Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
První díl mě velmi mile překvapil, protože byl stylový, celkem i vtipný a hlavně velice chytlavý. Proto jsem neváhal a ponořil se i do dvojky, která mě sice lehce zklamala a v určitých věcech strašně vytáčela, ale ve výsledku jsem se většinou příjemně bavil.

Oproti jedničce tu máme mnohem slabší příběh, ale lokace jsou opět hodně pestré. Avšak není jich tolik a tak je dvojka mnohem kratší, než její předchůdce. K atmosféře nemám výtek, je trochu jiná než u jedničky, ale přesto velice povedená. Hra je doslova prošpikována výbornými hláškami a komickými situacemi. Díky vylepšeným animacím je NOLF 2 mnohem věrohodnější. Je docela zajímavé sledovat, jak rapidně se změnila grafická stránka za pouhé dva roky. Animace jsou opravdu na jiném stupni. Hudba byla už výborná u jedničky, ale teprve dvojka ji dle mého názoru dotahuje k dokonalosti. Soundtrack je velice vynalézavý a tak trochu šílený – tu poblázněné mlácení do piána, tu zase hraní na pilu v tracku ne nepodobnému úvodní znělce z X-Files.

Co mi vadilo? Respawn! Ten je sice přítomen pouze v několika málo oblastech, ale dokázal mě v jednu chvíli vytočit tak, že jsem se hrou málem seknul. Nakonec jsem se sklopenýma ušima snížil obtížnost (na střední) a místo nemožného stealthu se misí prostřílel. Je to škoda, nemám tušení, co tvůrce k tomuto činu vedlo. Tyto mise by bez respawnu jinak byly velice zábavné – stealth mám rád a v NOLF2 je jeho základ dost povedený. Občas se tu objeví i adventurní chvilky a tyto pasáže považuju za vrchol hry. Měly šťávu, atmosféru a dokonce i logiku.

Verdikt: NOLF 2 je dost dobrá hra, o tom není pochyb. Už dlouho se mi nestalo, aby mi jedna jediná věc tak zkazila herní prožitek (naposled respawn u Far Cry 2). Pokud ale tento neduh přehlédnete, není už pak pomalu co vytýkat. 80%

Pro: humor a hlášky, grafika, animace, hezčí Cate, hudba, RPG prvky

Proti: respawn!, občasné bloudění

+34
  • PC 100
Pokračování mé velmi oblíbené hry se nemohlo povézt líp. Vtip a elegantnií řešení problemů zůstalo zachováno, grafická stránka je příjemně barevná a setsakra stylová a navíc zde tvůrci zakomponovali lehký RPG systém s udělováním experience bodů což pozvedá už tak vynikající hratelnost o kousek blíž herní nirváně :-). Všechny postavy jsou opět skvěle vykresleny a vypilovány téměř k dokonalosti...stále se proto jedná o srandovní a návykovou FPS která neztrácí nic ze svého kouzla i po teměř 7 letech...holt některé hry prostě nestárnou :-).....navíc ty dialogy mě nepřestaly bavit po celou dobu hraní, prostě lahoda.

Z toho my vychází pro mě téměř dokonalé pokračování už tak dost povedeného prvního dílu a že jsem hrou poznamenán doteď dávám plné hodnocení :-)

Pro: hudba, dabing, hratelnost, level design, grafika, stylovost, RPG system skillu je prijemny :-) atd.

Proti: mohlo to byt delsi a pokracovani je zda se v nedohlednu :-(

+32
  • PC 90
Z roztomilé dívenky Cate Archer se sice stala tak trošku arogantní "kundička", ale jinak druhý díl nemohl dopadnout lépe. Máme zde opět FPS, kde si můžete vybrat, zda budete postupovat rambo, nebo stealth stylem, máme zde opět kila humoru, legrační postavy, důvtipné mise (jízda s Armstrongem na tříkolce) a vynikající herní design. Skutečně, i když většinu lokací budete procházet vícekrát, není šance, že by vás omrzely.

