Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Path of Exile

  • PC --
Tenhle koment je jen hromáda postřehů z hraní open bety. Zatím žádné hodnocení, protože spousta věcí se ještě může změnit (zvláště záporné věci)
Jednotlivé body uvozuju znaménky: - (špatné), + (dobré),+- (neutrální), -- (nasrat).
Je možné, že budu postupem času přidávat další body.

+- hra je pouze online - tedy žádný offline singleplayer se nekoná; zvláštní je, že se nekonaj ani davy lidí, kteří nadávaj, že je to nejhorší hra za posledních 100 let, protože ji nemůžou hrát offline (ne, tohle jsem si fakt nemoh odpustit)

+ F2P (podle tvůrců na věky věkův amen); obchod s kosmetickými věcmi a maličkostmi jako zvětšení sdílené truhly

+- grafika v prvních dvou aktech je taková nějak nevýrazná - všechno je kafebraun do zelena, zdálky to vypadá jako D2; textury jsou divně zrnité; země vypadá plochá; ve třetím aktu se grafika dost zlepší a dotáhne se i na Titans Quest

+ opravdu obrovský strom skillů (resp. správně to není strom, ale graf); hromady možných buildů pro všechny postavy

- není možný respec (změna 5 skillů z 111 je výsměch); na 99% zjistíte, že build, který máte, je na vyšších obtížnostech na … a můžete vesele rollnout novou postavu; a pak ještě několikrát

- málo skillů je originálnějších než +inteligence, +síla, +obratnost, +(nějaký) damage,...

+ originální řešení kouzel pomocí socketování drahokamů; včetně modifikace kouzel speciálními drahokamy; používané drahokamy levelují také

+ řešení obchodu bez měny (zlata); za věci dostáváte svitky identifikace, teleportu a kameny na modifikaci a vylepšování vybavení (zlepšení kvality, zlepšení rarity, reroll vlastností, reroll socketů,...)

+ možný upgrade/reroll vybavení pomocí speciálních kamenů

+ náhodně generované mapy (přijdou mi náhodnější než v D3)

-- mapy se po několika minutách po opuštění resetují (potvory i rozložení); tj, pokud se chcete odněkud vrátit přes mapu, kterou jste už vyčistili a prozkoumali, musíte znova zabíjet hordy potvor a hledat, kde je vlastně východ; nedej bože když vás zabije boss v posledním patře velkého dungu a vy nemáte vyhozený portál

+- potvory jsou v prvních dvou aktech docela neoriginální; převažují zombie, kostlivci, banditi, duchové a opice; sem tam něco originálnějšího; ve třetím aktu opět dojde ke zlepšení - přibudou neokoukaní nepřátelé

- potvory se chovají poměrně divně - jsou často pomalé a navíc když už se k vám připlíží, tak mnohdy čekají i několik sekund než zaútočí; souboje mi obecně připadají velmi málo akční; žádné honičky s hordou potvor

- potvory útočí na přímou viditelnost - pozorovat se to dá v nejlíp v dungeonech s místnostmi a dveřmi - vlezete do místnosti a naagrujete potvory, vylezete z místnosti za rožek a většina potvor na vás z vysoka...

- malý rozhled; některé potvory útočí (ranged) z míst mimo obrazovku; když vás vyndá téměr instantně skupina potvor, které ani nevidíte...

- časté lagy, zamrzání potvor (potvora zamrzne ve stavu nesmrtelná a pak se někam teleportuje), ignorování damage (osolíte potvoru pěti fireballama a ono se nic nestane, nebo zgrejzne instantně až za pět sekund); někdy zabijete jinou potvoru, než kterou jste trefili (když stojí za tou trefenou)

- časté odpojení (extra potěší, pokud jste jestě nenašli na rozsáhlejší mapě waypoint nebo čistíte velký dungeon bez waypointů)

+- mapa ala D2 tj. běhání se zapnutou mapou

+ docela dobře namluvené postavy - jak hrdinové, tak npc

+- žádný příběh; v každém aktu pár questů; některé samostatné, některé navazující

- lootování je řešeno stylem “všichni vidí všechno” - tj. chodit s náhodnou partou je o nervy (resp. k ničemu)

+ práce se světlem (tma v jeskyních); tohle mi chybělo jak v D3, tak T2
+23