Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Path of Exile

  • PC --
Tenhle koment je jen hromáda postřehů z hraní open bety. Zatím žádné hodnocení, protože spousta věcí se ještě může změnit (zvláště záporné věci)
Jednotlivé body uvozuju znaménky: - (špatné), + (dobré),+- (neutrální), -- (nasrat).
Je možné, že budu postupem času přidávat další body.

+- hra je pouze online - tedy žádný offline singleplayer se nekoná; zvláštní je, že se nekonaj ani davy lidí, kteří nadávaj, že je to nejhorší hra za posledních 100 let, protože ji nemůžou hrát offline (ne, tohle jsem si fakt nemoh odpustit)

+ F2P (podle tvůrců na věky věkův amen); obchod s kosmetickými věcmi a maličkostmi jako zvětšení sdílené truhly

+- grafika v prvních dvou aktech je taková nějak nevýrazná - všechno je kafebraun do zelena, zdálky to vypadá jako D2; textury jsou divně zrnité; země vypadá plochá; ve třetím aktu se grafika dost zlepší a dotáhne se i na Titans Quest

+ opravdu obrovský strom skillů (resp. správně to není strom, ale graf); hromady možných buildů pro všechny postavy

- není možný respec (změna 5 skillů z 111 je výsměch); na 99% zjistíte, že build, který máte, je na vyšších obtížnostech na … a můžete vesele rollnout novou postavu; a pak ještě několikrát

- málo skillů je originálnějších než +inteligence, +síla, +obratnost, +(nějaký) damage,...

+ originální řešení kouzel pomocí socketování drahokamů; včetně modifikace kouzel speciálními drahokamy; používané drahokamy levelují také

+ řešení obchodu bez měny (zlata); za věci dostáváte svitky identifikace, teleportu a kameny na modifikaci a vylepšování vybavení (zlepšení kvality, zlepšení rarity, reroll vlastností, reroll socketů,...)

+ možný upgrade/reroll vybavení pomocí speciálních kamenů

+ náhodně generované mapy (přijdou mi náhodnější než v D3)

-- mapy se po několika minutách po opuštění resetují (potvory i rozložení); tj, pokud se chcete odněkud vrátit přes mapu, kterou jste už vyčistili a prozkoumali, musíte znova zabíjet hordy potvor a hledat, kde je vlastně východ; nedej bože když vás zabije boss v posledním patře velkého dungu a vy nemáte vyhozený portál

+- potvory jsou v prvních dvou aktech docela neoriginální; převažují zombie, kostlivci, banditi, duchové a opice; sem tam něco originálnějšího; ve třetím aktu opět dojde ke zlepšení - přibudou neokoukaní nepřátelé

- potvory se chovají poměrně divně - jsou často pomalé a navíc když už se k vám připlíží, tak mnohdy čekají i několik sekund než zaútočí; souboje mi obecně připadají velmi málo akční; žádné honičky s hordou potvor

- potvory útočí na přímou viditelnost - pozorovat se to dá v nejlíp v dungeonech s místnostmi a dveřmi - vlezete do místnosti a naagrujete potvory, vylezete z místnosti za rožek a většina potvor na vás z vysoka...

- malý rozhled; některé potvory útočí (ranged) z míst mimo obrazovku; když vás vyndá téměr instantně skupina potvor, které ani nevidíte...

- časté lagy, zamrzání potvor (potvora zamrzne ve stavu nesmrtelná a pak se někam teleportuje), ignorování damage (osolíte potvoru pěti fireballama a ono se nic nestane, nebo zgrejzne instantně až za pět sekund); někdy zabijete jinou potvoru, než kterou jste trefili (když stojí za tou trefenou)

- časté odpojení (extra potěší, pokud jste jestě nenašli na rozsáhlejší mapě waypoint nebo čistíte velký dungeon bez waypointů)

+- mapa ala D2 tj. běhání se zapnutou mapou

+ docela dobře namluvené postavy - jak hrdinové, tak npc

+- žádný příběh; v každém aktu pár questů; některé samostatné, některé navazující

- lootování je řešeno stylem “všichni vidí všechno” - tj. chodit s náhodnou partou je o nervy (resp. k ničemu)

+ práce se světlem (tma v jeskyních); tohle mi chybělo jak v D3, tak T2
+23

PlanetSide 2

  • PC 70
Planetside 2 je ambiciózní mmofps, která je hratelná zadarmo. Pokud jste ještě o PS2 neslyšeli, mrkněte na úžasný trailer od profíků z Blur Studio.