První změna, která každého udeří do oči je špičkový grafický engine, NOLF 1 v době svého vydání nebyl v tomto směru žádným průkopníkem, ovšem dvojka rázně stanovila, že době vládnutí šedivého Quake 3 enginu (RTCW, MOHAA, CoD, Jedi Outcast apod.) je konec. Další zpestření se týká implementace jednoduchých RPG prvků, kterými vylepšujete atributy své postavy. Není to pro hratelnost nic stěžejního, ale počítá se to mezi spoustu drobností, které dohromady dělají tuto hru nesmírně zajímavou a udržují laťku zábavnosti neustále při vrcholu. Potěší také možnost odnášet mrtvoly, s čímž se mimochodem pojí jedna příhoda, kterou jsem zažil ve druhé misi a která mi doslova vytřela zrak. Potichu jsem hlídači za zády odstranil parťáka, schoval tělo a s pocitem, jak jsem na něj nevyzrál se schoval v přítmí. Bohužel, když si hlídač obešel kolečko, pravil: "Footprints, where do they go?" a přišel za mnou až do skrýše, kde to se mnou během dvou sekund skoncoval (obtížnost superspy).

Na závěr nemohu než dodat, že jablko zkrátka nepadlo daleko od stromu, NOLF 2 je stejně tak originální, zábavná, pestrá a osvěžující hra jako jednička, ne-li více...

Pro: Grafika, herní prostředí, stealth prvky, humor, nápadité mise, spousta drobností

Proti: Opět tak trochu strojově vymezené pozorovací úhly vojáků

+31
  • PC 85
Hry, vytvořené vývojářským týmem Monolith Productions, jsem prozatím hrál pouze dvě, a to postarší first person akci Blood a titul patřící do stejného žánru se špetkou stealth a RPG prvků s názvem No One Lives Forever 2: A Spy in H.A.R.M.'s Way.

Počáteční fáze (hlavně mise v Japonsku) mohla být klidně vynechána, protože je asi nejhorší částí, která se v NOLF 2 vyskytuje a je jen škoda, že se nachází hned na začátku, protože nejspíše odradila spoustu hráčů, kteří by si jinak NOLF jistě užili, od dalšího herního postupu.

Naštěstí mě ale na každém kroku neustále provázela skvělá hudba a o veškerou zábavu se starala pohledná tajná agentka Cate Archer, která má k dispozici jak mnoho různých druhů zbraní, tak všelijaké agentské vymoženosti (například fotoaparát ve rtěnce), a tak se dala s trochou sebezapření přejít i tato nikterak oslnivá pasáž.

Jedničku jsem doposud nehrál, ale jelikož o ní na DH čtu samé pozitivní ohlasy, doufám, že to co nejdříve napravím, protože jestli je hra The Operative: No One Lives Forever alespoň z poloviny tak zábavná, jako její druhé pokračování, jistě se mi bude zamlouvat.

