Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

No One Lives Forever 2: A Spy in H.A.R.M.'s Way

30.09.2002
84
209 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Pokračování originální a úspěšné akční hry The Operative: No One Lives Forever nás opět zavede do veselých a revolučních 60. let minulého století. Z hlavní hrdinky prvního dílu, Cate Archer, se stala nejlepší agentka organizace UNITY, a proto byla opět vyslána na další misi s cílem jednou provždy zničit zločineckou organizaci H.A.R.M v čele s Velkým šéfem, který, když se zrovna nehádá se svojí matkou, opět plánuje něco velikého. Sovětský svaz potřebuje pod svoji kontrolu dostat malý ostrov Khios, na kterém si chtějí udělat komunistické letovisko a právě H.A.R.M jim v tom má pomoci. Lidské bomby z minulého dílu jsou pasé, teď přijdou na řadu jejich supervojáci. Američané ale budou ostrov bránit hlava nehlava, i kdyby měli použít jaderné zbraně. Úkol pro Cate Archer tedy zní jasně - najít způsob, aby k tomu nemohlo dojít a také jednou provždy porazit H.A.R.M.

Na první pohled se zdá, že hra se od minula změnila a tvůrci se rozhodli jít trošku vážnějším směrem. Ale není tomu tak. Stále se jedná o jednu velkou parodii na špionážní filmy v čele s Jamesem Bondem. Hlavní hrdinka stále disponuje přehršlí udělátek jako dekodér kódů v pudřence nebo fotoaparát v rtěnce. Zbraní je stále dostatek a díky nim můžete hrou postupovat jak akčním stylem, tak stealth způsobem. Velkou novinkou v tomto díle je jednoduchý systém zkušeností, kdy za sbírání dopisů a různých zpráv rozmístěných po celé hře dostáváte body, které následně můžete investovat například do rychlejšího prohledávání, zvýšení zdraví nebo zvýšení přesnosti.

Později byla na stejném enginu vytvořena hra Contract J.A.C.K., která se odehrává mezi událostmi prvního a druhého dílu.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
První díl mě velmi mile překvapil, protože byl stylový, celkem i vtipný a hlavně velice chytlavý. Proto jsem neváhal a ponořil se i do dvojky, která mě sice lehce zklamala a v určitých věcech strašně vytáčela, ale ve výsledku jsem se většinou příjemně bavil.

Oproti jedničce tu máme mnohem slabší příběh, ale lokace jsou opět hodně pestré. Avšak není jich tolik a tak je dvojka mnohem kratší, než její předchůdce. K atmosféře nemám výtek, je trochu jiná než u jedničky, ale přesto velice povedená. Hra je doslova prošpikována výbornými hláškami a komickými situacemi. Díky vylepšeným animacím je NOLF 2 mnohem věrohodnější. Je docela zajímavé sledovat, jak rapidně se změnila grafická stránka za pouhé dva roky. Animace jsou opravdu na jiném stupni. Hudba byla už výborná u jedničky, ale teprve dvojka ji dle mého názoru dotahuje k dokonalosti. Soundtrack je velice vynalézavý a tak trochu šílený – tu poblázněné mlácení do piána, tu zase hraní na pilu v tracku ne nepodobnému úvodní znělce z X-Files.

Co mi vadilo? Respawn! Ten je sice přítomen pouze v několika málo oblastech, ale dokázal mě v jednu chvíli vytočit tak, že jsem se hrou málem seknul. Nakonec jsem se sklopenýma ušima snížil obtížnost (na střední) a místo nemožného stealthu se misí prostřílel. Je to škoda, nemám tušení, co tvůrce k tomuto činu vedlo. Tyto mise by bez respawnu jinak byly velice zábavné – stealth mám rád a v NOLF2 je jeho základ dost povedený. Občas se tu objeví i adventurní chvilky a tyto pasáže považuju za vrchol hry. Měly šťávu, atmosféru a dokonce i logiku.

Verdikt: NOLF 2 je dost dobrá hra, o tom není pochyb. Už dlouho se mi nestalo, aby mi jedna jediná věc tak zkazila herní prožitek (naposled respawn u Far Cry 2). Pokud ale tento neduh přehlédnete, není už pak pomalu co vytýkat. 80%

Pro: humor a hlášky, grafika, animace, hezčí Cate, hudba, RPG prvky

Proti: respawn!, občasné bloudění

+34
  • PC 100
Pokračování mé velmi oblíbené hry se nemohlo povézt líp. Vtip a elegantnií řešení problemů zůstalo zachováno, grafická stránka je příjemně barevná a setsakra stylová a navíc zde tvůrci zakomponovali lehký RPG systém s udělováním experience bodů což pozvedá už tak vynikající hratelnost o kousek blíž herní nirváně :-). Všechny postavy jsou opět skvěle vykresleny a vypilovány téměř k dokonalosti...stále se proto jedná o srandovní a návykovou FPS která neztrácí nic ze svého kouzla i po teměř 7 letech...holt některé hry prostě nestárnou :-).....navíc ty dialogy mě nepřestaly bavit po celou dobu hraní, prostě lahoda.