Hra je dostupná třeba na Steamu. Stáhnete nějakých 10GB a pak ještě další GB updatu (proč zatraceně nemůže být na Steamu aktuální verze?), projdete velice primitivní registrací (tohle se povedlo) a můžete se vrhnout do boje.

Nejdříve si musíte vytvořit postavu. Tvorba postavy je bohužel extrémně ořezaná - máte na výběr pouze pohlaví a 5 typů obličejů. Musíte si samozřejmě vybrat taky jednu ze tří stran (impérií). Bohužel hra vám s výběrem moc nepomůže - až na jednu dvě věty vám nenabídne žádné informace o frakcích - neřekne vám, co jsou silné stránky té či oné strany, takže výběr je víceméně na volbě barvy.

Pustíte hru a po kraťoučkém videu se řítíte dolů ve výsadkovém modulu. Dopadnete na zem, rozhl... bam... jste mrtví. Tedy s největší pravděpodobností. Hra vás totiž vyhodí automaticky doprostřed největší bitvy a to nejspíš mezi hromadu nepřátel. Žádný tutoriál, base camp nebo cokoliv takového nečekejte. Moje první postava přistála mezi 5 nepřátelských tanků a další 2 postavy nedopadly o moc lépe (přežily o 3 sekundy déle). Pokud se chcete seznámit s mechanizmy hry, musíte hledat na youtube instruktážní videa nebo najít nějaké články na wiki. Nebo jít tou těžší cestou pokus - omyl.

Jakmile se trochu rozkoukáte, zjistíte, že jste uprostřed obrovské bitvy (nebo spíš bitev) na třech kontinentech. Tohle je opravdu to nejlepší na PS2 tři obrovské kontinenty - každý s jinou krajinou a docela pěkně udělané - a všude hromady lidí, kteří se snaží dobýt nebo ubránit nějakou základnu, továrnu nebo výzkumnou stanici.

Hra vám umožní dostat se docela rychle přímo do akce, takže můžete za minutu po přihlášení vesele dobývat obrovské komplexy spolu s dalšími desítkami lidí. K tomu si můžete pořídit několik pozemních a vzdušných strojů. Prostě paráda.

Bohužel všechno není jen skvělé. První problém (tedy kromě nepřítomnosti libovolného tutoriálu přímo ve hře) asi bude některá z mnoha chyb, kterýma je hra poměrně prošpikována - Error G37 (podobné jako error 33 u D3), mizení kusů krajiny, časté lagy a padání FPS a mnohé další chuťovky. Moc pěkná byla taky třeba chybka, kdy rozbité kusy tanků a jiných strojů nemizely, ale hýbaly se po bojišti a zabíjely lidi. Podle toho, co jsem četl na fórech, tak já sám jsem měl poměrně štěstí, protože mnohým hra například každou půlhodinu prostě spadla.

Chyby se stávají a dá se očekávat, že je vývojáři za nějakou dobu alespoň částečně opraví. Horší ale je, že ha samotná po poměrně krátké době dost možná začne nudit. Přes všechnu velikost světa a bitev, je celá hra pouze o zabíjení někoho a obsazování něčeho. To by samo o sobě nevadilo (o tom jsou všechny FPS), ale tady chybí nějaký cíl. Obsadíte základnu, pohnete se k další a za zadkem vám zatím někdo vaši základnu zase zabere zpátky. Obsadíte kus země s tím, že zvětšíte ovládané území vašeho impéria, ale mezitím ztratíte dalších pět jiných území. Odhlásíte se ze hry ve chvíli, kdy vaše impérium ovládá většinu mapy, abyste při dalším přihlášení zjistili, že mezitím se rozloha impéria změnila na desetinu. Takže jdete zase dobývat ty stejné místa - a podesáté to začíná být... ne tolik zábavné. Já se začal po odehrabých osmi hodinách nudit.