Pro: Cate Archer, zábavnost, agentské vymoženosti, stealth prvky, hudba

Proti: mise v Japonsku

+30
  • PC 90
Shrnu to stručně hned ze začátku: skvělá hra! Tento komentář bude z 90% jen chválící, ke konci se zmíním akorát o jediném nedostatku, který si (možná zbytečně) uzmul těch zbylých 10%.
Zatímco první díl byl v mých očích "jen" velmi dobrý a pár věcí mi na něm určitým způsobem vadilo, pokračování No One Lives Forever 2: A Spy in H.A.R.M.'s Way mě nadchlo ihned od prvního kroku ve hře a nepustilo až do poslední in-game scény po závěrečných titulcích. Přesně takto vypadá ideální střílečka dle mého gusta.
Lehký údiv u mě začal hned v první seznamovací misi, a to nad implementovanými RPG prvky v podobě inventáře a především možnosti vylepšovat své dovednosti pomocí nasbíraných zkušenostních bodů. Nejedná se samozřejmě o žádné kouzlení nebo aury, jak by nyní někomu mohlo připadat, ale například o zdokonalování se v práci se špiónskými nástroji, se zbraněmi nebo posílení svého zdraví. Tyto body se sbírají automaticky za plnění hlavních úkolů, za plnění vedlejších úkolů a především také za nalézání "secretů" v podobě obálek nebo tajných dokumentů. Tento bonusový obsah plný vtipných textů jsem se snažil hledat opravdu poctivě, otevřel jsem snad každý šuplík ve hře a na konci jsem díky tomu měl své statistiky téměř na maximu.
Tím se dostávám dále. Prostředí je na svou dobu nebývale interaktivní, většina skříněk, skříní, dveří nebo zmíněných šuplíků lze reálně otevřít a zavřít. Ty, které zrovna nejdou a jsou označny šedým nápisem, stejně později prozkoumáte v rámci posunu příběhu v dané lokalitě. Level design je výborný, nemohu mluvit ani o koridoru, ani o nějaké otevřené možnosti pohybu, zkrátka něco mezi tím. Sem tam se vrátíte i na místa dříve navštívená, ale vše dává smysl a je to v pořádku. Nedokáži s jasnou hlavu říct, která z misí mě bavila nejvíce, každá byla totiž originální a naprosto specifická. Ze začátku procházíte městečko v asijském stylu, poté přichází na řadu zasněžený srub, od kterého se vydáváte postupně plnit úkoly do všech směrů herní mapy, podíváte se do polorozpadlého domu jedné postavy z předchozího dílu, abyste o chvíli později sváděli souboj v obytném přívěsu, který unáší tornádo (výborná část!) a tak dále, nebudu zbytečně spoilerovat.
Příběhová linka je velice zábavná, částečně navazuje na The Operative: No One Lives Forever, postavy jsou opět naprosto dokonale nadabované a sáhodlouhé nudné rozhovory zde již naštěstí nenajdete. Nelze zapomenout na úžasný a naprosto pasující dabing indických občanů, policistů a strážných. Hlášky jako “Somebody ate my mango chutney! My mother made that for me!!!" v indické angličtině mě totálně zničily. Stejně tak i francouzský vrahoun Pierre the Mime King a kopa dalších vtipných charakterů.
Grafika za ty dva roky doznala výrazných změn, Cate Archer je zde trošku jinak vykreslená, už to není ta elegantní dáma, která mi, nevím proč, připomínala vzhledem i chováním herečku Cate Blanchet (tu moc nemusím), ale je pojata spíše jako mladá, sebevědomá a přidrzlá slečna s odhaleným pupíkem.
Zbraní sice není mnoho, ale i zde si vystačíte především se základní pistolí s tlumičem. K tomu stačí přidat pár užitečných udělátek, která jsem hojně využíval a je to. Stealth způsob projití hrou je zde částečně možný, ale já ho beru spíše jen jako takový doplněk, který NOLF zase o něco více odlišuje od stříleček bezhlavého typu.
Na bugy jsem ve hře naštěstí nenarazil. Délka hry je optimální, kratší než jednička určitě bude, ale žádná šílená rychlovka to taky není a na vyšší obtížnosti, které si určitě časem zkusím, to bude ještě pěkných pár hodin herního času navíc.
Co mi tedy na této jinak vynikající akční hře vadilo a připravilo ji o plné nebo skoro plné hodnocení?
Stupidní respawn nepřátel na místech, která už jsem dříve vyčistil. Je mi jasné, že pokud například vystřílím komplex budov a pokračuji dále na kopec odpálit radiostanici a poté se vrátím zpět do komplexu, tak tam na mě mohou čekat třeba ze dva noví nepřátelé. Pokud je ovšem zlikviduji a začnou se zde odnikud objevovat další skupinky v přesných časových intervalech ještě asi pětkrát, něco je špatně. Je to značně otravné, kazí to dojem ze hry, ale naštěstí se to děje jen na několika místech v rámci celé hry a to především v její první třetině. Škoda. 90%.

Pro: příběh, dabing, postavy, grafika, interaktivní prostředí, délka hry, RPG systém, mise, gadgety a další

Proti: respawn nepřátel v určitých oblastech

+29
  • PC 90
Herní výzva: Only the best! (těsně, ale jo)
Tohle je ve všech ohledech stejně dobrá hra jako jednička. Je to pořád dost vtipné. Nejvíc mě teda chytli za bránici Indičtí obtloustlí policisté, kteří se po mírném popoběhnutí zadýchávali. Bylo toho víc. Platí, že čím víc stealth, tím víc si vyslechnete. Rozhovory hlídačů jsou k popukání. Stealth je dobře udělaný. Je to skvěle vybalancované. Střílení versus stealth. Ani jedno nenudí. Obojího je tady akorát.