Z toho my vychází pro mě téměř dokonalé pokračování už tak dost povedeného prvního dílu a že jsem hrou poznamenán doteď dávám plné hodnocení :-)

Pro: hudba, dabing, hratelnost, level design, grafika, stylovost, RPG system skillu je prijemny :-) atd.

Proti: mohlo to byt delsi a pokracovani je zda se v nedohlednu :-(

+32
  • PC 90
Z roztomilé dívenky Cate Archer se sice stala tak trošku arogantní "kundička", ale jinak druhý díl nemohl dopadnout lépe. Máme zde opět FPS, kde si můžete vybrat, zda budete postupovat rambo, nebo stealth stylem, máme zde opět kila humoru, legrační postavy, důvtipné mise (jízda s Armstrongem na tříkolce) a vynikající herní design. Skutečně, i když většinu lokací budete procházet vícekrát, není šance, že by vás omrzely.

První změna, která každého udeří do oči je špičkový grafický engine, NOLF 1 v době svého vydání nebyl v tomto směru žádným průkopníkem, ovšem dvojka rázně stanovila, že době vládnutí šedivého Quake 3 enginu (RTCW, MOHAA, CoD, Jedi Outcast apod.) je konec. Další zpestření se týká implementace jednoduchých RPG prvků, kterými vylepšujete atributy své postavy. Není to pro hratelnost nic stěžejního, ale počítá se to mezi spoustu drobností, které dohromady dělají tuto hru nesmírně zajímavou a udržují laťku zábavnosti neustále při vrcholu. Potěší také možnost odnášet mrtvoly, s čímž se mimochodem pojí jedna příhoda, kterou jsem zažil ve druhé misi a která mi doslova vytřela zrak. Potichu jsem hlídači za zády odstranil parťáka, schoval tělo a s pocitem, jak jsem na něj nevyzrál se schoval v přítmí. Bohužel, když si hlídač obešel kolečko, pravil: "Footprints, where do they go?" a přišel za mnou až do skrýše, kde to se mnou během dvou sekund skoncoval (obtížnost superspy).

Na závěr nemohu než dodat, že jablko zkrátka nepadlo daleko od stromu, NOLF 2 je stejně tak originální, zábavná, pestrá a osvěžující hra jako jednička, ne-li více...

Pro: Grafika, herní prostředí, stealth prvky, humor, nápadité mise, spousta drobností

Proti: Opět tak trochu strojově vymezené pozorovací úhly vojáků

+31
  • PC 85
Hry, vytvořené vývojářským týmem Monolith Productions, jsem prozatím hrál pouze dvě, a to postarší first person akci Blood a titul patřící do stejného žánru se špetkou stealth a RPG prvků s názvem No One Lives Forever 2: A Spy in H.A.R.M.'s Way.

Počáteční fáze (hlavně mise v Japonsku) mohla být klidně vynechána, protože je asi nejhorší částí, která se v NOLF 2 vyskytuje a je jen škoda, že se nachází hned na začátku, protože nejspíše odradila spoustu hráčů, kteří by si jinak NOLF jistě užili, od dalšího herního postupu.

Naštěstí mě ale na každém kroku neustále provázela skvělá hudba a o veškerou zábavu se starala pohledná tajná agentka Cate Archer, která má k dispozici jak mnoho různých druhů zbraní, tak všelijaké agentské vymoženosti (například fotoaparát ve rtěnce), a tak se dala s trochou sebezapření přejít i tato nikterak oslnivá pasáž.

Jedničku jsem doposud nehrál, ale jelikož o ní na DH čtu samé pozitivní ohlasy, doufám, že to co nejdříve napravím, protože jestli je hra The Operative: No One Lives Forever alespoň z poloviny tak zábavná, jako její druhé pokračování, jistě se mi bude zamlouvat.