Hodně lidí říká, že na PS2 je nejlepší ta kooperace lidí. Já bohužel na moc kooperace nenarazil . Většina lidí běhá chaoticky kolem nebo stojí za bukem s ostřelovačkou a nějaké společné akce při dobývání nebo bránění jsou vzácnější než šafrán. Často jsem slyšel/četl, že se mám připojit k nějaké jednotce a jít s nimi. Snažil jsem se, ale všechny jednotky, které jsem zkoušel měly hráče rozeseté po všech třech kontinentech, takže žádná kooperace se nekonala. Každopádně pokud jste hráli třeba BF3, tak znáte stejné situace z rushe.

Grafika je docela pěkná, některé textury jsou sice takové... málo detailní, ale jinak je opravdu pěkná. Bohužel ale někdy za cenu těch lagů a výpadků FPS. Se staršími stroji to asi bude docela bída. Tedy nečekejte nějaké džungle nebo travnaté pláně. Většina světa je prostě holý otexturovaný povrch. Ale vypadá dobře :)

Svět je jak jsem řekl obrovský a každý je jiný - zelené pláně, stromy nebo zmrzlé pláně s podivnými krystalickými útvary. Všude jsou nějaké základny, továrny nebo výzkumná střediska o které se dá bojovat. Bohužel ale chybí jakýkoliv další život. Kromě bojujících hráčů nepotkáte nikde nikoho, takže když zrovna nejste v nějaké bitvě, je svět prázdný a mrtvý.

Abych to nějak shnul - nebýt PS2 free2play je to docela průšvih. Masivní střílečku v obrovském světě kazí hromada chyb a absence jakéhokoliv cíle. Hra bohužel nemá hloubku na to, aby udržela na delší čas.

Pro: pěkná grafika, spousty hráčů k zabíjení, masivní bitvy

Proti: absence jakéhokoliv in-game tutoriálu, hromady chyb, žádný cíl

+10

Torchlight II

  • PC 60
K T2 jsem přistupoval s velkou chutí jako k alternativě k D3, které mě už začalo poněkud nudit. Přece jen grind věcí ve stále stejném prostředí je po nějaké době opravdu nudný (i když hrajete v partě s přáteli).

Hned na začátku jsem řešil dilema, jakou postavu vybrat, protože jsem o nich nic moc nevěděl a hra samotná mě taky nějak moc neinformovala. Nakonec jsem vybral inženýra v očekávání taktické hry s věžemi a podobně. Jako peta jsem vybral buldočka, pač mi tak nějak k vousatému chlápkovi s vizáží Sherlocka Holmese tak nějak seděl. Když nad tím ted přemýšlím, tak ani doteď nevím, jestli je mezi pety jiný než vizuální rozdíl.

Dostal jsem se vybaven kanónem do druhého aktu a musel se zamyslet nad tím, co je špatně. Za celou dobu jsem totiž používal defaultní útok, canon blast a posledních pár levelů jsem měl možnost používat gun bota. Heal bota tak nějak považuju za passive skill (až na to, že z nějakého pošahaného důvodu ho musím vyvolat pokaždé, když přejdu mezi zónama). Celá hra se tak smrskla na držení jednoho nebo druhého tlačítka myši dokud všechny potvory v dosahu byly... nebyly. Tohle mě nějak nenaplňovalo a já hledal, jak to změnit.