Od minula se o dost zlepšila grafika. Cate Archer vypadá líp. Vlastně všechny postavy vypadají líp. Nový RPG prvek je docela zábavný. Slušná motivace k hledání dokumentů. Protože, když se na to nevykašlete, tak vám to dost ulehčí život na konci. Konečně, po dlouhé době mě nerušila muzika při akci. Pohodová a relaxační muzika neruší v soustředění a občas jsem si i nechal jen tak chvíli puštěné příjemě hrající menu.

Hra často mění prostředí. Často mění styl hraní. Nikdy nespadla do nějakého stereotypu. Pocit ze střelby je super. Děj a příběh jsou super. Souboje s bossy jsou super. Nepřátelé jsou vtipní. Ty jejich uniformy nemají chybu. Výbava a zbraně jsou super. Jsou stylové. Žádné přehnaně futuristické kousky. Beruška v podobě štěnice, výbojka, odstraňovač těl, klíčenka s baterkou. Má to prostě styl.

Všechno, co bylo dobré na jedničce, tady je. Plus lepší grafika (hlavně na zpracování postav je to znát). Plus RPG prvky. Je to strhující a taky bohužel dost krátké. Jestli to nechcete procházet s prstem v zadku, dejte si to na těžší obtížnost, než je normal. Nepřátelé totiž nejsou moc chytří na to, aby dlouho vzdorovali.

Pro: dynamicky se měnící hratelnost, design, RPG prvky, výbava, zbraně, příběh, hudba, je to dost vtipné

Proti: krátké, tupost nepřátel (to se dá přežít)

+28
  • PC 60
Po posledním dohrání musím napsat nový, více srovnávací komentář.

Je pravda, že být to samostatný titul, asi bych nebyl tak přísný (anebo na druhou stranu - možná bych mu třeba nenadržoval, těžko říct). Nejjednodušší by samozřejmě bylo mě nařknout z nostalgie, takže tu vám rovnou vyfouknu vítr z plachet prostým konstatováním, že už poprvé jsem hrál oba díly krátce po sobě, a docela dlouho poté, co vyšly.

A už při prvním průchodu No One Lives Forever 2 mi hodně věcí nehrálo, ale nebyl jsem tehdy schopen ten problém nějak pojmenovat. Teď už to vím - dvojka je zkrátka a jednoduše vykleštěná.

Můžu začít třeba tím, že zbraní i gadgetů je mnohem méně, k tomu žádné vylepšování nebo možnost výběru výbavy před misí. A co je horší, ty nové herní mechanismy za moc nestojí. Třeba ten "vývoj" postavy je tu asi jen proto, že to snad v té době muselo být v každé hře, jinak moc nechápu, proč by se měl zvláštní agent učit znovu mířit (zvlášť, když už je vyslán na misi). Ale především - "Search" je něco tak neuvěřitelně otravného - jednoduše spočívá v tom, že každý šuplík nebo štos papíru musíte několik vteřin prohledávat, abyste něco našli. Takhle jako nápad to možná nezní špatně, ale ve hře jsou lokace se spoustou šuplíků (spoustou šuplíků!) a jejich prohledáváním - které po hratelnostní stránce představuje neuvěřitelnou výzvu v dlouhém stisknutí akčního tlačítka myši - subjektivně strávíte dobrou polovinu herní doby. A co je nejlepší - pokud vůbec něco najdete, bude to nejspíše jeden z mnoha žertovných dopisů nebo jiných záznamů, který ale vůbec nepotřebujete (i když vám přidá trochu expů, za které si můžete to hledání trochu urychlit - dobrý fór). Zatímco v jedničce podobné srandičky dokreslovaly prostředí a jeho charaktery (protože jich bylo méně a daly se číst hned), ve druhém dílu jsou spjaty s touhle ubíjející činností a po desátém dopisu už jsem se nevzmohl na nic než na úšklebek.