Pro: Cate Archer, zábavnost, agentské vymoženosti, stealth prvky, hudba

Proti: mise v Japonsku

+30
  • PC 90
Shrnu to stručně hned ze začátku: skvělá hra! Tento komentář bude z 90% jen chválící, ke konci se zmíním akorát o jediném nedostatku, který si (možná zbytečně) uzmul těch zbylých 10%.
Zatímco první díl byl v mých očích "jen" velmi dobrý a pár věcí mi na něm určitým způsobem vadilo, pokračování No One Lives Forever 2: A Spy in H.A.R.M.'s Way mě nadchlo ihned od prvního kroku ve hře a nepustilo až do poslední in-game scény po závěrečných titulcích. Přesně takto vypadá ideální střílečka dle mého gusta.
Lehký údiv u mě začal hned v první seznamovací misi, a to nad implementovanými RPG prvky v podobě inventáře a především možnosti vylepšovat své dovednosti pomocí nasbíraných zkušenostních bodů. Nejedná se samozřejmě o žádné kouzlení nebo aury, jak by nyní někomu mohlo připadat, ale například o zdokonalování se v práci se špiónskými nástroji, se zbraněmi nebo posílení svého zdraví. Tyto body se sbírají automaticky za plnění hlavních úkolů, za plnění vedlejších úkolů a především také za nalézání "secretů" v podobě obálek nebo tajných dokumentů. Tento bonusový obsah plný vtipných textů jsem se snažil hledat opravdu poctivě, otevřel jsem snad každý šuplík ve hře a na konci jsem díky tomu měl své statistiky téměř na maximu.
Tím se dostávám dále. Prostředí je na svou dobu nebývale interaktivní, většina skříněk, skříní, dveří nebo zmíněných šuplíků lze reálně otevřít a zavřít. Ty, které zrovna nejdou a jsou označny šedým nápisem, stejně později prozkoumáte v rámci posunu příběhu v dané lokalitě. Level design je výborný, nemohu mluvit ani o koridoru, ani o nějaké otevřené možnosti pohybu, zkrátka něco mezi tím. Sem tam se vrátíte i na místa dříve navštívená, ale vše dává smysl a je to v pořádku. Nedokáži s jasnou hlavu říct, která z misí mě bavila nejvíce, každá byla totiž originální a naprosto specifická. Ze začátku procházíte městečko v asijském stylu, poté přichází na řadu zasněžený srub, od kterého se vydáváte postupně plnit úkoly do všech směrů herní mapy, podíváte se do polorozpadlého domu jedné postavy z předchozího dílu, abyste o chvíli později sváděli souboj v obytném přívěsu, který unáší tornádo (výborná část!) a tak dále, nebudu zbytečně spoilerovat.
Příběhová linka je velice zábavná, částečně navazuje na The Operative: No One Lives Forever, postavy jsou opět naprosto dokonale nadabované a sáhodlouhé nudné rozhovory zde již naštěstí nenajdete. Nelze zapomenout na úžasný a naprosto pasující dabing indických občanů, policistů a strážných. Hlášky jako “Somebody ate my mango chutney! My mother made that for me!!!" v indické angličtině mě totálně zničily. Stejně tak i francouzský vrahoun Pierre the Mime King a kopa dalších vtipných charakterů.
Grafika za ty dva roky doznala výrazných změn, Cate Archer je zde trošku jinak vykreslená, už to není ta elegantní dáma, která mi, nevím proč, připomínala vzhledem i chováním herečku Cate Blanchet (tu moc nemusím), ale je pojata spíše jako mladá, sebevědomá a přidrzlá slečna s odhaleným pupíkem.
Zbraní sice není mnoho, ale i zde si vystačíte především se základní pistolí s tlumičem. K tomu stačí přidat pár užitečných udělátek, která jsem hojně využíval a je to. Stealth způsob projití hrou je zde částečně možný, ale já ho beru spíše jen jako takový doplněk, který NOLF zase o něco více odlišuje od stříleček bezhlavého typu.
Na bugy jsem ve hře naštěstí nenarazil. Délka hry je optimální, kratší než jednička určitě bude, ale žádná šílená rychlovka to taky není a na vyšší obtížnosti, které si určitě časem zkusím, to bude ještě pěkných pár hodin herního času navíc.
Co mi tedy na této jinak vynikající akční hře vadilo a připravilo ji o plné nebo skoro plné hodnocení?
Stupidní respawn nepřátel na místech, která už jsem dříve vyčistil. Je mi jasné, že pokud například vystřílím komplex budov a pokračuji dále na kopec odpálit radiostanici a poté se vrátím zpět do komplexu, tak tam na mě mohou čekat třeba ze dva noví nepřátelé. Pokud je ovšem zlikviduji a začnou se zde odnikud objevovat další skupinky v přesných časových intervalech ještě asi pětkrát, něco je špatně. Je to značně otravné, kazí to dojem ze hry, ale naštěstí se to děje jen na několika místech v rámci celé hry a to především v její první třetině. Škoda. 90%.

Pro: příběh, dabing, postavy, grafika, interaktivní prostředí, délka hry, RPG systém, mise, gadgety a další

Proti: respawn nepřátel v určitých oblastech

+29