno. S dobíječkou energie už téměř nesmrtelný predátor, v multiplayeru nepříliš použitelný alien a proslulá atmosféra při hře za mariňáka vydrží bohužel jen pár prvních misí. Všechno je dotaženo tak napůl a poslední hřebíček do rakve zatlouká použitý engine; Lightech je fakt hnus - to i první díl vypadal líp. Pár skvělých nápadů, jako hra za různá vývojová stádia aliena to nespasí.

Pro: Stádia vetřelce. Prvních pár misí za marines. Je to hra ve které se řežou vetřelci, predátoři a lidé :)

Proti: Přehnaně posílený predátor, pozdější fáze SP za jakoukoliv stranu, hnusná grafická stránka, ve své době hodně dlouhé loadovací časy

-7 +5 −12
  • PC 80
robot na konci byla jen taková třešnička, ve který jste se na chvíli svezli a hlavně jsem něco takového očekával, stejně jako scénu pod vodou, na kterou si asi ještě dlouho počkám. za marine je to krok dopředu, výborná atmosféra, více odkrytých filmových atributu, dotažený závěr (to se moc často nestává), ale za predátora to posrali. takovou barevnou kreaturu, která vystraší jenom z dálky a bez promyšlených zbraní, která muže používat jenom prskomet a nic se neděje, mužete klidně považovat za nesvéprávnou - jaký je rozdíl s diskem, který jsme v jedničce pravidelně na kláních v tělocvičně zakazovali? pistole nemá jiný význam, šipky jsou příliš slabé, pro boj s nožem je příliš pomalá nebo slabá, žádná automatická regenerace, at už zdraví nebo energie, a ta je naopak ve své neustálé potřebě doplnování přes ten shit otravná. 95 je hodně.
-8 +3 −11