Co se akce samotné týče - myslím, že současné hráče už tolik neuspokojí. Není to špatné, ale není to hlavní důvod, proč NOLF hrát, ty kvality byly prostě jinde (i tak mi ale pocit ze střelby přišel lepší v předchůdci, hlavně ty headshoty).

O prostředích už se toho napsalo dost - NOLF2 se sice snaží (podmořská základna třeba), ale vedle prvního dílu stejně vypadá jako chudý příbuzný. A popravdě - tohle mi tolik nevadí. Vadí mi ale obecný úbytek nápadů. Vzpomínáte třeba, jak se v The Operative v Alpách zničehonic proboříte do ledové vody a když vylezete, musíte sprintovat krajinou plnou nepřátel k chatce s ohněm, abyste neumrzli? Anebo když odpojíte poslední vagón soupravy, ve kterém pak pomalu dojíždíte k základně nic netušících nepřátel? A vzpomínáte, že by něco takového bylo ve dvojce? Správně, nevzpomínáte. Nic takového tam totiž není a pokud už se nějaká nápaditá pasáž objeví, pak pouze v případě souboje s nějakým bossem.

Co ale tvůrci vykleštili (obsahově) úplně nejvíc, je samotná Cate Archer. Zatímco Cate z jedničky představovala dobrý vztyčený prostředníček ženským herním archetypům - sebevědomou hrdinku, co se snaží prosadit v mužském světě špionáže a nebojí se kohokoli poslat k čertu - dvojka je v tomhle totální regres a svým chováním i vzhledem tak Cate jde na ruku všem těm frustrovaným blbečkům. A kdyby mě snad někdo chtěl obvinit z feminismu nebo čeho, tak mně poloobnažené hrdinky vůbec nevadí (zdravím Heavy Metal), ale měnit takhle zavedenou postavu, to je prostě na facku. Jako kdyby si najednou v Monolithu řekli "Co jsme to tehdy provedli, byl přece jen rok 2000! To musíme rychle napravit." A dneska, když už se situace podstatně zlepšila (mám za to) a první díl tak vyznívá dost nadčasově, vypadá ten druhý o to hloupěji. Ale prodeje měly tehdy prostě přednost, jasně.

V novém příběhu už pak Cate taky není tak osobně angažovaná, a zkrátka se jedná jen o misi za záchranu světa. Neurazí, ale bylo líp.

Oba díly jsem dohrál několikrát (asi třikrát) a zatímco jednička ve mně s každým dalším dokončením roste a už teď se těším, až ji zase zapomenu natolik, abych si ji mohl zahrát znovu, v případě druhého dílu mám jasno, že jsem jej hrál naposledy.
+28 +30 −2
  • PC 85
Pokračování povedené žánrovky, která krásně vystihla atmosférku špionážných bondovek a podobných kousků v rámci 70-80. let. Hlavním hrdinou není agent s mohutnou bradou typu Seana Conneryho, ale lepá děva v uplém oblečku, která nezná slitování.

Spousta špiónských vychytávek ve smyslu třeba zapalovače, který se dá sestrojit do mini svářečky, hromada dalších gadgetů hru obohacuje a nedělá z ní tuctovou střílečku, stejně jako rozmanitost úkolů, spousty zbraní s různým typem munice - dum dum kulky nebo uspávačky třeba, proplížení se kolem vojáků bez spuštění alarmu apod.

Tento díl má u mě povedenější příběh, samozřejmě grafika se hodně posunula a bavil jsem se daleko víc, jediná věc, která otravovala, bylo neustálé prohledávání šuplíků, kdy to trvalo na můj vkus moc zbytečně dlouho, ale jinak mě to bavilo, skvělý hlášky nejenv indickém prostředí a ani neva, že hrdinou je zlobivá holka - 85 %
+25
  • PC 90
Po dokonalém prvním díle jsem se vrátil samozřejmě i k pokračování. Jak to dopadlo? No tentokrát nebudu jen chválit, protože tvůrci přišli se spoustou novinek a některé nedopadly nejlépe.