Protože respec jaksi není, vybral jsem si jako pruhou postavu embermága a pustil se znovu do boje jako mistr ohně s tím, že to snad bude lepší. V pravdě to lepší je. Ačkoliv zase používám jenom dva aktivní skily, přidala se ke všemu ješte trocha kitování potvor. Před koncem prvního aktu jsem nějak přestal hrát a už nějakou dobu T2 nepustil.

Z toho co jsem uhrál se mi na T2 líbily především mapy. Velké, rozmanité a s několika dungeony. Při procházení map jsem měl pocit prozkoumávání. V porovnání s D3 každopádně plus. Bohužel další aspekty mi nějak úžasné nepřisly.

S oběma postavami jsem byl polovinu prvního aktu omezen na jeden aktivní skill a to pouze útočný. Ano, mohl jsem vrazit bodíky do skillu v jiném stromu, ale z pohledu vývoje postavy tento postup neměl žádný význam. Celý první akt jsem mohl hrát hru jednou rukou a druhou si vybírat holuby s občasným vyndáním prstu z nosu, abych u mága použil lahvičku. Oproti D3, kde jsem po několika levelech měl šest skillů k použití - včetně různých supportových jako například skok u barara, teleport u mága a podobně.

V T2 se věci sypou ještě více jak v D3. Nicméně se vytratil pocit "hledám lepší věc". Možná to bude tím, že chybí rozumné porovnání co věc přidá/ubere oproti tomu, co mám na sobě. Nebo taky tím, že věci můžou mít asi milión a jeden buff, u kterých jsem ale nebyl schopný často určit, jestli je pro mou postavu dobrý a nebo ne. Nakonec to v mém případě dopadlo tak, že jsem většinu věcí bez nějakého průzkumu stěhoval k petovi na prodání.

Taky mi několikrá z bosse spadla věc, kterou jsem nemoh ještě několik levelů použít. A když jsem se na daný level dostal, zjistil jsem, že jsem mezitím našel lepší a že ji teda v inventáři suším zbytečně. Tohle se mi v D3 nestalo nikdy (jednou za mnoho dnů hraní jsem našel věc o level vyšší).

Oproti D3 jsem neměl ani nějaký skvělý zážitek ze samotného zabíjení. Potvory buď lehnou, vybuchnou nebo pokud jsou blízko okraje nějaké díry, tak podivně skočí a zmizí. V D3 je přehršel efektů při zabití potvory (a výsledná mrtvola vypadá podle toho, čím ji zabiju). Je kouzelné zabít potvoru s barbarem a sledovat hlavu, jak přeletí půl mapy a dokutálí se do nějaké díry. Nebo smrt červů, kterým může odpadnout maso z kostí, upadnout půl těla a jiné laskominy. V T2 mě spíš iritovalo, když potvora, kterou jsem osmažil ohnivým kouzlem vybuchla v ledové tříšti.

T2 má sice nějaký příběh, ale ani po druhém dobhrání prvního aktu jsem ho víceméně nezaznamenal. D3 má sice poměrně pitomý děj, ale aspoň ho nějakým způsobem vypráví. T2 se ani nesnaží. Absolutně jsem nevěděl, proč dělám to, co dělám.

Grafika neurazila, ale ani neoslnila. Neodpustím si rejpnutí k lidem, kteří kritizují D3 za dětskou grafiku a u T2 ji vychvalují. Vymalovánky.

Hudba je sprostá vykrádačka z předchozích Diabel. Ano, je stejný autor, ale udělat lautr stejnou hudbu je... divný. Asi jako kdyby v Harry Potrovi použili hudbu ze Star Wars jen proto, že ji psal stejnej autor.

Abych zase jen nekritizoval - líbily se mi maličkosti jako zlaté truhly + klíče, fázové potvory vyvolávající teleport do dungu a podobná zpestření.

Bohužel celkově hodnotím T2 jako zklamání, které žije jen na vlně obrovské nenávisti vůči D3. Blizzard halt nenechal lidi D3 ukrást, což se nepromíjí.
+8 +12 −4