Když začnu příběhem, tak ten už není tak bombastický a rozsáhlý jak v prvním díle. Těžko z něj něco prozrazovat, protože o co jde v projektu Omega se dovídáme až někde za půlkou hry a do té doby nás hra protáhne spoustou lokací, ve kterých na konci najdeme nějakou nevýraznou stopu (oslí můstek) na další místo. Nechybí staré známé postavy (Armstrong, Volkov, Bruno), objevuje se Ředitel z hrůzou ze své vlastní matky a pár nových tváří - ať už vtipných (mim Pierre) nebo propracovaných (Isako). Celkově ale příběhu trvá trochu moc dlouho než se rozjede.

Vrací se i humor, ale v mnohem menší míře. Ubylo vtipných odposlechnutých rozhovorů, zajímavých scének i ulítlých lokací. Naopak přibylo nejrůznějších dokumentů, oběžníků, zpráv a to do takové míry, že je to chvílemi až otravné. Líbilo se mi, že většina dokumentů se točí kolem představy, že H.A.R.M. ač teroristická organizace funguje jako každá větší korporace - byrokracie, nesmyslná nařízení, stěžující si zaměstnanci, marketing a PR... kdo někdy pracoval v nějakém korporátu bude tu jako doma :)

A co samotná hratelnost? NOLF 2 je opět klasická střílečka se spoustou novinek. Mezi ty pozitivní patří jedno funkční tlačítko na všechno, takže už nemusíte půlhodiny hrabat v inventáři a hledat konkrétní gadget na páčení, dekódování či focení. Neutrálně hodnotím prohledávání všech možných skříní, šuplat a kabinetů, stejně jako prohledávání mrtvol. Je to celkem zdržující, často Vás při tom někdo vyruší střelbou a hlavně se bez toho neobejdete. Za každý dokument, či sérii dokumentů totiž získávate body, kterými si vylepšujete jednu z 8 vlastností a vylepšovat musíte. Všechny z nich stojí na začátku kompletně za hovno a zatímco prohledávání, nosnost či práce nástroji se dá oželet, přesnost střelby či stealth rozhodně ne. Ve výsledku jsem tak s vytištěným návodem odškrtával jednotlivé položky co mám najít, protože jsem potřeboval upradovat jako sůl.

Pokud budete stejně jako já chtít hrát podobným stylem jako v prvním díle - čili stealth, čeká Vás největší zklamání. Nepřátelé mají totiž všichni reakce a reflexy ninjů, prst na spoušti a většinou stojí připraveni čelem ke dveřím s nabitou zbraní. Navíc slyší i trávu růst, takže Vám nic nepomůže, že máte stealth na max, plížíte se zezadu na měkkém povrchu a pomalu ani nedýcháte, protože když se hra rozhodne, tak o Vás nepřítel prostě ví. Často také slyší střelbu, i když střílíte s tlumičem nebo i po zásahu do hlavy stihnou vykřičet všem do světa, že je tu špion. A pokud by to bylo málo, tvůrci přidali sviňárnu největší a to respawn. V některých misích se tak objevují další a další vojáci ač nemají odkud a pak už jsem na to neměl nervy a prostě to vzal stylem "guns blazing".

A co rozmanitost misí? Inu i tady ubylo. Čeká Vás sice 15 misí rozdělených na části, ale spoustá lokací zabere více misí. Dá se říct že si tvůrci šetřili ty největší esa do druhé části. V té první Vás čeká například obrovská ruská základna zabitá respawnem, mimořádně otravná indická pasáž, kde Vás nahání "komičtí" policajti a nesmíte nikoho zabít či otravné hašení požárů a nudné Japonsko. Naštěstí to vyvažují povedené mise - hororová Antarktida, úžasný souboj v městečku ničeném tornádem, sci-fi podmořská základna a nechybí ani klasické bondovské doupě záporáka.

Hudba se skvělým hlavním motivem naštěstí zůstala, stejně jako solidní grafika, která se za ty dva roky příliš nezměnila - jen animace postav je mnohem více na výši.

Přes všechny moje výtky je NOLF 2 stále výborná, zábavná střílečka, která vydrží mnohem déle než většina podobných her v té době. Jen už není dokonalá jako první díl.

Pro: Stále výborná hratelnost, příběh, humor, rozmanitost misí.

Proti: Některé otravné mise, velice obtížný stealth, respawn!

+21
  • PC 95
Druhé, a pro mě jednoznačně nejzábavnější pokračování všech her napříč žánry i platformami. NOLF 2 je zkrátka hra, která se až neskutečně báječně hraje. Nápaditost, svižnost a dynamika hry je zde elementem, který pozvedá tuto hru směrem k hernímu nebi. Navíc Cate Archer, ano, ona pohledná hrdinka celého příběhu, je zde opravdovou Hrdinkou jednající s rozmyslem a s citem, snad jakoby jen glosovala dnešní přemíru drsných, avšak zcela bezobsažných póz v nejrůznějších kulturách a subkulturách. Cate se naštěstí nenechala přizpůsobit publiku zbožňujícímu drsné a eroticky vyzývavé symboly jako její kolegyně v herní branži Lara Croft. Jde si svou cestou a pro hráče je tato osoba přinejmenším přirozenou a důstojnou ženou nepostrádající cit, šarm a eleganci sobě vlastní. Další velký klad hry vidím v sázce na šedesátá léta, kdy se celý děj odehrává. Svět tehdy žil již bezmála 20 let v klidu, předsudky ustoupily, hmotný blahobyt a možnost cestovat (třebaže jen v tzv. Západním bloku) začaly působit mísení všech možných kultur ve větší míře, než kdy jindy. Toho hra využívá, a tak si s Cate Archer užijete rozmanitých misí v různých částech světa a možná ještě více rozmanitých nepřátel, kdy záporňáci jsou zde opravdu záporňáci hýřící originálním vtipem a kouzelným humorem, tu inteligentnějším, tady zase méně inteligentním, stále však skvělým, neodolatelným a hlavně ne křečovitým.

Vyspělost tvůrců se nedá opomenout i v technické stránce věci. Engine LithTech Jupiter je zde opravdu využit, co to jen jde, textury jsou ostré, voda nashaderovaná a celkově je grafika velice pěkně a vkusně nakreslená. Navíc použitá hudba nemá chybu, ať se to týče uměleckého podání, tak i dopasování do herního prostředí.

Vive la France! ;-)

Pro: Hratelnost, vtip, originální prvky, příběh, postavy, Katka

+20
  • PC 100
Dokonale atmosférická, neuvěřitelně tajemná - to je NOLF 2. Upřímně řečeno jsem po skvělé jedničce nevěřil, že vznikne něco lepšího, nicméně mě to velmi, ale velmi pozitivně poznamenalo. Toto pokračování je totiž vážně povedené - grafika je na úrovni nejvyšší, professionální dabing velmi potěší, tajemná hudba příjemně pomrazí a dokonale naladěná atmosféra perfektně zamrazí. Tvůrcům se povedlo stvořit originální FPS akci s prvky špionážní akce, díky nemuž se NOLF 2 stává akční, dobrodružná a zároveň tajemně atmosférická. Celkově se jedná o naprosto bezchybnou hru, díky nijž jsem byl totálně napruženej... a toho si cením.

Jedinná hra z mé TOPky těch nejlepších her vůbec, která není srdeční záležitost. Hru jsem hrál pouze jednou a hned jsem si ji zamiloval, ostatní jsem hrál několik let a hraní si víceméně užíval. NOLF 2 byla tedy pouze 100% rychlovkou, tudiž si ji cením jako hra, která mě nejvíce oslovila.

Pro: Grafika, hudba, dabing, atmosféra ...

+17
  • PC 80
Mno...v porovnání s jedničkou už to prostě nebylo úplně ono, i když jsem se na hru samozřejmě těšil jak malej jarda (taky jsem byl...ehm, malej jarda v tý době, ale je to jen přirovnání:)).

Hra byla celkově trochu lineárnější a kratší a mise nebyly tak rozmanité. Stejně tak zamrzelo rozhodnutí zavést respawnování... Prostě celkově nezle nesrovnávat, i když pořád nechyběl humor, zajímavé postavy a zbraně, rozmanité úrovně (ale ne tak jako v jedničcce, ale např.útěk před ninji při hrozícím tornádu nebo hororový level na polární základně byly rozhodně povedené). Nemůžu zapomenout ani notně vylepšenou grafiku a naprosto výborný dynamický soundtrack (hudba z Indie!). Samozřejmě jsem ocenil návrat Volkova:).

Ale samozřejmě kdo hrál jedničku, musel prostě hrát i dvojku, i když se z ní stala mnohem víc bláznivá barevná střílečka.

Pro: RPG prvky, grafika, sranda, Cate

Proti: respawning nepřátel, více akční, kratší a lineárnější

+15
  • PC 55
Po skvělém prvním díle jsem se rozhodl pustit se do dvojky. Hra pro mě byla vyloženě zklamání, čekal jsem že překoná svého předchůdce, bohužel není tomu tak.

Nejdříve trochu k příběhu. Opět se jedná o parodii na bondovky, což zajišťuje vtipné momenty třeba hlavní záporák, kterého neustále otravuje jeho matka , ale jinak příběh nic moc, žádné WTF momenty se nekonají. Potkáte i staré známé z jedničky.

Vůbec se mi nelíbily lokace, zdálo se mi že pořád procházím jedny a ty samé. Příkladem budiž mise v Indii, dle mého názoru jedny z nejhorších, pobíhání sem a tam v liduprázdných ulicích, kde na ulici je asi tak šest lidí plus tři tlustý policajti, kteří vás nahání.

Další zbytečný prvek je stealth. Opět uvedu příklad, mise kdy se má človek dostat do ruské základny nepozorovaně. OK beru pistoli s tlumičem, všechny tiše postřílim a schovávám je do tmy, abych za tři minuty zjistil, že se všichni respawnovali. Takže jsem se na nějakej stealth vysral a jel jsem rambo styl. S tím souvisí malá rozmanitost nepřátel kdy za celou hru potkáte tak sedm druhů nepřátel plus supervojáky na konci hry.

No, ale abych hru jenom nehanil líbil se mi RPG prvek, kdy za sbírání intelu, dopisů atd dostáváte expy a za ty si vylepšujete vlastnosti, další fajn věcí je audiovizuální stránka, obzvláště hudební podkreslení .
Kapitola sama pro sebe je spousta špionážních udělátek jako třeba dekodér v pudřence nebo autogen z laku na vlasy a mnoho dalších, které ale zase tolik nevyužijete, ale je to bezva zpestření.

Hra není úplně špatná, bohužel ji na kolena sráží některé vyloženě debilní aspekty.
Jedna z mála her, u které jsem se modlil za konec.

Pro: Vtipné momenty, audiovizuální stránka, RPG prvek, špionážní udělátka

Proti: Respawn, strašné lokace, zbytečný stealth systém, klišé příběh

+10 +13 −3
  • PC 85
No one Lives Forever 2 alias NOLF dvojka je zpátky a tato hra je výborným nostalgickým zážitkem. Co se týče příběhu, tak zde nechybí humor 60. let s agentkou Archer v hlavní roli.

Velice povedené pokračování prvního dílu a jsem rád, že se naše agentka vrátila v roce 2002 zpátky na scénu. O to víc bych si přál aby se vrátila i ve třetím dílu, ale to už je spíše můj sen, než skutečnost.

Jen, pro co bych měl výtku je krátký příběh, mohl být delší a tím pádem více herních hodin strávených s naší sexy prsatou agentkou.

Pro: Povedené pokračování, dabing, Japonsko

Proti: Kratší příběh

+10 +13 −3
  • PC 100
Tuhle hru jsem kdysi hral a uspesne dohral. Nic jsem o ni nevedel, necetl, v podstate sem si jednou rekl to zni jako bondovka a i když jsem bonda nijak nemusel tak jsem to zkusil.

Hra mne chytla hned od zcatku, jak.se mi to občas stává a bavila az do posledni chvile. Tolik vtipu a narazek. Vgipny gadgety a vůbec vsechno v tyhle hre je tak.uzasne vybalancovany az to hezky neni. Doporučím tu hru vsem. Takhle prijemne zpracovana hra se často nevidi.

Prkc sakra neudělají remsake techle starych pecek ptam se...

Pro: Spousta legrace

Proti: Ze jeste neni remake

+10 +11 −1